Gå til innhold

Er det normalt å sitte hjemme en hel dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er ufør, så kan sitte inne maaaange dager på rad, av og til gjør jeg det.

Anonymkode: 89591...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg bare lurer, for enkelte dager orker jeg ikke eller har ikke lyst til å gå ut i det hele tatt, noen ganger omtrent ikke forlate sengen eller sofaen, er dette egentlig normalt eller unormalt?

Med å sitte hjemme så mener jeg at man ikke forlater hjemmet, men er inne hele dagen :)

Anonymkode: d3acd...5b2

Nei, det er ikke normalt hvis det skjer ofte.

Anonymkode: 3b470...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det sånn ca 1-2 dager i uka. Har en ubersosial jobb, varierende arbeidsted, korte netter (4-5t) og lange dager ellers, så trenger rett og slett å lade i helgene. Har bikkje som får meg ut ett par timer hver dag, og en telefon som ringer ofte, men disse dagene sover jeg lett 10t med god samvittighet.

Anonymkode: ee3e0...415

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bra,

dette er tegn på psykisk sykdom, typ depresjon eller noe enda verre.

Anonymkode: f8559...bf1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 2 dager i mnd har jeg sånne dager.

Pendler 1 time hver dag er hjemme rundt 18 hver dag.Pluss at jeg har et hyper aktivitet barn .Så disse dagene tegner vi danser eller ser film.Jeg må ha disse dagene for å samle energi. 

Anonymkode: 98182...564

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bra,

dette er tegn på psykisk sykdom, typ depresjon eller noe enda verre.

Anonymkode: f8559...bf1

Det KAN være ett tegn på depresjon, men MÅ ikke være det. Det er bare tull av deg å være så bastant.

Jeg er ikke deprimert, men storkoser meg med å være hjemme alene. Sover, spiser og gjør ting som gir meg glede en hel helg uten at det betyr at det feiler meg noe som helst.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen trenger å lade seg opp igjen av og til, men om dette er hver dag så bør man gjøre tiltak. Selv liker jeg ut en tur hver dag, gjerne lengre gåtur på morgenen på 2-3 timer. Da kan jeg leve på den resten av dagen mentalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lurer, for enkelte dager orker jeg ikke eller har ikke lyst til å gå ut i det hele tatt, noen ganger omtrent ikke forlate sengen eller sofaen, er dette egentlig normalt eller unormalt?

Med å sitte hjemme så mener jeg at man ikke forlater hjemmet, men er inne hele dagen :)

Anonymkode: d3acd...5b2

Svært normalt og vanlig 👍🏻🙂🔆

Anonymkode: 964dd...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lengste jeg har vært inne i strekk er 17 dager:fnise:. Frivillig. Har stort hus på 240 kvadrat som er fylt av gode rom med mine ting jeg liker å gjøre:-)

Anonymkode: 5328a...cb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vil jeg si, særlig om man er introvert kanskje og har behov for mye alene-tid. Men er det hver dag så blir det noe annet.

Anonymkode: ce841...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det lengste jeg har vært inne i strekk er 17 dager:fnise:. Frivillig. Har stort hus på 240 kvadrat som er fylt av gode rom med mine ting jeg liker å gjøre:-)

Anonymkode: 5328a...cb2

Ikke ute på verandaen engsng? Ikke ut å handle? 🤤🤤🤤

Anonymkode: 4e53a...c6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ute på verandaen engsng? Ikke ut å handle? 🤤🤤🤤

Anonymkode: 4e53a...c6d

Jo var nok ute på trappa etter post og på verandaen:-). Men ikke utenfor grunnmuren, da:-))

Anonymkode: 5328a...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...