Gå til innhold

Snus-slutt 2018. Bli med?


Nordis

Anbefalte innlegg

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Hvordan går det med snus slutten? Er dere fortsatt snusfri, eller har noen sprukket? Jeg skal slutte, må bare finne viljestyrken min 🙈

Anonymkode: e1482...03c

Snusfri siden slutten av januar her, nå tenker jeg ikke over det engang. Har en kollega som alltid skal tilby når vi drikker, vi bor i utlandet og han vil visst ikke være eneste 😛 men jeg skal aldri snuse igjen, både for helsens og lommebokas del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 10.9.2018 den 17.06, AnonymBruker skrev:

Hei! Hvordan går det med snus slutten? Er dere fortsatt snusfri, eller har noen sprukket? Jeg skal slutte, må bare finne viljestyrken min 🙈

Anonymkode: e1482...03c

Snart 40 uker uten snus etter 30 år med. Hadde noen fortalt meg det for et år siden hadde jeg ledd dem rett opp i trynet.

Nedsiden er at jeg fortsatt har lyst på snus :( NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke folk!

Jeg har vært røykfri siden 2011, og snusfri siden desember 2017, men er nå avhengig av nikotinpreparater... Tyggis, spray, sugetabletter etc...

Så nå skal jeg kutte ut det, for det blir da dyrt nok i lengden det også 😏

Gruer meg til suget jeg vet vil komme, for denne gangen har jeg ingenting jeg kan døyve suget med 😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har abstinensene endelig begynt å gi seg litt. Klarer nå å faktisk sovne om kvelden uten å ligge å kave i en time først. Dette var siste gangen jeg går igjennom dette. Aldri mer nikotin nå.

Anonymkode: f2dcb...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg (Ts) endte opp med å sprekke da jeg satt med innspurten på masteroppgaven. Da syntes jeg så synd i meg selv at jeg dreit i alt. Jeg dro å kjøpte meg en boks, og vips så var jeg i gang igjen.. :(

Men NÅ, nå skal jeg sette en definitiv stopp, aldri se meg tilbake og aldri starte igjen. Helt, helt sikker. Har jo tidligere klart å slutte cold turkey hele fire ganger og holdt opp ca et halvt år alle gangene. Vet ikke årsaken til at jeg gang på gang etter ca et halvt år har fått idèen om at det sikkert er ok å "bare kjøpe èn boks". Men den fella skal jeg ikke gå i flere ganger!

Er på siste boksen nå, og den er det ni porsjonssnuser igjen. Det bli IKKE kjøpt flere bokser!

Heier på alle dere som har fått det til og dere som ennå strever litt. Vi klarer dette sammen. Jeg nekter å gi tobakksindustrien mer av pengene mine. Har allerede sponset dem alt for mye.

Anonymkode: fd185...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om 12 timer har jeg vært snusfri i 30 dager og jeg har spart nesten 2700 kr! Det merkes godt i lommeboka. Har også begynt å trene skikkelig igjen og jeg er i bedre form enn jeg har vært på lenge. Jeg tok meg noen pils med folk fra jobben på fredag og kjente da at snussuget meldte seg litt, men jeg klarte å stå i mot. Bare å bite tennene sammen og forberede seg på nok en måned uten nikotin.

Anonymkode: f2dcb...9f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/27/2018 at 10:49 AM, AnonymBruker said:
 

Siterer meg selv og drar opp denne tråden igjen. 

Februar ble til April, men igår tok jeg siste snus. Har gått snart 24 timer, og jeg sitter å tygger tyggis på jobb og føler meg litt småsur, men det går over. Merkelig det der, jeg har ofte gått flere dager uten snus, men fordi det ikke har vært "slutta", så går det bra. Nå kjenner jeg på den klaustrofobifølelsen av at jeg ikke KAN snuse mer. Puh, jeg vet det går over snart. Jeg vet at dette er midlertidig. Nå skal jeg klare det!

Anonymkode: c6bc0...5dd

Siterer meg selv og feirer 165 dager som snusfri! 

Anonymkode: c6bc0...5dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg på! Tømte siste snusboksen på lørdag. Har snusa i 3 år. Slutta i et par måneder og starta igjen noen ganger, men denne gangen slutter jeg for godt. Kjæresten min slutta for halvannet år siden, og siden det har jeg skjult snusinga for ham. Vi er i et avstandsforhold, så det er ganske enkelt bortsett fra de gangene vi besøker hverandre, men det føles jo som å lyve! Det gidder jeg ikke lenger. Har heller ikke vært åpen om at jeg snuser med noen andre. Man har sikkert kunne sett at jeg har hatt en pris under leppa, men har alltid gjemt snusbokser, gått til et alenerom for å legge i ny snus osv. Synes bare det er en pinlig vane å ha!

Gleder meg til å spare penger, ha hvitere tenner, kunne ha en fin dag uten å la nikotinen styre meg. 

Føler meg ikke så veldig bra i dag.. Ukonsentrert, irritabel, lett i hodet. Håper det går over en gang!

Anonymkode: c7456...7d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil veldig gjerne kaste meg på! Vært snusfri i 47 dager nå. Har gått rimelig greit, men i helgen,når jeg har kost meg med vin,så har jeg virkelig kjent på suget.

Har sluttet noen ganger tidligere,men med unntak av da jeg var gravid,så har jeg ikke holdt meg unna særlig lenge av gangen. Denne gangen er det for godt,så kunne ønske jeg kunne vite helt sikkert at suget,en dag vil forsvinne😊

Ååå..når kan man kose seg med vin/på fest igjen, uten å føle at det mangler noe?! 

Endret av Visu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg holdt opp i 8 dager (denne gangen), og i følge DipQuit-appen (anbefales), så er kroppen min 100% nikotinfri nå og 57% av nikotinavhengigheten er borte. Jeg har spart 852 kr ila disse dagene siden jeg sluttet. Jeg merker kraftig sug inni mellom, det er liksom noe som "mangler". Så her går det mye i tyggegummi og pastiller for tida.

Noe jeg synes er positivt er at jeg slipper å kjøre ut på kvelden for å kjøpe snus eller få "panikk" fordi jeg er nesten tom for snus etc.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hiver meg på snusslutten (igjen) etter snart 11 år med Skruf Original White ❤️ De siste årene 1 boks hver dag.
Jeg verken kan eller vil tillate meg selv å bruke ca. 3000,- på snus i måneden lengre. 

Jeg er nå på dag 3, og fy faen - dette er verre enn noen gang. Så på serie med samboer i går, følte meg helt merkelig, svimmel, sugen, full av angst, og at jeg holdt på å bli gal. Sov maks to timer sammenhengende i natt og hadde samtidig helt syke tanker og drømmer i søvne/halvsøvne og svetta og snudde meg rundt hele natta. Ble seriøst redd for meg selv, for at jeg skulle hoppe ut av vinduet i halvsøvne eller noe. I dag er jeg "bare" fly forbanna og samtidig rimelig trøtt på jobb, har ekstremt lyst på snus og til å knuse det meste rundt meg. 😅😔 

Håper likevel jeg kommer meg gjennom denne gangen. Prøver å tenke på hvor latterlig meningsløst det faktisk er å putte en veldig kostbar, midlertidig klump med dritt under leppa som inneholder et stoff som du blir avhengig av. Som kroppen overhodet ikke har behov for. Det at man føler seg så forferdelig jævlig under snusslutt burde jo egentlig si nok. Man har jo virkelig holdt på med "frivillig" "hjernevasking" i årevis, akkurat nå føler jeg jo oppriktig at livet mitt er bedre med snus, i alle settinger.. det er jo ganske sykt og tragikomisk å tenke på. 😵

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, skogsbaer skrev:
 

Hiver meg på snusslutten (igjen) etter snart 11 år med Skruf Original White ❤️ De siste årene 1 boks hver dag.
Jeg verken kan eller vil tillate meg selv å bruke ca. 3000,- på snus i måneden lengre. 

Jeg er nå på dag 3, og fy faen - dette er verre enn noen gang. Så på serie med samboer i går, følte meg helt merkelig, svimmel, sugen, full av angst, og at jeg holdt på å bli gal. Sov maks to timer sammenhengende i natt og hadde samtidig helt syke tanker og drømmer i søvne/halvsøvne og svetta og snudde meg rundt hele natta. Ble seriøst redd for meg selv, for at jeg skulle hoppe ut av vinduet i halvsøvne eller noe. I dag er jeg "bare" fly forbanna og samtidig rimelig trøtt på jobb, har ekstremt lyst på snus og til å knuse det meste rundt meg. 😅😔 

Håper likevel jeg kommer meg gjennom denne gangen. Prøver å tenke på hvor latterlig meningsløst det faktisk er å putte en veldig kostbar, midlertidig klump med dritt under leppa som inneholder et stoff som du blir avhengig av. Som kroppen overhodet ikke har behov for. Det at man føler seg så forferdelig jævlig under snusslutt burde jo egentlig si nok. Man har jo virkelig holdt på med "frivillig" "hjernevasking" i årevis, akkurat nå føler jeg jo oppriktig at livet mitt er bedre med snus, i alle settinger.. det er jo ganske sykt og tragikomisk å tenke på. 😵

Det blir bedre, det er bare å holde ut. Gjør ting som får deg til å fokusere på noe annet. Trening er feks veldig bra for dette. Søvnmønstret blir mye bedre ila. en uke.

Anonymkode: f2dcb...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg slenger meg på her! 17 timer uten snus nå, etter 7 år på og av.. begynner å bli så drittlei av at det nikotinmonsteret skal styre så mye i livet mitt😂🙈 Lykke til, og stå på alle dere som holder på med det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 27.10.2018 den 15.09, Evigoptimist2 skrev:
 

Jeg slenger meg på her! 17 timer uten snus nå, etter 7 år på og av.. begynner å bli så drittlei av at det nikotinmonsteret skal styre så mye i livet mitt😂🙈 Lykke til, og stå på alle dere som holder på med det samme!

Lykke til, dette klarer du fint! Ble lei av nikotinmonsteret jeg også og gidder ikke lenger styres av det :) Nå har jeg vært snusfri i 22 dager. I følge DipQuit (app) har jeg spart 2350 kr på den tida. Ganske utrolig bare det.

Hang in there!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Nordis! Dipquit ja, den appen lasta jeg ned etter tips fra deg, gjør jo denne snusslutten ganske motiverende faktisk 😀 22 dager, så flink du er!👏 jeg er fortsatt på timer ennå må jeg innrømme 😂 straks 85 timer nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Drar opp igjen denne, jeg.

Tok min siste i helga, etter 10+ år som storsnuser. Synes dette går overraskende bra. Rastløst og sinna de første dagene, men går lettere og lettere. Har ikke et voldsomt nikotinsug, men lengter etter noe under leppa. Bruker niktonfri snus og Fishermans. Det jeg synes er verst er at jeg kaldsvetter en del (synes 15 grader og overskyet kvalifiserer til shorts og singlet helst), i tillegg til at jeg sliter ekstremt med søvnen. Lite sammenhengende søvn. Men alt i alt, positivt overrasket over meg selv.

flere som er på slutte-kjøret nå?

Anonymkode: 08251...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på sluttekjøret igjen. Sprakk så det sang i forbindelse med innspurt på hjemmeeksamen, etter et halvt års opphold. Idiotisk I know, men kom liksom til et punkt hvor jeg ikke klarte å tenke på annet enn "Gud, så godt det hadde vært med snus nå", og da ble det mildt sagt vanskelig å konsentrere seg om eksamen 😅🙈 

Så nå nærmeretre og et halvt døgn, 82 timer uten snus og på an igjen. Lykke til til deg, stå på!🤗 dette kan vi klare, og vi kan gjerne oppmuntre hverandre og oppdatere om hvordan det går 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...