Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Ichiko skrev:

Må man ha spesialkompetanse for å gi et barn mat?

Jeg har til nå synest at du har skrevet flere gjennomtenkte og gode innlegg om saken, men det der er bare tull. 

Hva mener du moren skulle gjøre, sette seg på jenta og trykke maten nedi halsen på henne? 

Så med mindre du mener det som en metafor på å få henne tvangsinnlagt og tvangsforet, så var det der under din standard.. 

Anonymkode: 15f24...780

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Anoreksi er en av de mest utfordrende psykiatriske diagnoser. Det bør man ha som bakteppe når dere uttaler dere.....

Denne kommentaren din blir latterlig i et slukt perspektiv .....

Anonymkode: 37999...62f

Jente var nedkjølt såvel som utsultet, og du hevder at hun gjorde det selv? Og apropos "latterlige kommentarer i et slikt perspektiv":

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Sett at diagnosen var en annen. Sett atvdet bar snakk om somatisk sykdom og at fagpersoner i helsevesenet med viten og vilje gjorde en medisinsk feil som førte til barnets død. Ala han gutten som fikk injisert feil cytostatika i hjernen. Skulle da også foreldrene være de som hadde størst kompetanse på dette fagfeltet?

for meg skurrer det voldsomt. Jeg ser et helsevesen, skole og barnevern som ikke har vært istand til å hjelpe hverken barn eller foreldre. Og hvis barnet ble borte og ikke stilte til undersøkelser og oppfølging burde jo alle bjeller ha ringt!

det blir feil å kun skyte på mor her. Jeg syns det er direkte hjerterått ...

Anonymkode: 37999...62f

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun halverte kroppsvekten etter at de isolerte seg... Hun var ikke like kritisk syk før moren tok henne ut av skolen. Og hun fikk masse hjelp tidligere, men barnevernet ble da også involvert, (lurer på hvorfor)og moren begynte å kjempe imot systemet istedet. 

Anonymkode: f8804...2c2

Nemlig. Hun gikk ned 20 kg fra begynnelsen av oktober til slutten av desember, da hun døde veide hun 21,7 kg, med BMI 8,8. 

Sitat

Ifølge tiltalen unnlot moren gjentatte ganger å sørge for at datteren fikk nødvendig helsehjelp og behandling, og vanskeliggjorde at 13-åringens helsetilstand kunne oppdages av andre offentlige myndigheter og på annet opptrådte krenkende mot henne, blant annet ved at hun:

Avslo tilbud og anbefalinger fra spesialisthelsetjenesten, ba datteren ta på seg vekter og løse klær i forbindelse med veiing på sykehus, unnlot å ta datteren med til helsekontroll hos fastlege etter at hun ble utskrevet fra sykehus i august 2015. Ifølge tiltalen skal datteren også ha bedt om at moren bestilte legetime til henne.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gPzXpB/valdres-saken-10-000-tekstmeldinger-mellom-angelica-13-og-tiltalt-mor-i-loepet-av-et-aar

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går saken for Valdres tingrett eller Gjøvik tingrett? 

Anonymkode: 15f24...780

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som vet om denne artikkelen kan leses uten å betale? 

https://www.budstikka.no/valdres-saken/lommedalen/da-lommedalen-mistet-en-av-sine/f/5-55-398661

Anonymkode: aa08e...cab

Før kunne man det.

Det er en utrolig god dybdesak som viser hvordan foreldre i klassen og ellers rundt mor og datter har opplevd dem. Dette med mobbing blir også belyst.

Jeg er ikke i tvil om at moren har store problemer og at hun selv er den som har gjort at jenta var tilbøyelig til å utvikle spisevegring. 

Artikkelen er verdt å betale for!!

 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det sviktet i alle ledd. Dette kunne vært forhindret ved at barnevernet kom på banen tidligere. 

Som det fremkommer idag har moren en cluster B personlighetsforstyrrelse (cluster B er de alvorligste personlighetsforstyrrelsene), med sakens katastrofale utfall tatt i betraktning er det åpenbart at hun ikke var istand til å ivareta barnets interesse. 

Jeg har syntes morens forklaringen heller veien har vært veldig spesiell for å si det mildt med tanke på alle moren støtt og stadig kom i konflikt med; skoler og etater som skulle hjelpe barnet, men det er mulig at det som kommer frem av ny informasjon idag kan være en forklaringsmodell på disse spesielle omstendighetene. 

Det er dessverre ikke alle som er egnet til å være foreldre

Endret av WubWub
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.dagbladet.no/nyheter/uvirkelig-og-som-et-voldsomt-overgrep-mot-en-hel-familie-i-en-grenselos-sorg/69554501

snakk om å være oppmerksomhetssyk og gjøre seg selv til offeret her. 

Klsrt du må møte i retten når dattera di er død!!

Anonymkode: 8f3f4...a43

Nå synes jeg virkelig at både ts og alle dere andre skal la denne moren og resten av oss pårørende få fred fra spekulasjoner, tankeløs helts og alt annet dere sprer av eder og galle på nett. 

Tenk om det var dere selv eller noen andre dere brydde dere om dette gjalt. 

Anonymkode: edc3c...81f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Ser noen skriver at foreldrene fremdeles er gift,men det stemmer vel ikke all den tid EKSmannen vil kreve erstatning.Og om de hadde vært gift,så ville det logiske vært at begge foreldre ble tiltalt.Ellers vilke det vært veldig rart,for å si det mildt.Moren har nok en annen ektemann enn faren til jenta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, hotellpute09 skrev:

Før kunne man det.

Det er en utrolig god dybdesak som viser hvordan foreldre i klassen og ellers rundt mor og datter har opplevd dem. Dette med mobbing blir også belyst.

Jeg er ikke i tvil om at moren har store problemer og at hun selv er den som har gjort at jenta var tilbøyelig til å utvikle spisevegring. 

Artikkelen er verdt å betale for!!

 

Jeg leste også artikkelen før man måtte betale for den, og det er det inntrykket jeg også fikk. Jeg synes også oppførselen i retten nå minner om slik mor ble fremstilt i artikkelen. Det er utrolig trist at den nå er skjult bak en betalingsmur, for den er definitivt verdt å lese. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå synes jeg virkelig at både ts og alle dere andre skal la denne moren og resten av oss pårørende få fred fra spekulasjoner, tankeløs helts og alt annet dere sprer av eder og galle på nett. 

Tenk om det var dere selv eller noen andre dere brydde dere om dette gjalt. 

Anonymkode: edc3c...81f

Med tanke på alle medieoppmerksomheten er nok ikke det mulig, dessverre. 

Anonymkode: 15f24...780

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå synes jeg virkelig at både ts og alle dere andre skal la denne moren og resten av oss pårørende få fred fra spekulasjoner, tankeløs helts og alt annet dere sprer av eder og galle på nett. 

Tenk om det var dere selv eller noen andre dere brydde dere om dette gjalt. 

Anonymkode: edc3c...81f

Dette er en sak som er i media nå,og den vekker interesse.En må få snakke (skrive)om det som kommer fram.Men rene spekulasjoner må en unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den artikkelen leste jeg også. Den ga virkelig ett annet bilde enn det moren har forsøkt å male....
 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, NotNaomi skrev:

Ser noen skriver at foreldrene fremdeles er gift,men det stemmer vel ikke all den tid EKSmannen vil kreve erstatning.Og om de hadde vært gift,så ville det logiske vært at begge foreldre ble tiltalt.Ellers vilke det vært veldig rart,for å si det mildt.Moren har nok en annen ektemann enn faren til jenta.

Moren bor i Drammen med ny ektemann. Mener de giftet seg etter at jenta døde.

De stod frem i intervju, tror det var på Dagbladet nett.

Endret av hotellpute09
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå synes jeg virkelig at både ts og alle dere andre skal la denne moren og resten av oss pårørende få fred fra spekulasjoner, tankeløs helts og alt annet dere sprer av eder og galle på nett. 

Tenk om det var dere selv eller noen andre dere brydde dere om dette gjalt. 

Anonymkode: edc3c...81f

Jeg har full forståelse for at dette er tungt for de pårørende. Det er likevel slik at dette er en sak som nå er i retten, og hvis det finnes et fnugg av lærdom i at Angelica døde, så er det nettopp en saklig diskusjon om hvordan dette kunne skje som er nødvendig. Min sympati er i høyeste grad med Angelica, som ikke er her til å fortelle sin versjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, NotNaomi skrev:

Ser noen skriver at foreldrene fremdeles er gift,men det stemmer vel ikke all den tid EKSmannen vil kreve erstatning.Og om de hadde vært gift,så ville det logiske vært at begge foreldre ble tiltalt.Ellers vilke det vært veldig rart,for å si det mildt.Moren har nok en annen ektemann enn faren til jenta.

Leste et sted at faren til jenta er fra Ukraina, men er amerikansk statsborger. Er dermed ikke sikkert han visste hvor alvorlig situasjonen var.

Anonymkode: fc95f...a44

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...