mikrobe Skrevet 14. februar 2019 #7961 Del Skrevet 14. februar 2019 Tom for ord. Enig med alle over her. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 14. februar 2019 #7962 Del Skrevet 14. februar 2019 Jeg er så sint at jeg rett og slett ikke kan skrive mer nå, for det hadde blitt stygt 🤬 Men JA til en egen barnedomstol med kompetente fagpersoner. Det har vi ikke nå!!!!!!!! 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ServiceManagerFrue Skrevet 14. februar 2019 #7963 Del Skrevet 14. februar 2019 Denne dommen er en stor skuffelse og beviser at et liv er lite verdt. Hun hadde fått mer enn en pekefinger hvis hun unnlot å betale skatt de 4 mnd de var på hytta, eller fikk penger fra nav hun ikke var berettiget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 14. februar 2019 #7964 Del Skrevet 14. februar 2019 (endret) Jeg har sagt det tidligere, men gjentar det: For meg spiller det mindre rolle hvor lang straff hun får, det aller, aller viktigste er at hun blir ansvarliggjort. Og det har hun blitt, selv om de ikke har funnet tilstrekkelig bevis for at hun hensatte datteren i hjelpeløs tilstand (!) Hun er funnet ansvarlig i å mishandle datteren sin grovt, hun må betale oppreisning til Angelicas far. Hun må hele resten av livet sitt leve med at retten har dømt henne til fengsel (selv om det er betinget) for sin "omsorg" for datteren sin. Endret 14. februar 2019 av chisandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ServiceManagerFrue Skrevet 14. februar 2019 #7965 Del Skrevet 14. februar 2019 5 minutter siden, chisandra skrev: Jeg har sagt det tidligere, men gjentar det: For meg spiller det mindre rolle hvor lang straff hun får, det aller, aller viktigste er at hun blir ansvarliggjort. Og det har hun blitt, selv om de ikke har funnet tilstrekkelig bevis for at hun hensatte datteren i hjelpeløs tilstand (!) Hun er funnet ansvarlig i å mishandle datteren sin grovt, hun må betale oppreisning til Angelicas far. Hun må hele resten av livet sitt leve med at retten har dømt henne til fengsel (selv om det er betinget) for sin "omsorg" for datteren sin. Man må ikke glemme at hun ser verden med andre briller enn oss. For henne betyr dette at hun har vunnet over alle som prøvde å stille henne til ansvar, over mobberne, behandlere osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege899 Skrevet 14. februar 2019 #7966 Del Skrevet 14. februar 2019 2 minutter siden, ServiceManagerFrue skrev: Man må ikke glemme at hun ser verden med andre briller enn oss. For henne betyr dette at hun har vunnet over alle som prøvde å stille henne til ansvar, over mobberne, behandlere osv.. Akkurat dette plager meg også:( 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 14. februar 2019 #7967 Del Skrevet 14. februar 2019 (endret) 5 minutter siden, ServiceManagerFrue skrev: Man må ikke glemme at hun ser verden med andre briller enn oss. For henne betyr dette at hun har vunnet over alle som prøvde å stille henne til ansvar, over mobberne, behandlere osv.. Ja, det er ulempen med det. Jeg ser den. Men jeg tror nok ikke de brillene er så tåkelagt at hun ikke synes det er rivende at hun, som i egne øyne var tidenes mor, vil finne det fryktelig krenkende å ha den dommen hengende ved seg når lykken over å ha sluppet så billig unna begynner å legge seg, og hverdagen starter. Endret 14. februar 2019 av chisandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 14. februar 2019 #7968 Del Skrevet 14. februar 2019 Jeg har ikke ord! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 14. februar 2019 #7969 Del Skrevet 14. februar 2019 Skremmende.. Rett og slett. Jeg lurer på hvordan forsvarerne har det med seg selv nå. Er de lykkelige over å ha fått klienten sin unna fengsel, eller er det en liten bitterhet i det? Mener og tror de virkelig at hun er uskyldig, eller reagerer de på de tingene de fleste av oss andre reagerer på? Det er langt fra første gang at skyldige går fri, så det er vel ikke så sjokkerende egentlig.. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 14. februar 2019 #7970 Del Skrevet 14. februar 2019 58 minutter siden, Hege899 skrev: Så ble det kun 8mnd fengsel for å ha mishandlet barnet til hun døde..:( Hun fikk betinget fengsel, som betyr at hun slipper å sone straffen. Og jeg kan ikke si hvor sint jeg er nå. Straffen er en hån mot Angelica. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 14. februar 2019 #7971 Del Skrevet 14. februar 2019 I retten trekkes det frem som formildende at kvinnen de siste fire årene hadde eneansvar for en «meget krevende anorektisk datter» Akkurat den setningen river i hjertet mitt på mer enn èn måte kjenner jeg. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VRAVd1/valdres-moren-delvis-frikjent-i-ankesaken-en-dom-det-gaar-an-aa-leve-med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 14. februar 2019 #7972 Del Skrevet 14. februar 2019 Det skal bli interessant å høre hva aktor har å si når media får han i tale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 14. februar 2019 #7973 Del Skrevet 14. februar 2019 (endret) . Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol-gull Skrevet 14. februar 2019 #7974 Del Skrevet 14. februar 2019 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 14. februar 2019 #7975 Del Skrevet 14. februar 2019 57 minutter siden, El Duderino skrev: Barn har et dårligere rettsvern i Norge enn bedrifter og dyr har. Intet nytt at økokrim og vanskjøtt av dyr straffes hardere enn vold og overgrep mot barn. Dessverre.. Nå fører vanskjøtting av dyr svært sjelden til fengselsstraff, dessverre. Men jeg er helt enig i økokrim. Jeg er sjokkert over at det er mulig med en delvis frifinnelse, og stusser på endel av det som står i dommen ifølge media. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 14. februar 2019 #7976 Del Skrevet 14. februar 2019 NRK nyheter har delt det på facebook. Det er skremmende å se hvor synd folk synes på moren. Han ene som ser ut til å ha satt seg inn i saken jobber beinhardt i kommentarfeltet - til liten nytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 14. februar 2019 #7977 Del Skrevet 14. februar 2019 34 minutter siden, chisandra skrev: Jeg har sagt det tidligere, men gjentar det: For meg spiller det mindre rolle hvor lang straff hun får, det aller, aller viktigste er at hun blir ansvarliggjort. Og det har hun blitt, selv om de ikke har funnet tilstrekkelig bevis for at hun hensatte datteren i hjelpeløs tilstand (!) Hun er funnet ansvarlig i å mishandle datteren sin grovt, hun må betale oppreisning til Angelicas far. Hun må hele resten av livet sitt leve med at retten har dømt henne til fengsel (selv om det er betinget) for sin "omsorg" for datteren sin. Det er sant. Mishandlingsdelen av tiltalen mener jeg er den viktigste. Men jeg er redd hun ser på dette som en seier likevel. Ubetinget fengsel hadde vært et viktig signal. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xemiliex Skrevet 14. februar 2019 #7978 Del Skrevet 14. februar 2019 Håper påtalemyndigheten anker straffeutmålingen til høyesterett. Ankeutvalget slipper den sikkert ikke gjennom, men alt må prøves. For barna. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
decker Skrevet 14. februar 2019 #7979 Del Skrevet 14. februar 2019 Men kan ikkje aktoratet anka straffa til Høyesterett? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol-gull Skrevet 14. februar 2019 #7980 Del Skrevet 14. februar 2019 Det jeg syns jeg leser i avisa er jo at datteren har gjort henne gal, at det var datterens feil at hun handlet som hun gjorde 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå