Gå til innhold

2018 er året - jeg har blitt mamma!

sullå

Anbefalte innlegg

Fiiin mage! Hvordan var det på fødselforberedende kurs? Syns du selve kurset var nyttig? :) Vi skal, men mannen er litt skeptisk. Jeg tror jo at det blir litt.. rart.. men ikke rarere enn en fødsel ;) Så tenker det kan være greit å forberede seg litt, selv om man selvfølgelig ikke kan komme 100 % forberedt på en fødsel. Man vet jo aldri hvordan det blir.

Nå er jo jeg noe kortere på vei, men er ofte helt utslitt på kvelden. Så håper også minien ikke "stjeler" for mange av de dagene av permisjonen i forkant av fødsel, selv om jeg nok blir utålmodig etter å møte ham mot slutten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Aryamili skrev:

Fiiin mage! Hvordan var det på fødselforberedende kurs? Syns du selve kurset var nyttig? :) Vi skal, men mannen er litt skeptisk. Jeg tror jo at det blir litt.. rart.. men ikke rarere enn en fødsel ;) Så tenker det kan være greit å forberede seg litt, selv om man selvfølgelig ikke kan komme 100 % forberedt på en fødsel. Man vet jo aldri hvordan det blir.

Nå er jo jeg noe kortere på vei, men er ofte helt utslitt på kvelden. Så håper også minien ikke "stjeler" for mange av de dagene av permisjonen i forkant av fødsel, selv om jeg nok blir utålmodig etter å møte ham mot slutten ;)

Takk 😍

Jeg synes at kurset var greit. Jeg har lest så mye om fødsel og barseltid, at det meste var kjent for meg. Men det var veldig nyttig at jeg og mannen fikk samme informasjon! I tillegg fikk vi jo omvisning på sykehuset og barselhotellet, noe som for min del var verdt hele summen vi betalte. Godt å vite hvor vi skal parkere, og hvor vi skal henvende oss når vi kommer dit. 

Jeg håper virkelig at jeg får ladet opp litt før termin. Hvis det viser seg at jeg ikke får sove likevel, kan han jo like så greit komme før termin ;) Men i utgangspunktet høres det herlig ut med er par-tre uker uten jobb og baby. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med ul og vekstkontroll da! Blir jo hyggelig å hilse på baby igjen ;) Og mest sannsynlig er alt i skjønneste orden også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Marimba skrev:

Så spennende med ul og vekstkontroll da! Blir jo hyggelig å hilse på baby igjen ;) Og mest sannsynlig er alt i skjønneste orden også! 

Ja, så lenge jordmor virker så rolig, er jeg ikke bekymret. Alltids kjekt å få se lillegutt igjen! 😍

19 timer siden, Gakkepus skrev:

Uke 34! Tiden flyr. Flott mage 😊

Ja, lurer på når tiden slutter å fly. Regner med at det skjer når det nærmer seg enda mer. Ikke lei enda, men begynner å bli klar for det som komme skal ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greit med kurs og omvisning. Her fikk vi ikke tatt det pga sommerstengt, men jeg skulle gjerne hatt en omvisning. Satse på vi klarer oss like greit uten :fnise:

Blir spennende med UL og vekstkontroll. Som du sier, så lenge jordmor er rolig trenger ikke du ha noen grunn til å være noe annet. Alt er sikkert i skjønneste orden 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.9.2018 den 9.37, plastfolien skrev:

Så greit med kurs og omvisning. Her fikk vi ikke tatt det pga sommerstengt, men jeg skulle gjerne hatt en omvisning. Satse på vi klarer oss like greit uten :fnise:

Blir spennende med UL og vekstkontroll. Som du sier, så lenge jordmor er rolig trenger ikke du ha noen grunn til å være noe annet. Alt er sikkert i skjønneste orden 💙

Det går nok fint uten omvisning, ja! Finner dere hovedinngangen, kan de hjelpe dere derfra :)

Fått time til ultralyd i morgen, så da får vi se hva de sier! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2018 den 9.37, plastfolien skrev:

Var det ikke ahus? Har dere god tid, og du orker, er det hovedinngang og parkeringshus som gjelder,  ellers er det akuttinngangen som er til høyre i rundkjøringa (når parkeringshuset er til venstre). Bilen kan stå der en liten stund, men far må etterhvert i en ledig stund flytte den over til parkeringshuset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Marimba skrev:

Var det ikke ahus? Har dere god tid, og du orker, er det hovedinngang og parkeringshus som gjelder,  ellers er det akuttinngangen som er til høyre i rundkjøringa (når parkeringshuset er til venstre). Bilen kan stå der en liten stund, men far må etterhvert i en ledig stund flytte den over til parkeringshuset. 

Ahus ja, TAKK :) Satser på vi har god tid og at jeg orker. Den 6-timers (dyre!) parkeringa foran hovedinngangen er jo alltid full. 

Lykke til på UL @sullå💙

Endret av plastfolien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, plastfolien skrev:

Lykke til på UL @sullå💙

Takk! ❤

Alt stod bra til med lillegutt! Et vekstavvik på -4%, bare. Regnet med at han er rundt 2,4 kilo nå. Så godt å vite at alt så bra ut! Hodet er jo allerede festet, og ligger langt nede i bekkenet. I tillegg hadde han hendene foran ansiktet, som vanlig :ler: Ble derfor ingen bilder, men gøy å få et lite glimt, i alle fall!

Høygravid i dag! 40 dager til termin. :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, sullå skrev:

Takk! ❤

Alt stod bra til med lillegutt! Et vekstavvik på -4%, bare. Regnet med at han er rundt 2,4 kilo nå. Så godt å vite at alt så bra ut! Hodet er jo allerede festet, og ligger langt nede i bekkenet. I tillegg hadde han hendene foran ansiktet, som vanlig :ler: Ble derfor ingen bilder, men gøy å få et lite glimt, i alle fall!

Høygravid i dag! 40 dager til termin. :hoppendeglad:

Så godt å høre! -4% er jo ikke all verden. Hurra for høygravid :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, plastfolien skrev:

Så godt å høre! -4% er jo ikke all verden. Hurra for høygravid :duskedame:

Nei, det er jo helt greit det! :heiajente:

2 timer siden, Marimba skrev:

-4 er jo godt innafor normalen, så det er bra!

2,4 kg, akkurat så mye som R her veier nå det ;) 

Oi, tenk at de veier omtrent det samme nå! Sterke, lille R, som klarer seg så fint utenfor mammas mage. :hjerte:

2 timer siden, Gakkepus skrev:

40 dager til termin! 💫👶nå er det nedoverbakke. :)

Ja, tenk det! Det har gått så fort siden den gangen dere hadde 40 dager igjen. :)

Endret av sullå
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, sullå said:

Nei, det er jo helt greit det! :heiajente:

Oi, tenk at de veier omtrent det samme nå! Sterke, lille R, som klarer seg så fint utenfor mammas mage. :hjerte:

Ja, tenk det! Det har gått så fort siden den gangen dere hadde 40 dager igjen. :)

Var det jeg tenkte og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger igjen noen spor her 🐾 

Så fin mage du har, sullå! Tenk, snart har du babyen din hos deg - du er heldig du! 🌸😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 10.9.2018 den 10.09, Nuttapia skrev:

Legger igjen noen spor her 🐾 

Så fin mage du har, sullå! Tenk, snart har du babyen din hos deg - du er heldig du! 🌸😁

Takk! Så koselig med noen spor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+2, og en uke igjen til permisjon! Hadde vært helt optimalt med permisjon nå, men en uke til på jobb går sikkert fint. Dagene går i alle fall raskt!

Frem til nå har jeg hatt lite kynnere. Jeg sykler fortsatt til jobb (15 min med elsykkel hver vei), og jeg får gjerne litt kynnere nederst i magen av det. Ellers dukker de opp en sjelden gang hvis jeg går tur, og det er alltid langt nede i magen. I natt tror jeg at jeg fikk kynnere i hele magen. Våknet flere ganger av at magen ble stenhard, at det var skikkelig ubehagelig, og at lillegutt beveget en del på seg. Lurer på om det skal være sånn de siste ukene nå?

De siste ukene har jeg hatt vondt i korsryggen om kvelden og utover natta. Særlig på dager jeg har stått og gått mye, har korsryggen kranglet. I dag tidlig, før jeg sto opp, fikk jeg vondt i siden og langs hele ryggen på venstre side. Både det å sitte og ligge ble feil, mens vondtene ga slipp av at jeg reiste meg opp. 

Jeg håper ikke at dette er tegn på at fødselen nærmer seg heeelt ennå, men jeg vil ikke ha vonde kynnere og så vond rygg i flere uker fremover? Blir uansett spennende å se. På torsdag er jeg 37+0, men jeg tar gjerne minst en uke permisjon før han hilser på oss. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, sullå said:

36+2, og en uke igjen til permisjon! Hadde vært helt optimalt med permisjon nå, men en uke til på jobb går sikkert fint. Dagene går i alle fall raskt!

Frem til nå har jeg hatt lite kynnere. Jeg sykler fortsatt til jobb (15 min med elsykkel hver vei), og jeg får gjerne litt kynnere nederst i magen av det. Ellers dukker de opp en sjelden gang hvis jeg går tur, og det er alltid langt nede i magen. I natt tror jeg at jeg fikk kynnere i hele magen. Våknet flere ganger av at magen ble stenhard, at det var skikkelig ubehagelig, og at lillegutt beveget en del på seg. Lurer på om det skal være sånn de siste ukene nå?

De siste ukene har jeg hatt vondt i korsryggen om kvelden og utover natta. Særlig på dager jeg har stått og gått mye, har korsryggen kranglet. I dag tidlig, før jeg sto opp, fikk jeg vondt i siden og langs hele ryggen på venstre side. Både det å sitte og ligge ble feil, mens vondtene ga slipp av at jeg reiste meg opp. 

Jeg håper ikke at dette er tegn på at fødselen nærmer seg heeelt ennå, men jeg vil ikke ha vonde kynnere og så vond rygg i flere uker fremover? Blir uansett spennende å se. På torsdag er jeg 37+0, men jeg tar gjerne minst en uke permisjon før han hilser på oss. ;)

Jeg har ikke opplevd noe av det du beskriver, men det kan være kroppen forbereder seg til fødsel. Det trenger ikke å bety at den er rett rundt hjørnet. :) du er tross alt 37 uker på vei om ikke så lenge. 

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Gakkepus skrev:

Jeg har ikke opplevd noe av det du beskriver, men det kan være kroppen forbereder seg til fødsel. Det trenger ikke å bety at den er rett rundt hjørnet. :) du er tross alt 37 uker på vei om ikke så lenge. 

Det er nok bare kroppen som forbereder seg, ja. Håper bare at det ikke skal være så ubehagelig resten av svangerskapet... Begynner jo å nærme meg termin, så at kynnere og annet endrer karakter, er nok ikke så uvanlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...