Gå til innhold

Barnebidrag og ny dame/familie for barnefar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor har han ikke betalt bidrag tidligere? Har han ikke inntekt? Hvorfor ble dere enige om at du skulle stå for alle kostnader med å ha et barn? (bortsett fra at han sikkert betaler mat og aktiviteter når han har samvære med barnet)

Anonymkode: 8589a...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har han ikke betalt bidrag tidligere? Har han ikke inntekt? Hvorfor ble dere enige om at du skulle stå for alle kostnader med å ha et barn? (bortsett fra at han sikkert betaler mat og aktiviteter når han har samvære med barnet)

Anonymkode: 8589a...a83

Fordi jeg har vært dumsnill og aldri krevd barnebidrag. Han har en gjennomsnittlig inntekt.

Anonymkode: fe2ff...d08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp sånne ting jeg tenker på. Konfirmasjon vil også koste mye og diverse annet fremover. Vi har aldri råd til ferier, men nå skal barnefar til syden med kjæresten og hennes barn på hans regning.

Anonymkode: fe2ff...d08

Hvordan vet du at han betaler for sydentur? 

Hvor lenge er det siden dere flyttet fra hverandre?

Anonymkode: 3ead8...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke si noe som helst om hvordan han bruker pengene sine (røyk, fest, ferie) når du har latt han ha fri fra å betale for barnet sitt.  Dette har du absolutt INGENTING å si om.  Men om jeg var deg ville jeg ha begynt å kreve barnebidrag og satt den inn på barnets konto for seinere bruk da.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du skal ha barnebidrag! Han kan ikke gå i 18 år uten å betale noe for sitt eget barn... Ikke ha dårlig samvittighet. Bare si at du ser det ikke går lenger økonomisk for deg å betale alt alene. 

Anonymkode: e5b76...594

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp sånne ting jeg tenker på. Konfirmasjon vil også koste mye og diverse annet fremover. Vi har aldri råd til ferier, men nå skal barnefar til syden med kjæresten og hennes barn på hans regning.

Anonymkode: fe2ff...d08

Det er jo derfor det at du krever dette akkurat nå, skriker sjalusi. 

Det er greit at pengene ikke går til eget barn. Så lenge far bruker pengene på seg selv, klær, fest og underholdning. Men om han bruker pengene på nye stebarn og kjæreste, da er situasjonen en annen.

Anonymkode: 7befc...517

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Outlander skrev:

Du kan ikke si noe som helst om hvordan han bruker pengene sine (røyk, fest, ferie) når du har latt han ha fri fra å betale for barnet sitt.  Dette har du absolutt INGENTING å si om.  Men om jeg var deg ville jeg ha begynt å kreve barnebidrag og satt den inn på barnets konto for seinere bruk da.  

Har heller aldri lagt meg borti hva han har brukt penger på. Forklarte bare i HI hvorfor han ikke har hatt så god økonomi tross grei inntekt. Har ikke sagt noe mer om den saken.

Anonymkode: fe2ff...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at han betaler for sydentur? 

Hvor lenge er det siden dere flyttet fra hverandre?

Anonymkode: 3ead8...afa

Han sa selv at han betalte for sydenturen siden kjæresten ikke hadde råd. Jeg la ut for litt av den da han ikke hadde råd til å cashe ut alt akkurat da. Pengene jeg la ut har han betalt tilbake.

Anonymkode: fe2ff...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo derfor det at du krever dette akkurat nå, skriker sjalusi. 

Det er greit at pengene ikke går til eget barn. Så lenge far bruker pengene på seg selv, klær, fest og underholdning. Men om han bruker pengene på nye stebarn og kjæreste, da er situasjonen en annen.

Anonymkode: 7befc...517

At det koster å fostre barn mener jeg har lite med sjalusi å gjøre. Er som sagt ikke sjalu, går godt overens med nye kjæresten til eksen og forholdet deres har vart en stund. Fint om folk kan forstå at dette ikke handler om sjalusi. Men er som jeg skrev i HI redd for å være "hun kjipe eksen" (som nå har blitt utvidet med sjalu i tillegg) som krever barnebidrag for felles barn. Innser jo at dette burde jeg heller gjort fra starten siden det å være grei i første omgang gjør en tydeligvis ond dersom man senere ser behovet for barnets rettmessige bidrag.

Anonymkode: fe2ff...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at han betaler for sydentur? 

Hvor lenge er det siden dere flyttet fra hverandre?

Anonymkode: 3ead8...afa

Ca 6 år siden vi flyttet fra hverandre

Anonymkode: fe2ff...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

At det koster å fostre barn mener jeg har lite med sjalusi å gjøre. Er som sagt ikke sjalu, går godt overens med nye kjæresten til eksen og forholdet deres har vart en stund. Fint om folk kan forstå at dette ikke handler om sjalusi. Men er som jeg skrev i HI redd for å være "hun kjipe eksen" (som nå har blitt utvidet med sjalu i tillegg) som krever barnebidrag for felles barn. Innser jo at dette burde jeg heller gjort fra starten siden det å være grei i første omgang gjør en tydeligvis ond dersom man senere ser behovet for barnets rettmessige bidrag.

Anonymkode: fe2ff...d08

Igjen, slutt å tenke på deg selv her.  Om folk skal synes det om deg eller ei er ikke viktig i forhold til hvor mye barn har krav fra å bli forsørget av begge foreldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt bør du kreve barnebidrag! Og ikke ha dårlig samvittighet for det, faren skal jo bidra til å forsørge sitt barn! 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor dj lånte han penger til å reise på ferie med kjæresten og hennes barn når du ikke har råd til å ta med barnet ditt på ferie selv. Du er litt dumsnill, ja. 

Anonymkode: 86249...596

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selvsagt bør du kreve barnebidrag! Og ikke ha dårlig samvittighet for det, faren skal jo bidra til å forsørge sitt barn! 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor dj lånte han penger til å reise på ferie med kjæresten og hennes barn når du ikke har råd til å ta med barnet ditt på ferie selv. Du er litt dumsnill, ja. 

Anonymkode: 86249...596

Det var uproblematisk å låne ut de pengene da jeg fikk de tilbake umiddelbart da han fikk lønn noen dager senere. Mener man må kunne stille opp for hverandre og vil gjøre det samme igjen dersom det er behov for det.

Anonymkode: fe2ff...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke du har vært snill, men tåpelig. Det er far sitt barn også, selvsagt skal han delta i forsørgelsen.

Du sier du har det trangt, har ikke råd til å ta med barnet på ferie. Mens han fester mye og kjøper mye sportsutstyr. 

Her har du bommet, men det går an å snu rundt, be NAV fastsette bidrag snarest. Ikke overtenk dette noe mer. Bidrag er helt normalt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Outlander skrev:

Igjen, slutt å tenke på deg selv her.  Om folk skal synes det om deg eller ei er ikke viktig i forhold til hvor mye barn har krav fra å bli forsørget av begge foreldre. 

Merkelig for meg å høre at jeg kun tenker på meg selv når jeg selv har inntrykk av at jeg har tenkt litt for mye på eksen og heller forsøkt å være grei mot han. Men ja, det er riktig at dette med å betale/motta bidrag ikke handler om å være grei eller slem. Jeg burde nok bare krevd det in uten å tenke mere over det. Men så ser man jo også hva mange her inne tenker om at jeg er sjalu som plutselig skal kreve inn dette nå. Synes det bare er vanskelig å introdusere endringen og jeg mener det skjer en vesentlig endring dersom han blir samboer med dame og tre stebarn i huset.

Anonymkode: fe2ff...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ViljaH skrev:

Jeg synes ikke du har vært snill, men tåpelig. Det er far sitt barn også, selvsagt skal han delta i forsørgelsen.

Du sier du har det trangt, har ikke råd til å ta med barnet på ferie. Mens han fester mye og kjøper mye sportsutstyr. 

Her har du bommet, men det går an å snu rundt, be NAV fastsette bidrag snarest. Ikke overtenk dette noe mer. Bidrag er helt normalt.

Takk, du har nok rett!

Anonymkode: fe2ff...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, AnonymBruker said:

Merkelig for meg å høre at jeg kun tenker på meg selv når jeg selv har inntrykk av at jeg har tenkt litt for mye på eksen og heller forsøkt å være grei mot han. Men ja, det er riktig at dette med å betale/motta bidrag ikke handler om å være grei eller slem. Jeg burde nok bare krevd det in uten å tenke mere over det. Men så ser man jo også hva mange her inne tenker om at jeg er sjalu som plutselig skal kreve inn dette nå. Synes det bare er vanskelig å introdusere endringen og jeg mener det skjer en vesentlig endring dersom han blir samboer med dame og tre stebarn i huset.

Anonymkode: fe2ff...d08

"hva skal folk synes om meg....hvordan vil forhold til faren blir med meg nå da" blah blah...ja, handler om deg og frykten du har for at folk skal domme deg for at du skal plutselig  kreve noe barnet ditt har hatt krav på siden dere gikk fra hverandre.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du lånte han penger slik at han kunne fremstå som "bemidlet" og spandere sydentur på nydama? 

Jøss! 

Ja, jeg leste at du fikk pengene igjen ganske snart, men når skal du slutte å forsørge han? Du har forsørget han ved st han har sluppet unna bidrag til forsørgelse av eget barn i seks år. Mens du har hatt det trangt økonomisk. 

Tipper at dette var ikke første gang du lånte han penger? Istedet for at han betaler bidrag.

Slutt med det, vær så snill. 

Anonymkode: 55807...872

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han sa selv at han betalte for sydenturen siden kjæresten ikke hadde råd. Jeg la ut for litt av den da han ikke hadde råd til å cashe ut alt akkurat da. Pengene jeg la ut har han betalt tilbake.

Anonymkode: fe2ff...d08

Elsker du han fortsatt? 

Anonymkode: b3198...613

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var uproblematisk å låne ut de pengene da jeg fikk de tilbake umiddelbart da han fikk lønn noen dager senere. Mener man må kunne stille opp for hverandre og vil gjøre det samme igjen dersom det er behov for det.

Anonymkode: fe2ff...d08

Du må jo vurdere formål og risiko opp mot hverandre i hvert tilfelle. Er hans ferietur så viktig at det er verdt risiko for at du ikke får betalt husleie/mat/barnehage? I dette tilfellet nei, formålet med pengene veide ikke tungt nok til å rettferdiggjøre risiko. Ferie kan han kjøpe når han har penger selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...