Gå til innhold

Datter på 23 bo hjemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt normalt, har gjort det sjøl, så for henne å ha dårlig råd og i tillegg til at ho vasker og ordner så syns jeg du skal være fornøyd jeg. Ho har skjønt at ho er voksen og vil bidra, da bør du være takknemlig etter min oppfatning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wtf, det her må jo være tull? Jeg, og alle jeg studerer med er hjemme i ferier, med mindre de har fått sommerjobber andre steder i landet. Det er jo helt normalt.

Glad min mor gleder seg til hver gang jeg kommer hjem. Og jeg er 24😱

Anonymkode: 33f17...f1f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Datter på 23 er i utdanning, og bor normalt 2 timer unna i en by. I flere år har hun hatt sommerjobb her hjemme på et sykehjem, og i andre ferier (jul, påske) kommer hun også hjem for å jobbe. Dette er en jobb hun trives godt i, og vi liker å ha henne hjemme, hun legger seg tidlig, lager mat, vasker og bidrar når hun er hjemme.

Men jeg tenker det kanskje er på høy tid at hun slutter å bo hjemme sånn, spesielt i sommerferien, da hun er hjemme 2-3 måneder? Da bruker hun vår strøm, og spiser maten i huset vårt. Og så er drt kanskje litt flaut å ha en 23-åring hjemme sommer etter sommer for jobb? Hun begynner å bli vel voksen, er redd for hva de andre i bygda kommer til å si/tro om henne. Hvor normalt er det egentlig?

Anonymkode: a33a9...f00

Har du en boks med forhåndsinnkjøpt strøm hun tar av:fnise:? Og skulle hun heller spist maten ute, enn i huset deres?

Anonymkode: 0fdf3...335

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Datter på 23 er i utdanning, og bor normalt 2 timer unna i en by. I flere år har hun hatt sommerjobb her hjemme på et sykehjem, og i andre ferier (jul, påske) kommer hun også hjem for å jobbe. Dette er en jobb hun trives godt i, og vi liker å ha henne hjemme, hun legger seg tidlig, lager mat, vasker og bidrar når hun er hjemme.

Men jeg tenker det kanskje er på høy tid at hun slutter å bo hjemme sånn, spesielt i sommerferien, da hun er hjemme 2-3 måneder? Da bruker hun vår strøm, og spiser maten i huset vårt. Og så er drt kanskje litt flaut å ha en 23-åring hjemme sommer etter sommer for jobb? Hun begynner å bli vel voksen, er redd for hva de andre i bygda kommer til å si/tro om henne. Hvor normalt er det egentlig?

Anonymkode: a33a9...f00

Hva faen??

Dere liker å ha henne hjemme, men siden du syner det er 'litt flaut' så skal hun ikke få lov til det lenger?? Hun hjelper jo til og med til i hjemmet når hun er der. Hun er jo ikke der for morroskyld, men pga jobb. Hun skaffer seg viktig erfaring og hun står på. Hun er jo et drømmebarn! Også vil du kaste henne ut om sommeren pga litt strøm og mat???

Du burde skamme deg!

Anonymkode: 2b61f...7cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på hva andre synes. Dere kan heller ta en billig leie for at hun bor hos dere på sommeren. Leie som dekker strøm og mat. 

Har hun andre steder å bo når hun kommer hjem for å jobbe? Er det lett å leie f.eks en hybel om sommeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal være stolt av datteren din som tar utdanning og jobber når det er ferie fra studiene!

Jeg håper virkelig ikke du seriøst bryr deg om hva folket rundt dere sier! Hun kan jo ikke ha en egen leilighet på hjemstedet i tillegg til på studiestedet bare for å jobbe der to måneder om sommeren??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 35 år, jobber offshore med 4 uker fri og bor i en annen by enn foreldrene mine. Besøker de så ofte det passer og blir gjerne over en periode. Mine foreldre har aldri bedt om 1 krone til hverken mat eller losji. Har jeg vært på seriøs dating så har gjerne den utkårede blitt med, men da har vi blitt i kortere periode type helg. En dag er mine foreldre i torven og jeg er skråsikker på at jeg aldri kommer til å angre på tiden sammen med dem. Nå skal jeg legge til at jeg er elektriker og har pusset opp bad, kjøkken, vaskerom skiftet takstein pluss mye annet når jeg har vært hjemme, dette fordi det gleder meg å se mine foreldre lyse opp og stråle i en ganske så tilgrodd hverdag de lever i med sine faste rutiner.

Anonymkode: fc5c6...21e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til en ting... 

Nå er mine foreldre pensjonister. "Barna" er eldre og har egne barn. De er desperate etter besøk, vi kan aldri komme ofte nok eller bli lenge nok. 

De mimrer stadig om somrene da vi bodde hjemme, og ikke minst feriene der vi overnattet i stedet for å bare komme innom for julemiddagen. 

Nyt tiden så lenge hun ønsker dette :)

Anonymkode: 0afa9...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Datter på 23 er i utdanning, og bor normalt 2 timer unna i en by. I flere år har hun hatt sommerjobb her hjemme på et sykehjem, og i andre ferier (jul, påske) kommer hun også hjem for å jobbe. Dette er en jobb hun trives godt i, og vi liker å ha henne hjemme, hun legger seg tidlig, lager mat, vasker og bidrar når hun er hjemme.

Men jeg tenker det kanskje er på høy tid at hun slutter å bo hjemme sånn, spesielt i sommerferien, da hun er hjemme 2-3 måneder? Da bruker hun vår strøm, og spiser maten i huset vårt. Og så er drt kanskje litt flaut å ha en 23-åring hjemme sommer etter sommer for jobb? Hun begynner å bli vel voksen, er redd for hva de andre i bygda kommer til å si/tro om henne. Hvor normalt er det egentlig?

Anonymkode: a33a9...f00

Er målløs, er du virkelig hennes biologiske mor?

Hun er nok hos dere for å tilbringe tid sammen, ellers hadde hun heller hatt ekstrajobb og sommerjobb i byen der hun studerer. Og du er flau av henne og bekymrer deg for at hun bruker strøm og spiser?

Jeg kjenner ingen familier som ikke er rause mot barna sine, selv om barna er unge voksne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er barna velkomne så lenge de studerer!

Anonymkode: a0a72...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... Håper dette er trolling. Men jeg og får følelsen av at det er et stemoderlig opplegg dette, og at det bunner i at du egentlig vil bli kvitt hele jenta. Skulle egentlig ønske jeg aldri hadde lest dette ekle hovedinnlegget....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hun begynner å bli vel voksen, er redd for hva de andre i bygda kommer til å si/tro om henne. Hvor normalt er det egentlig?

Anonymkode: a33a9...f00

Helt normalt. Om dette gir grobrunn for bygdesnakk, har de virkelig lite å sladre om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Kan du forklare hva hun burde gjort Ts? Leid seg hybel for hver ferie,sånn at hun kunne holde på jobben?

Hvis du syns det blir for dyrt,så får du be henne betale for strøm og mat da vet du.I tillegg til at hun vasker og bidrar.

Er dette felles datter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn hadde vært hjertelig velkomne til å bo i mitt hus i feriene som 23-åringer, så lenge de jobbet og bidro i huset. 

De kommer jo alltid til å være barna mine. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er helt normalt blant alle mine venner. Er selv en 22 år gammel student, bor ikke selv hjemme hos foreldrene mine i ferien fordi jeg har deltidsjobb i studiebyen min + at jeg har samboer her. Men så og si alle medstudentene mine reiser hjem i alle ferier, + flere helger utenom og bor gratis hjemme mens de har sommerjobb eller ikke. Du kan eventuelt spørre om hun kan betale strøm og mat selv mens hun bor hjemme i ferien, men å nekte henne å bo i hjemmet deres i feriene? Da er du veldig merkelig selv, spør du meg. 

Anonymkode: 0b7a7...ccd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, EvaLena said:

Når ble det flaut å ha sitt eget barn hjemme? Hvor går aldersgrensen?

I følge TS er det visst 23. Her bor lillesøster hos foreldrene våre i alle ferier, enten hun har jobb eller ikke. Studerer i utlandet. 25 år gammel. Har ikke tenkt på det som rart et sekund, men sa hadde hun jo aldri flytta ut heller da, før hun begynte studiene.

Anonymkode: 03f69...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde hjemme  nesten et helt år i voksen alder når jeg var 28 år, for jeg var helt ødelagt etter et samlivsbrudd og trengte å spare opp penger til depositum til ny leilighet. Gikk på aap den gangen. Jeg bidro med felles utgifter og mat hver mnd med ca 3500 kr mens jeg bodde der, samt deltok i husarbeidet. Kunne det vært noe at datteren din betalte en liten sum for husvære i de mnd hun bor der?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...