Gå til innhold

Vi venter på lillesøster!


Bolla!

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

21+5

Det er litt for varmt for meg om dagene nå, 30 grader over flere dager er ikke jeg lagd for! Lite blir gjort om dagen,  jeg er å finne i skyggen med en god bok og et glass isbiter :Nikke:

Glad jeg har ferie nå, tror ikke jeg hadde klart å yte noe i denne varmen :sjenert:

Jeg håper dere alle har en fin sommer! :roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2018 den 12.16, -Mala- skrev:

21+5

Det er litt for varmt for meg om dagene nå, 30 grader over flere dager er ikke jeg lagd for! Lite blir gjort om dagen,  jeg er å finne i skyggen med en god bok og et glass isbiter :Nikke:

Glad jeg har ferie nå, tror ikke jeg hadde klart å yte noe i denne varmen :sjenert:

Jeg håper dere alle har en fin sommer! :roser:

I feel you. Varmen er uutholdelig til tider! 🙊 har dere planer for ferien da, Mala? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2018 den 22.16, Azalea skrev:

I feel you. Varmen er uutholdelig til tider! 🙊 har dere planer for ferien da, Mala? 😊

Vi har vært en tur til Hunderfossen, ellers er det rolig hjemmeferie for oss i år og vi koser oss 😊👌🏼

Dere da? 

På 22.7.2018 den 13.58, sullå skrev:

Jeg pleier å elske varme, men som gravid er jeg ikke så begeistret...

Akkurat likedan her! Litt bedre temperaturer noen dager nå, men er meldt 30 grader mot slutten av uken igjen 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

25 +2 :gravid:

Jeg har måtte kaste inn håndkleet og bli sykemeldt pga bekkenet. Det ble for tøft for kroppen med lange dager på hardt gulv uten mulighet for å sette seg nedpå. Nå blir det timer til fysio og å lytte til kroppen noen uker før vi ser hvordan det går. 

Sånn ellers er ting bra! Bolla er skikkelig aktiv og jeg kjenner masse til henne i løpe av dagen 🤗 Storebror elsker å sitte ved siden av meg å kjenne spark og å se sparkene på utsiden:hjerte: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 uker allerede! Wow! 😍

Lurt å lytte til kroppen. Håper at en sykemelding og timer hos fysio gjør tilværelsen lettere for deg! :Nikke:

Så koselig at storebror elsker å se sparkene til lillesøster! Kan tenke meg at det er stas at han skal bli storebror snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir bedre med litt hvile og god behandling av fysio! Bekkenløsning er noe dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26+2 og 99 dager igjen til termin :yvonne: 

Fortsatt sykemeldt, blir nok det en stund til. Frykten min er jo at jeg blir sykemeldt ut svangerskapet nå... da blir det noen lange uker.. Men igjen, jeg tjener ikke noe på å pushe kroppen min for mye.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at du fortsatt er sykemeldt, men det er viktig å lytte til kroppen! Håper at du får dagene og ukene til å gå på et vis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tiden flyr jo!! Kjære vene! :sol: 

God bedring, Mala! Følger med i sykmeldingsklubben selv, er jeg redd! Bekkenløsning og kynnere her. 

Men ellers da, hva går dagene til? Navndiskusjoner? Strikker du? Redebygging? Fødebaggen? Jeg kan strikke rett og vrangt, men aldri strikket etter oppskrift, så det tenkte jeg å lære meg nå. Tenk så stas det ville vært å strikke hentesettet selv ♥️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å være sykmeldt, men sånn er det jo bare noen ganger - det viktigste er deg og baby nå. Vi er jo tross alt gravide i en så kort periode av livet at det får være hovedfokus ... Hvordan går det ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2018 den 6.59, sullå skrev:

Så kjipt at du fortsatt er sykemeldt, men det er viktig å lytte til kroppen! Håper at du får dagene og ukene til å gå på et vis. :)

Merker at dagene går litt tregt altså, men igjen så kjenner jeg på kroppen at jeg har ingenting på jobb å gjøre. Der er det masse tunge løft og bare mulighet for å sitte i pausen, det har jeg ikke sjangs til nå.. 

 

På 28.8.2018 den 20.02, Nuttapia skrev:

Og tiden flyr jo!! Kjære vene! :sol: 

God bedring, Mala! Følger med i sykmeldingsklubben selv, er jeg redd! Bekkenløsning og kynnere her. 

Men ellers da, hva går dagene til? Navndiskusjoner? Strikker du? Redebygging? Fødebaggen? Jeg kan strikke rett og vrangt, men aldri strikket etter oppskrift, så det tenkte jeg å lære meg nå. Tenk så stas det ville vært å strikke hentesettet selv ♥️☺️

Takk snille, god bedring til deg også! 

Dagene går med til litt strikking, små gåturer, Netflix og litt sysler her hjemme. Navnet er så og si bestemt, merker litt til redebyggingen, men fødebagen har jeg ikke ofret en tanke enda :fnise:

Gøy å strikke, er ikke kjempeflink selv, men det er gøy og skape noen men tankene bare får vandre! 

På 29.8.2018 den 20.09, lille_frosk skrev:

Kjedelig å være sykmeldt, men sånn er det jo bare noen ganger - det viktigste er deg og baby nå. Vi er jo tross alt gravide i en så kort periode av livet at det får være hovedfokus ... Hvordan går det ellers?

Ja, men det var veldig tøft og jeg så egentlig på det som et nederlag til å begynne med. Skikkelig nedtur å bli sykemeldt! 

Heldigvis har jeg verdens beste sjef som ber meg om å ta vare på meg selv.

Sånn ellers går ting litt opp og ned for tiden. Jeg kjenner på min gamle venn angsten oftere og oftere. Og det oppleves veldig tøft. Kommer til å lufte tankene om henvisning til psykolog til legen over helgen, for sånn vil jeg ikke ha det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det er ikke alle sider av et svangerskap som er like sjarmerende altså :sjenert:

Nå er jeg nettopp ferdig med en heftig soppinfeksjon som nesten var umulig å få bort, og nå er jeg også heldig vinner av en hemoroide... FML liksom :rasende:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin:  28/11

På vei: 30+0

Igjen til termin: 73 dager igjen. 

Kjønn: jente :babyjente:

Navn: Nesten bestemt 

Neste kontroll: 32+5 

Liv i magen: Masse! :hjerte:

Hodet ned: Ikke foreløpig

Vektøkning: +4 kg

Plager: Bekkenløsning og halsbrann...

Cravings: Riskaker 🙈

Søvn: veldig varierende, noen netter sover jeg veldig godt, andre netter er neste søvnløse pga bekkenløsning og tissing 😄

Humør: Kortere lunte enn vanlig, blir lett irritert av småting. Er nok litt frustrerende for mannen 🙈

Utålmodig: Både ja og nei. Noen dager går det liksom ikle fort nok, mens andre dager skulle jeg ønske det gikk an å bremse tiden litt.

Barnerom: Ikke ordnet enda da hun blir å sove på vårt rom en god stund.

Sykehusbagen: Har tenkt litt på hva som skal i, men ikke mer enn det.

Tanker om fødselen: Er både spent og nervøs. Litt livredd innimellom, men jeg skjønner jo at denne babyen faktisk må ut 🙈

 
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:danse:Gratulerer med 3.trimester og 30 uker, Mala! 

Ja, jeg sitter også og gruer meg til fødsel igjen. Det er litt kjipt, men som du sier; vesla må ut uansett! Og det hele tar noen timer forhåpentligvis - så er vi ferdige og har verdens beste premie på brystet :hjerte: 

Skal du ha no vekstkontroll på barnet? Husker ikke fra forrige hvordan det der fungerer.. Er det jordmor som estimerer utfra sf-mål og mammaens vektoppgang..? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nuttapia skrev:

:danse:Gratulerer med 3.trimester og 30 uker, Mala! 

Ja, jeg sitter også og gruer meg til fødsel igjen. Det er litt kjipt, men som du sier; vesla må ut uansett! Og det hele tar noen timer forhåpentligvis - så er vi ferdige og har verdens beste premie på brystet :hjerte: 

Skal du ha no vekstkontroll på barnet? Husker ikke fra forrige hvordan det der fungerer.. Er det jordmor som estimerer utfra sf-mål og mammaens vektoppgang..? :klo:

Takk Nuttapia :yvonne:

Alt var litt enklere før forrige fødsel sånn sett. Visste ingenting om hva som ventet og hadde ingenting å sammenligne med 🙈 Det skal nok gå bra denne gangen også ☺️

Som jeg har forstått så må legen sende henvisning til sykehuset for vektestimering. Tror de tar UL to ganger med et pr uker mellom for å estimere. Legen min skal ordne med henvisning i og med at jeg ønsker det ettersom storebror var over 4kg og satt fast litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med sopp og hemoroider, altså! Glad for at jeg (foreløpig, i alle fall...) har sluppet unna dét...

Så gøy med 30+! Kan tenke meg at tanken på fødsel gjerne er skumlere med nummer 2, nemlig fordi man vet hva som skal skje. Jeg nyter å være naiv førstegangs. Gleder meg ikke til fødselen altså, men jeg gruer meg heldigvis ikke heller! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 16.9.2018 den 21.11, -Mala- skrev:

Takk Nuttapia :yvonne:

Alt var litt enklere før forrige fødsel sånn sett. Visste ingenting om hva som ventet og hadde ingenting å sammenligne med 🙈 Det skal nok gå bra denne gangen også ☺️

Som jeg har forstått så må legen sende henvisning til sykehuset for vektestimering. Tror de tar UL to ganger med et pr uker mellom for å estimere. Legen min skal ordne med henvisning i og med at jeg ønsker det ettersom storebror var over 4kg og satt fast litt. 

Vet du, noen episoder med Fødeavdelinga har roet ned gruinga litt. Jeg ser på alle de forskjellige kvinnene som kommer inn, og de jobber instinktivt på hver sin, men nokså lik måte. Og smerte eller ikke, alle klarer det. Og alle smiler etterpå. Og siden dette er nummer to for oss begge, så går det an å håpe på mindre vondt der ndde, samt litt mer energi etter fødselen? :jepp: 

Så flott at du får henvisning! Håper jenta mi holder seg under 4000 gram.. ;)  Jeg skal be om det jeg også. Min var også over 4 kg, og jeg revnet innvendig så det sang etter 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...