AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #21 Skrevet 2. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke klag. Jeg fikk ingen gaver og mannen kom heller ikke til middag (laga pinnekjøtt kun til meg selv, han sa ingenting om at han ikke kom). Hadde blitt sjeleglad for bare en av tingene du fikk. Anonymkode: 53c53...4c1 Og når du ikke fikk noe skal søren meg ingen heller få noe oppmerksomhet? Ts-jeg skjønner godt du ble skuffa! Anonymkode: 34356...02b 7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #22 Skrevet 2. februar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Nei, det tenker jeg også. Men sier det ikke noe om hvor mye man bryr seg når man ikke gidder å lage middag den ene dagen i året liksom? Anonymkode: 87321...e89 Du fikk blomster, sjokolade og gave, men så var det middag du ville ha? Sa du det til han, eller satt du bare å ventet på at han skulle feile? Anonymkode: b6371...d32 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #23 Skrevet 2. februar 2018 TS her. Jeg bare skjønner ikke hvordan jeg skal forholde meg til det. Det virker som om han overhodet ikke lytter til mine ønsker. Greit nok om det ikke faller han naturlig, men ville det ikke vært naturlig å lytte når partneren din sier hva hen ønsker, og ville gjøre vedkommende glad? Anonymkode: 87321...e89 6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #24 Skrevet 2. februar 2018 Er han ofte tiltaksløs? Hvis det er slik at han sjeldent gjør en innsats for deg burde dere ta det opp. Ikke ta det opp i en krangel eller som et hint. Sett deg ned med han, og snakk om det. Jeg får inntrykk at det er veldig mange kjærestepar som sliter for tiden fordi det blir veldig mye skjermtid. Nå vet jeg ikke om dette gjelder dere, men det kan virke som at det er noe som hindrer han å gjøre stas på deg. Det kan være mange grunner til det. Han ser ikke viktigheten, han får prestasjonsangst, han vet rett og slett ikke hvordan han skal gjøre det osv. Det som er det interessante her er om dette stikker dypere enn denne bursdagen. Er dette et gjentagende problem? Sitter du ofte igjen skuffa? Da er det på tid å finne ut hvorfor å jobbe konkret med grunnen/problemet. Det kan hende at du kan se dine feil i en slik prosess også, men det må du tåle hvis ting skal bli bedre. Anonymkode: 60fe5...6c8 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #25 Skrevet 2. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg bare skjønner ikke hvordan jeg skal forholde meg til det. Det virker som om han overhodet ikke lytter til mine ønsker. Greit nok om det ikke faller han naturlig, men ville det ikke vært naturlig å lytte når partneren din sier hva hen ønsker, og ville gjøre vedkommende glad? Anonymkode: 87321...e89 Da får du la være å gjøre noe for han på hans bursdag. Kjøp en konfekt eske, sleng den i fanget på han å si at du stikker til ei venninne på vinkveld eller noe. seriøst han burde forstå at dette såret deg. Kjenner han deg ikke i det hele tatt? Anonymkode: 5a476...3e7 9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #26 Skrevet 2. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du fikk blomster, sjokolade og gave, men så var det middag du ville ha? Sa du det til han, eller satt du bare å ventet på at han skulle feile? Anonymkode: b6371...d32 TS her. Jeg har sagt det til han før, og jeg sa det til han da han gikk og la seg. Jeg kommuniserer veldig tydelig med han. Jeg går ikke bare og forventer i det stille, men jeg maser ikke masse om det i forkant av bursdagen min så det blir dårlig stemning og press. Anonymkode: 87321...e89 3
DewPoint Skrevet 2. februar 2018 #27 Skrevet 2. februar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde blitt såret selv. Ignorer de som kommer med «vi feirer aaaldri bursdag, det er teit» kommentarene som garrantert kommer. For noen er bursdag viktig. Det er viktig for meg, å samboer er fullstendig klar over det. Jeg hopper på krykker, men jeg kommer uansett til å prøve å lage noe til han, om det blir noe så enkelt som muffins eller sjokoladekake får vi se, men han skal nå hvertfall få noe. Å på min forige bursdag tok han meg med ut på en romantisk middag med kino etterpå. Hadde han ikke gjort NOE så hadde jeg begynt å lure på om vi egentlig passer sammen. Selv om man selv kanskje ikke bryr seg om bursdager, så betyr ikke det st man kan ignorere partners ønsker, man tar hensyn til hverandre og på en bursdag prøver man å gjøre det partneren ønsker. Anonymkode: 5a476...3e7 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man skal liksom ikke prøve å gjøre den andre glad her virker det som. «Jeg liker ikke bursdager så derfor gidder jeg ikke gjøre noe for min partner som jeg liksom elsker heller». Av og til får man svelge et par kameler å gjøre litt stas på partneren sin syns jeg. Det gjør vi titt og ofte fordi vi ser hvor mye det betyr at den andre blir glad. Men her på kg skal man helst gjøre som man vil selv om det betyr at man sårer partneren sin. Jadda Anonymkode: 5a476...3e7 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bare fordi mannen din er dust så skal ukers få være såret? «Ikke klag over at du har litt mugg i huset, det finnes mennesker som ikke har hus» 🙄 Anonymkode: 5a476...3e7 Spot on! Her inne gjelder det å trykke andre ned så de ikke forventer noe som helst, kanskje bare en liten knusktørr skalk og et bittebittelite glass med vann. Tipper dette er fordi man enten er en prinsesse som helst vil ha kaken selv og ikke at andre skal få den, eller at man er en dørmatte som ikke unner andre å ha det bedre enn seg selv. Trådstarter, det er ikke urimelig å forvente at kjæreste feirer bursdag med deg den ene dagen i året det skjer. Da snakker jeg ikke om at man skal etterkomme spesielle ønsker, men om at man skal vise at man tar deg og dine ønsker på alvor. For meg som er en bursdagsvegrer, ville det føltes like ille med stor ståhei, så jeg kan fint relatere. 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #28 Skrevet 2. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du fikk blomster, sjokolade og gave, men så var det middag du ville ha? Sa du det til han, eller satt du bare å ventet på at han skulle feile? Anonymkode: b6371...d32 Det virker som om hun ikke forventet så mye mer enn oppmerksomhet på dagen sin. En som kjøper seg fri for å sove bort dagen med blomster og sjokolade har ikke skjønt det. Han hadde trolig kommer lengre med en løvetann, middag fra fjordland og tenne et stearinlys på bordet og faktisk brukt en time med å prate hyggelig med hun som skal være det viktigste i livet hans. Men det er tydeligvis viktigere å være våken på natta med gaming, sport og Netflix for å så sove bort hele dagen som kjæresten har vært tydelig på at hun ønsker å markere. Fyren var en dust. Ikke sikkert han tenker at han var dust, eller ser selv hvor dust. Men han var en dust. Anonymkode: 6a9f9...8aa 11
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #29 Skrevet 2. februar 2018 Jeg hadde blitt både sur, skuffet og lei meg. Et minimumskrav er at man spiser kake sammen. Anonymkode: c37ed...17c 3
DewPoint Skrevet 2. februar 2018 #30 Skrevet 2. februar 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke klag. Jeg fikk ingen gaver og mannen kom heller ikke til middag (laga pinnekjøtt kun til meg selv, han sa ingenting om at han ikke kom). Hadde blitt sjeleglad for bare en av tingene du fikk. Anonymkode: 53c53...4c1 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du fikk blomster, sjokolade og gave, men så var det middag du ville ha? Sa du det til han, eller satt du bare å ventet på at han skulle feile? Anonymkode: b6371...d32 Født sånn eller blitt sånn? 🙄 Enkelte av dere er bare så sinnsykt rå på å være hjerteløse og umenneskelige, så jeg mistenker at dere har gått på kurs... 4
DewPoint Skrevet 2. februar 2018 #31 Skrevet 2. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han hadde trolig kommer lengre med en løvetann, middag fra fjordland og tenne et stearinlys på bordet og faktisk brukt en time med å prate hyggelig med hun som skal være det viktigste i livet hans. Anonymkode: 6a9f9...8aa Det tenker jeg også.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #32 Skrevet 2. februar 2018 1 minutt siden, DewPoint skrev: Født sånn eller blitt sånn? 🙄 Enkelte av dere er bare så sinnsykt rå på å være hjerteløse og umenneskelige, så jeg mistenker at dere har gått på kurs... Godt jeg ikke er den eneste her inne som tenker det. Det er så mye «jeg gidder ikke fordi det betyr ikke noe for MEG, samme f** om det gjør noen andre glad liksom» Anonymkode: 5a476...3e7 5
Gjest Catalina Culès Skrevet 2. februar 2018 #33 Skrevet 2. februar 2018 Syns du virker veldig storforlangende.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #34 Skrevet 2. februar 2018 Akkurat nå, Calandria skrev: Syns du virker veldig storforlangende. Ja hvorfor bli såret fordi kjæresten driter i dine ønsker og om han sårer deg liksom..... Anonymkode: 5a476...3e7 5
Gjest Catalina Culès Skrevet 2. februar 2018 #35 Skrevet 2. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja hvorfor bli såret fordi kjæresten driter i dine ønsker og om han sårer deg liksom..... Anonymkode: 5a476...3e7 Man kan ikke få alt man ønsker seg.
Trollmora Skrevet 2. februar 2018 #36 Skrevet 2. februar 2018 9 minutter siden, DewPoint skrev: Født sånn eller blitt sånn? 🙄 Enkelte av dere er bare så sinnsykt rå på å være hjerteløse og umenneskelige, så jeg mistenker at dere har gått på kurs... Signerer denne.....i tilegg: gjemmer seg bak "anonym bruker" 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #37 Skrevet 2. februar 2018 8 minutter siden, Calandria skrev: Man kan ikke få alt man ønsker seg. Når man ikke engang kan forvente seg en koselig feiring med personen som liksom skal elske deg da er det ikke mye håp igjen altså. Så utrolig kalde og hjerterå noen er her inne altså. Enten så er dere så vandt til å bli skuffet at dere ikke ser andres side, eller så er dere så tomme for kjærlighet at alt man gjør for sin partner ses på som bortkastet tid og energi. Anonymkode: 5a476...3e7 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #38 Skrevet 2. februar 2018 Selvfølgelig er ikke dette greit. Om han ikke ønsker å stelle i stand noe, eller får prestasjonsangst slik enkelte berører, er det ikke greit å jatte med i forkant - da får han si det rett ut slik at forventingene dine blir justert. Tilsvarende hvis han er syk eller så trøtt at han ikke klarer å fungere, en oppegående person klarer da å si "unnskyld, jeg vet dagen betyr mye for deg, jeg har det ikke bra i dag. Kanskje du skal dra ut og kose deg med noen venner eller familie? kan jeg ta det igjen en annen dag?". Enhver som er glad i partneren sin, og har et minimum av sosiale antenner, ville oppført seg helt annerledes enn det du her beskriver. Anonymkode: 9f7ae...553 9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #39 Skrevet 2. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS her. Nei, det tenker jeg også. Men sier det ikke noe om hvor mye man bryr seg når man ikke gidder å lage middag den ene dagen i året liksom? Anonymkode: 87321...e89 Jo, jeg synes godt han kunne lage middag til deg når du har vært tydelig på at du ønsker det. Men kan godt hende han synes han gjorde nok med blomster og sjokolade og at han da var "fri" til å legge seg. Det er ikke alltid så lett å forstå hvordan den andre vurderer slike ting, han bryr seg sikkert om deg fordet. Men jeg er enig med deg - han kan godt lage middag en dag i året! Anonymkode: 2812b...97f
Pikeliten Skrevet 2. februar 2018 #40 Skrevet 2. februar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg hadde bursdag for et par dager siden, og kjæresten min hadde da sagt at han hadde tatt seg fri fra jobb på forhånd. Dermed regnet jeg med at han hadde planlagt noe... I alle fall kanskje å lage en kake eller noe middag, sånn at vi kunne feire bare vi to. Dette har jeg sagt til han mange ganger tidligere at jeg ønsker meg ut av sånne dager, ettersom han har en tendens til å ikke gjøre så mye ut av det. Et par ganger har jeg bare fått et kort til bursdagen min liksom, hvor han har skyldt det på at han ikke hadde råd til noe. Men vi bor jo sammen, og jeg vet at Hadde han tenkt forut, så kunne han spart opp til noe eller bare kjøpt en liten symbolsk gave. Uansett, bursdagen min kom i år også, og det endte med at døgnrytmen hans tydeligvis var helt på jordet. Så han ga meg blomster, sjokolade og en liten gave og gikk og la seg. Så så jeg han ikke før klokka ti på kvelden... Null koselig middag, null kake, null ballonger eller noe spesielt. Er jeg for kravstor her? Jeg hadde skjønt det om dette var noe jeg bare gikk rundt og forventet i det stille, men jeg har snakket med han om det mange ganger også. Kjenner jeg blir skikkelig lei meg av å ikke kunne få litt ekstra oppmerksomhet eller stas bare EN dag i året engang. Jeg måtte "mase" meg til at han kanskje kunne lage kake eller middag i dag istedet, men jeg vil jo at han skal VILLE gjøre noe fint for meg, og gjøre det på eget initiativ uten klaging og styr. Anonymkode: 87321...e89 Tror ikke man skal forvente så mye mer av ting enn blomster, sjokolade og gave, synes det var veldig bra! Ballonger og at han baker kake har jeg aldri hørt om blant mine venner. Som du sier, du forventer at han vil gjøre ekstra stas på deg. Si det nå etterpå hvordan du føler det, at du føler deg nedprioritert på din ene dag og så videre. Ikke ta det opp i en krangel. Mulig dere har forskjellig kjærlighetsspråk?https://www.familieverden.no/parforholdet/kommunikasjon/hvilket-kjarlighetssprak-snakker-du/ https://www.nrk.no/livsstil/fem-mater-a-elske-pa-1.11366183 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå