Gå til innhold

2018 er året - jeg har blitt mamma!


sullå

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Nuttapia skrev:

Så flott du er, og grattis med absolutt siste innspurt! :hjertesmil: Her er det 91 dager igjen og nøyaktig 3 mnd til termindato :fnise: 

Jeg er såpass frekkas at jeg tipper overtid, men det er fordi magen din fortsatt ser ganske høy ut :) Jeg sier 23.oktober. MEN, håper at du får veslegutten tidligere, og at du slipper igangsettelse. Ingen skam i det altså, jeg ble det selv, men er moro når kroppen fyrer i gang på egenhånd! 

Takk for det! Spennende med 3 måneder igjen for din del! Går unna, gitt!

Det er lov å tippe overtid! Bortsett fra at hodet har vært festet lenge (i alle fall siden kontroll i uke 32), jeg hadde en del kynnere for et par uker siden, og noe nedpress nå, er det ingen tegn på at han har det travelt!  

6 timer siden, -Mala- skrev:

Selvfølgelig vil jeg tippe 🤗 Jeg tror han kommer 17. oktober jeg :babysmokk:

Ellers må jeg si st du ser fantastisk ut altså! 😍

17. er notert! Tre dager over tiden skal jeg klare. ;)

 Takk for det, Mala! ❤️ 

5 timer siden, plastfolien skrev:

Jeg tipper 15.okt😁

Hadde vært helt topp! :) Notert.

4 timer siden, Aryamili skrev:

16. oktober tror jeg :) :duskedame:

Hehe, jeg har også lagt på meg en del, og lurer på hvor de kg har lagt seg. Må være på rumpa tror jeg 😅

Hva har du pakket i sykehusbagen? Jeg begynner å bli litt stresset, skrev liste i går over ting vi mangler og det er en del.. Har ikke stresset så mye med å kjøpe inn ting, og skal bare ha det mest nødvendige og heller supplere underveis, men mangler likevel vesentlige ting som f.eks. madrass til sprinkelsengen. Sykehusbagen har jeg ikke tenkt på en gang!

Jeg ser jo at jeg har lagt på meg, men 17 kilo? Jaja, satser på at jeg ikke får kjeft at jordmor i morgen. Fastlegen min rynket litt forsiktig på nesen for to uker siden, men hun sa ingenting. ;)

Sykehusbag:

Til baby:
Teppe
Litt klær (satser på å låne mest klær der, men vil gjerne ha litt eget!)
Hentesett

Til meg selv:
To kosebukser
To lange cardigan
Tre ammetopper
Tre amme-BHer (litt ulike størrelser, vet ikke helt hva som passer!)
Nettingtruser (får ikke det på sykehuset her)
Ullstrømper
Pysjamas
Tøfler

Annet:
Energibarer
Et blad og headset (kanskje jeg får tid/lyst til å lese og høre på podcast/lydbøker?)
Bæresjal
Ammeinnlegg i ull
Toalettveske
Vurderer å ha med egen brystpumpe. Hvis jeg får bruk for det allerede på sykehuset, hadde det vært supert å få opplæring i å bruke min egen pumpe!

Så satser jeg på å huske mobil og lader når vi skal avgårde! Usikker på om jeg skal ha med et kamera. Det er gammelt, og helt ærlig tror jeg at bildene blir bedre med mobilen... Men kanskje kameraet kan bli med likevel!

Tror det er alt :ler: Så får kommende pappaen ta med seg litt klær. Hvis ting går som vi har tenkt, skal vi til barselhotellet etter fødsel. Her ser vi for oss at mannen kan være med den første natten, og at han kan sove hjemme resten. Vi får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18. Oktober ☺️

 

Ang egen pumpe. Får du vasket og sterilisert delene på sykehuset? Lite vits om du ikke får det ;) ellers er prinsippet ganske likt, så om du trenger å pumpe og låner på sykehuset klarer du nok å overføre kunnskapen til din egen. 

Husk lang ladeledning. Stikkontaktene på sykehus er ofte ustrategisk plassert 😜

 

Ellers virker det jo som du har alt klart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Marimba skrev:

18. Oktober ☺️

 

Ang egen pumpe. Får du vasket og sterilisert delene på sykehuset? Lite vits om du ikke får det ;) ellers er prinsippet ganske likt, så om du trenger å pumpe og låner på sykehuset klarer du nok å overføre kunnskapen til din egen. 

Husk lang ladeledning. Stikkontaktene på sykehus er ofte ustrategisk plassert 😜

 

Ellers virker det jo som du har alt klart! 

Hmmm, godt spørsmål! Kanskje jeg ikke får vasket og sterilisert delene? Mulig den får bli liggende hjemme, klar til bruk, så får mannen hente den hvis jeg får bruk for den... Har en pumpe som kan bruke både ledning og batterier, det er jo praktisk!

18.10 er notert. :)

6 minutter siden, Nuttapia skrev:

Hvor kjøper du nettingtruser? 

På apotek! Noen hvite, tøyelige greier. Kjøpte bare en 3-pakning, er så usikker på hvor mange jeg trenger, og hvor store de bør være. Så jeg får heller kjøpe flere på sykehusapoteket ved behov! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite innspill til fødebagen, jeg anbefaler å ta med slippers/flipflop. Jeg syns det var veldig greit å dusje med det😇 og purelan til brystvortene de første dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, plastfolien skrev:

Et lite innspill til fødebagen, jeg anbefaler å ta med slippers/flipflop. Jeg syns det var veldig greit å dusje med det😇 og purelan til brystvortene de første dagene!

Purelan ligger i toalettveska! :) Flipflop ja. Har noen billige i plast et sted, skal prøve å finne dem frem! Det hadde jeg glemt!

12 timer siden, lille_frosk skrev:

For en fiiiin mage! Og ENDELIG er jeg her inne, akkurat i tide til oppløpet. Jeg tipper 8/10 :) 

Takk! 8/10 høres ut som en fin dato :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så nydelig mage du har. :rodmer: 

Gutten din kommer på selveste termindagen han! For da blir han fire måneder på valentines. :hjerte:

 

Det å ha egne klær til baby er myye mer kos enn brukte klær sykehuset har, og du rekker å bruke det så kort tid uansett.. Ikke tar de stor plass heller. :phaedra: En liten bamse å ha heelt i hjørnet av sengen kan være veldig koselig, bare huske å ta den ut når du selv sover såklart! :yvonne:

Jeg har prøvd tre pumper, en manuell og to elektriske og føler at har man prøvd en har man prøvd alle. Ville ikke engstet meg for mye med opplæring av det. :)

Nettingtruse startet jeg allerede med før fødselen var over, tror jeg fort gikk igjennom syv stykker på sykehuset. En eller to før fødsel, en under fødsel (aner ikke hva som skjedde med den, tror jeg til slutt kastet den avgårde da jeg var lei av at de tok den av og på mens jeg hadde rier konstant:klo:) også ble det jo minst en ny hver dag. 

 

Av klær til meg selv opplevde jeg at jeg ga f etterhvert, og gikk ofte bare i sykehusskjorten. Vrengte den av meg og satt i bare nettingen når vi skulle prøve oss på amming. :laugh: Tanken på å kle av og på seg ble bare ett ork. Innlegg hadde jeg bare med to av, så det endte opp med at jeg bare sprutet melk overalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2018 den 13.30, Tonio skrev:

Gud så nydelig mage du har. :rodmer: 

Gutten din kommer på selveste termindagen han! For da blir han fire måneder på valentines. :hjerte:

 

Det å ha egne klær til baby er myye mer kos enn brukte klær sykehuset har, og du rekker å bruke det så kort tid uansett.. Ikke tar de stor plass heller. :phaedra: En liten bamse å ha heelt i hjørnet av sengen kan være veldig koselig, bare huske å ta den ut når du selv sover såklart! :yvonne:

Jeg har prøvd tre pumper, en manuell og to elektriske og føler at har man prøvd en har man prøvd alle. Ville ikke engstet meg for mye med opplæring av det. :)

Nettingtruse startet jeg allerede med før fødselen var over, tror jeg fort gikk igjennom syv stykker på sykehuset. En eller to før fødsel, en under fødsel (aner ikke hva som skjedde med den, tror jeg til slutt kastet den avgårde da jeg var lei av at de tok den av og på mens jeg hadde rier konstant:klo:) også ble det jo minst en ny hver dag. 

 

Av klær til meg selv opplevde jeg at jeg ga f etterhvert, og gikk ofte bare i sykehusskjorten. Vrengte den av meg og satt i bare nettingen når vi skulle prøve oss på amming. :laugh: Tanken på å kle av og på seg ble bare ett ork. Innlegg hadde jeg bare med to av, så det endte opp med at jeg bare sprutet melk overalt. 

Takk for komplement og datogjetting! Tenk om han er en av de 4% som kommer på termindatoen, da! Akkurat 2 uker til i dag, i så fall!

Kjekt med råd og tips til fødebagen fra dere som allerede har vært gjennom det! :Nikke: Kanskje pumpen kan bli liggende hjemme, trenger jo ikke å dra med meg allslags! Regner med at sykehusskjorten blir hyppig brukt, men vil nok ha tilgang til andre klær til de gangene jeg skal bevege meg ut av hotellrommet/barsel. :) 

På 28.9.2018 den 14.12, TeamWP skrev:

Fine magen😍 tipper 4.okt.jeg , har troa på modningsakupunktur😀👏🏻👏🏻👏🏻🤣

Takk! ❤️ Oi, da kommer han snart! Får se om det holdt med en runde med modningsakupunktur, eller om det er neste runde som setter fart på sakene. I så fall kan du være spot on: Neste time er 3. oktober!

På 29.9.2018 den 9.13, tweet skrev:

Jeg tipper på bursdagen min, 13.oktober 😁

Så gøy med flere oktober"barn" her inne. Ja, hvorfor ikke komme dagen før termin? Høres helt fint ut det. Da rekker jeg nok ikke å bli lei! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei sullå! Så flott du ser ut :nigo:

Jeg har lett etter en sånn "statusliste" så jeg knabber den fra deg, ærlig og redelig :fnise: Og melder meg selv samtidig som semi-snikleser, akkurat i tide til innspurten! Tipper du føder på termindagen, som også er første vinterdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Azumarill skrev:

:vinke: Hei sullå! Så flott du ser ut :nigo:

Jeg har lett etter en sånn "statusliste" så jeg knabber den fra deg, ærlig og redelig :fnise: Og melder meg selv samtidig som semi-snikleser, akkurat i tide til innspurten! Tipper du føder på termindagen, som også er første vinterdag!

:vinke: Takk! Kanskje han er presis, og kommer akkurat på termindagen! Blir spennende å se 😊 Kjekt at du la igjen et spor! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38+6

I natt lurte jeg nesten på om noe var på gang! Da jeg la meg i går hadde jeg litt typiske menssmerter, litt vondt i korsryggen og nederst i magen. Etter en stund gikk det over til ganske ubehagelige kynnere i hele magen. Ubehaget varte bare i noen sekunder før der slapp taket. Det tok seg aldri opp da, men forsvant etter et par timer. Spennende at noe skjer, i alle fall! Hadde jo en del kynnere om natta for noen uker siden også, men det forsvant da permisjonen startet. 

I dag skal jeg på andre runde med modningsakupunktur. 11 dager til termin. Maks 22 dager til igangsetting (11 dager over termin). Det nærmer seg uansett hvor godt han trives i magen min! 💙👶

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohh spennende!😁ut fra det du skriver kan faktisk min gjetting være mulig da🤭❤lykke til på akupunktur😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, TeamWP skrev:
 

Ohh spennende!😁ut fra det du skriver kan faktisk min gjetting være mulig da🤭❤lykke til på akupunktur😊

Fortsatt ingen baby her! Men det kan absolutt fortsatt skje i løpet av døgnet. Har "dessverre" ikke merket noe mer i natt da. Var greit på akupunktur i går. Da fikk jeg flere nåler enn den første gangen, så det er jo spennende å se om det skjer noe snart! Jordmor var i alle fall positiv til at jeg hadde hatt kynnere.

12 timer siden, plastfolien skrev:
 

Åååå det nærmer seg!! Og du har så fin mage 😍

Ja, nå er det ikke lenge igjen! Takk ❤️

 

*

 

39+0 i dag. Kvelden i går begynte som tirsdagskvelden, med mensmurringer. Trodde derfor at jeg skulle få kynnere i natt også, men den gang ei. Det er så rart å kjenne etter alle disse tegnene! Nå danser lillegutt i magen min. 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å gå og vente og tolke tegn da. Begynner du å bli utålmodig? Som du sier er han er veldig snart :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Azumarill skrev:
 

Spennende å gå og vente og tolke tegn da. Begynner du å bli utålmodig? Som du sier er han er veldig snart :nigo: 

Jeg liker å si at jeg ikke er utålmodig ennå. Tror nok at jeg blir det når termin nærmer seg, eller hvis jeg får en del plager nå de siste dagene/ukene. Nå varierer jeg mellom ønsket om at han skal holde seg der inne en stund til (da vet jeg i alle fall hvor han er), og å glede meg noe helt vilt til å møte ham! 

Strengt tatt kan det skje når som helst! Han kan vente, men jeg er klar. 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...