AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #4161 Del Skrevet 14. mars 2018 "... i forbindelse med at barnevernet oppsøker tiltaltes adresse. «Er det barnevernet?», «Skal de ta meg?», «Jeg har aldri vært så redd», «Jeg vil leve hos deg, ikke hos barnevernet», er blant meldingene som er sendt fra Angelicas telefon. " Hvorfor han tiltalte skremt datteren med barnevernet? Anonymkode: fad9c...735 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #4162 Del Skrevet 14. mars 2018 "24. september 2015 sendes det en fortvilet melding fra tiltaltes telefon til datteren: «Du prøver ikke! Du har gitt opp! Du bare lurer. Du har snart tatt livet av meg», lyder deler av innholdet. «Du skal løpe og gå på ski, ikke sitte i rullestol», skriver tiltalte i meldingen." Så vondt det må ha vært for A. når mor holdt på slik. Anonymkode: fad9c...735 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #4163 Del Skrevet 14. mars 2018 Dette er jo helt absurd. Anonymkode: 5085c...839 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 14. mars 2018 #4164 Del Skrevet 14. mars 2018 Herregud.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #4165 Del Skrevet 14. mars 2018 "24. september 2015 sendes det en fortvilet melding fra tiltaltes telefon til datteren: «Du prøver ikke! Du har gitt opp! Du bare lurer. Du har snart tatt livet av meg», lyder deler av innholdet. «Du skal løpe og gå på ski, ikke sitte i rullestol», skriver tiltalte i meldingen." Deretter drar de på reise til Irland tre dager senere? Eller var det bare moren? Anonymkode: 154cd...ef8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snø_fnugg Skrevet 14. mars 2018 #4166 Del Skrevet 14. mars 2018 Tviler sterkt på de gåturene i fjellet og alt det gode de bakte sammen, jf mors tidligere forklaring om livet på hytta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest- silje Skrevet 14. mars 2018 #4167 Del Skrevet 14. mars 2018 Og hvorfor tok hun henne ikke med til lege da? Når hun så at hun ikke klarte å hjelpe A: 15. desember 2015 sender tiltalte en melding til sin mor hvor hun skriver at hun ikke kommer noen vei med Angelica. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 14. mars 2018 #4168 Del Skrevet 14. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo helt absurd. Anonymkode: 5085c...839 Kjenner jeg blir fysisk kvalm av å lese det her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snø_fnugg Skrevet 14. mars 2018 #4169 Del Skrevet 14. mars 2018 16 minutter siden, Kitcat skrev: Er det flere enn meg som reagerer på at denne typen alvorlige samtaler ble ført pr SMS?! Jeg mener, de to var alene sammen på en hytte. Hvorfor denne massive sms kommunikasjonen? Satt de ved siden av hverandre i sofaen og sendte meldinger liksom? Hva gjorde at de ikke klarte å diskutere disse tingene face-to-face, eller er dette en vanlig problemstilling i anoreksi? Er ikke sikkert de befant seg i samme bygg. Det var flere bygninger på tunet, bla et anneks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #4170 Del Skrevet 14. mars 2018 Mor drev med trusler og tildeling av skyld til sin datter. Så trist at A. ikke fikk hjelp til å komme bort fra sin mor. Anonymkode: fad9c...735 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 14. mars 2018 #4171 Del Skrevet 14. mars 2018 17 minutter siden, Kitcat skrev: Er det flere enn meg som reagerer på at denne typen alvorlige samtaler ble ført pr SMS?! Jeg mener, de to var alene sammen på en hytte. Hvorfor denne massive sms kommunikasjonen? Satt de ved siden av hverandre i sofaen og sendte meldinger liksom? Hva gjorde at de ikke klarte å diskutere disse tingene face-to-face, eller er dette en vanlig problemstilling i anoreksi? De kan ha blitt sendt i etterkant av samtaler/konfrontasjoner og diskusjoner mellom dem? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitcat Skrevet 14. mars 2018 #4172 Del Skrevet 14. mars 2018 2 minutter siden, SoWhat? skrev: De kan ha blitt sendt i etterkant av samtaler/konfrontasjoner og diskusjoner mellom dem? Ja, det kan være et godt poeng. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 14. mars 2018 #4173 Del Skrevet 14. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Synes så utrolig synd på fastlegene. Mye av det som har skjedd og kunne ha blitt gjort er langt utenfor deres ansvarsområde, det er så utrolig lett å være etterpåklok og tenke "her skulle du kontaktet barnevernet". De ble ikke oppdatert på hele sykdomsbildet, behandling og oppfølgning ble sabotert, og dersom de stilte seg kritiske så ble de byttet ut. En fastlege jobber allerede rundt 60t i uka, men å motta såpass mange brev, reorganisere nye oppfølningssamtaler og veiing, og ha en åpen linje er enda mer tidkrevende. Jeg synes oppriktig synd på dem dersom de føler seg delvis skyldige. Anonymkode: 5eb63...652 Men fastlegen valgte i denne saken å ta over oppfølgingen av en svært psykisk syk jentunge fra spesialisthelsetjenesten. Og han lot være å gjøre den jobben skikkelig. Han lot også være å overføre ansvaret tilbake til spesialisthelsetjenesten når han ikke maktet å få gjennomført nødvendig behandling. Han bare sluttet å gjøre noe. Det kan ikke unskyldes. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #4174 Del Skrevet 14. mars 2018 3 minutter siden, SoWhat? skrev: De kan ha blitt sendt i etterkant av samtaler/konfrontasjoner og diskusjoner mellom dem? Jeg tror mengden SMS er en del av bildet og et selvstendig poeng. Litt meldinger er jo greit, men hvis de gjennomgående kommuniserer via SMS, vil det reise nye spørsmål: Feks om hvor partene befinner seg. Anonymkode: 5085c...839 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 14. mars 2018 #4175 Del Skrevet 14. mars 2018 NRK oppdater i dag også: https://www.nrk.no/ho/valdres-saken_-tiltalt-mor-og-angelica-_13_-sluttet-a-mote-til-legetimer-1.13960906 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #4176 Del Skrevet 14. mars 2018 Hun gråter og bærer seg i intervjuet (eller var det flere enn med tv2?) og sier hun ikke visste at datteren var så syk. Så kommer disse sms’ene frem. Jeg blir så rasende. Tiltalen er virkelig på sin plass! Anonymkode: be5b2...c36 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 14. mars 2018 #4177 Del Skrevet 14. mars 2018 14:09 Etterforskeren presenterer tekstmeldinger som viser trusler mellom tiltalte og Angelica. I tiltalebeslutningen fremgår det at tiltalte skal ha truet datteren med å ta livet av seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #4178 Del Skrevet 14. mars 2018 "14:09 Etterforskeren presenterer tekstmeldinger som viser trusler mellom tiltalte og Angelica. I tiltalebeslutningen fremgår det at tiltalte skal ha truet datteren med å ta livet av seg." Anonymkode: 154cd...ef8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #4179 Del Skrevet 14. mars 2018 Akkurat nå, Rosalie skrev: Men fastlegen valgte i denne saken å ta over oppfølgingen av en svært psykisk syk jentunge fra spesialisthelsetjenesten. Og han lot være å gjøre den jobben skikkelig. Han lot også være å overføre ansvaret tilbake til spesialisthelsetjenesten når han ikke maktet å få gjennomført nødvendig behandling. Han bare sluttet å gjøre noe. Det kan ikke unskyldes. Som medførte at avdøde, som alle involverte visste at led av en potensielt dødelig sykdom, bare hadde en enkelt legekonsultasjon mellom 2 juni og da hun ble funnet død 31 desember. Etter 9 oktober da tiltalte og fastlege hadde en konsultasjon per telefon, har ingen innen helsevesenet hørt fra tiltalte og heller ikke etterlyst avdøde, etter hva jeg kan forstå. Et barn som lider av en dødelig sykdom, hvis nærmeste omsorgsperson har motarbeidet behandling gjentatte ganger og derav blitt meldt til barnevernet igjen og igjen, har i praksis forsvunnet og ingen leter etter henne. Altså ... Anonymkode: 5085c...839 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 14. mars 2018 #4180 Del Skrevet 14. mars 2018 (endret) Tråden er ryddet for spekulasjoner, persondebatt, omtale av barn/mindreårig og identifisering av privatpersoner, samt svar til dette. Tråden åpnes igjen. Yvonne (mod) Endret 14. mars 2018 av Yvonne 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå