Gå til innhold

Vi venter på lillesøster!


Bolla!

Anbefalte innlegg

11 uker! :yvonne:

Det jobbes fælt nedi magen om dagen, masse ligamentsmerter. Kjenner at det tøyes og strekkes.

Det er litt skummelt å skrive det, i frykt for å jinxe alt... men de siste dagene har ikke kvalmen vært like mye tilstede :nori: Det er skikkelig deilig og jeg krysser alt jeg har for at det går den veien med kvalmen nå. Altså, nedover :Nikke:

Jeg var også på min første svangerskapskontroll tidligere i uka. Følte meg litt mer gravid bare av å få helsekortet for gravide :fnise: 

På grunn av fødselsdepresjon sist, blir det lagt inn en del ekstra kontroller både hos legen og jordmor. Det er veldig betryggende og godt å vite at man har helsepersonell i ryggen og at det blir tatt på alvor! 

Lite planer denne helgen, og det kjenner jeg er helt innafor. Godt å ikke ha helgen fullpakket med avtaler fra start til slutt! 

God helg :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åå krysser fingrene for at kvalmen gir seg!! :nordvesta: hurra for 11 uker :alice:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppendeglad:for 11 uker! Synes alles graviditeter går så fort for tiden, inkludert mitt eget heldigvis :fnise: Krysser fingrene for at kvalmen holder seg borte nå!

Så fint at du blir tatt godt vare på :) Jeg synes både jordmor og lege har vært veldig flinke til å "ta vare" på meg, selv om jeg ikke har samme erfaringer fra før som du har. Godt at vi møter på et bra helsepersonell som gravide! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 11 uker :strix: 

Godt kvalmen avtar! Hva gjorde du på første kontroll? :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Nuttapia skrev:

Hurra for 11 uker :strix: 

Godt kvalmen avtar! Hva gjorde du på første kontroll? :) 

Gjorde ikke så mye egentlig. Fylte ut helsekortet, målte høyde og vekt, urinprøve, blodtrykk, sendte henvisning til OUL og snakket litt rundt mine tanker iforhold til forrige svangerskap, fødsel og barselstid :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.5.2018 den 13.53, -Mala- skrev:

Gjorde ikke så mye egentlig. Fylte ut helsekortet, målte høyde og vekt, urinprøve, blodtrykk, sendte henvisning til OUL og snakket litt rundt mine tanker iforhold til forrige svangerskap, fødsel og barselstid :)

 

Ok, takk for svar :) Det blir rart å reise på første kontroll igjen.. 

hvordan er det, holder kvalmen seg vekk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2018 den 11.03, Nuttapia skrev:

Ok, takk for svar :) Det blir rart å reise på første kontroll igjen.. 

hvordan er det, holder kvalmen seg vekk? 

Kvalmen lurer litt i bakgrunnen, men ikke på langt nær så ille som tidligere :nori:

Har fått time til OUL nå, 29. juni. Som jeg gleder meg! Håper tiden frem til da går fort :sol:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at kvalmen ikke er like ille som i starten! Håper den snart forsvinner helt! :)

Hvor langt på vei er du når du har OUL? ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sullå skrev:

Godt å høre at kvalmen ikke er like ille som i starten! Håper den snart forsvinner helt! :)

Hvor langt på vei er du når du har OUL? ❤

Jeg vil da være 18+6 :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+1 :yvonne:

Jeg blir litt forvirret i forhold til når 2. trimester starter. Sist jeg var gravid var det 12+0 som ble regnet som starten på 2. trimester. Nå leser jeg så mye forskjellig og at noen regner fra 13+0 og andre fra 14+0 :vetikke:

Så ble jeg enda mer forvirret i går når den ene appen min gratulerte meg for å ha startet på 2 . trimester :fnise:

Ikke har det noe å si egentlig, men jeg liker å vite konkret :ler:

Sånn ellers så kjennes formen greiere med tanke på kvalmen og trøttheten. Men så har det f*%#s bekkenet begynt å krangle.. det har jeg liksom ikke helt tid eller lyst til allerede nå...:rasende:

Hvis noen vet av noen gode øvelser for å lindre, så er jeg takknemlig! :kose:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+1, så gøy! Gratulerer!

Ja, er det ikke irriterende at de ikke er enige i når andre trimester starter? Jeg forholdt meg til 14+0 :)

Hadde du bekkenproblemer sist graviditet også? Jeg merket det ganske tidlig, men det ga seg da jeg byttet over til å kun bruke joggesko. Vet ikke om du bruker hæler? Eller om det er så enkelt for deg i det hele tatt...

Endret av sullå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, sullå skrev:

12+1, så gøy! Gratulerer!

Ja, er det ikke irriterende at de ikke er enige i når andre trimester starter? Jeg forholdt meg til 14+0 :)

Hadde du bekkenproblemer sist graviditet også? Jeg merket det ganske tidlig, men det ga seg da jeg byttet over til å kun bruke joggesko. Vet ikke om du bruker hæler? Eller om det er så enkelt for deg i det hele tatt...

Skikkelig irriterende! 

Hadde bekkenlåsning de to siste månedene den gang. Pluss at jeg har hatt litt problemer med bekkenet etter fødselen. Bruker joggesko, bruker så og si aldri høye hæler.

Skal gå til innkjøp av en sånn stor gravidpute tenkte jeg. For å få litt avlasting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ga opp på det å forstå meg på når de forskjellige trimestrene starter. :laugh: Vet når første og det såkalte fjerde starter, det er det. :tongue:

Kjipt med bekkenet, men det er vel sånn at når en ting blir bedre må noe annet slå til og ødelegge i stedet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 12 fullgåtte uker :strix: Kjipt med bekkenet da :( Jeg har ingen gode forslag, dessverre, men som det sies her - avlastning og gode sko er nok viktig. Men.. Hvordan er det å ligge på gulvet, på ryggen, med korsryggen i gulvet, med knærne opp og løfte opp bekkenet/stumpen og klemme sammen rumpeballene i noen sekunder av gangen? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med tolv fullgåtte! I følge NHI begynner andre trimester fra uke 14, så jeg forholder meg til det tenker jeg. Så utrolig kjedelig med bekkenet. Min jordmor sine tips da jeg var gravid sist; ikke sitt med beina i kors eller kryss, helst med begge føttene godt plantet i gulvet. Ikke ta for lange steg når du går. Ooog så husker jeg ikke mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for de tipsene dere har kommet med!:kose:

Jeg er nok ikke så flink til å passe på bekkenet dessverre. Elsker sitte med benina under meg i kryss. Sitter i allefall sjelden med begge beina godt plantet på gulvet.. Jeg står og går massse på hard underlag og står med vekten på den ene foten. Det hjelper heller ikke, men har blitt med bevisst på å stå med beina i skulderbreddes avstand og med vekten fordelt på begge beina. Det hjelper vel heller ikke har jeg har en del kilo for mye på kroppen :sjenert:

Mannen min er snill og masserer meg nesten hver kveld, det hjelper faktisk! :jepp:

Jeg håper dere alle hadde en fin 17. mai, det hadde vi!  :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, -Mala- skrev:

Takk for de tipsene dere har kommet med!:kose:

Jeg er nok ikke så flink til å passe på bekkenet dessverre. Elsker sitte med benina under meg i kryss. Sitter i allefall sjelden med begge beina godt plantet på gulvet.. Jeg står og går massse på hard underlag og står med vekten på den ene foten. Det hjelper heller ikke, men har blitt med bevisst på å stå med beina i skulderbreddes avstand og med vekten fordelt på begge beina. Det hjelper vel heller ikke har jeg har en del kilo for mye på kroppen :sjenert:

Mannen min er snill og masserer meg nesten hver kveld, det hjelper faktisk! :jepp:

Jeg håper dere alle hadde en fin 17. mai, det hadde vi!  :flagg:

Så bra dere hadde en fin 17.mai❤️ 

 

Veldig bra det du har skrevet der, om å være bevist på hvordan du står og går. Vil også tipse om å ikke gå på hæla, at du lander på hæla når du går. Det er alt for hardt for kroppen. Også er kiropraktor gull verdt. 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Azalea :5:

I dag fikk jeg brev fra sykehuset med innkallelse til jordmorsamtale og jeg aner ikke hvorfor.. Det står at det er fastlegen min som har sendt forespørsel. Jeg synes da det er litt rart at hun ikke sa noe om det sist jeg var på kontroll, og ikke minst om hva denne samtale handler om? :vetikke: 

Er det pga av de psykiske probleme etter sist fødsel, er det pga jøy BMI eller hva er det?

Mulig jeg overreagerer litt, er litt nedfor og hormonell i dag kjenner jeg... Jeg liker å vite hva ting gjelder, kall det gjerne en svakhet.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, -Mala- skrev:

Takk for tips Azalea :5:

I dag fikk jeg brev fra sykehuset med innkallelse til jordmorsamtale og jeg aner ikke hvorfor.. Det står at det er fastlegen min som har sendt forespørsel. Jeg synes da det er litt rart at hun ikke sa noe om det sist jeg var på kontroll, og ikke minst om hva denne samtale handler om? :vetikke: 

Er det pga av de psykiske probleme etter sist fødsel, er det pga jøy BMI eller hva er det?

Mulig jeg overreagerer litt, er litt nedfor og hormonell i dag kjenner jeg... Jeg liker å vite hva ting gjelder, kall det gjerne en svakhet.. :sjenert:

Det er iallfall ikke en svakhet! Det mener jeg, iallfall. Jeg er nå iallfall slik at når det gjelder en selv og sitt, så ønsker en å ha kontrollen. 

Du kan jo kanskje ringe å høre hva det dreier seg om? Så kan du velge selv om dette er noe du ønsker å benytte deg av?

Det er lov å være hormonella i disse tider!  :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...