Gå til innhold

Vi venter på lillesøster!


Bolla!

Anbefalte innlegg

Graviditeten starter fra side 7 :gravid:

Hei hei! :)

Da var vi her igjen.

Litt om oss: 

Jeg er 27, mannen er 31 og vi har vært sammen i 13 år. For 5 år siden fikk vi sønnen vår. Under forrige svangerskap var formen kjempefin og jeg hadde vel aldri følt meg så bra som jeg gjorde mens jeg gikk gravid. Etter en lang og tøff fødsel derimot merket jeg ganske fort at ting ikke var helt som det skulle og at det ikke var bare barseltårer jeg sleit med. Sønnen hadde kolikk og gråt hele natta, det hjalp ikke akkurat på formen min og når han var 3 mnd kontaktet jeg legen min som henviste meg til psykolog. Det ble fastslått at jeg hadde en fødselsdepresjon og jeg utviklet angst som var så sterk at jeg i perioder ikke turte å gå ut av soverommet. I tre år fikk jeg veldig god hjelp av psykologen og jeg fikk endelig hodet over vann igjen. 

Det siste året har vi snakket mye om at vi ønsker å prøve å få et barn til, men pga at jeg har vært livredd for å havne tilbake til start, har vi utsatt det. Før jul bestemte vi oss for at vi kanskje bare skulle hoppe i det, helt klar blir jeg nok ikke uansett. 

Ble gravid på første forsøk sist gang, men har ingen forhåpninger om at deg skal være like enkelt denne gangen. Forventet eggløsning er i morgen, så den siste uka har vi hatt sex annenhver dag :sengekos:

Dette blir spennende (og nervepirrende) :danse:

 

 

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir jo helt tussete av prøvingen! Tenker på navnevalg og alt mulig:fnise:

Graviditetstester er kjøpt inn fra billigetester.no og er klare til bruk. Det blir nok noen lange dager frem til IKM som er 16.02. Har lovet meg selv at jeg ikke skal teste for tidlig, så gjenstår det å se hvordan det går når jeg er over i DPO-land :sjenert:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med dagbok! Vil gjerne følge! Forstår godt at det tok tid før dere begynte å prøve igjen - men denne gangen går det forhåpentligvis bedre ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være! :yvonne:

vi krysser alt som krysses kan for at denne gangen blir bedre! Har snakket en del med legen min om en fremtidig graviditet allerede, så hun vet om mine tanker og bekymringer. Det er litt godt og betryggende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Hvor lenge tenker du å vente med testing? Har du brukt EL-tester? Husker selv tiden i dpo-land. Håper at tiden går fort for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende med DPO land, her vil jeg følge med :) Får håpe dagene frem til 16.02 går fort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sullå skrev:

Så spennende! Hvor lenge tenker du å vente med testing? Har du brukt EL-tester? Husker selv tiden i dpo-land. Håper at tiden går fort for deg!

Vil gjerne vente lengst mulig, men det spørs hvor tålmodig jeg blir.. men rundt den 14. kanskje? Da er jeg 12dpo. Ikke brukt El-tester, men har ført syklusen min i den appen i snart 2 år, så mener selv jeg har god kontroll på når EL er. Hvis det derimot skal  bli vanskelig å bli gravid, så vil jeg nok gå til innkjøp av tester etterhvert. 

2 timer siden, Skorpion91 skrev:

Så spennende med DPO land, her vil jeg følge med :) Får håpe dagene frem til 16.02 går fort! 

Hei! Velkommen skal du være :goodbye: 

Håper det går fort, masse som skjer den kommende uka, så den vil nok fly avgårde (håper jeg) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å vente til 12 dpo :Nikke: Det er jo ikke så lenge til 14.! Selveste Valentinsdagen, jo.

Jeg ventet helt til IKM, men det var ikke lett! Og test-streken var så mørk og tydelig at den helt sikkert hadde vært positiv tidligere også. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, sullå skrev:

Greit å vente til 12 dpo :Nikke: Det er jo ikke så lenge til 14.! Selveste Valentinsdagen, jo.

Jeg ventet helt til IKM, men det var ikke lett! Og test-streken var så mørk og tydelig at den helt sikkert hadde vært positiv tidligere også. :)

Ja, tenk om jeg står der med positiv test på valentinsdagen :rodmer: 

Å vente helt til IKM kunne ikke vært lett nei, da var du flink og tålmodig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4dpo

Jeg har ikke tenkt så mye disse dagene, men nå merker jeg at tiden går litt for sakte :bond:

La den neste uka gå raskt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen er rar! Nå er det jo såpass tidlig at dette kan være noe som skjer hver syklus uten at jeg tenker over det :plystre:

Idag har jeg kjent 4-5 rare stikkinger helt nederst i magen. Og så er jeg så forferdelig oppblåst, måtte kneppe opp dongribuksa for å få til å spise middag :vetikke:

Er jo bare 5dpo, så vet at det er for tidlig å kjenne noe. Leting etter symptomer er liksom en del av prøvingen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Jeg hadde stikkinger 6dpo, og er ganske sikker på at det var egget som festet seg. I dagene etterpå kom symptomer som vonde pupper og mensmurringer. 

Du husker vel ikke helt hvordan dpo-tiden var da du ble gravid sist? Er jo en stund siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, sullå skrev:

Så spennende! Jeg hadde stikkinger 6dpo, og er ganske sikker på at det var egget som festet seg. I dagene etterpå kom symptomer som vonde pupper og mensmurringer. 

Du husker vel ikke helt hvordan dpo-tiden var da du ble gravid sist? Er jo en stund siden...

Blir spennende å se hvordan det utarter seg! 

Jeg husker ingenting annet enn at jeg hadde en underlig drøm om en guttebaby noen dager før jeg testet positivt. Husker ingen symptomer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg sovet skikkelig dårlig... Masse tanker og bekymringer som plutselig dukka opp. Bekymringer om jeg egentlig er klar for et barn til, et svangerskap til, en fødsel til og ikke minst en my barseltid... Tanker om hvor vidt jeg skal klare å bli like glad i ett barn til. Og om angsten og depresjonen vil komme på nytt.. 

:sukk:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at du kan bli forstyrret av disse tankene innimellom, men jeg er helt sikker på at det går bedre denne gangen! Hjelpeapparatet står klart til å hjelpe deg hvis du får behov for det igjen.

Det å være redd for om man kan bli like glad i et nytt barn, tror jeg at alle med barn fra før går gjennom. Det er helt normalt - men selvfølgelig har du nok kjærlighet til flere barn! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for gode ord, Sullå :hug:

Jeg har fått bekymringene litt på avstand og jeg håper de kan holde seg der! Jeg er så god på å krisemaksimere alt :sjenert:

Ellers har stikkingen nederst i magen ved livmoren fortsatt i dag. Og så har jeg fått en del utflod utover dagen, det er noe jeg sjelden har igrunn.. Blir litt innbilsk og koko av dette :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7dpo og en uke igjen til ikm. Dagene går kjapt og sakte på en og samme tid :ler:

"symptomene": stikkinger i livmoren, utflod, oppblåst, ømme brystvorter og forferdelig trøtt. 

Men nå kan jo alt dette være tegn på mensen også, så vi får vente å se:fnise:

 

God helg til alle som titter innom! :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...