Gå til innhold

Annenhver fjortenåring er på slankekur....


waco

Anbefalte innlegg

Hvis faren min gir meg en jakke som hadde dengang han var ung... en svart og sliten en.... og den ikke hadde passet meg så hadde ikke jeg blitt grinete sånn som dere.

Det er nå en gang slik, at klær skal er til for passe kroppen og ikke kroppen som skal tilpasses tøyet.

Det var værre før i tiden, dengang man ikke kunne velge mellom annet enn tresko eller og gå barbeint.

Waco

Det er litt rart det der.... hvordan kvinner driver og vrir og vender på ting for at virkeligheten skal tilpasses dem.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest murstein...

jente på 16 her....

hver gang jeg er på butikker og prøver klær&str.36 ikke passer meg tenker jeg med en gang at nå må jeg slanke meg...!....det at str. 38 passer spiller ingen rolle...ser så fet ut i den...når man vet at hvis man bare var litt tynnere så passer man akkurat DEN buksa man vil ha og vil såklart prøve å komme seg inn i den...akkurat nå har jeg en pen fløyels bukse liggende på rommet..den er litt stram over baken,men gi meg en uke så ska den passe perfekt...!!....har gjort det før & gjør det igjen...må jo komme meg inn i de buksene....dessuten hadde de ikke str.38 inne...og jeg vil passe 36 perfekt...!....

og ikke kom her å si at det bare er å gå til en annen butikk, så tjener butikken mindre...jenter er presset til å være tynne&helst veldig pene...sånn er verden...hadde marylin monroe vært forbildet vårt idag ville alt vært så mye lettere...men det å være tynn&pen...ha fine former og en fast rompe vil vel alle ha...selv dere som sitter der og synes unge jenter som slanker seg burde tenke annerledes...

slankehysteriet kommer aldri til å ende...det vil bare nå yngre jenter...en vennine av meg var 12 år da hun begynte å telle kalorier (leste i morens blader hvordan dette skulle gjøres), spiste bare grønnsaker de få gangen hun spiste...og ble til slutt så syk at hun måtte legges inn...

dette med god hjelp av sin egen mor som lar bladene om slanking ligge rundt og slenge...

skylder alldeles ikke moren...for all del !

mener bare at det står altfor mye om slanking overalt nå om dagen...i alle blader&aviser finnes det alltid stoff om hvordan man skal bli kvitt de ekstra kiloene fortere, hvordan stramme opp kroppen etc...etter disse sidene kommer det reportasjer om unge jenter som ødelegges p.g.a slanking!...fatter det rett og slett ikke...bladet sier jo at man skal være tynn&ha en bra kropp...slik som alle modeller....alltid vises det bilder av pene jenter i blader (mag,inside,detnye,iform,shapeup,elle osv.)..de er TYNNE og pene...bladene skriver så at man ikke skal slanke seg, men være fornøyd med den man er og den kroppen man er tildelt,men hvordan skal det være mulig når uansett hvor du ser i bladet er der bilder av sexye jenter med en utrolig bra kropp...hvordan skal vi unge jenter tenke da når man selv sitter der med en litn kule mage,kanskje litt for stor rompe,litt for småe bryster,altfor store bryster etc...

verden er forvirrende og jeg liker det ikke....!..s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble skrevet om jentebladene, og alle de tynne damene der. det er ikke bra, det skaper et ideal nesten uoppnåelig for de fleste, men slik som systemet fungerer i dag MÅ de være så tynne. hvorfor? det trekker reklamesponsorer til bladene. hvis leserene føler seg stygge og tjukke, vil de jo gå fem på alle reklamer for skjønnetsprodukter. hvis alle var fornøyde med seg selv ville ikke noen annonsert i bladene lenger, og bladene ville steget enormt i pris. så vi lesere er pent nødt til å se på "perfekte" tynne damer slik at vi kjøper den oppstrammende kremen som blir annonsert på neste side. skjønner dere? kapitalisme på sitt verste. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Venus, ikke innlogget

:) Hei

Jeg er fullt og helt enig med waco her inne !!!

Han er inne på noe som er helt vesentlig i vårt samfunn.

Personlig kjenner jeg ikke igjen min vanlige 40 kles - størrelse lenger.

Litt avhengig av kles-modellen, så må jeg ofte opp i størrelse. Slik var det faktisk ikke for noen år tilbake.

Her er noe helt fundamentalt feil.

Ikke noe i veien med kroppene. Det er selvfølgelig derimot klærne det er noe i veien med. (Klesprodusentene.)

Noen tanker fra Venus. :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at klærne lages "for små". Moteklærne altså. De kuleste.

Fordi moten er å være tynn. Veldig tynn. Uoppnåelig tynn for mange. Spesielt 15-16 åringer, som kanskje har lagt på seg fordi kroppen trenger energi til å VOKSE. Det er nemlig en del jenter som gjør det i den alderen (jeg gjorde f.eks. det).

Det er ikke butikker som ikke vil tjene penger på det som selger "for små" klær. Det er de hotteste. De som ikke vil ha lubne jenter i klærne, for det "selger ikke". Image is everything.

Klart alle kan få kjøpt klær. Men ikke det som er kult for tenåringer. Da må man være tynn. For meg ville det vært håpløst uansett hvor tynn jeg ble å bruke dagens moter. Jeg er nemlig over 180 cm høy. Dvs. at når jeg har slanket meg ned til tilnærmet skjelett, må jeg fremdeles bruke str. 38. Og som jeg leste over - det er jo ikke kult.

Heldigvis er jeg fylt 30, så moten er annerledes, og kulheten ikke så viktig.

Men at slankehysteriet dels er kommersielt skapt er jeg ikke i tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry, men hørte på nyhetene på petre kl 20.00 at norske barn og ungdommer ble stadig fetere... At det snart ble amerikanske tilstander...

Priovoserende, eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...