Gjest INGNTNG Skrevet 14. februar 2019 #7941 Del Skrevet 14. februar 2019 https://www.nrk.no/ho/moren-i-valdressaken-domt-til-atte-maneders-betinget-fengsel-1.14430521 Hun slipper fengsel. For grov mishandling. Jeg har ikke ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaida Skrevet 14. februar 2019 #7942 Del Skrevet 14. februar 2019 Ja, nå melder Dagbladet at det er delvis frifinnelse og 8 måneder for grov mishandling. Hvordan er det mulig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herix Skrevet 14. februar 2019 #7943 Del Skrevet 14. februar 2019 Retten legger vekt på at det var et symbiotisk forhold mellom mor og datter «som åpenbart har gjort det vanskelig for tiltalte å ta den styringa som en foreldre må ta i en kritisk situasjon» Det er det dummeste jeg har lest på lenge. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege899 Skrevet 14. februar 2019 #7944 Del Skrevet 14. februar 2019 Kan saken ankes eller er det kun tiltalte som kan anke? Dette er jo helt feil. Denne saken burde sette et eksempel for fremtiden og nå blir det bare "ingenting " ut av det. Hjertet mitt blør 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uglems Skrevet 14. februar 2019 #7945 Del Skrevet 14. februar 2019 Hvorfor blir man ikke ordentlig straffet?? what the actual f....???! Flau blir jeg! 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 14. februar 2019 #7946 Del Skrevet 14. februar 2019 Ja da har man igjen fått bevis for at et barneliv ikke er verdt noe... 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 14. februar 2019 #7947 Del Skrevet 14. februar 2019 Fyyyy f. Trasige greier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetta Skrevet 14. februar 2019 #7948 Del Skrevet 14. februar 2019 8 måneders betinget fengsel. Altså i praksis ingen straff. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
El Duderino Skrevet 14. februar 2019 #7949 Del Skrevet 14. februar 2019 Barn har et dårligere rettsvern i Norge enn bedrifter og dyr har. Intet nytt at økokrim og vanskjøtt av dyr straffes hardere enn vold og overgrep mot barn. Dessverre.. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 14. februar 2019 #7950 Del Skrevet 14. februar 2019 Veldig lav straff, men det ble straff. Bedre enn ingenting, som faktisk kunne blitt utfallet. Nå vil det for alltid stå på hennes rulleblad at hun har mishandlet sin datter grovt, og har blitt dømt for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blackbird Skrevet 14. februar 2019 #7951 Del Skrevet 14. februar 2019 Helt vanvittig! Dette føles feil på alle måter, jeg mister troen på rettsvesenet!! 😢 Sjokkert her nå...😫 Slik jeg ser det har også barnevernet sviktet grovt her. Andre jeg kjenner til har fått beskjed om at ved den fjerde bekymringsmeldingen, så tas barna umiddelbart. Her var det 7! A burde blitt fjernet fra mor og fått den oppfølgingen hun trengte fra helsevesenet, og ikke minst få avstand fra mor. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moroklompen Skrevet 14. februar 2019 #7952 Del Skrevet 14. februar 2019 Jeg er rett og slett så sint nå at jeg nesten ikke vet hva jeg skal gjøre. Jeg kan ikke fatte hvordan retten har kommet til denne konklusjonen og det burde vært ett ordentlig opprør mot denne fatale dommen som tar fra barn alt av rettsvern. Måtte denne moren og hennes tafatte støttespillere skamme seg dypt for den manglende respekten og omsorgen for Angelica. Jeg er så dypt sjokkert, overrasket og rystet nå. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 14. februar 2019 #7953 Del Skrevet 14. februar 2019 FY FAEN!!! Hadde virkelig ikke regnet med dette. Barn har ikke mye rettsvern nei... for en gedigen skuffelse Håper dommen blir anket! 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 14. februar 2019 #7954 Del Skrevet 14. februar 2019 Og forsvareren da, som sier at dette er en dom å leve godt med. https://www.budstikka.no/valdres-saken/nyheter/kriminalitet-og-rettsvesen/valdres-saken-moren-delvis-frikjent/s/5-55-808423 Ja, kan man leve godt med å ha blitt dømt for grov mishandling av sitt barn - det er over min fatteevne. Men denne moren er jo i sum over min fatteevne fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 14. februar 2019 #7955 Del Skrevet 14. februar 2019 Nok en gang blir det vist tydelig at barn er det ikke så farlig med. Det er en skam! Moren er dømt for grov mishandling - og får 8 mnd for det! Som hun ikke trenger å sone. Jeg lurer på hvordan dette ville ha sett ut, om det var et dyr som ble funnet ihjelsultet, og grovt mishandlet. Rosetog over hele landet, og krav om strengere straff. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 14. februar 2019 #7956 Del Skrevet 14. februar 2019 1 minutt siden, moroklompen skrev: Jeg er rett og slett så sint nå at jeg nesten ikke vet hva jeg skal gjøre. Jeg kan ikke fatte hvordan retten har kommet til denne konklusjonen og det burde vært ett ordentlig opprør mot denne fatale dommen som tar fra barn alt av rettsvern. Måtte denne moren og hennes tafatte støttespillere skamme seg dypt for den manglende respekten og omsorgen for Angelica. Jeg er så dypt sjokkert, overrasket og rystet nå. De jobbet hardt med moren for å få henne til å fremstå på en helt annen måte enn i tingretten. Og det klarte de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moroklompen Skrevet 14. februar 2019 #7957 Del Skrevet 14. februar 2019 Akkurat nå, chisandra skrev: De jobbet hardt med moren for å få henne til å fremstå på en helt annen måte enn i tingretten. Og det klarte de. Dessverre. Bevisene taler for seg selv og at hvordan moren har fremstått har hatt noe som helst å si i hennes favør er rett og slett tragisk. At hun ikke ble dømt for å etterlate henne i hjelpesløs tilstand er ufattelig med alle bevisene fra meldingene mellom dem. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 14. februar 2019 #7958 Del Skrevet 14. februar 2019 Barn har ikke rettigheter i Norge. Vi snakker så fint om at de har det, men de har ikke det. De er helt prisgitt foreldrene sine. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 14. februar 2019 #7959 Del Skrevet 14. februar 2019 Er sjokkert! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 14. februar 2019 #7960 Del Skrevet 14. februar 2019 Fy faan! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå