Gå til innhold

Dagens lille innrømmelse...


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Jeg innrømmer at det er på høy tid at jeg kjøper noen vårblomster selv. Tror det må bli veldig snart :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Rumle skrev:

Hvilke farger valgte du?  :ninuskapus:

En gul/orange med litt rosa i; og 1 blålilla :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nettvenn skrev:

En gul/orange med litt rosa i; og 1 blålilla :jepp:

Så fint! Det er så mange fine :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rumle skrev:

Så fint! Det er så mange fine :Nikke:

Ja,utrolig mange fine. Jeg har 7 stk fra før;men klarte ikke å motstå fristelsen til å få meg et par stk til i dag:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innrømmer at jeg nå planlegger en liten kveldsstrekk på bena før jeg lander for godt i soffan. :jepp: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nettvenn skrev:

Ja,utrolig mange fine. Jeg har 7 stk fra før;men klarte ikke å motstå fristelsen til å få meg et par stk til i dag:fnise:

Åh! Jeg får ikke til orkideer her jeg, altså får de aldri til å blomstre igjen, så jeg kjøper de bare for noen måneder, har ikke mer forhåpninger :fnise:

Har du hage også kanskje? :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg innrømmer at jeg nå planlegger en liten kveldsstrekk på bena før jeg lander for godt i soffan. :jepp: 

God ide :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rumle skrev:

Åh! Jeg får ikke til orkideer her jeg, altså får de aldri til å blomstre igjen, så jeg kjøper de bare for noen måneder, har ikke mer forhåpninger :fnise:

Har du hage også kanskje? :)

 

Er noen planter som går dukken her også,men orkideene trives godt :jepp:
Ja,har 4 mål med tomt,og god plass til hageplanter. Det er ganske værhardt her jeg bor,sone 8 +;dvs fjellsone;så sliter litt med å finne planter som trives :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Nettvenn skrev:

Er noen planter som går dukken her også,men orkideene trives godt :jepp:
Ja,har 4 mål med tomt,og god plass til hageplanter. Det er ganske værhardt her jeg bor,sone 8 +;dvs fjellsone;så sliter litt med å finne planter som trives :P 

4 mål! Så gøy! 

Leser akkurat nå en (slags) hagebok om en som gikk fra å være helt amatør til å bli komplett hagenerd via flere hus m/hager de bodde i i løpet av årene - og akkurat nå forteller han faktisk om en hage hvor det var så hard vinter at han mistet nesten alt to år på rad, men så oppdaget han ornamentale gress (hardføre varianter) i alle mulige farger og varianter og han er helt vill med de i det klimaet i alle fall og mente de reddet hagen. Noe å vurdere kanskje? :jepp: 

 

Sjekk hagene som Piet Oudolf har laget på Google, han er utrolig flink med gress :jepp:

 

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

4 mål! Så gøy! 

Leser akkurat nå en (slags) hagebok om en som gikk fra å være helt amatør til å bli komplett hagenerd via flere hus m/hager de bodde i i løpet av årene - og akkurat nå forteller han faktisk om en hage hvor det var så hard vinter at han mistet nesten alt to år på rad, men så oppdaget han ornamentale gress (hardføre varianter) i alle mulige farger og varianter og han er helt vill med de i det klimaet i alle fall og mente de reddet hagen. Noe å se vurdere kanskje? :jepp: 

 

Der jeg bodde tidligere(sørlandet),så var det slik at uansett hva jeg plantet så trivdes og vokste det som bare det. Vet ikke hvor mange uteplanter som har gått dukken her jeg bor nå;har omtrent ikke fått til noen.Kan være 20 ++ dagtid,for plutselig å gå ned til 0-5 grader natterstid. Høres veldig spennende og interessant ut den boken du nevner!:jepp:
Sist sommer gadd jeg nesten ikke plante noen ting,mistet inspirasjonen rett og slett :P 
Hva heter boka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Nettvenn skrev:

Der jeg bodde tidligere(sørlandet),så var det slik at uansett hva jeg plantet så trivdes og vokste det som bare det. Vet ikke hvor mange uteplanter som har gått dukken her jeg bor nå;har omtrent ikke fått til noen.Kan være 20 ++ dagtid,for plutselig å gå ned til 0-5 grader natterstid. Høres veldig spennende og interessant ut den boken du nevner!:jepp:
Sist sommer gadd jeg nesten ikke plante noen ting,mistet inspirasjonen rett og slett :P 
Hva heter boka?

Seed, Grow, Love, Write - One man's unexpected and slow journey to fulfillment: John Markowski

Men jeg må nesten si at jeg ikke er så begeistret for den da, den er samlet sett noe helt annet enn jeg hadde trodd (eller første halvdel i allefall, har ikke lest lenger) Jeg er ikke så begeistret for skrivestilen. Men, den har fått gode anmeldelser, så mulig det er bare meg :)

Sørlandet? Det må ha vært litt av en overgang, ja! Men, spennende med nye utfordringer :jepp:

 

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rumle skrev:

Seed, Grow, Love, Write - One man's unexpected and slow journey to fulfillment: John Markowski

Men jeg må nesten si at jeg ikke er så begeistret for den da, den er samlet sett noe helt annet enn jeg hadde trodd (eller første halvdel i allefall) Jeg er ikke så begeistret for skrivestilen. Men, den har fått gode anmeldelser, så mulig det er bare meg :)

Sørlandet? Det må ha vært litt av en overgang, ja! Men, spennende med nye utfordringer da :jepp:

 

Takk for info om boka!:takke:
Ja,ble stor overgang;men skal ikke gi meg,får lese meg opp + sniktitte i andres hager her,så ser jeg hva de har og som funker😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nettvenn skrev:

Takk for info om boka!:takke:
Ja,ble stor overgang;men skal ikke gi meg,får lese meg opp + sniktitte i andres hager her,så ser jeg hva de har og som funker😄

Ja, det er jo kjempelurt :jepp: Kanskje det finnes ett lokalt hagelag du kan melde deg inn i også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Rumle skrev:

Ja, det er jo kjempelurt :jepp: Kanskje det finnes ett lokalt hagelag du kan melde deg inn i også :)

Ja,det kan også være at finnes;nå ble jeg inspirert igjen,takk! :takke:
Har du have?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nettvenn skrev:

Ja,det kan også være at finnes;nå ble jeg inspirert igjen,takk! :takke:
Har du have?

Ja, jeg har hage :jepp: Bor på Vestlandet, så litt enklere klima her, men har mye problemer med brunsnegler, så det er min hovedutfordring. Alltid noe :ler:

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rumle skrev:

Ja, jeg har hage :jepp: Bor på Vestlandet, så litt enklere klima her, men har mye problemer med brunsnegler, så det er min hovedutfordring. Alltid noe :ler:

 

 

Isj,brunsnegler ja,det kan så absolutt være en utfordring! Har opplevd de tidligere,ikke noe trivelig å få besøk av de nei!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

44 minutter siden, Rumle skrev:

Sjekk hagene som Piet Oudolf har laget på Google, han er utrolig flink med gress

👍:takke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Nettvenn skrev:

Takk for info om boka!:takke:
Ja,ble stor overgang;men skal ikke gi meg,får lese meg opp + sniktitte i andres hager her,så ser jeg hva de har og som funker😄

Lurt å se hva som trives hos naboene ja! Vet ikke om du kjenner til denne planteskolen http://www.draglandsplanteskole.no/Default.aspx, den er basert på hardføre planter (Nord-Norge/fjellet).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har masse arbeid som skulle vært gjort men gidder ikke, tror heller jeg stikker bort og tar sol nå :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rumle skrev:

Jeg innrømmer at det er på høy tid at jeg kjøper noen vårblomster selv. Tror det må bli veldig snart :jepp:

:hoppe: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...