Gå til innhold

Vanlig å tenke på hevn mot mobbere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 31.1.2018 den 2.10, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker virkelig at de skal flytte til en helt annen planet.

Jeg blir hysterisk lei meg av mobbing og gråter ofte pga mobbere fremdeles hjemme hos meg selv.

Jeg har merket at helt skummelt mye av mobbingen har en helt sykt skremmende sterk negativ effekt på meg psykisk og i tillegg pleier mobbere å sette ut rykter om meg overalt og lyve om at jeg er stygg og ekkel og hore og billig og dum og skitten og stygg ja det nevnte jeg og jeg har modellmål er verdens snilleste er slank og supersmart.

så ja - jeg merker det er vanskelig å ikke gråte nå som jeg bare skriver om det.

håper det skjer en dag at de må flytte. Til en annen planet.

 

Anonymkode: 36b9b...5f9

Mulig du kan kontakte noen? Jeg vet ikke hvilken alder du er i, men tipper det er mulig å kontakte Barneombudet, dersom du fortsatt går på skolen. 

 

https://www.ung.no/oss/

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det egentlig det er ganske normalt og å ha tanker om mye forskjellig, men skillet gaar med en gang det går over til handling. Hvis det konsummerer livet ditt er det nok best å gjøre noe med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2018 den 2.14, AnonymBruker skrev:

Altså jeg syns ikke at du skal hevne deg mot en mobber, og jeg tror ikke det er vanlig å være så bitter og hevngjerrig ovenfor dine medmennesker selvom dette har skjedd. 

Har aldri opplevd det du har opplevd så mulig å forstå dette helt men reagerer litt på hevngjerrigheten din. 

Du kunne heller konfrontert mobberne dine i stedet og spurt om hvorfor de gjorde dette mot deg. Mye bedre det. ;) 

Anonymkode: 6c5a4...4f5

Jeg tror ikke det er så unormalt, egentlig, men man haandterer ting ulikt, og det gjelder også de som har vaert mobba. 

Om det er sunt i det lange loep er nok en annen sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2018 den 15.13, AnonymBruker skrev:

Strengt tatt har du mobbet mange. Det synes på din oppførsel på kg. Dessverre for deg.

Anonymkode: b3a1e...6ff

På hvilken måte da? Kjenner ikke denne personen, men det er mye usakligheter folk skriver her inne, og, må jeg si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2018 den 15.49, AnonymBruker skrev:

Å sette diagnoser på brukere og hetse de med all slags hersketeknikker i en og samme tråd fordi du ikke klarer å beherske deg er mobbing. Synd det ble slettet og du ikke ble utestengt. Det kunne du hatt godt av.

Anonymkode: b3a1e...6ff

Mobbing er gjentatt plaging over lengre tid, ganske enkelt. Enten på nett eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2018 den 2.25, AnonymBruker skrev:

Akk - da tror jeg aldri du har truffet en ekte psykopat. Vedkommende vil bare flire og le av deg, slik at du føler deg enda mer verdiløs og hjelpeløs.

Det jeg lurer på i disse MeToo-tider er hvorfor mobberne slipper unna - fordi de "bare" var egoistiske drittsekker som i årevis gjorde livet til et helvete for andre; hvorfor ikke starte en MeToo-kampanje med tanke på nettopp mobbing ...?

Anonymkode: 9e7a9...f56

Deler av metoo- kampanjen handler allerede om mobbing. Dog er det nok mest myntet på seksuell trakkassering. Holdningskampanjer har man allerede. Bl a via Oss mot mobbing. 

 

Dessuten skal man vaere forsiktig med merkelappen 'psykopat' da denne betegnelsen er et annet navn på en reell diagnose og personlighetsforstyrrelse. Det finnes sikkert noen mobbere som passer denne beskrivelsen, men såvidt jeg vet bruker man ikke denne diagnosen på barn. Det er uansett ikke en betegnelse man boer bruke på hvem som helst, da begrepet kan missbrukes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jegskulleønskeat

Vet du hva? Jeg forstår deg. sinne er en nødvendig følelse å kjenne på, noe man bør kjenne på når man blir utsatt for urett. Og så må man oppsøke hjelp om man ikke kommer seg videre. Jeg vil råde deg til å ta kontakt med psykolog igjen. Kanskje kan du bli henvist til modum bad? Der er de flinke på traumer.

Sender deg masse klemmer❤️ Å ta hevn hjelper aldri. 

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 29.1.2018 den 19.44, AnonymBruker skrev:

Jeg er ekstremt bitter og langsint av meg, det har jeg alltid vært. Selv etter 20 år så klarer jeg ikke å komme over de som mobbet meg på ungdomsskolen. Jeg har SÅ lyst å ta hevn for at de har ødelagt livet mitt. De er nå suksessfulle mennesker som er gift og har barn de fleste, god økonomi. Mens alle menn hater meg og er slemme, jeg kommer aldri til å bli gift og få barn. Jeg ber hver kveld om at mobberne mine skal bli utsatt for noe grusomt, type gruppevoldtatt eller at de får kreft og dør en smertefull død. 

Han ene er definisjonen på Satan, han har ikke forandret seg og var utrolig slem mot venninna mi (som også ble utsatt for mobbingen hans) på byen for bare noen få år siden. Vi er nå 36 år gamle, men han er fortsatt ondskapsfull og jeg hater han. HATER, HATER , HATER. Hadde det ikke vært for at jeg havnet i problemer hadde jeg drept han, det mener jeg. Han er et dårlig menneske, og det er skremmende at han både har familie og eget firma. Det fortjener han ikke. Jeg er livredd norske menn pga det han har gjort. Han slo og sparket meg, i tillegg til grov mobbing. 

Har også vurdert å lage en hatside mot han på facebook, men dette er dsv forbudt. Hvorfor skal han få slippe unna med oppførselen sin, mens livet mitt er ødelagt?

Tips til hevn, som er lovlig? 

Anonymkode: 2a2f5...e4c

Neida. Jeg tror hevntanker er ganske normalt. Bare det blir med tankene. Og å sette dem ut i livet er noe helt annet. Høres ut som at du trenger hjelp til og å bearbeide dette. Tror det lureste er og å kontakte fastlegen eller mental helses hjelpetelefon. Fordi at det er nok lurest og å bearbeide enn at det sklir helt ut. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2018 den 22.50, AnonymBruker skrev:

Har gått til mange psykologer jeg, men det er ingenting som fungerer. Dessverre. Skulle ønske jeg kunne komme over det, men det gjør jeg ikke :( Han verste mobberen som driver et suksessfullt firma er like slem og ond i dag som for 20 år siden. Venninna mi møtte han på byen for et par år siden og han sa det var synd hun ikke hadde tatt selvmord som han ba henne om.. det samme sa han til meg på skolen. "Kan ikke du ta livet ditt". Han la også kniver, tabletter etc på pulten min så jeg kunne ta livet mitt. Han banket meg til jeg besvimte. Og du forstår ikke hvorfor jeg hater dette mennesket? Han fortjener alt vondt. 

Jeg har alvorlig PTSD pga han og er livredd norske menn. Jobber 50% for jeg har sånn angst for norske menn. Siden han verste mobberen er blond så får jeg helt fullstendig noia når jeg ser blonde menn. Er helt klart over at det høres sykt og irrasjonelt ut.. men sånn er det. Sitter mest inne for jeg syns det er skummelt å gå ut. Så livet mitt er i høyeste grad ødelagt. 

Men fint å vite at du støtter mobbing og syns det er greit at gutter banket og mishandlet meg da, det var jo hyggelig å høre. 

Anonymkode: 2a2f5...e4c

Det er overhodet ikke det hun sier. Du må legge fra deg paranoiaen og lese innlegget hennes på nytt. Hun gir deg velmente råd, som du bør ta til deg.

Anonymkode: c30e4...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det blir med tanken, gidder ikke legge inn så mye krefter for det. Har tenkt tanken å stjele mannen deres og bryte opp familien, men mennene deres er like uattraktive som mobberne uansett, og jeg vil ikke bli stemor til deres barn. 

Anonymkode: c48c6...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Jeg var både mobber og utsatt for mobbing. Det har vel vært tøffere å gå igjennom mobbing, men det har vanskeligere å legge fra seg at jeg har mobba. Det er naturlig å føle hevntanker, men det spørs vel egentlig om hvor mye man bør la det konsumere seg selv. Forskning viser i stor grad at både mobbere og utsatte faller utpå senere i livet statistisk sett. Det betyr selvsagt ikke at det ikke finnes unntak for statistikken, så man kan kan ikke nødvendigvis vente seg at det er en fasit. Ingen regel uten unntak. Nå er kanskje ikke dette akkurat noe fasit svar, men etter å ha lest en del om depresjon osv så har jeg funnet frem til at det handler ikke nødvendigvis alltid om å bli kvitt de følelsene man har men å lære å håndtere dem bedre. Hva som er best for din del håper jeg at du etter hvert klarer å finne ut av. 

 

Dessverre er det ikke alle som lærer, og det finnes mange som mobber i voksen alder også. Jeg vet ikke hva som er best annet enn at jeg tror det kan være lurt å holde enkelte mennesker på mest mulig avstand. 

Anonymkode: 1696b...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker daglig på hevn over noen som mobbet meg i voksen alder. Det er psykisk utmattende.

Anonymkode: 95b8b...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør først og fremst jobbe med deg selv, og bli ansvarlig ditt eget liv i dag. Det å gå rundt å være bitter, ødelegger bare din livskvalitet.

Jeg går ikke rundt å ønsker hevn eller er bitter. Selvsagt kan jeg godte meg om jeg hører om noe ikke går helt bra i livene til de som mobbet meg. Eller han som forgrep seg på barnet mitt. Jeg hadde ikke blitt lei meg om vedkommende hadde dødd, og jeg kan fantasere om at vedkommende dør/blir torturert innimellom. Men det preger ikke min hverdag, det er ikke noe jeg går rundt å tenker på. Og jeg har gått rundt og vært bitter, forbannet, hatefull, men det førte jo ikke noe godt med i mitt liv. Det gjorde mitt liv bare verre. 

Det kommer til et punkt man ikke lengre kan skylde på andre for hvordan livet vårt er, men heller se på hva vi selv kan gjøre med vårt liv. Ta ansvar for at eget liv skal være et godt liv. Og det blir det overhodet ikke om man går rundt og er bitter og hatefull. Skaff god hjelp til deg selv, det er mitt råd.

Anonymkode: 48f43...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...