Gå til innhold

Datter på 23 bo hjemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, tussi84 said:

Jeg bodde hjemme  nesten et helt år i voksen alder når jeg var 28 år, for jeg var helt ødelagt etter et samlivsbrudd og trengte å spare opp penger til depositum til ny leilighet. Gikk på aap den gangen. Jeg bidro med felles utgifter og mat hver mnd med ca 3500 kr mens jeg bodde der, samt deltok i husarbeidet. Kunne det vært noe at datteren din betalte en liten sum for husvære i de mnd hun bor der?

 

Ikke mens hu enda er student! 

Anonymkode: 65930...1b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er du TS? Kom fram kom fram, TS... 

Anonymkode: 65930...1b4

Fryktelig mange lite snille svar her, får ikke veldig lyst til å svare på eder og galle bare...

2 timer siden, NotNaomi skrev:

Kan du forklare hva hun burde gjort Ts? Leid seg hybel for hver ferie,sånn at hun kunne holde på jobben?

Hvis du syns det blir for dyrt,så får du be henne betale for strøm og mat da vet du.I tillegg til at hun vasker og bidrar.

Er dette felles datter?

Ja. Hun kunne fått seg jobb i studiebyen. Tenker det hadde vært best? Hun kan jo ikke komme hjem hver sommer til hun er 50. Er det ikke best at hun blir selvstendig så fort som mulig?? 

Dessuten er det vel mest normalt at voksne på 23 år har etablert seg mer det de studerer? Hun drar nesten aldri på fest når hun er hjemme. Redd for at hun aldri skal skape seg ordentlig nettverk, egne vaner og ikke få sg samboer/kjæreste fordi hun er hjemme nesten hele sommeren.

Anonymkode: a33a9...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

 Fryktelig mange lite snille svar her, får ikke veldig lyst til å svare på eder og galle bare...

Ja. Hun kunne fått seg jobb i studiebyen. Tenker det hadde vært best? Hun kan jo ikke komme hjem hver sommer til hun er 50. Er det ikke best at hun blir selvstendig så fort som mulig?? 

Dessuten er det vel mest normalt at voksne på 23 år har etablert seg mer det de studerer? Hun drar nesten aldri på fest når hun er hjemme. Redd for at hun aldri skal skape seg ordentlig nettverk, egne vaner og ikke få sg samboer/kjæreste fordi hun er hjemme nesten hele sommeren.

Anonymkode: a33a9...f00

Som du leser her i tråden, så er  det ikke normalt at studentene på 23 har etablert seg. Så nei. Nå har du fått svar, og du tar feil. 

Anonymkode: 65930...1b4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fryktelig mange lite snille svar her, får ikke veldig lyst til å svare på eder og galle bare...

Ja. Hun kunne fått seg jobb i studiebyen. Tenker det hadde vært best? Hun kan jo ikke komme hjem hver sommer til hun er 50. Er det ikke best at hun blir selvstendig så fort som mulig?? 

Dessuten er det vel mest normalt at voksne på 23 år har etablert seg mer det de studerer? Hun drar nesten aldri på fest når hun er hjemme. Redd for at hun aldri skal skape seg ordentlig nettverk, egne vaner og ikke få sg samboer/kjæreste fordi hun er hjemme nesten hele sommeren.

Anonymkode: a33a9...f00

Bare å gi forskudd på arv eller sponse leilighet til henne da :rolleyes: Det er IKKE normalt å være etablert med hverken bolig eller samboer mens man studerer (medisin er kanskje unntaket, men da studerer man mye lengre også)

Anonymkode: b9739...59e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Datter på 23 er i utdanning, og bor normalt 2 timer unna i en by. I flere år har hun hatt sommerjobb her hjemme på et sykehjem, og i andre ferier (jul, påske) kommer hun også hjem for å jobbe. Dette er en jobb hun trives godt i, og vi liker å ha henne hjemme, hun legger seg tidlig, lager mat, vasker og bidrar når hun er hjemme.

Men jeg tenker det kanskje er på høy tid at hun slutter å bo hjemme sånn, spesielt i sommerferien, da hun er hjemme 2-3 måneder? Da bruker hun vår strøm, og spiser maten i huset vårt. Og så er drt kanskje litt flaut å ha en 23-åring hjemme sommer etter sommer for jobb? Hun begynner å bli vel voksen, er redd for hva de andre i bygda kommer til å si/tro om henne. Hvor normalt er det egentlig?

Anonymkode: a33a9...f00

Jeg studerte i utlandet til jeg var 26. Hadde jeg ikke vært velkommen til å bo hjemme og jobbe i sommerferiene hadde jeg både gått økonomisk konkurs og jeg hadde følt meg ganske lite forstått av mine foreldre ....

syns du er en underlig dame som overhode spør. Betyr det SÅ mye hva de i bygda syns? Burde være gla for at hun kom hjem. Ikke krangler dere og ikke er hun vanskelig. Hun kommer for å jobbe og være sammen m dere og venner fra barndommen .....

Trodde det var dritstas på små steder at «ungene» var hjemme om sommeren 😳

 

Anonymkode: d479c...d7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for meg at hun festet, sov til kl 13 og ikke bidro med noe. 

Du er urimelig, du burde være stolt.

Anonymkode: 5d9e4...993

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I den bygda jeg kommer fra hadde det vært flaut at ungdommer og studenter IKKE kom hjem i sommerferiene......

du har en drømmedatter også lager du et problem ut av ingenting? 

Du burde være stolt som faen av henne. Stolt som faen for at hun har blitt slikt et bra menneske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som du leser her i tråden, så er  det ikke normalt at studentene på 23 har etablert seg. Så nei. Nå har du fått svar, og du tar feil. 

Anonymkode: 65930...1b4

Må legge til at da jeg var 23, hadde jeg fast jobb, samboer og var i ferd med å kjøpe meg leilighet. Så derfor hadde jeg forventet at datteren vil ville følge et lignende mønster. Spesielt fordi hun alltid har vært selvstendig, og flyttet ut rett etter vgs. 

Og dere som kommenterer negativt, så kan dere huske på at jeg prøver å tenke for HENNES beste, ikke vårt. Å vokse opp og være selvstendig skader ingen.

Anonymkode: a33a9...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Må legge til at da jeg var 23, hadde jeg fast jobb, samboer og var i ferd med å kjøpe meg leilighet. Så derfor hadde jeg forventet at datteren vil ville følge et lignende mønster. Spesielt fordi hun alltid har vært selvstendig, og flyttet ut rett etter vgs. 

Og dere som kommenterer negativt, så kan dere huske på at jeg prøver å tenke for HENNES beste, ikke vårt. Å vokse opp og være selvstendig skader ingen.

Anonymkode: a33a9...f00

Mao var du ikke student. Og du var ung i en tid der man lett fikk seg en greit betalt jobb uten nevneverdig utdanning. Slik er det ikke lenger. 

Ellers er det vel ikke Pga hennes beste at du trekker frem at det koster deg mat og strøm å ha henne der. 

Syns dattra di høres ut som hun er både selvstendig og fornuftig jeg. 😀

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en mor sier jeg bare. Du kan umulig være en god mor som tenker slik.

Anonymkode: b49c7...ba5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Må legge til at da jeg var 23, hadde jeg fast jobb, samboer og var i ferd med å kjøpe meg leilighet. Så derfor hadde jeg forventet at datteren vil ville følge et lignende mønster. Spesielt fordi hun alltid har vært selvstendig, og flyttet ut rett etter vgs. 

Og dere som kommenterer negativt, så kan dere huske på at jeg prøver å tenke for HENNES beste, ikke vårt. Å vokse opp og være selvstendig skader ingen.

Anonymkode: a33a9...f00

På hvilken måte er det hennes beste at hun ikke bruker deres strøm og ikke spiser maten i huset?

 

Hva du gjorde er irrelevant. I tilfellet du ikke har notert deg det, så er vi i 2018 og det stilles andre krav til ungdommen/voksne, spesielt fra arbeidsgivers side.

Hvorfor sier du i første avsnitt at hun er så selvstendig, mens i andre avsnitt må hun 'vokse opp og bli selvstendig'? Din logikk henger ikke på greip. Dattera di er jo en arbeidsjern! Hun studere og jobber i alle feriene sine.

Er det virkelig ikke hyggelig at hun kommer hjem i feriene, tilbringer tid med dere samtidig som hun får en utmerket CV. Hun har til og med en sommerjobb som hun trives i, som hun kommer tilbake til år etter år.

Anonymkode: 2b61f...7cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fikk du barn? Ikke redd bygda vil snakke om at du hadde sex??? 😳🙊🙊

mine døtre bodde begge hjemme under studiene. De jobbet ved siden av og tok ingen studielån. Det de jobbet sparte de for jeg satte de til verden og jeg forsørger de, spesielt som studenter. 

Etter utdannelsen fikk begge gode jobb med en gang og gikk rett over på boligkjøp med nok oppspart egenkapital. Jeg savner å ha de hjemme. De ringer meg og far hver eneste dag nå, og besøker minst en gang i uken. Tenk å ha så kjærlige og fine barn! Vi tenker det kommer av at de fikk bo her som de ønsket under studiene og ble fornuftige. 

Anonymkode: 9aeae...4cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er under utdanning og jobber og alt er bra! Er det ikke bare koselig at hun er hjemme litt da? Et problem at hun bruker strøm og hva andre måtte mene? I alle dager... Vær familie! Vær glad i hverandre! Bruk tid sammen! Hjelp hverandre! Vi har ikke all verdens tid sammen her på jorda! Og drit nå i hva andre tenker!! 

Anonymkode: f4cd7...02b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Må legge til at da jeg var 23, hadde jeg fast jobb, samboer og var i ferd med å kjøpe meg leilighet. Så derfor hadde jeg forventet at datteren vil ville følge et lignende mønster. Spesielt fordi hun alltid har vært selvstendig, og flyttet ut rett etter vgs. 

Og dere som kommenterer negativt, så kan dere huske på at jeg prøver å tenke for HENNES beste, ikke vårt. Å vokse opp og være selvstendig skader ingen.

Anonymkode: a33a9...f00

Så fint at du tenker på datteren din. Det er fort gjort å sammenligne dagens unge mennesker, med slik det var tidligere. Man kan undre seg på hvorfor det tar lengre tid å bli "voksen". Men det tar lengre tid før folk etablerer seg idag, enn det det gjorde når du var ung. Utifra det du skriver om datteren din, så er hun jo voksen og veldig ansvarlig. At hun gjør det som er normen idag er ikke negativt. Kos deg med datteren din når hun er hjemme og gled deg over at du forsatt har litt tid med henne.

Anonymkode: 02c8c...a22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Datter på 23 er i utdanning, og bor normalt 2 timer unna i en by. I flere år har hun hatt sommerjobb her hjemme på et sykehjem, og i andre ferier (jul, påske) kommer hun også hjem for å jobbe. Dette er en jobb hun trives godt i, og vi liker å ha henne hjemme, hun legger seg tidlig, lager mat, vasker og bidrar når hun er hjemme.

Men jeg tenker det kanskje er på høy tid at hun slutter å bo hjemme sånn, spesielt i sommerferien, da hun er hjemme 2-3 måneder? Da bruker hun vår strøm, og spiser maten i huset vårt. Og så er drt kanskje litt flaut å ha en 23-åring hjemme sommer etter sommer for jobb? Hun begynner å bli vel voksen, er redd for hva de andre i bygda kommer til å si/tro om henne. Hvor normalt er det egentlig?

Anonymkode: a33a9...f00

Hææææ? Dette gjorde jeg i lange tider til jeg fikk egen familie!! Ukke kor rart i det!!!

Anonymkode: d6ed2...260

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syntes ikke du skal bry deg om hva andre tenker, men jeg tror ikke det er noen som ser noe gale i det. Det er ganske normalt at mennesker i utdanning bor hos foreldrene i ferier. 
Jeg er snart 28 år og jeg bor hjemme hos foreldrene mine i lengre perioder om sommeren og til jul når jeg har hatt fri fra studie. Når jeg er ferdig med utdanningen min til sommeren har vi planlagt at jeg skal flytte inn mens jeg søker jobb. Jeg syntes ikke det er flaut, og det syntes ikke foreldrene mine heller.

Det er mye mindre stress for en person hvis foreldrene lar dem bo hjemme i en måned eller to når man er sånn mellom utdanning og jobb, og prøver å få en fast inntekt. Jeg har ingen planer å bo hos foreldrene mine lenge, men det er godt å vite at jeg har en plass å dra når jeg ikke er student lenger og når jeg ikke har fått jobb enda. 
 

I tillegg til det er det godt å vite at du er velkommen hos foreldrene dine hvis alt går til helvete. 

Anonymkode: efad9...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker ikke du å ha et godt forhold til datteren din, ts? 

Anonymkode: ae9d2...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer 34 år bor hjemme gratis med meg i feriene, og foreldrene står for stort sett for maten, dette er da normalt i alle alder.

Anonymkode: b2dee...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er voksen og jobber fulltid og bor gjerne hjemme hos foreldrene mine i sommerferien :fnise: Jeg er mer enn velkommen og de synes bare det er kjempekoselig å ha meg på besøk. Skjønner ikke hva problemet er! Er det ikke koselig å ha datteren din hjemme? I tillegg sier du jo at hun deltar i hjemmet og i tillegg har sommerjobb.

Anonymkode: 05ea9...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...