Gå til innhold

Hvordan hadde du tatt det hvis din sønn kom og fortalte deg at han var homofil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I’m in pieces and cannot come to terms with this.

My husband is going to work as normal, without discussing it with anyone — but sobs in private.

I broke down at work, but couldn’t tell anyone why. My GP prescribed Valium and sleeping pills, which I take every night as I can’t switch off.

I had my suspicions about a year ago when my son’s friend ‘came out’. My son was supportive — I was impressed by how he dealt with it.

I felt sorry for the other parents and was so glad it wasn’t us.

I actually asked my son if he, too, was gay (he can be effeminate at times), but he said he wasn’t and I was so relieved.
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1203510/BEL-MOONEY-My-world-fell-apart-darling-son-told-gay.html

Stakkars foreldre! Det må ha vært tøft! :( 

Hvordan ville du taklet det hvis du hadde en sønn som kom og fortalte deg at han var homofil?

Anonymkode: ccc47...34f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde gitt han en klem og sagt at jeg er glad han har betrodd seg til meg og at ham er modig som kommer ut av skapet. Samtidig ville jeg blitt bekymret og redd for at han skal bli offer for diskriminering eller hat. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt skuffet og lei meg, men hadde ikke vist det, og jeg hadde støttet han fullt ut. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke gjort noe stort nummer ut at det men vært klar på at jeg er takknemlig for at han delte det og at han ikke har noe å skamme seg over.

Ville på et senere tidspunkt gitt han noen informasjons brosjyrer om menn som har sex med menn og påpekt viktigheten av å bruke kondom.

MSM brosjyrene kan man få tak i hos de fleste leger eller bestille på nett ; http://msm.helseutvalget.no/

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gitt ham en god klem, og sagt at jeg var glad for at han fortalte meg det. Så hadde livet gått videre som normalt. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, WubWub skrev:

Hadde ikke gjort noe stort nummer ut at det men vært klar på at jeg er takknemlig for at han delte det og at han ikke har noe å skamme seg over.

Ville på et senere tidspunkt gitt han noen informasjons brosjyrer om menn som har sex med menn og påpekt viktigheten av å bruke kondom.

MSM brosjyrene kan man få tak i hos de fleste leger eller bestille på nett ; http://msm.helseutvalget.no/

For et fint svar. :smilyblomst: :klemmer:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, WubWub skrev:

Hadde ikke gjort noe stort nummer ut at det men vært klar på at jeg er takknemlig for at han delte det og at han ikke har noe å skamme seg over.

Ville på et senere tidspunkt gitt han noen informasjons brosjyrer om menn som har sex med menn og påpekt viktigheten av å bruke kondom.

MSM brosjyrene kan man få tak i hos de fleste leger eller bestille på nett ; http://msm.helseutvalget.no/

Hadde gjort det samme som WubWub :lillesky2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støttet han fullt ut, og håpet at han ville takle de utfordringene som eventuelt kan oppstå.  Sønnen min har to mødre, så regner med at han ville hatt null problem med å komme ut av skapet til oss;) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig så ville jeg ikke gjort noe ut av det annet enn å støtte like mye som om han hadde møtt ei jente. Det har ikke noe å si hvem han elsker så lenge han blir behandlet godt. Så ville jeg tatt en litt annen sexprat og snakk om beskyttelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt glad for at han stolte på meg å fortalte det. Så lenge han er glad å fornøyd selv, så gjør det ikke noe om kjæresten er gutt eller jente. 

Anonymkode: b97c8...929

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først hadde jeg spurt ham hvem han var, og hvordan han kom seg inn i hjemmet mitt.
Deretter hadde jeg spurt hvem moren hans var.
For så å si ok, gi ham en øl, og skru på tv'en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I’m in pieces and cannot come to terms with this.

My husband is going to work as normal, without discussing it with anyone — but sobs in private.

I broke down at work, but couldn’t tell anyone why. My GP prescribed Valium and sleeping pills, which I take every night as I can’t switch off.

I had my suspicions about a year ago when my son’s friend ‘came out’. My son was supportive — I was impressed by how he dealt with it.

I felt sorry for the other parents and was so glad it wasn’t us.

I actually asked my son if he, too, was gay (he can be effeminate at times), but he said he wasn’t and I was so relieved.
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1203510/BEL-MOONEY-My-world-fell-apart-darling-son-told-gay.html

Stakkars foreldre! Det må ha vært tøft! :( 

Hvordan ville du taklet det hvis du hadde en sønn som kom og fortalte deg at han var homofil?

Anonymkode: ccc47...34f

:sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: Stakkars stakkars stakkars dem ja!! Til forskjell fra dere andre så tror jeg faktisk ikke at det hadde vært så lett. Jeg tror flere ville fått nervøst sammenbrudd og lurt på hva de skulle tatt seg til?? Tenk, homofil... Er dere klare over hva det vil si?! Ingen barn, ingen videre slekt... 

Anonymkode: b4d87...39b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet mitt er at dette er ikke er noe de skal måtte "komme ut" med, men at de veit at det er like fint og flott å komme hjem og introdusere en mann som en kvinne. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag finnes det jo flere alternativer slik at barnebarn kan komme inn i familien

Anonymkode: b97c8...929

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest NotNaomi

Hadde spurt om han hadde en kjæreste.Hadde tenkt at det var derfor han hadde fortalt det.Så hadde jeg vel spurt om han ville si noe mer om det.Tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, WubWub skrev:

Hadde ikke gjort noe stort nummer ut at det men vært klar på at jeg er takknemlig for at han delte det og at han ikke har noe å skamme seg over.

Ville på et senere tidspunkt gitt han noen informasjons brosjyrer om menn som har sex med menn og påpekt viktigheten av å bruke kondom.

MSM brosjyrene kan man få tak i hos de fleste leger eller bestille på nett ; http://msm.helseutvalget.no/

Veldig fint svar :smilyblomst:

I tillegg hadde jeg spurt han om han hadde kjæreste, for jeg hadde gledet meg til å møte ham. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: Stakkars stakkars stakkars dem ja!! Til forskjell fra dere andre så tror jeg faktisk ikke at det hadde vært så lett. Jeg tror flere ville fått nervøst sammenbrudd og lurt på hva de skulle tatt seg til?? Tenk, homofil... Er dere klare over hva det vil si?! Ingen barn, ingen videre slekt... 

Anonymkode: b4d87...39b

Som om barn og videreføring av slekt er en selvfølge uansett. Flere som ikke kan få barn, som ikke vil ha barn.

Også er det noe så fint som kalles adopsjon❤️ Vet ikke om du har hørt om det før?

Anonymkode: 19626...c80

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som om barn og videreføring av slekt er en selvfølge uansett. Flere som ikke kan få barn, som ikke vil ha barn.

Også er det noe så fint som kalles adopsjon❤️ Vet ikke om du har hørt om det før?

Anonymkode: 19626...c80

Men det er jo ikke videreføring av slekt. Det er en fin gest mot de barn som ikke har noen foreldre, for all del. Men det er ikke ens eget kjøtt og blod. Jeg tror ikke du forstår hvordan det er før du står der selv i en slik situasjon.

Anonymkode: b4d87...39b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...