BMF Skrevet 14. februar 2019 #7981 Del Skrevet 14. februar 2019 Kjenner jeg er rystet over dommen. Hadde ikke trodd barn i Norge kunne ha så lite rettsvern. Dette er en trist dag. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hebbbbbe Skrevet 14. februar 2019 #7982 Del Skrevet 14. februar 2019 Det er virkelig under enhver kritikk at moren ikke fikk lenger straff! Har de ikke satt seg inn i saken? Har de ikke fått med seg hvilken påvirkning morens oppførsel har hatt på datteren i årene før hun døde? Og hva det gjør med et barn å oppleve trusler om selvmord og å bli kalt stygge ting av sin egen mor? Og så klarer de å vri det til at datteren var så syk at mor ikke handlet rasjonelt!!! Det er virkelig skremmende! 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 14. februar 2019 #7983 Del Skrevet 14. februar 2019 Dette er skremmende. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leselusa Skrevet 14. februar 2019 #7984 Del Skrevet 14. februar 2019 Skremmende, trist og helt forferdelig 😔😥 Dessuten ser det ut som folk som jubler over redusert straff i kommentarfeltet hos nrk ikke har satt seg inn i saken helt. Ikke de heller... Jeg er sjokkert over mangel på barns rettssikkerhet!! 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisabethw Skrevet 14. februar 2019 #7985 Del Skrevet 14. februar 2019 Kjenner jeg har denne moren så langt opp i halsen nå. Det irriterer meg så grenseløst hvor lite opplyste folk er om saken, og at moren selv ikke forstår hva hun har gjort. Hadde hun enda bare forstått hva hun har gjort, og måtte leve med de tankene hadde dommen vært mindre bitter. Nå har hun «vunnet» og slipper å gjennom så mye grusomt og vondt som hun selv sier(og som hun selv er skyld i). Hadde nå enda hele Norge vært opplyste om saken og kuttet ut støtteerklæringer til moren kunne jeg sovet bedre om natten. Hun har drept datteren sin. Det er det synd at hun gjennom sin forvrengte virkelighet slipper å leve med. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 14. februar 2019 #7986 Del Skrevet 14. februar 2019 Jeg er overbevist om at den lave straffen kommer av at moren fremsto som så sympatisk i denne runden at dommerene følte med henne, bevisst eller ubevisst. Tydeligvis er det helt utenkelig at en mor med viten og vilje kan sitte og se på at datteren sulter ihjel, hvilket jeg er overbevist om skjedde i denne saken. Aller mest beklagelig er det at hun ikke får fengsel i det hele tatt, noe som nok ville ha vært svært ubehagelig for henne selv en kort periode. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 14. februar 2019 #7987 Del Skrevet 14. februar 2019 Budstikka bringer her utdrag fra dommen. Moren beskrives som en som "utvilsomt har kjempet hardt og lenge for å få sin datter frisk" og "Alt tiltalte foretok seg overfor datteren var grunnleggende sett preget av at tiltalte ville det beste for henne". Lenge leve foreldrevernet. Jeg finner ikke ord. https://www.budstikka.no/valdres-saken/nyheter/kriminalitet-og-rettsvesen/valdres-saken-moren-delvis-frikjent/s/5-55-808423 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 14. februar 2019 #7988 Del Skrevet 14. februar 2019 (endret) 2 hours ago, decker said: Men kan ikkje aktoratet anka straffa til Høyesterett? Jeg innbiller meg at det har ligget i kortene at denne saken vil gå til høyesterett, og håper aktoratet anker over straffeutmålingen. Endret 14. februar 2019 av T-Rex 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dikteren Skrevet 14. februar 2019 #7989 Del Skrevet 14. februar 2019 Wow... tom for ord! Jeg håper at påtalemyndighetene går et par runder meg seg selv, og anker dommen til Høyesterett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ServiceManagerFrue Skrevet 14. februar 2019 #7990 Del Skrevet 14. februar 2019 3 timer siden, chisandra skrev: I retten trekkes det frem som formildende at kvinnen de siste fire årene hadde eneansvar for en «meget krevende anorektisk datter» Akkurat den setningen river i hjertet mitt på mer enn èn måte kjenner jeg. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VRAVd1/valdres-moren-delvis-frikjent-i-ankesaken-en-dom-det-gaar-an-aa-leve-med Det er å indirekte si at det er A sin egen feil at det endte som det gjorde. Moren kunne ikke noe for det, stakkar, fordi A var så krevende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 14. februar 2019 #7991 Del Skrevet 14. februar 2019 3 minutter siden, ServiceManagerFrue said: Det er å indirekte si at det er A sin egen feil at det endte som det gjorde. Moren kunne ikke noe for det, stakkar, fordi A var så krevende. Alle "vrange" barn går en vanskelig tid i møte, om denne straffeutmålingen blir stående. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Opie Skrevet 14. februar 2019 #7992 Del Skrevet 14. februar 2019 Noen her som var tilstede under rettssakene? Eller baserer dere uttalelsene kun på medieomtalen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dikteren Skrevet 14. februar 2019 #7993 Del Skrevet 14. februar 2019 (endret) 3 minutter siden, Opie skrev: Noen her som var tilstede under rettssakene? Eller baserer dere uttalelsene kun på medieomtalen? Tror de fleste baserer sine uttalser ut i fra referatene fra rettssakene, artiklene i Budstikka og dommen som helhet. Iallefall jeg. Endret 14. februar 2019 av Dikteren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heavyheart Skrevet 14. februar 2019 #7994 Del Skrevet 14. februar 2019 Det er jo helt absurd. Hadde avdøde vært et «vanskelig» multihandikappet barn som var lam og trengte døgnkontinuerlig omsorg, så hadde det liksom vært greit at ungen sultet ihjel hvis en alenemor lot være og gi det mat fordi hun var sliten og lei? Forskjellen i denne saken er at avdøde kunne muntlig protestere og «lure» moren og derfor må moren skånes? Nå var ikke dette barnet så heldig å bli reddet av barnevernet, så at hun døde skal liksom ikke mora lastes for.., Håper saken blir anket. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 14. februar 2019 #7995 Del Skrevet 14. februar 2019 5 minutter siden, Opie said: Noen her som var tilstede under rettssakene? Eller baserer dere uttalelsene kun på medieomtalen? Les tråden og bli vis! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Opie Skrevet 14. februar 2019 #7996 Del Skrevet 14. februar 2019 Akkurat nå, T-Rex skrev: Les tråden og bli vis! Har mer tiltro til norsk rett enn kvinneguiden for å si det slik Har ikke fulgt med så mye i denne saken, men er sterk tilhenger av våre rettsprinsipper om at det skal være bevist utover en hver rimelig tvil for å dømme noen skyldig. Følelser og jus må skilles. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 14. februar 2019 #7997 Del Skrevet 14. februar 2019 (endret) 1 hour ago, Opie said: Har mer tiltro til norsk rett enn kvinneguiden for å si det slik Har ikke fulgt med så mye i denne saken, men er sterk tilhenger av våre rettsprinsipper om at det skal være bevist utover en hver rimelig tvil for å dømme noen skyldig. Følelser og jus må skilles. Du kan følge den første rettssaken nærmest minutt for minutt, om du leser tråden. Så kan du gjøre deg opp din egen mening. Noe av problemet er at folk flest ikke har gjort det, men de har i stedet lest tiltaltes tåredryppende beskrivelser av Angelicas skjebne. For å si det sånn: Det er ikke uten grunn at moren ble tiltalt samme dag som hun ringte nødsentralen. Edit: Det finnes oppsummeringsposter, bruk dem for å slippe å lese gjennom hele tråden. Endret 14. februar 2019 av T-Rex 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 14. februar 2019 #7998 Del Skrevet 14. februar 2019 Jeg mister helt troen på rettsvern for barn i dette landet. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
282_NaughtySpark Skrevet 14. februar 2019 #7999 Del Skrevet 14. februar 2019 Dette var triste greier... Men jeg antar at de her har tynt tvilsprinsippet til det ytterste, all tvil skal komme den tiltalte til gode, osv. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 14. februar 2019 #8000 Del Skrevet 14. februar 2019 Huff, Asbjørn Øyhovden i tv2 er seg selv lik: «Burde ikke moren nå få være i fred» spurte han aktor da spørsmålet om å anke til høyesterett opp. En annen ting; det virker som om enkelte tror moren har blitt frikjent etter dagens overskrifter i mediene. Snakket med ei i telefonen, og plutselig sa hun at «jammen ble moren i Valdres-saken frikjent, gitt» Du verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå