Gå til innhold

Datter på 23 bo hjemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg strakk ikke til på mine studier og droppet ut. Var rett og slett sliten av å jobbe ved siden av for å forsørge meg selv, og lei av å være blakk, litt utafor over å ikke kunne bli med på ting, jobbet mer og droppet forelesninger osv... Vet at mange får det til så klart, men for meg hadde litt støtte hjemmefra kanskje gjort at jeg hadde fullført. En bedre plan. Var ikke noe skolelys, men burde ha klart det alikevel. Følte meg så alene og utilstrekkelig.  Skal ihvertfall gjøre alt for at datteren min kan jobbe i feriene og konsentrere seg fullt om studiene hvis hun trenger det.  Mye flauere (hvis det er det som er viktig) for foreldrene med sånne som meg, som slutter på studier de egentlig har veldig lyst til og har evner til, og får depresjoner av å måtte jobbe i lavstatusyrker og til slutt fysiske smerter. Det var litt satt på spissen, fordi jeg er litt bitter over spilt melk, men vær kjempestolt over at datteren din studerer og jobber! La henne gjøre det så lenge hun trenger. Mange jeg kjenner studerte og var hjemme i ferier  til de ble godt over 30, men nå er de jammen kjempeflinke leger og advokater og hvis bygda snakket så er de isåfall heller stolte over å kjenne dem nå 😊

Anonymkode: 6c868...cb1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har to barn som studerer. Ei på 20 som bor på hybel i en annen by, og som kommer hjem til meg i alle ferier. Hun jobber da på en institusjon her.  Dette er for meg helt ukomplisert og bare hyggelig :) 

Så har jeg ei på 24 som bor hjemme hos meg hele tiden, siden hun studerer her i byen. Hun jobber ikke ved siden av studiet, men finansierer eget forbruk med studielån.  Jeg er egentlig litt lei av å ha henne boende her på full tid, men har tidligere sagt til barna at så lenge de er under utdannelse skal de få bo gratis hjemme og må nesten stå ved det..

Selv om jeg elsker barna mine og stortrives sammen med dem så må jeg jo si at jeg gleder meg til å få leiligheten for meg selv.

Anonymkode: 6f092...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for det andre; det er jo også veldig positivt for deg at hun holder kontakten med venninner og røtter i bygda! Kanskje hun bosetter seg der etter studiene, istedetfor på andre siden av landet... 

Anonymkode: 6c868...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dere gang på gang går på slike opplagte trolle tråder. Er grunnen til at det florerer av dem på KG.

Anonymkode: 1c9d9...dd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Datter på 23 er i utdanning, og bor normalt 2 timer unna i en by. I flere år har hun hatt sommerjobb her hjemme på et sykehjem, og i andre ferier (jul, påske) kommer hun også hjem for å jobbe. Dette er en jobb hun trives godt i, og vi liker å ha henne hjemme, hun legger seg tidlig, lager mat, vasker og bidrar når hun er hjemme.

Men jeg tenker det kanskje er på høy tid at hun slutter å bo hjemme sånn, spesielt i sommerferien, da hun er hjemme 2-3 måneder? Da bruker hun vår strøm, og spiser maten i huset vårt. Og så er drt kanskje litt flaut å ha en 23-åring hjemme sommer etter sommer for jobb? Hun begynner å bli vel voksen, er redd for hva de andre i bygda kommer til å si/tro om henne. Hvor normalt er det egentlig?

Anonymkode: a33a9...f00

Dette kan ikke være alvorlig ment, du har hørt om "familie"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...