Gå til innhold

Familie betaler sydentur på all inclusive hotell


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det stemmer ikke, og ts har til og med skrevet det her i tråden at de vil spise med foreldrene sine, så dette gidder jeg ikke diskutere videre, hvis man ikke klarer å forstå at det handler ikke om å spise alene/være alene.

Anonymkode: 49147...eae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

meg fra den andre tråden, vi har ikke sagt noe om at vi vil eller ønsker å spise alene.

men at vi ønsker spise andre steder enn på hotellet, og gjerne da med foreldrene.

Anonymkode: d1cb9...d7e

sitat fra ts i den første tråden...

 

"Vi har sagt vi skal spise med de, men en gang i blant på resturant med de eller alene.

Da har det blitt sagt at hvis vi bare skal være alene kan vi vel bare droppe turen, bl annet."  Sitat slutt...

 

nå ble det litt å si imot hva en selv har sagt...🤔

Anonymkode: e3d13...f94

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

sitat fra ts i den første tråden...

 

"Vi har sagt vi skal spise med de, men en gang i blant på resturant med de eller alene.

Da har det blitt sagt at hvis vi bare skal være alene kan vi vel bare droppe turen, bl annet."  Sitat slutt...

 

nå ble det litt å si imot hva en selv har sagt...🤔

Anonymkode: e3d13...f94

Prat om å kverulerer, jeg vil tenke at ts tenkte at siden foreldrene absolutte ikke vil spise andre steder enn på hotellet, så har de ikke noe valg enn å enten spise på hotellet med de eller gå ut alene..

Anonymkode: 49147...eae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

sitat fra ts i den første tråden...

 

"Vi har sagt vi skal spise med de, men en gang i blant på resturant med de eller alene.

Da har det blitt sagt at hvis vi bare skal være alene kan vi vel bare droppe turen, bl annet."  Sitat slutt...

 

nå ble det litt å si imot hva en selv har sagt...🤔

Anonymkode: e3d13...f94

Det var dette jeg også la merke til, så at TS fra den andre tråden sier noe annet her, og at en annen person blir dritsur, overreagerer og roper med store bokstaver, er jo litt spesielt... 

Forskjellen er at i den andre tråden betaler TS selv, og DA synes jeg TS står fritt til å avgjøre selv hvor h*n vil spise. 

Endret av Ullvott
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelldronning
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inspirert av en annen tråd.

E man forpliktet å spise på hotellet hver dag om de betaler for tur og hotell?

Anonymkode: 49147...eae

Nei det er man ikke. Men siden det er familie som betaler, så synes jeg det kan spise noen dager sammen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fjelldronning skrev:

Nei det er man ikke. Men siden det er familie som betaler, så synes jeg det kan spise noen dager sammen ;) 

Selvsagt, det sier seg selv :)

 

Akuratt det sier seg selv at man må bruke en del tid med de,som da er poenget med en slik ferie :)

Anonymkode: ca9ec...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inspirert av en annen tråd.

E man forpliktet å spise på hotellet hver dag om de betaler for tur og hotell?

Anonymkode: 49147...eae

Jeg var en av dem som spurte i den andre tråden, og jeg mener ikke at man er forpliktet. Bakgrunnen for spørsmålet var om foreldrene som ble fornærmet, kanskje ble litt skuffet pga at de hadde spandert. Nå betaler jo ts selv, så da ser jeg ingen grunn til at foreldrene skal bli fornærmet, men hadde de betalt, kunne jeg til en viss grad skjønt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sera D said:

Jeg var en av dem som spurte i den andre tråden, og jeg mener ikke at man er forpliktet. Bakgrunnen for spørsmålet var om foreldrene som ble fornærmet, kanskje ble litt skuffet pga at de hadde spandert. Nå betaler jo ts selv, så da ser jeg ingen grunn til at foreldrene skal bli fornærmet, men hadde de betalt, kunne jeg til en viss grad skjønt det.

Jeg skjønner.

Men problemet i den tråden var jo at foreldre hadde fått det for seg at 

de bare ville være alene.

Og spørsmålet er

hvordan få foreldrene til å forstå at det handler ikke om å spise alene. 

Og at man ikke ønsker å være alene, bare fordi man ikke vil tilbringe mesteparten av tiden på hotellet.

Anonymkode: 49147...eae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner.

Men problemet i den tråden var jo at foreldre hadde fått det for seg at 

de bare ville være alene.

Og spørsmålet er

hvordan få foreldrene til å forstå at det handler ikke om å spise alene. 

Og at man ikke ønsker å være alene, bare fordi man ikke vil tilbringe mesteparten av tiden på hotellet.

Anonymkode: 49147...eae

Ja, jeg ser at det er det som er problemet og synes foreldrene gjør seg litt vanskelig om det ts sier er riktig. Mulig det bare er en misforståelse ute og går.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sera D said:

Ja, jeg ser at det er det som er problemet og synes foreldrene gjør seg litt vanskelig om det ts sier er riktig. Mulig det bare er en misforståelse ute og går.

Enig, forhåpentligvis er det det.

Og siden det var så noen spørsmål om foreldrene betalte turen, hadde det vært tilfelle hadde disse reaksjonene vært lov da?

Eller er de like vanskelige da også?

Anonymkode: 49147...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, forhåpentligvis er det det.

Og siden det var så noen spørsmål om foreldrene betalte turen, hadde det vært tilfelle hadde disse reaksjonene vært lov da?

Eller er de like vanskelige da også?

Anonymkode: 49147...eae

Altså om foreldrene betalte, kunne jeg forstått at de ble litt snurt (bortkastede penger på mat ts ikke spiste...), men de kunne uansett ikke forventet at ts skulle være sammen med foreldrene på hotellet 24/7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sera D said:

Altså om foreldrene betalte, kunne jeg forstått at de ble litt snurt (bortkastede penger på mat ts ikke spiste...), men de kunne uansett ikke forventet at ts skulle være sammen med foreldrene på hotellet 24/7.

Enig, men jeg hadde værtfall reagert selvom om foreldre/svigerforeldre/besteforeldre etch hadde betalt for tur

hadde sagt "Hvis dere bare vil være alene, kan dere droppe å være med". Like ille sagt om de betalte eller om de ikke betalte i min mening da.-

Anonymkode: 49147...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke dette klassisk oppførsel av en del (eldre) mennesker da? Det yngre paret ymter frempå om at de kanskje kan spise et annet sted enn hotellet av og til, og ev. alene om foreldrene insisterer på å spise samme sted hver dag, og så blir det vridd til at de «kun vil spise alene» og at «kanskje de bare burde droppe hele turen».

Akkurat som man har enkelte yngre som regner med at foreldrene skal ditte barnevakt hele ferien mens de «pleier forholdet», og så har man alt i mellom disse ytterpunktene. Det er bare snakk om mennesketyper, og alle er ikke like enkle å forholde seg til.

Anonymkode: 0b454...92c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er ikke dette klassisk oppførsel av en del (eldre) mennesker da? Det yngre paret ymter frempå om at de kanskje kan spise et annet sted enn hotellet av og til, og ev. alene om foreldrene insisterer på å spise samme sted hver dag, og så blir det vridd til at de «kun vil spise alene» og at «kanskje de bare burde droppe hele turen».

Akkurat som man har enkelte yngre som regner med at foreldrene skal ditte barnevakt hele ferien mens de «pleier forholdet», og så har man alt i mellom disse ytterpunktene. Det er bare snakk om mennesketyper, og alle er ikke like enkle å forholde seg til.

Anonymkode: 0b454...92c

Så enig med dette.

Anonymkode: ca9ec...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Men er ikke dette klassisk oppførsel av en del (eldre) mennesker da? Det yngre paret ymter frempå om at de kanskje kan spise et annet sted enn hotellet av og til, og ev. alene om foreldrene insisterer på å spise samme sted hver dag, og så blir det vridd til at de «kun vil spise alene» og at «kanskje de bare burde droppe hele turen».

 

Anonymkode: 0b454...92c

Helt riktig, det er det som har skjedd.

Anonymkode: d1cb9...d7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med bror nå, 

og han er såpass sur at han venter til de sender noen melding til han, 

og i tillegg ikke gidder å se på snappene deres, da han ikke vil vite hva de holder på med nå.

Det sier litt synes jeg..

Anonymkode: d1cb9...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fjelldronning
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt, det sier seg selv :)

 

Akuratt det sier seg selv at man må bruke en del tid med de,som da er poenget med en slik ferie :)

Anonymkode: ca9ec...bed

Så flott da. Ha en super fin ferietur :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Fjelldronning said:

Så flott da. Ha en super fin ferietur :) 

Jo takk :)

 

Skal egentlig ikke på noe ferietur da..

Anonymkode: 49147...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne blitt spandert på. Og hadde med glede spist maten på hotellet. Rart å gjøre det til et problem å ville gå andre steder. Kravstore og til dels utakknemlige folk. Noen som nevnte moderne slaveri? For et bortskjemt fjols.

Anonymkode: 4a8c5...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...