Gå til innhold

2018 er året - jeg har blitt mamma!


sullå

Anbefalte innlegg

16 timer siden, blomst12 skrev:

Ååh 😍 nydelig 🤰🤰

Takk :)

16 timer siden, -Mala- skrev:

Fine magen:rodmer:  

Er formen fin? :)

Takk for det!

Formen er veldig fin :) Blir herlig med helg nå, da. Har vært en lang uke, selv om det var fri på tirsdag. Blir litt godt med to korte arbeidsuker fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjent bevegelser fra lille i et par uker allerede, selv om jeg er førstegangsgravid. I går tror jeg og mannen at han kunne kjenne et dult fra utsiden :rodmer: Jeg merket det først, så han skyndtet seg å legge hånden på magen. Og jammen kom det ikke et til etterpå! :) Har ikke vært så sterke bevegelser tidligere, og ikke foreløpig i dag heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig mage, og sååå gøy å kjenne spark allerede! Hvertfall fra utsiden :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, plastfolien skrev:

Nydelig mage, og sååå gøy å kjenne spark allerede! Hvertfall fra utsiden :rodmer:

Takk :laugh: Ja, jeg har forberedt meg på at det skulle ta lang tid før jeg kunne kjenne noe, men det er jo veldig gøy! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye som skjer for tiden, og jeg bruker minimalt med tid inne på kvinneguiden, merker jeg. Dagene går fort, magen og den lille vokser, og nå kjennes sparkene på utsiden hver dag. H*n er litt sjenert når pappan vil kjenne, men han får kjenne spark innimellom!

2 uker til OUL :hoppendeglad: Er 18+1 i dag, og formen er fortsatt veldig fin. Venter liksom på at graviditeten skal bli kjip, men foreløpig har det vært noen fine uker! Trøttheten i starten lærte jeg meg å leve med, og fra rundt uke 14 har jeg egentlig følt meg som før graviditeten. Ganske herlig, og jeg vet at jeg er heldig! 

Deilig med langhelg nå. Vi har hatt ganske fint vær denne uka, med unntak fra i går. Da høøøøljet det ned. Gikk fra 25 grader og strålende sol på onsdag, til 10 grader og pissregn på torsdag. I dag er været fint igjen, men "bare" 15 grader. Synes det er helt topp, i grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en uke på etterskudd, men for en fin mage. :rodmer:

Også så deilig å få kjenne bevegelse på utsiden! Det er så god følelse når mannen kan være med og kjenne. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig at mannen også får kjenne sparkene, tror det går litt mer opp for de når de faktisk kjenner at det er noen det inne.:jepp:

Det er bare å nyte det fine svangerskapet, du er heldig :hjerte:

god helg :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2018 den 19.29, Tonio skrev:

Er en uke på etterskudd, men for en fin mage. :rodmer:

Også så deilig å få kjenne bevegelse på utsiden! Det er så god følelse når mannen kan være med og kjenne. :yvonne:

Takk :rodmer: Ja, det er deilig med spark! 

På 11.5.2018 den 21.27, -Mala- skrev:

Så herlig at mannen også får kjenne sparkene, tror det går litt mer opp for de når de faktisk kjenner at det er noen det inne.:jepp:

Det er bare å nyte det fine svangerskapet, du er heldig :hjerte:

god helg :smilyblomst:

Ja, han synes det er spennende å få kjenne spark :hjerte: Var så forberedt på at det skulle ta lenger tid. :)

Herlig å faktisk kunne nyte svangerskapet. Nærmer meg halvveis, og er ikke i nærheten av å bli lei ennå. Kan ikke forestille meg hvor langt et vanskelig svangerskap kan bli :sukk: 

Håper du har hatt en fin helg! Det har jeg, men er allerede klar for neste :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, sullå skrev:

Takk :rodmer: Ja, det er deilig med spark! 

Ja, han synes det er spennende å få kjenne spark :hjerte: Var så forberedt på at det skulle ta lenger tid. :)

Herlig å faktisk kunne nyte svangerskapet. Nærmer meg halvveis, og er ikke i nærheten av å bli lei ennå. Kan ikke forestille meg hvor langt et vanskelig svangerskap kan bli :sukk: 

Håper du har hatt en fin helg! Det har jeg, men er allerede klar for neste :ler:

Helgen har vært fin, jobb og strålende vær :sol:Er det ikke sånn det er da, at man er veldig klar for fredag og helg igjen når søndagen kommer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at pappa får kjenne spark!! Her er morkaka foran, så jeg har bare kjent spark 2-3 ganger utenpå foreløpig, så at pappaen får kjenne må nok la vente på seg et par uker :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2018 den 14.08, plastfolien skrev:

Så gøy at pappa får kjenne spark!! Her er morkaka foran, så jeg har bare kjent spark 2-3 ganger utenpå foreløpig, så at pappaen får kjenne må nok la vente på seg et par uker :(

Ah, ja da tar det jo lenger tid før sparkene kan kjennes på utsiden! Håper at du kjenner de bedre nå - eller i alle fall snart! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å oppsummere formen min med et bilde:Screenshot_20180519-172627.thumb.jpg.9b5b22c0a005096e25be92cbcc598696.jpg

19+2, og gikk like så greit opp til Preikestolen i dag! Det var en herlig tur. Ganske tøft i starten, og jeg trodde egentlig ikke at jeg skulle klare det, men så løsnet det!

Så er det vel på tide med et nytt magebilde:

Screenshot_20180519-172422.thumb.jpg.8dd58213290b22e60312bf06c3f131ea.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, plastfolien skrev:

Så fiiiin mage :ninuskapus: og spreke deg!

Takk ❤

Herlig å kunne gå en fjelltur selv om jeg har en liten i magen! Tror ikke jeg skal gå en like krevende tur fremover, men jeg skal absolutt holde meg så aktiv som mulig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Tonio skrev:

Herlig mage! :rodmer:

Føler du går turer konstant, jeg. :fnise:

:fnise: Ja, men vanligvis er det kortere turer. Var veldig spent på hvordan kroppen skulle klare denne. Heldigvis gikk det fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.4.2018 den 7.09, sullå skrev:

Vi har jo OUL 25. mai (20+1), og har derfor bestilt en privat UL nå på onsdag. Da er jeg 15+6, og det kan jo hende at vi får vite kjønnet!

Vil du tippe? :rodmer: :babyjente::babygutt:

Kinesisk kalender sier gutt. Ellers er det ganske 50/50 når jeg tar ulike tester. Har ikke lagt på meg andre steder enn på magen ennå. Har vært i god form hele svangerskapet (litt kvalm i forbindelse med forkjølelse). Har ikke vært særlig hormonell, er stort sett i godt humør. Spør om du lurer på noe som kan være utslagsgivende for din tipping!

Er usikker selv, men går for magefølelsen. 

:babygutt:

Sullå

Plastfolien

Mala

Blomst12

Tonio

Tweet

:babyjente:

Mannen

Søsteren min

Marimba

Hentet frem denne igjen. I dag var vi på OUL! Alt så veldig fint ut 💙 Jordmor var ikke i tvil i dag, vi venter en liten gutt! En aktiv gutt :ler: Holder på 14.10 som termindato. Er 20+1 i dag, og halvveis i graviditeten! Det er jo helt sykt. Tiden flyr! Hjelpes. Får vel snart begynne å handle inn litt babyutstyr!

Det var vanskelig å ta bilder av vår lille yoga-krabat, men her er han i alle fall:

 

Screenshot_20180525-145215.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, for en gang skyld hadde jeg rett. :fnise:

Og så herlig bilde. :nordvesta:

Hva skal handles inn først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...