Gå til innhold

Vanlig å tenke på hevn mot mobbere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ekstremt bitter og langsint av meg, det har jeg alltid vært. Selv etter 20 år så klarer jeg ikke å komme over de som mobbet meg på ungdomsskolen. Jeg har SÅ lyst å ta hevn for at de har ødelagt livet mitt. De er nå suksessfulle mennesker som er gift og har barn de fleste, god økonomi. Mens alle menn hater meg og er slemme, jeg kommer aldri til å bli gift og få barn. Jeg ber hver kveld om at mobberne mine skal bli utsatt for noe grusomt, type gruppevoldtatt eller at de får kreft og dør en smertefull død. 

Han ene er definisjonen på Satan, han har ikke forandret seg og var utrolig slem mot venninna mi (som også ble utsatt for mobbingen hans) på byen for bare noen få år siden. Vi er nå 36 år gamle, men han er fortsatt ondskapsfull og jeg hater han. HATER, HATER , HATER. Hadde det ikke vært for at jeg havnet i problemer hadde jeg drept han, det mener jeg. Han er et dårlig menneske, og det er skremmende at han både har familie og eget firma. Det fortjener han ikke. Jeg er livredd norske menn pga det han har gjort. Han slo og sparket meg, i tillegg til grov mobbing. 

Har også vurdert å lage en hatside mot han på facebook, men dette er dsv forbudt. Hvorfor skal han få slippe unna med oppførselen sin, mens livet mitt er ødelagt?

Tips til hevn, som er lovlig? 

Anonymkode: 2a2f5...e4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke noen tips, men du er ikke alene. Velger å ikke si noe mer om mobberen fordi det kan bli stygt.

Anonymkode: 7a9ac...900

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til sak mot kommunen for mangelfull hjelp kanskje?

Uansett så bør du få deg profesjonell hjelp hos en psykolog/psykiater til å komme deg videre i livet! Ikke ødelegg det ved å tenke sånn som du gjør, det hjelper ikke! Jeg ble selv mobbet hele grunnskolen og langt inn i videregående, men å skulle hevne meg på alle som var slemme mot gagner ingen, ikke vil det gjøre ting bedre for meg heller!

Anonymkode: 7a641...315

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig, men søk opp Eva Kor på youtube, hun klarte å tilgi dr mengele som holdt på å drepe henne som barn i austwich. Hør hennes tanker, det hjelper.

Ønsker deg alt godt:hjerte:

Anonymkode: 920ec...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå til sak mot kommunen for mangelfull hjelp kanskje?

Uansett så bør du få deg profesjonell hjelp hos en psykolog/psykiater til å komme deg videre i livet! Ikke ødelegg det ved å tenke sånn som du gjør, det hjelper ikke! Jeg ble selv mobbet hele grunnskolen og langt inn i videregående, men å skulle hevne meg på alle som var slemme mot gagner ingen, ikke vil det gjøre ting bedre for meg heller!

Anonymkode: 7a641...315

Men når det er så lenge siden så har jeg kanskje ikke så mye å komme med? Litt sånn ord mot ord. Jeg har hatt masse forskjellige psykologer, men ingen strategier fungerer. Jeg bodde utenlands i mange år for å komme meg unna, men hver gang jeg møtte nordmenn (bodde på et turiststed) så klikka jeg og fikk en slags psykotisk tilstand eller hva jeg skal kalle det og blacket ut. Har blitt fortalt at jeg rullet meg sammen til en ball og gråt og ropte "ikke slå meg". Dette var utrolig flaut og ikke minst slitsomt. Jeg endret også navnet mitt og snakket konsekvent spansk om noen prøvde å snakke norsk til meg. 

Etter flere råd fra psykologene jeg hadde utenlands, sa de at det har ikke hjulpet å rømme fra problemene som jeg gjorde og jeg burde flytte tilbake til Norge. Har nå bodd her i 5 år og det er vanskelig! Har møtt utrolig mange flotte mennesker som har gitt meg LITT troen tilbake på at det finnes bra mennesker i Norge, men hva hvis jeg møter noen av mobberne? Hva gjør jeg om de sier, du er like stygg og jævlig som du alltid har vært? Tenk om de slår meg?

Jeg ANER ikke hvordan jeg hadde reagert. Vurderte nesten å melde han verste mobberen til barnevernet bare for å være jævlig... 

TS

 

Anonymkode: 2a2f5...e4c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men når det er så lenge siden så har jeg kanskje ikke så mye å komme med? Litt sånn ord mot ord. Jeg har hatt masse forskjellige psykologer, men ingen strategier fungerer. Jeg bodde utenlands i mange år for å komme meg unna, men hver gang jeg møtte nordmenn (bodde på et turiststed) så klikka jeg og fikk en slags psykotisk tilstand eller hva jeg skal kalle det og blacket ut. Har blitt fortalt at jeg rullet meg sammen til en ball og gråt og ropte "ikke slå meg". Dette var utrolig flaut og ikke minst slitsomt. Jeg endret også navnet mitt og snakket konsekvent spansk om noen prøvde å snakke norsk til meg. 

Etter flere råd fra psykologene jeg hadde utenlands, sa de at det har ikke hjulpet å rømme fra problemene som jeg gjorde og jeg burde flytte tilbake til Norge. Har nå bodd her i 5 år og det er vanskelig! Har møtt utrolig mange flotte mennesker som har gitt meg LITT troen tilbake på at det finnes bra mennesker i Norge, men hva hvis jeg møter noen av mobberne? Hva gjør jeg om de sier, du er like stygg og jævlig som du alltid har vært? Tenk om de slår meg?

Jeg ANER ikke hvordan jeg hadde reagert. Vurderte nesten å melde han verste mobberen til barnevernet bare for å være jævlig... 

TS

 

Anonymkode: 2a2f5...e4c

Hvis du vil se om det finnes bevis anbefaler jeg at du starter med å sjekke byarkivet for byen du vokste opp i, be om innsyn i skolepapirene dine fra grunnskolen, så ser du om du har en mulighet derifra :) Er en liten mulighet for at foreldelsesfristen har gått ut, for det er noe med tre år fra dagen du oppsøker hjelp for det som skjedde. Har vært igjennom dette selv, hadde advokat på saken også men pga. at ingen gjorde jobben sin så har jeg ikke skriftlige bevis fra skolens side... og siden jeg risikerte å sitte igjen med hele regningen for eventuelle rettssaker valgte jeg å la det ligge.
Nå vet jeg ikke hvor gammel du er men om du gikk på skolen etter 1998 (mener det er det året) skal det ha blitt opprettet elevmappe på deg, mener at alle etter det årstallet skal ha det, men iallfall spesielt hvis det er blitt satt i gang tiltak på skolen! Bor du i samme by som du vokste opp i? husk at de også er voksne i dag og har muligens glemt hva de gjorde mot deg den gangen! jeg vet det er vanskelig altså! jeg går selv i behandling for grusom barndom, har PTSD pga alt jeg opplevde.

Ikke meld han til barnevernet så lenge du ikke vet hvordan han er som far! Det er unødvendig å utsette uskyldige barn for eventuelle runder med barnevernet! hans barn kan jo ikke noe for hvordan faren var som barn/tenåring! 

Jeg står fremdeles for at du burde få mer hjelp, spesielt til å lære deg hvordan du kan takle det å møte spøkelsene fra fortiden! 

Anonymkode: 7a641...315

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.1.2018 den 19.44, AnonymBruker skrev:

Jeg er ekstremt bitter og langsint av meg, det har jeg alltid vært. Selv etter 20 år så klarer jeg ikke å komme over de som mobbet meg på ungdomsskolen. Jeg har SÅ lyst å ta hevn for at de har ødelagt livet mitt. De er nå suksessfulle mennesker som er gift og har barn de fleste, god økonomi. Mens alle menn hater meg og er slemme, jeg kommer aldri til å bli gift og få barn. Jeg ber hver kveld om at mobberne mine skal bli utsatt for noe grusomt, type gruppevoldtatt eller at de får kreft og dør en smertefull død. 

Han ene er definisjonen på Satan, han har ikke forandret seg og var utrolig slem mot venninna mi (som også ble utsatt for mobbingen hans) på byen for bare noen få år siden. Vi er nå 36 år gamle, men han er fortsatt ondskapsfull og jeg hater han. HATER, HATER , HATER. Hadde det ikke vært for at jeg havnet i problemer hadde jeg drept han, det mener jeg. Han er et dårlig menneske, og det er skremmende at han både har familie og eget firma. Det fortjener han ikke. Jeg er livredd norske menn pga det han har gjort. Han slo og sparket meg, i tillegg til grov mobbing. 

Har også vurdert å lage en hatside mot han på facebook, men dette er dsv forbudt. Hvorfor skal han få slippe unna med oppførselen sin, mens livet mitt er ødelagt?

Tips til hevn, som er lovlig? 

Anonymkode: 2a2f5...e4c

:hakeslepp:  Såpass ja. Unnskyld at jeg spør men kan du ha vært litt vel aggressiv og har blitt tatt igjen på (refererer til at du ønsker å drepe et menneske for det sier mye om deg også altså) og tolket at noen tok igjen som mobbing? :) 

Tror ikke det nytter å hevne seg og det er ikke riktig det til tross for at han banket deg. Men du kunne konfrontert han og spurt han om hvorfor han gjorde dette mot deg. 

Hvordan ble livet ditt ødelagt av det? Hva forandet seg til det negative?

Grusomt at noen gjorde dette mot deg. Det er jo ikke lov men tenkt at det et lenge siden. Neppe noe han tør å gjøre igjen og det å drepe han er også ulovlig så bare glem han du og gå videre i livet. Er ikke noe vits å sitte å gnage på det selvom han har oppført seg urimelig. 

Endret av Eltele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg ble mobbet hele barne- og ungdomsskolen, fikk bøker i hodet når læreren gikk ut, var redd for å gå hjem så jeg prøvde alltid å komme langt foran mobberne, en av dem slo meg i ansiktet så han ødela fortennene mine da jeg hadde tannregulering....jeg er nok litt bitter og vàr i forhold til andre mennesker pga dette, men det du skriver forekommer meg litt ekstremt...rullet deg sammen til en ball bare pga nordmenn? :klo:

Anonymkode: f438e...282

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/29/2018 at 7:44 PM, AnonymBruker said:

De er nå suksessfulle mennesker som er gift og har barn de fleste, god økonomi. Mens alle menn hater meg og er slemme, jeg kommer aldri til å bli gift og få barn.

Og dette her er bare idèer oppi hodet ditt. Ingen har et perfekt liv, og mobberne dine har nok endel problemer i livet sitt som du ikke aner noe om eller ikke vil se. Det er klin umulig at alle menn hater deg og er slemme, og du kan ikke vite hva fremtiden bringer. Men jeg kan si deg at fortsetter du å drøvtygge på fortiden din og disse tankene så kommer du til å gjøre det til en selvoppfylt profeti. Ingen orker å ha noe med en så hevnlysten og bitter person å gjøre, vel, untatt de som er slik selv da.

Anonymkode: f438e...282

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker virkelig at de skal flytte til en helt annen planet.

Jeg blir hysterisk lei meg av mobbing og gråter ofte pga mobbere fremdeles hjemme hos meg selv.

Jeg har merket at helt skummelt mye av mobbingen har en helt sykt skremmende sterk negativ effekt på meg psykisk og i tillegg pleier mobbere å sette ut rykter om meg overalt og lyve om at jeg er stygg og ekkel og hore og billig og dum og skitten og stygg ja det nevnte jeg og jeg har modellmål er verdens snilleste er slank og supersmart.

så ja - jeg merker det er vanskelig å ikke gråte nå som jeg bare skriver om det.

håper det skjer en dag at de må flytte. Til en annen planet.

 

Anonymkode: 36b9b...5f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg blir jeg alltid fryst ut sosialt eller baksnakket eller forsøkt dempet og irrettesatt eller man bruker psykisk hersketeknikk mot meg som å hinte til personlige ting nårsomhelst bruke navnet mitt i tide og utide aldri betale tilbake penger eller behandle meg totalt som luft.

Anonymkode: 36b9b...5f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker virkelig at de skal flytte til en helt annen planet.

Jeg blir hysterisk lei meg av mobbing og gråter ofte pga mobbere fremdeles hjemme hos meg selv.

Jeg har merket at helt skummelt mye av mobbingen har en helt sykt skremmende sterk negativ effekt på meg psykisk og i tillegg pleier mobbere å sette ut rykter om meg overalt og lyve om at jeg er stygg og ekkel og hore og billig og dum og skitten og stygg ja det nevnte jeg og jeg har modellmål er verdens snilleste er slank og supersmart.

så ja - jeg merker det er vanskelig å ikke gråte nå som jeg bare skriver om det.

håper det skjer en dag at de må flytte. Til en annen planet.

 

Anonymkode: 36b9b...5f9

Det høres ut som du er alvorlig psykisk syk og veldig paranoid. Kanskje du skal prøve en ny spykolog, men du må faktisk ville forandre deg for at noe skal skje.

Anonymkode: e0497...4e3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det har gått 20 år siden ungdomsskolen og du ikke er kommet et lite skritt i riktig retning av å bearbeide disse følelsene, så tror jeg nesten det beste rådet jeg kan gi deg er å jobbe med deg selv. Snakke med noen profesjonelle kanskje? 

Husk at du er deg, og ingen kan ta fra deg dine opplevelser eller følelser, men samtidig så kan du ikke si at hva som skjedde for 20 år siden er grunn til at livet ditt ikke fungerer i dag. Jeg mener ikke at man kommer helt fint fra det, men de fleste klarer etterhvert å ta grep over sitt eget liv. For hva har du å vinne på å kun ha fokus på dette fremover? Mobberne får ikke kreft fordi du ønsker det, og de kommer ikke til å flytte til en annen planet. Det er like sannsynlig at de blir gruppevoldtatt som at noen du er glad i blir det, og de er like utsatt som du og dine for vonde hendelser. 

De fleste vokser godt opp på mange år, og om du hadde tatt kontakt så kanskje de kunne gitt deg en real unnskyldning og gitt deg en avslutning på det kapittelet, men etter HI så mistet jeg egentlig mye av sympatien min for deg. Å ønske at andre blir gruppevoldtatt og syk er ikke noe et normalt menneske gjør.

Anonymkode: bbc7a...739

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det har gått 20 år siden ungdomsskolen og du ikke er kommet et lite skritt i riktig retning av å bearbeide disse følelsene, så tror jeg nesten det beste rådet jeg kan gi deg er å jobbe med deg selv. Snakke med noen profesjonelle kanskje? 

Husk at du er deg, og ingen kan ta fra deg dine opplevelser eller følelser, men samtidig så kan du ikke si at hva som skjedde for 20 år siden er grunn til at livet ditt ikke fungerer i dag. Jeg mener ikke at man kommer helt fint fra det, men de fleste klarer etterhvert å ta grep over sitt eget liv. For hva har du å vinne på å kun ha fokus på dette fremover? Mobberne får ikke kreft fordi du ønsker det, og de kommer ikke til å flytte til en annen planet. Det er like sannsynlig at de blir gruppevoldtatt som at noen du er glad i blir det, og de er like utsatt som du og dine for vonde hendelser. 

De fleste vokser godt opp på mange år, og om du hadde tatt kontakt så kanskje de kunne gitt deg en real unnskyldning og gitt deg en avslutning på det kapittelet, men etter HI så mistet jeg egentlig mye av sympatien min for deg. Å ønske at andre blir gruppevoldtatt og syk er ikke noe et normalt menneske gjør.

Anonymkode: bbc7a...739

Har gått til mange psykologer jeg, men det er ingenting som fungerer. Dessverre. Skulle ønske jeg kunne komme over det, men det gjør jeg ikke :( Han verste mobberen som driver et suksessfullt firma er like slem og ond i dag som for 20 år siden. Venninna mi møtte han på byen for et par år siden og han sa det var synd hun ikke hadde tatt selvmord som han ba henne om.. det samme sa han til meg på skolen. "Kan ikke du ta livet ditt". Han la også kniver, tabletter etc på pulten min så jeg kunne ta livet mitt. Han banket meg til jeg besvimte. Og du forstår ikke hvorfor jeg hater dette mennesket? Han fortjener alt vondt. 

Jeg har alvorlig PTSD pga han og er livredd norske menn. Jobber 50% for jeg har sånn angst for norske menn. Siden han verste mobberen er blond så får jeg helt fullstendig noia når jeg ser blonde menn. Er helt klart over at det høres sykt og irrasjonelt ut.. men sånn er det. Sitter mest inne for jeg syns det er skummelt å gå ut. Så livet mitt er i høyeste grad ødelagt. 

Men fint å vite at du støtter mobbing og syns det er greit at gutter banket og mishandlet meg da, det var jo hyggelig å høre. 

Anonymkode: 2a2f5...e4c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har gått til mange psykologer jeg, men det er ingenting som fungerer. Dessverre. Skulle ønske jeg kunne komme over det, men det gjør jeg ikke :( Han verste mobberen som driver et suksessfullt firma er like slem og ond i dag som for 20 år siden. Venninna mi møtte han på byen for et par år siden og han sa det var synd hun ikke hadde tatt selvmord som han ba henne om.. det samme sa han til meg på skolen. "Kan ikke du ta livet ditt". Han la også kniver, tabletter etc på pulten min så jeg kunne ta livet mitt. Han banket meg til jeg besvimte. Og du forstår ikke hvorfor jeg hater dette mennesket? Han fortjener alt vondt. 

Jeg har alvorlig PTSD pga han og er livredd norske menn. Jobber 50% for jeg har sånn angst for norske menn. Siden han verste mobberen er blond så får jeg helt fullstendig noia når jeg ser blonde menn. Er helt klart over at det høres sykt og irrasjonelt ut.. men sånn er det. Sitter mest inne for jeg syns det er skummelt å gå ut. Så livet mitt er i høyeste grad ødelagt. 

Men fint å vite at du støtter mobbing og syns det er greit at gutter banket og mishandlet meg da, det var jo hyggelig å høre. 

Anonymkode: 2a2f5...e4c

Det finnes karma. Tro meg på den, han fortjener ikke en eneste tanke fra deg, det lavmål slimål udyret der!

Anonymkode: 920ec...111

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har gått til mange psykologer jeg, men det er ingenting som fungerer. Dessverre. Skulle ønske jeg kunne komme over det, men det gjør jeg ikke :( Han verste mobberen som driver et suksessfullt firma er like slem og ond i dag som for 20 år siden. Venninna mi møtte han på byen for et par år siden og han sa det var synd hun ikke hadde tatt selvmord som han ba henne om.. det samme sa han til meg på skolen. "Kan ikke du ta livet ditt". Han la også kniver, tabletter etc på pulten min så jeg kunne ta livet mitt. Han banket meg til jeg besvimte. Og du forstår ikke hvorfor jeg hater dette mennesket? Han fortjener alt vondt. 

Jeg har alvorlig PTSD pga han og er livredd norske menn. Jobber 50% for jeg har sånn angst for norske menn. Siden han verste mobberen er blond så får jeg helt fullstendig noia når jeg ser blonde menn. Er helt klart over at det høres sykt og irrasjonelt ut.. men sånn er det. Sitter mest inne for jeg syns det er skummelt å gå ut. Så livet mitt er i høyeste grad ødelagt. 

Men fint å vite at du støtter mobbing og syns det er greit at gutter banket og mishandlet meg da, det var jo hyggelig å høre. 

Anonymkode: 2a2f5...e4c

:roll:

Jaja, det må være herlig å leve et liv hvor man kan skylde på at noe for 20 år siden skjedde og det ødela deg for alltid og ingen kan hjelpe deg og du får vel bare hente ut uføretrygden med god samvittighet. 

Jeg støtter mobbing like mye som du støtter gruppevoldtekt :) 

Anonymkode: bbc7a...739

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes karma. Tro meg på den, han fortjener ikke en eneste tanke fra deg, det lavmål slimål udyret der!

Anonymkode: 920ec...111

Er enig i at det å skulle drepe sin gamle mobber ikke er den rette løsningen. Greit at folk ikke tilgir en mobber men man er ikke noe bedre enn mobbern når dere skriver sånn om vedkommende. 

Anonymkode: 6c5a4...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk snakker om hvor fryktelig det er å bli voldtatt, men glemmer at årelang, alvorlig mobbing også er et helvete; har sett bilder av selvskading av mennesker som har blitt mobbet, og det er et syn man ikke glemmer; unge som begår selvmord gjør dette vanligvis enten som følge av overgrep eller mobbing.

Selv er jeg definitivt ikke av den hevngjerrige typen, men likevel forstår jeg behovet for å få ut aggresjonen, særlig når vedkommende som beskrives her, høres ut til å ha personligheten til en psykopat. At folk som er villige til å gå over lik for å komme seg frem her i livet, får gode jobber og en vellykket tilværelse, er ingen overraskelse; man kan bare tenke på det som skjedde i Tyskland etter krigen, der ofrene som hadde overlevd konsentrasjonsleirene, selv måtte slite med traumene og leve på smuler, mens mang en tidligere SS-mann satt bak skrivebordet i en godt betalt jobb i politiadministrasjonen eller i et privat firma med en pen kone som stelte hjemme i det flotte huset deres, og satte pris på livets goder. Så ja - jeg kjenner igjen situasjonen, og forstår trådstartes følelser.

Uansett skal jeg ikke komme med noen konkrete idéer, men fortelle litt om hvordan folk - på spøk - gjorde livet surt for andre i gamle dager, da man skrev postkort som alle kunne lese. En historie jeg har hørt om, er en som skrev et kort der han skrev at han ikke skjønte hvorfor mottageren sa så mye stygt om postbudet, da dette jo var en helt OK person. Et kort postbudet naturligvis leste - så kan man selv tenke seg at forholdet mellom postbud og mottager ikke ble det beste etter dette. Andre metoder folk brukte, var tilsvarende, bare til naboen; et kort adressert med riktig navn, med "tilfeldigvis" med naboens adresse, der man skrev at man var helt enig i at naboen var en født idiot, og man kan igjen tenke seg hvordan naboforholdet utviklet seg etter at naboen hadde lest postkortet.

Det finnes også mange andre kreative måter å hevne seg på som jeg ikke skal nevne her - det er skrevet atskillige bøker om "practical jokes", også de mer på kanten, som man kan finne enten i biblioteket, eller andre steder.

Problemet med å ville hevne seg er at negative tanker har en tendens til å ta over ens eget liv, og selv om folk som der og da har følt en enorm lettelse ved å på drastiske måter hevne seg på sine overgripere, kan man spørre seg hvordan dette påvirker dem selv: Blir de faktisk frie, eller fortsetter de å drasse fortidens mørke med seg, nå i skikkelse av hevnen ...?

Ønsker deg alt godt videre, for uansett hva du enn har opplevd, er du et unikt, uendelig verdifullt menneske, og til tross for at jeg forstår hvor vanskelig dette er, skulle jeg ønske du kunne gi slipp på fortidens tunge skygger - rett og slett fordi tiden livet ditt består av, er altfor dyrebar til å brukes på å tenke på en drittsekk som allerede har gjort deg så mye vondt; når du tenker på å hevne deg på ham, fortsetter han å rote til livet ditt - den tiden du tenker på ham, kunne vært brukt til mange andre ting som kunne ha lyst opp livet ditt.

En måte å komme over fortiden på, er å skrive en bok der man setter følelsene sine på papiret - kunne dette vært et alternativ for deg ...? Andre måter er gjennom musikk eller kunst generelt; når man har innestengte, vonde minner som man bærer på og har mareritt om, er det utrolig godt å få dette ut gjennom ting man skaper, føle solskinnets varme når våren kommer og vite at det som har skjedd, hører fortiden til, og aldri, aldri mer skal kunne påvirke ens eget liv.

Kjenner selv og har kjent mange som sliter, der noen har klart å komme seg videre, mens andre ikke har klart det, og en av dem er ei jente som også har opplevd mobbing, blitt voldtatt og har opplevd mye vondt, og hun holder på med kunst, der hun i mine øyne er vidunderlig flink - og når jeg ser det hun lager, tenker jeg på hvor urettferdig livet er, at hun, som er så dyktig og begavet, har blitt utsatt for overgrep av folk som ikke har sett skjønnheten i sjelen hennes. Men hun har altså klart å komme seg videre - skulle ønske også du kunne gjøre det.

Lykke til videre, og håper oppriktig alt ordner seg for deg; det fortjener du.

Anonymkode: 9e7a9...f56

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar du ikke hevn på en skikkelig måte? Viser at du kan. Få deg en bra utdannelse, lev et godt liv, få klasse, ta litt silikon(hoho), gjør noe med livet. Få deg en familie, skjønner ikle hvorfor du ikke kan det. Utenom du selvføellig ikke kan få barn da.

Ellers syns jeg du skal ta deg sammen, folk på ungdomskolen og barneskolen vet ikke konsekvensene på mobbing, ta det heller opp med lærene, dine foreldre.

Anonymkode: 4d1b6...e82

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg syns ikke at du skal hevne deg mot en mobber, og jeg tror ikke det er vanlig å være så bitter og hevngjerrig ovenfor dine medmennesker selvom dette har skjedd. 

Har aldri opplevd det du har opplevd så mulig å forstå dette helt men reagerer litt på hevngjerrigheten din. 

Du kunne heller konfrontert mobberne dine i stedet og spurt om hvorfor de gjorde dette mot deg. Mye bedre det. ;) 

Anonymkode: 6c5a4...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...