Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
På 22.5.2019 den 18.05, Mirian79 skrev:

Saken er berammet til 15. august. 

Det blir interessant å se. Forventer at dommen der/straffeutmålingen vil bli mindre følelsesbasert enn det som har vært tilfellet tidligere.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2019 den 18.05, Mirian79 skrev:

Saken er berammet til 15. august. 

Hvor står det?

Innlegget er ryddet for identifisering av privatpersoner og spekulasjoner.

Anglofil (teamleder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at moren bør straffes med minst tre års fengsel. 

Likevel må jeg si at jeg er imponert over forsvarerne som har klart å snu dette så hun ble dømt til betinget fengsel og det er snakk om formildende omstendigheter. Blir jeg tiltalt i en straffesak skal jeg bruke dem, helt klart 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for identifisering av privatpersoner og spekulasjoner.

Anglofil (teamleder)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2019 den 15.05, Pipaluk skrev:

Hvor står det?

Innlegget er ryddet for identifisering av privatpersoner og spekulasjoner.

Anglofil (teamleder)

Jeg søkte det opp på berammingssiden til domstolene. Søk på datoen og Norges Høyesterett, så ser du saken. Det gikk ikke å lenke direkte.

https://www.domstol.no/no/nar-gar-rettssaken1/

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan kan dora thorhallsdottir som jeg anser som rimelig oppegående forsvare moren.. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, hobbykokken said:

Hvordan kan dora thorhallsdottir som jeg anser som rimelig oppegående forsvare moren.. 

Hvorfor skulle hun ikke?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, hobbykokken skrev:

Hvordan kan dora thorhallsdottir som jeg anser som rimelig oppegående forsvare moren.. 

Fordi det er slik en rettssstat fungerer. Alle har rett på ett forsvar, og det er hennes jobb å sørge for at klienten får minst mulig straff.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, hobbykokken skrev:

Hvordan kan dora thorhallsdottir som jeg anser som rimelig oppegående forsvare moren.. 

Jeg har tenkt akkurat det samme👍 Har alltid likt DT, men her skuffer hun meg veldig! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, kaninen skrev:

Fordi det er slik en rettssstat fungerer. Alle har rett på ett forsvar, og det er hennes jobb å sørge for at klienten får minst mulig straff.

Men hun er jo ikke advokaten til mora...! Hun driver en podcast, relasjonspodden

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Lill3My skrev:

Men hun er jo ikke advokaten til mora...! Hun driver en podcast, relasjonspodden

Wow, bekalger da misforsto jeg! Om det faktisk er slik er jeg helt enig med hobbykokken. Kan ikke skjønnte hvordan noen (med unntak av advokaten hennes 😓) kan forsvarere denne moren!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, hobbykokken skrev:

Hvordan kan dora thorhallsdottir som jeg anser som rimelig oppegående forsvare moren.. 

Hun sier hun kjenner moren godt, de vokste opp sammen i Lommedalen. Men jeg greier likevel ikke skjønne hvorfor hun mener at det er moren, og ikke Angelica som det store offeret her 🤔

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Solomai skrev:

Hun sier hun kjenner moren godt, de vokste opp sammen i Lommedalen. Men jeg greier likevel ikke skjønne hvorfor hun mener at det er moren, og ikke Angelica som det store offeret her 🤔

 

Hun orker vel ikke å ta innover seg at en person hun har trodd godt om har bidratt til sitt eget barns død

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Solomai said:

Hun sier hun kjenner moren godt, de vokste opp sammen i Lommedalen. Men jeg greier likevel ikke skjønne hvorfor hun mener at det er moren, og ikke Angelica som det store offeret her 🤔

Det kan være noe så enkelt (og stygt) som at det er god PR, med tanke på alle som bare har hørt morens versjon av saken, og derfor sympatiserer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Solomai skrev:

Hun sier hun kjenner moren godt, de vokste opp sammen i Lommedalen. Men jeg greier likevel ikke skjønne hvorfor hun mener at det er moren, og ikke Angelica som det store offeret her 🤔

 

Det er nok vanskelig å tenke objektivt når man kjenner tiltalte godt og bare har sett den "gode" siden til tiltalte, fasaden. Noen mennesker er ekstremt gode til å manipulere de rundt seg og det er det tydelig at moren i saken her er.

Kjenner til et tilfelle der tiltalte greide å få nær familien rundt med på sin side. Tiltalte ble funnet skyldig og alle vi rundt som ikke var familie forsto veldig godt hvorfor tiltalte ble dømt. Tiltaltes familie er fremdeles overbevist om at h*n er uskyldig. I det tilfellet var det en ganske stygg personlighetsforstyrrelse inni bildet, der manipulasjon er en av trekkene. Noen er bare skremmende gode til å spille på følelser. 

Endret av miss spjåk
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Solomai skrev:

Hun sier hun kjenner moren godt, de vokste opp sammen i Lommedalen. Men jeg greier likevel ikke skjønne hvorfor hun mener at det er moren, og ikke Angelica som det store offeret her 🤔

 

Det er nok utrolig vanskelig å ta innover seg når man tror man kjenner et menneske godt! Jeg lurer på hvor mye hun har lest om saken utenom det hun er blitt fortalt av moren? Jeg forstår rett og slett ikke at man kan tvile engang hvis man virkelig har satt seg inn i saken, bekjent eller ikke! Men man må jo selvfølgelig ville se det da, og det er vanskelig når du tror du kjenner et menneske godt! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Jobbermedbarn said:

Det er nok utrolig vanskelig å ta innover seg når man tror man kjenner et menneske godt! Jeg lurer på hvor mye hun har lest om saken utenom det hun er blitt fortalt av moren? Jeg forstår rett og slett ikke at man kan tvile engang hvis man virkelig har satt seg inn i saken, bekjent eller ikke! Men man må jo selvfølgelig ville se det da, og det er vanskelig når du tror du kjenner et menneske godt! 

Vi har vel alle en tendens til å vurdere andre utifra hvordan vi selv er. Og da er det ikke alltid så lett å se ting som bryter så fundamentalt med det vi kunne gjort, spesielt når det gjelder mennesker vi ikke har sett vrangsiden av.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...