Gå til innhold

Hvorfor vaske hendene etter dobesøket?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Og om det er "hva de andre som trykker på trekk-ned-knappen har vært borti" som er problemet.. Disse personene har jo også tatt på såpen, vannkrana, dørhåndtaket, etc. Du får like fort disse bakteriene på deg der..

det er derfor man kan bruker papir til akkurat dette :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hvorfor vi vasker hendene etter hvert dobesøk når man er hjemme og på offentlige toalett er bare fordi det er blitt "politisk korrekt".. Fordi vi er så livredde for å bli skitne og at andre skal se på oss som skitne..

jeg vaske hendene fordi jeg vil unngå å bli syk og unngå å få andres dritt i munnen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

På siden , men; hva med dere som sover nakne i det samme sengetøyet 14 dager i strekk? Tenk på hvor mange bakterier, inkludert tarmbakterier, som finnes i sengetøyet! :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På siden ' date=' men; hva med dere som sover nakne i det samme sengetøyet 14 dager i strekk? Tenk på hvor mange bakterier, inkludert tarmbakterier, som finnes i sengetøyet! :kvalm:[/quote']

Jeg vet ikke med deg, men jeg pleier i allefall tørke meg når jeg har vært på do og har ikke for vane å gni dritt inn i sengetøyet. Jeg tviler meget sterkt på at det er særlig tarmbakterier i sengen vår. Jeg tror vi hadde hørt om det hvis det hadde vært vanlig å få salmonella av å sove naken i sengetøy. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

det er da menn som går på do også.

Neste gang du hilser på noen, så tenk at de ikke vasker henda sine etter dobesøk.slik som du? siden du ikke er borti noe...

Ærlig talt, dette er elementære kunnskaper om hygiene.

Man vasker seg på henda når man kommer inn også. når man går til bords,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Jeg vet ikke med deg' date= men jeg pleier i allefall tørke meg når jeg har vært på do og har ikke for vane å gni dritt inn i sengetøyet. Jeg tviler meget sterkt på at det er særlig tarmbakterier i sengen vår. Jeg tror vi hadde hørt om det hvis det hadde vært vanlig å få salmonella av å sove naken i sengetøy. :roll:

Men som noen påpeker her gnir man jo ikke dritt på hendene når man er på do heller, likevel får man flust av bakterier på seg.

Jeg er temmelig sikker på at man fortsatt har tarmbakterier bak selv om det ikke henger møkk der. Og dettesmitter da igjen over på sengetøyet. Er det så usannsynlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tarmbakterier på sengetøy vært et stort problem, på samme måte som at folk ikke vasker hendene etter at de har vært på do, hadde det nok være anbefalt å ikke sove naken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig mulig å lure på hvorfor man bør vaske hendene etter do-besøk???

Hva om helse-personell generelt hadde samme innstilling? Gå på do, ikke vaske hendene, for deretter å stelle operasjonssår????

God håndhygiene er en enkel og effektiv metode å stoppe smitte på, enkelt og greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På siden ' date=' men; hva med dere som sover nakne i det samme sengetøyet 14 dager i strekk? Tenk på hvor mange bakterier, inkludert tarmbakterier, som finnes i sengetøyet! :kvalm:[/quote']

Da er det i det minste sine egne bakterier og ikke andres,... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happyending
Er det virkelig mulig å lure på hvorfor man bør vaske hendene etter do-besøk???

Hva om helse-personell generelt hadde samme innstilling? Gå på do, ikke vaske hendene, for deretter å stelle operasjonssår????

God håndhygiene er en enkel og effektiv metode å stoppe smitte på, enkelt og greit!

Det private mennesket og sykepersonell som skal operere er to helt forskjellige ting..

Men det har ingen hensikt i å vaske hendene etter at man har vært på do, hvis man skrur igjen krana, tar på dørhåndtak osv uten å bruke papir.. Man får jo akkurat de samme bakteriene man har vasket av seg på seg igjen.. Hadde man bare vasket hendene ordentlig og unngått og tatt på ting og vasket huset grundig en gang til dagen, så hadde man gjerne vært så ren som mulig, men da blir man lettere syk av andres bakterier..

Og disse sakene hvor folk får salmonellasmitte på restauranter, sykehus osv, så er det folk som ikke har vasket seg FØR dem går inn i "rent" område.. Altså kjøkken, operasjonssal osv.. Men det er påbudt, så da skal det egentlig ikke spille noen rolle om de har vasket hendene etter de har vært på do..

Og jeg for min del syns det er like ekkelt å ikke vaske seg etter å ha vært på do som å ikke vaske seg ordentlig.. Men det må da være grenser på hvor hysterisk man skal være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he for en utrolig sær tråd. For noen her hadde det altså ikke spilt noen rolle om jeg, som kokk hadde latt være å vaske hendene før jeg laget mat til dem? Eller at en av mine medarbeidere hadde kost med snabben(med så lite bakterier på) for så å lage maten til dem?!!!

Okay!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happyending
He-he for en utrolig sær tråd. For noen her hadde det altså ikke spilt noen rolle om jeg, som kokk hadde latt være å vaske hendene før jeg laget mat til dem? Eller at en av mine medarbeidere hadde kost med snabben(med så lite bakterier på) for så å lage maten til dem?!!!

Okay!!!!

Det hadde absolutt spilt noen rolle for meg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He-he for en utrolig sær tråd. For noen her hadde det altså ikke spilt noen rolle om jeg, som kokk hadde latt være å vaske hendene før jeg laget mat til dem? Eller at en av mine medarbeidere hadde kost med snabben(med så lite bakterier på) for så å lage maten til dem?!!!

Okay!!!!

Please, vaske hendene!!!!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg lurer faktisk litt på dette, for jeg er verken i direkte kontakt med avføringen/urinen eller kroppen min når jeg er på do. Man bruker jo papir.

Fordi man kan ikke stole på at alle som er innom doen gjør det samme som deg, for å si det mildt!

Tenk deg alle de som har vært på do før deg (gud forby..) Mange av de har tatt i bæsjen og tisset sitt og flere vasker seg ikke etterpå. De tar så i vask, spring og dørhåndtak.

Dette skal du ta i etterpå....og bakterier sprer seg veldig på baderom.

Dobørste, flere folk med varierende hygeiene og vaskepersonale som tar i alt der (de er ikke alltid så rene selv..)....jeg grøsser over at det finnes folk som deg som lurer på hvorfor de må vaske seg etter å ha vært på en do.

:-x

Æsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mjau: det aller vikitgste for meg er at du vakser henda rett før du lager mat. Om du vasker dem rett etter do er ikke nøye for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig en vanvittig teit ting å diskutere dette her. Noen her VIL visst ikke skjønne hvorfor man skal vaske hendene etter do besøk. Er jo helt ufattelig at de ikke skjønner det. Hmm... Dette er jo noe en har hørt helt siden en var liten. ALLTID VASK HENDENE ETTER DU HAR VÆRT PÅ DO.

(Om du ikke vasker hendene for din egen del, så gjør det for andres del da vel. Det tar 1 min ekstra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjau: det aller vikitgste for meg er at du vakser henda rett før du lager mat. Om du vasker dem rett etter do er ikke nøye for min del.

Neida. Jeg pleier å vaske hendene etter do-besøk og før matlaging. Dette selv om jeg ikke blir klissete på fingrene eller tar på kranen/døren/ol.

Noe av poenget mitt var også at jeg driter i hvor lite bakterier det evt er på snabben til gutter. Hendene skal vaskes for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Jeg pleier å vaske hendene etter do-besøk og før matlaging. Dette selv om jeg ikke blir klissete på fingrene eller tar på kranen/døren/ol.

Noe av poenget mitt var også at jeg driter i hvor lite bakterier det evt er på snabben til gutter. Hendene skal vaskes for det.

Signerer her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...