Gå til innhold

Familie betaler sydentur på all inclusive hotell


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av en annen tråd.

E man forpliktet å spise på hotellet hver dag om de betaler for tur og hotell?

Anonymkode: 49147...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Silfen said:

Nei.

Det synes ikke jeg heller, men siden det var flere i den andre tråden spurte om foreldrene betalte, begynte jeg lure litt.

Anonymkode: 49147...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når andre har spandert hele turen på deg, så bør de få lov å være premissleverandører innen rimelighetens grenser etter min mening. Hvis du ønsker å spise andre steder noen ganger, og uten de som har betalt ferien for deg, så snakk med dem om det. Er det greit for dem: så er det ok. Blir de skuffet, så tar du hensyn. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ullvott said:

Når andre har spandert hele turen på deg, så bør de få lov å være premissleverandører innen rimelighetens grenser etter min mening. Hvis du ønsker å spise andre steder noen ganger, og uten de som har betalt ferien for deg, så snakk med dem om det. Er det greit for dem: så er det ok. Blir de skuffet, så tar du hensyn. 

Så du synes det er ok at man skal bli tvunget å spise mat man ikke ønsker å spise fordi de spanderer?

 

Anonymkode: d1cb9...d7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Ullvott said:

Når andre har spandert hele turen på deg, så bør de få lov å være premissleverandører innen rimelighetens grenser etter min mening. Hvis du ønsker å spise andre steder noen ganger, og uten de som har betalt ferien for deg, så snakk med dem om det. Er det greit for dem: så er det ok. Blir de skuffet, så tar du hensyn. 

Det mer må vel være et kompromiss?

Man spiser ofte middag med de på hotellet, og de er åpen til å bli med noen ganger på resturant?

Utifra hva jeg har skjønt handler det IKKE om å spise ALENE, men variasjon både mat og sted.

Anonymkode: 49147...eae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det synes ikke jeg heller, men siden det var flere i den andre tråden spurte om foreldrene betalte, begynte jeg lure litt.

Anonymkode: 49147...eae

All inc er ille nok, om man ikke kan få gå ut og prøve lokale steder med autentisk mat så er det jo noe i veien med folk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så du synes det er ok at man skal bli tvunget å spise mat man ikke ønsker å spise fordi de spanderer?

 

Anonymkode: d1cb9...d7e

Typisk KG-svar der man lager en annen problemstilling og tillegger noen meninger de aldri har ytret. Problemstillingen er jo ikke at TS ikke ønsker å spise maten på all-inclusive-hotellet, men om man må spise der hver dag og sammen med de som har brukt tusenvis av kroner på å spandere ferie på deg hver dag. Og da mener jeg at det er folkeskikk å avklare det med de som har betalt og utakknemlig å sutre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk påspandert tur med familie i gave fra foreldre. Det var ikke all inclusive, men de ønsket også å spandere fellesmåltider. Alle gjestene (givernes barn, partnere og barnebarn) valgte å være med på å betale for måltider, og noen måltider ble spandert.

Å ta imot gaven, for så å være kjøpt og betalt og ikke ha anledning til å ta en romantisk middag som kjærester hadde ikke vært ok for oss. Det var det full forståelse for, besteforeldrene her ønsker også litt tid til romantikk selv når de er på reise.

Anonymkode: 28e0d...bb9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ullvott said:

Typisk KG-svar der man lager en annen problemstilling og tillegger noen meninger de aldri har ytret. Problemstillingen er jo ikke at TS ikke ønsker å spise maten på all-inclusive-hotellet, men om man må spise der hver dag og sammen med de som har brukt tusenvis av kroner på å spandere ferie på deg hver dag. Og da mener jeg at det er folkeskikk å avklare det med de som har betalt og utakknemlig å sutre.

Ok, så med andre ord, du mener at man er forpliktet til å spise alle måltidene hver dag på hotellet siden man blir påspandert på.

Anonymkode: 49147...eae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ullvott skrev:

Når andre har spandert hele turen på deg, så bør de få lov å være premissleverandører innen rimelighetens grenser etter min mening. Hvis du ønsker å spise andre steder noen ganger, og uten de som har betalt ferien for deg, så snakk med dem om det. Er det greit for dem: så er det ok. Blir de skuffet, så tar du hensyn. 

Høres litt ut som utpressing. Jeg betalte billetten, så du skal gjøre som jeg vil i to uker. Med mindre jeg synes det er greit at du gjør som du vil og bestemmer meg for å være en nådig herre én dag. 

Moderne slaveri. 

Anonymkode: 7faf0...a9f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Silfen said:

All inc er ille nok, om man ikke kan få gå ut og prøve lokale steder med autentisk mat så er det jo noe i veien med folk.

Ville ikke gå langt da ;)

Anonymkode: 49147...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vi fikk påspandert tur med familie i gave fra foreldre. Det var ikke all inclusive, men de ønsket også å spandere fellesmåltider. Alle gjestene (givernes barn, partnere og barnebarn) valgte å være med på å betale for måltider, og noen måltider ble spandert.

Å ta imot gaven, for så å være kjøpt og betalt og ikke ha anledning til å ta en romantisk middag som kjærester hadde ikke vært ok for oss. Det var det full forståelse for, besteforeldrene her ønsker også litt tid til romantikk selv når de er på reise.

Anonymkode: 28e0d...bb9

Ok :)

Anonymkode: 49147...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det mer må vel være et kompromiss?

Man spiser ofte middag med de på hotellet, og de er åpen til å bli med noen ganger på resturant?

Utifra hva jeg har skjønt handler det IKKE om å spise ALENE, men variasjon både mat og sted.

Anonymkode: 49147...eae

I utgangspunktet enig, og de fleste vil jo gjerne spise litt mer variert, men i den andre tråden handlet det om at datter/svigersønn ville gå ut og spise UTEN foreldrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Høres litt ut som utpressing. Jeg betalte billetten, så du skal gjøre som jeg vil i to uker. Med mindre jeg synes det er greit at du gjør som du vil og bestemmer meg for å være en nådig herre én dag. 

Moderne slaveri. 

Anonymkode: 7faf0...a9f

Det er jeg fakitsk veldig enig, selvsagt skal man ta hensyn, men er det riktig at de kan dikterer hele turen for deg?

I mine øyne nei, jeg skal også ha ferie.

Anonymkode: 49147...eae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, Ullvott said:

I utgangspunktet enig, og de fleste vil jo gjerne spise litt mer variert, men i den andre tråden handlet det om at datter/svigersønn ville gå ut og spise UTEN foreldrene. 

NEI, DET GJORDE DET IKKE!

DE ØNSKET Å SPISE UTE MED FORELDRENE!

Anonymkode: 49147...eae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres litt ut som utpressing. Jeg betalte billetten, så du skal gjøre som jeg vil i to uker. Med mindre jeg synes det er greit at du gjør som du vil og bestemmer meg for å være en nådig herre én dag. 

Moderne slaveri. 

Anonymkode: 7faf0...a9f

Man har full anledning til å takke nei til å bli påspandert tur. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ullvott said:

I utgangspunktet enig, og de fleste vil jo gjerne spise litt mer variert, men i den andre tråden handlet det om at datter/svigersønn ville gå ut og spise UTEN foreldrene. 

meg fra den andre tråden, vi har ikke sagt noe om at vi vil eller ønsker å spise alene.

men at vi ønsker spise andre steder enn på hotellet, og gjerne da med foreldrene.

Anonymkode: d1cb9...d7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NEI, DET GJORDE DET IKKE!

DE ØNSKET Å SPISE UTE MED FORELDRENE!

Anonymkode: 49147...eae

TS i den andre tråden sier uttrykkelig at de også kunne spise alene. 

Endret av Ullvott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...