Gå til innhold

Kravstor familie...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svigermor har ennå ikke lest, men svigerinnen min har lest meldingen på messenger... Og ikke svart. Jeg blir helt kvalm og angrer noe vanvittig :(

Anonymkode: 7b96d...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svigermor har ennå ikke lest, men svigerinnen min har lest meldingen på messenger... Og ikke svart. Jeg blir helt kvalm og angrer noe vanvittig :(

Anonymkode: 7b96d...c04

Jeg blir også helt dårlig av å vente på svar etter å ha sendt sånne meldinger, tror det er helt normalt for oss som ikke liker konfrontasjoner :P Men dette var faktisk tvingende nødvendig å ta tak i, kjære deg! Så de får bare takle. Du kan ikke leve slik :hug: 

Kanskje gå deg en tur og luft hodet litt i mens?

Anonymkode: 418d1...73e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øv deg på å svare dem: "Ja , det er synd, men jeg må ta en pause nå". "Nei, jeg vet ikke når jeg kan begynne igjen, og da blir det nok ikke slike store ting som bunader eller noe for andre, det er, og må være bare en hobby". "Du vet det er en hobby, noe jeg gjør fordi jeg liker det. Nå orker jeg ikke det, så nå vil jeg forsøke meg på noe annet etter hvert, litt strikking bare for gøy kanskje". "Jeg kan ikke ta på meg noe jobb nå.". "Jeg må ha en lang pause, jeg kan ikke ta på meg noe jobb nå". "Det er synd, men dessverre kan jeg ikke ta på meg noe jobb nå". "Nei, jeg har slutta".

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svigermor har ennå ikke lest, men svigerinnen min har lest meldingen på messenger... Og ikke svart. Jeg blir helt kvalm og angrer noe vanvittig :(

Anonymkode: 7b96d...c04

Neida....det ordner seg! Svigerinnen din er vel på jobb og trenger kanskje litt tid til å tenke før hun svarer.

Læring til senere i livet er å sette grensene underveis- "ny skjorte? Tja, det blir nok ikke med det første, jeg kan ikke love det nå. Bunad er fint det, men det er så mye annet jeg har lyst til å gjøre også. Så nå skal jeg lage bunad til xx, sånn at alle tantebarna får likt, men utover det har jeg mer lyst til å slappe av med litt strikking og sånt! Du vet, jeg er glad i håndarbeid, men det er jo en hobby...kan bli litt stress når det er arbeid for andre." 

Problemet til mange ettergivende personer er at de smiler og nikker og virker glad og fornøyd, og så sier de plutselig fra, og da blir det så dramatisk. Det kan være sårende for den som har trodd at du er glad for å gjøre dem en tjeneste, plutselig føler de at de framstår som "utnyttere" og "de slemme", uten at de har fått det minste varsel om at du ikke var fornøyd.

Så lær av dette, og si det du mener med en gang! Men nå er det bra at du har sagt fra, og så får du være hyggelig og ta opp saken når dere møtes, og forklare at du så gjerne har gjort dem en tjeneste, men at det nå ble for mye.

Anonymkode: 82471...d75

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt utrolig at man ikke eier skam i livet og gnåler seg til at noen skal sy en bunad for en! Jeg har vært hos privat bunadsyerske for å få lagt ut min bunad, og mannen fikk ny bunadsbukse - det koster tusener. Du må ikke finne deg i det. Og når de ikke aksepterer å få nytt liv, men alt må nytt etc, da er det frekkhetens nådegave som rår. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Svigermor har ennå ikke lest, men svigerinnen min har lest meldingen på messenger... Og ikke svart. Jeg blir helt kvalm og angrer noe vanvittig :(

Anonymkode: 7b96d...c04

Det skal du ikke gjøre!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svigermor har ennå ikke lest, men svigerinnen min har lest meldingen på messenger... Og ikke svart. Jeg blir helt kvalm og angrer noe vanvittig :(

Anonymkode: 7b96d...c04

Leste hele tråden først nå og jeg vil bare gi deg en stå-på-klem! Synes du er kjempetøff som har sendt meldingen og jeg forstår at du nå føler ubehag siden responsen foreløpig har uteblitt.

Men vit det at du har gjort det eneste riktige her! :blomst:

 

Anonymkode: eb499...ed2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svigermor har ennå ikke lest, men svigerinnen min har lest meldingen på messenger... Og ikke svart. Jeg blir helt kvalm og angrer noe vanvittig :(

Anonymkode: 7b96d...c04

Du har vært råflink! Pust med magen, ekkelfølelsen gir seg (mvh med-konfliksky).

Anonymkode: d9127...7c7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS. Jeg synes meldingen din var veldig fin, og akkurat passe åpen og direkte. 

Dersom ingen tar kontakt og hører hvordan du har det og sier at de forstår deg godt, så sier det bare noe om dem. Man kan være blind for en situasjon, men når de får en slik melding vil en oppegående person få en vekker og ta kontakt og be om unnskyldning. 

Anonymkode: c49fa...e18

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At voksne folk kan oppføre seg slik? 

Det er veldig vanskelig det her. Men jeg tror jeg hadde «kunngjort» at jeg hadde bestemt meg for kun å lage bunad til den yngre garde fremover. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå stortuter jeg.. Hun skriver på dialekt, men skrev dette:

"Jenta mi, uff så leit å høre. Jeg er lei meg for å ha lagt stein til byrden din. Jeg skal få ordnet skjorten min et annet sted. Jeg vil du skal vite at jeg ikke har ment å utnytte deg, men synes du er uendelig flink og elsker å skryte av deg når jeg får komplimenter for ting du har laget. Jeg forstår at du går lei. Jeg og ((svigerfar)) kan passe ungene til helgen så dere to kan ta dere en hvilekveld sammen og få gått på kino eller noe. Noe helt annet enn nål og tråd. Stor klem ((svigermor)) "

 

Jeg er tre tonn lettere, men føler meg litt slem igjen.. :/

Anonymkode: 7b96d...c04

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå stortuter jeg.. Hun skriver på dialekt, men skrev dette:

"Jenta mi, uff så leit å høre. Jeg er lei meg for å ha lagt stein til byrden din. Jeg skal få ordnet skjorten min et annet sted. Jeg vil du skal vite at jeg ikke har ment å utnytte deg, men synes du er uendelig flink og elsker å skryte av deg når jeg får komplimenter for ting du har laget. Jeg forstår at du går lei. Jeg og ((svigerfar)) kan passe ungene til helgen så dere to kan ta dere en hvilekveld sammen og få gått på kino eller noe. Noe helt annet enn nål og tråd. Stor klem ((svigermor)) "

 

Jeg er tre tonn lettere, men føler meg litt slem igjen.. :/

Anonymkode: 7b96d...c04

Du skal IKKE føle deg slem! Ta i mot svigermors tilbud om barnevakt og nyt helgen. Du skal også være glad for at hun tar til seg og skjønner det at du sier nei nå, da blir det så mye kjekkere for deg å lage noe til henne senere 👍🏻 IKKE ha dårlig samvittighet i det heeele tatt! Dette er du i din fulle rett på å si nei til, og det skjønner heldigvis svigermor også ser det ut til :) 

Anonymkode: 068c2...837

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå stortuter jeg.. Hun skriver på dialekt, men skrev dette:

"Jenta mi, uff så leit å høre. Jeg er lei meg for å ha lagt stein til byrden din. Jeg skal få ordnet skjorten min et annet sted. Jeg vil du skal vite at jeg ikke har ment å utnytte deg, men synes du er uendelig flink og elsker å skryte av deg når jeg får komplimenter for ting du har laget. Jeg forstår at du går lei. Jeg og ((svigerfar)) kan passe ungene til helgen så dere to kan ta dere en hvilekveld sammen og få gått på kino eller noe. Noe helt annet enn nål og tråd. Stor klem ((svigermor)) "

 

Jeg er tre tonn lettere, men føler meg litt slem igjen.. :/

Anonymkode: 7b96d...c04

Flott at dama våkna!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå stortuter jeg.. Hun skriver på dialekt, men skrev dette:

"Jenta mi, uff så leit å høre. Jeg er lei meg for å ha lagt stein til byrden din. Jeg skal få ordnet skjorten min et annet sted. Jeg vil du skal vite at jeg ikke har ment å utnytte deg, men synes du er uendelig flink og elsker å skryte av deg når jeg får komplimenter for ting du har laget. Jeg forstår at du går lei. Jeg og ((svigerfar)) kan passe ungene til helgen så dere to kan ta dere en hvilekveld sammen og få gått på kino eller noe. Noe helt annet enn nål og tråd. Stor klem ((svigermor)) "

 

Jeg er tre tonn lettere, men føler meg litt slem igjen.. :/

Anonymkode: 7b96d...c04

Da vet du at du har henne på din side, og det er veldig bra. Skal vedde på at hun kommer til å sette andre skikkelig på plass hvis de begynner å klage.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske svigerinnen det gjaldt var svigermors datter og ikke dama til min bror.. 

Hun har svart i ettermiddag helt kort OK, og at jeg kan e bort fra å lage bunad til tantebarnet, for de kan absolutt klare seg uten min hjelp. 

Jeg er skikkelig lei meg nå. Jeg vil jo at de skal få likt alle sammen. Kan man lage bunad til en konfirmant uten at moren vil det...? 

Nei, dette angrer jeg bare på. Så dumt alt ble! 

Anonymkode: 7b96d...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tøff du har vært, TS👍👏

Svarene sier ofte veldig mye om de personene man har med å gjøre! Svigermoren din tok det til seg med en gang, men svigerinnen din reagerer fornærmet og barnslig ifht bunad til tantebarnet! La henne surve! La det bero noen dager, så snakker du med broren din at du ønsker virkelig å gjøre dette for tantebarnet ditt! Det ordner seg, gå med hodet hevet! 

Anonymkode: 301b5...2d7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde brodert bunaden og latt den ligge klar til montering. Det hadde jeg gitt beskjed om til både broren og svigerinna di og til foreldrene dine, så kanskje de sistnevnte kan «work some magic». Hvis de ikke ombestemmer seg, får jenta heller få den når hun blir eldre hvis hun vil ha den da. Da har du gjort hva du kan. 

Anonymkode: a53a5...b1e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...