Gå til innhold

2018 er året - jeg har blitt mamma!


sullå

Anbefalte innlegg

2 timer siden, plastfolien skrev:

Gratulerer med gutt💙 supert at alt var bra!

Takk! Jeg har jo hatt det på følelsen, og på sist ultralyd trodde hun kanskje gutt, men det var gøy å få det bekreftet. Og ikke minst: Fint å høre at alt ser bra ut :Nikke:

2 timer siden, Tonio skrev:

Hurra, for en gang skyld hadde jeg rett. :fnise:

Og så herlig bilde. :nordvesta:

Hva skal handles inn først?

Alltids gøy å gjette rett! :ler: Ja, syntes bildet var ganske herlig. Han ligger i en krøll :fnise: Ligger langt nede, og det gir mening - all bevegelse kjennes et stykke under navlen. Og det er ikke så rart at jeg må tisse i ett sett, særlig når jeg beveger meg...

Aner ikke hva vi skal handle først! Er litt i villrede :forvirra: 

53 minutter siden, Marimba skrev:

Så herlig start på helgen 😁 koselig med gutt!

Enig, helgen kunne ikke startet bedre! :biggrin: Synes det blir veldig koselig med gutt. Har heldigvis trodd det lenge, og synes ikke det virker så skummelt som jeg gjorde i starten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AquaDerma skrev:

Jeeii for gutt :babygutt:

 

Her må jeg følge med fremover! :hallo:

Så gøy at du vil følge med fremover! :velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, blomst12 skrev:

Så gøy med gutt! Gratulerer:)

Takk for det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.5.2018 den 19.13, -Mala- skrev:

Hurra for en frisk gutt i magen :strix:

Takk! :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin: Både menstermin og OUL-termin er 14. oktober.

På vei:  21+1

Igjen til termin: 135 dager

Kjønn:  Gutt 💙

Neste kontroll: Jordmor 25/6

Ultralyd: Var på OUL 25/5.

Liv i magen: Har kjent bevegelser siden uke 15. Utenpå siden 17+0 (på mannens bursdag!) Har kjent ham hver dag lenge, og han er veldig aktiv :hjertesmil:

Vektøkning: 5,5 kg.

Plager: Går egentlig veldig bra. Synes 30 grader er litt mye. Får litt kramper i leggen om natta. Må tisse etter 5 min hvis jeg skal gå eller sykle en tur - ellers overlever jeg gravidblæra greit. Har i grunn vært et drømmesvangerskap så langt!

Cravings: Hadde en periode med appelsiner og salt lakris. Akkurat nå har jeg ingen. 

Søvn: Bruker lang tid på å sovne på grunn av varmen, ikke gravidteten. Et dobesøk om natta. Litt leggkramper.

Humør: Stort sett i godt humør. Merker ikke noe særlig til hormonene. Enkelte som vanligvis irriterer meg, irriterer meg enda mer nå. Gjelder heldigvis ikke mannen, han er god som gull 💓

Utålmodig: Ikke enda!

Innkjøp: Bedside crib og stellebord kom i hus i dag. Ellers har vi ikke kjøpt noe enda!

Barnerom: Ikke klart. Tenker å bruke bedside crib de første månedene. På rommet må det bare være en kommode og annet til å ha klærne i.

Sykehusbagen: Ikke ofret den en tanke.

Tanker om fødselen: Spent. Gleder meg til å møte den nye sjefen. Leser boka "Smertefri fødsel" av Anja Bay, og håper at fødselen kan bli en fin (men ikke nødvendigvis vond - edit: mente ikke nødvendigvis smertefri!) opplevelse hvor jeg har kontroll! :)

Endret av sullå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt stod bra til! For en herlig liten krabat 😊 Har skikkelig på magefølelsen at det gjemmer seg en liten gutt i magen min og 🌞 Men 50 % sjanse for at jeg tar feil 😉 Bare litt over 3 uker til OUL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2018 den 19.09, Aryamili skrev:

Så bra at alt stod bra til! For en herlig liten krabat 😊 Har skikkelig på magefølelsen at det gjemmer seg en liten gutt i magen min og 🌞 Men 50 % sjanse for at jeg tar feil 😉 Bare litt over 3 uker til OUL.

Spennende å se om magefølelsen din stemmer! Veldig rart det der med magefølelse. Stemte på meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tidlig hadde jeg en skikkelig ekkel opplevelse. Må få med litt tmi i historien, men det går vel greit!

Jeg måtte skikkelig på do, nr 2 altså, da jeg våknet. Gikk derfor på do for å gjøre mitt fornødne. Merket fort at det var mye som ville ut, og jeg hadde skikkelig vondt i magen. Ikke gravidtelatert vondt, men må på do-vondt. På grunn av at det gjorde så vondt, ble jeg rett og slett kvalm. Jeg hostet og brakk meg en del, og mannen spurte om jeg var OK. Svarte at alt gikk fint.

Et lite øyeblikk etterpå merket jeg at jeg ble svimmel. Rakk å tenke at jeg kanskje ikke følte meg så bra likevel, før jeg våknet av mannens bekymrede stemme. Jeg lå på gulvet, og hadde besvimt! 😮Jeg hadde falt av toalettet, og lå sammenkrøllet på siden på gulvet.

Jeg var visst helt hvit i ansiktet, og jeg følte meg kald og svimmel. Ganske omtåket, men jeg forstod at jeg hadde besvimt. Det var skikkelig ekkelt! Vi fikk meg i seng, og jeg drakk vann og et glass med biola. Gikk heldigvis ikke lang tid før jeg følte meg bedre.

De jeg snakket med om hendelsen, syntes at jeg burde ringe fødeavdelingen. Jeg krysset fingrene for at jeg kom til å møte på et hyggeligere menneske enn @plastfolien gjorde her om dagen, og tenkte at det var bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Jordmoren som svarte var supergrei, og det var herlig! Så lenge jeg kunne kjenne bevegelser, ikke blødde fra skjeden, eller ikke hadde vondt i magen, mente hun at det gikk greit. Hvis noen av de tingene skjedde, skulle jeg ringe tilbake. Hvis jeg opplevde å besvime flere ganger, burde jeg ringe legevakten.

Jeg har et blåmerke på kneet, og en liten kul i hodet. Landet på siden, og ikke på magen. Lillemann er aktiv som vanlig. 💙 I dag tar jeg det med ro, og satser på at det var et engangstilfelle. Er nå veldig obs på svimmelhet, hvis jeg opplever det igjen. Tror kanskje jeg hadde et blodtrykksfall, som resulterte i at jeg besvimte. Skummelt var det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj for en ekkel opplevelse! 😱 Glad du føler deg bedre, og veldig glad du møtte en hyggeligere jordmor på telefon enn hva jeg gjorde 😅 du får ta det med ro.❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrivelig opplevelse! Best å ta det med ro og håpe på at det ikke skjer igjen :klemmer::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, plastfolien skrev:

Æsj for en ekkel opplevelse! 😱 Glad du føler deg bedre, og veldig glad du møtte en hyggeligere jordmor på telefon enn hva jeg gjorde 😅 du får ta det med ro.❤️

Ja, bra at hun tok meg på alvor. Vanskelig å vite hva man skal gjøre i sånne situasjoner! Passet på å ta det med ro, ja. Håper at det går fint på jobb i morgen, men jeg får ha lav terskel for å gå hjem ved behov!

4 minutter siden, -Mala- skrev:

For en utrivelig opplevelse! Best å ta det med ro og håpe på at det ikke skjer igjen :klemmer::hjerte:

Enig, ikke noe gøy i det hele tatt... Satser på at det hjelper at jeg tar det med ro! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ekkelt ut ja, men virker som at alt gikk veldig bra. Hva med å kanskje ta det som et lite tegn på at du kanskje bør slappe litt av? Er jo heldigvis ikke lenge til ferie nå, men skjer noe sånt igjen ville jeg nok vurdert å jobbe litt redusert de siste ukene før ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det hørtes skikkelig ekkelt ut! Sånn type nesten så man ikke tørr å låse døra til do i tilfelle det skjer igjen! Men godt alt gikk bra da. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Marimba skrev:

Det hørtes ekkelt ut ja, men virker som at alt gikk veldig bra. Hva med å kanskje ta det som et lite tegn på at du kanskje bør slappe litt av? Er jo heldigvis ikke lenge til ferie nå, men skjer noe sånt igjen ville jeg nok vurdert å jobbe litt redusert de siste ukene før ferie. 

Hvis det skjer igjen tar jeg kontakt med legen med en gang, ja. Håper at jeg holder i 2 uker til, men tenker selvfølgelig på babyen og meg selv! Føler ikke at jeg stresser så mye heller, eller slapper av for lite - men jeg gror jo et menneske, så det er klart at jeg tåler mindre enn vanlig. :)

13 minutter siden, Tonio skrev:

Uff det hørtes skikkelig ekkelt ut! Sånn type nesten så man ikke tørr å låse døra til do i tilfelle det skjer igjen! Men godt alt gikk bra da. :klemmer:

Det var skikkelig ekkelt, ja. Heldigvis låser jeg ikke døra når det kun er oss to hjemme - selv om jeg gjør nr. 2. Er ikke så fin på det. Ellers vet jeg ikke når jeg hadde våknet? Usj. Gikk heldigvis bra :) Han hørte at jeg ramlet fra soverommet, og var på badet mindre enn 30 sekund etterpå. Hadde kanskje hørt banking og roping, men godt å ikke våkne alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23+2 i dag ❤️ Synes magen blir mindre på bilde enn i virkeligheten! 

GOBFilter20180616110728.thumb.jpg.dffa9d5cd85f3f9f4b74697a8fcddd58.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg har skrevet om våre tanker rundt permisjon tidligere? I utgangspunktet hadde vi tenkt å ta 100% lønn. For å få permisjon til elevenes sommerferie, måtte jeg da ta 5 uker ulønnet permisjon. Vi regnet litt på det, og så at vi tapte mindre penger på det enn på å ta 80% lønn.

Nå må jeg begynne å levere inn diverse skjemaer på jobb før sommerferien, og har derfor sett på dette igjen. Det viser seg at vi har sett/regnet feil, og at 80% lønn blir best for oss. I tillegg får jeg permisjon 18 dager av min lovpålagte ferie neste juli, som da gjør at jeg kan utsette 18 dager med permisjon. Jeg spurte rektor om jeg kan ta disse 1 dag i uka neste høst, og det går helt fint. Da kan jeg jobbe 80% til jul, og likevel få 100% lønn.

Tror faktisk vi går for den løsningen :) Da får lillegutt en rolig og grei start på barnehagelivet, med en far som har litt permisjon og litt jobb ut året, og med en mor som har fri en dag i uka. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, sullå said:

23+2 i dag ❤️ Synes magen blir mindre på bilde enn i virkeligheten! 

GOBFilter20180616110728.thumb.jpg.dffa9d5cd85f3f9f4b74697a8fcddd58.jpg

Eske frokostblanding? Oi! 😯😯flott mage 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...