Lauv Skrevet 22. januar 2018 #61 Skrevet 22. januar 2018 Noen ganger blir jeg pinadø flau på andres vegne. Og dessuten, Lilleprinsesse, heter det røntgen. Så til saken. Har du forsøkt å gi uttrykk for smerte på en måte som katten forstår? Jeg har hatt et par fullstendig rabiate idiotkatter som også angrep i hytt og vær så blodet rant og de var fullstendig uberegnelige. Begge ble merkelig nok mye bedre når de skjønte graden av smerte de påførte meg. Det er sikkert forskjell på katter, men mine forstod ikke på noen måte menneskemåten å uttrykke smerte på. Piping og klynking forstod de derimot umiddelbart. 7
kineknute Skrevet 22. januar 2018 #62 Skrevet 22. januar 2018 1 minutt siden, Lauv skrev: Noen ganger blir jeg pinadø flau på andres vegne. Og dessuten, Lilleprinsesse, heter det røntgen. Så til saken. Har du forsøkt å gi uttrykk for smerte på en måte som katten forstår? Jeg har hatt et par fullstendig rabiate idiotkatter som også angrep i hytt og vær så blodet rant og de var fullstendig uberegnelige. Begge ble merkelig nok mye bedre når de skjønte graden av smerte de påførte meg. Det er sikkert forskjell på katter, men mine forstod ikke på noen måte menneskemåten å uttrykke smerte på. Piping og klynking forstod de derimot umiddelbart. Hei, haha, og takk! Dette har jeg ikke forsøkt, men gjett om jeg skal! Noe negativ er jeg, i og med at katten virkelig går inn for å «ta meg». Men nå har jeg kommet dit at jeg er desperat, så det skal absolutt testes! Tusen takk! 4
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 22. januar 2018 #63 Skrevet 22. januar 2018 3 minutter siden, Lauv skrev: Noen ganger blir jeg pinadø flau på andres vegne. Og dessuten, Lilleprinsesse, heter det røntgen. Så til saken. Har du forsøkt å gi uttrykk for smerte på en måte som katten forstår? Jeg har hatt et par fullstendig rabiate idiotkatter som også angrep i hytt og vær så blodet rant og de var fullstendig uberegnelige. Begge ble merkelig nok mye bedre når de skjønte graden av smerte de påførte meg. Det er sikkert forskjell på katter, men mine forstod ikke på noen måte menneskemåten å uttrykke smerte på. Piping og klynking forstod de derimot umiddelbart. Jeg skriver røndken om det er riktig eller ei bryr meg ikke så mye. Du skjønner hva jeg mener uansett. Men en lege og en veterinær er to veldig forskjellige yrker
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 22. januar 2018 #64 Skrevet 22. januar 2018 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ehm... var akkurat det du gjorde, i stede for å svare på alt ts sa, valgte du å ta noe ut av sammenheng og bruke det for å slippe å ta til deg noe. Anonymkode: b18a2...5c4 Jeg tar til meg veldig mye, for å lære mer. Men når noen kaller meg «crazy cat lady» i en tråd som omhandler en katt, så er det noe som skurrer. Det forklarer mer en nok for meg. Endret 22. januar 2018 av Lilleprinsesse
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #65 Skrevet 22. januar 2018 4 minutter siden, kineknute said: Hei, takk for svar! Jeg har hørt noen har nevnt noe om Royal Canin, men aldri noe sånt. Det er en maine coon oppretter, samt to forskjellige veterinærer på to forskjellige veterinærkontor som har anbefalt dette fóret. Men selvfølgelig er jeg åpen for å prøve andre typer også. Ønsker igjen å understreke at det er snakk om en halv pose bløtmat fra Wiskas på lørdager. Har forsøkt å råfóre (Vom og hundemat), men det vil han ikke være med på. Jeg kjøpte vom og hundemat til mine katter men det ville de slett ikke ha. De spiser alt mulig annet rått kjøtt og fisk men er kresne på kvalitet, så jeg ble skeptisk til kvaliteten etter det. Det luktet også forferdelig, og hunden min prompet illeluktende av det. Og veterinærene vet dessverre ikke så mye om fòring av hund og katt som man skulle ønske. De anbefaler tørrfor til katter selv om det er kjent at mange katter får nyreproblemer av det fordi de opprinnelig er ørkendyr og fikk all væsken fra maten de spiste, så de har ikke så sterk tørste-drift og får ikke drukket nok. Så det er lurt å bløte fòret også på grunn av dette. Kom på nå at den forrige hunden jeg hadde ble roligere når jeg gikk over til råforing/grønnsaker til henne. Hun var en aktiv schæferhund, og jeg syns hun var mere stresset og aktiv da hun fikk tørrfor. Jeg prøvd ikke Orijen, men husker jeg prøvde Royal Canin (som hun røytet noe forferdelig midt på vinteren av) og Eukanuba som fungerte litt bedre, men hun klødde av alt. Sluttet å klø og ble roligere da jeg byttet til naturlig mat. Anonymkode: 57518...3a7 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #66 Skrevet 22. januar 2018 2 minutter siden, Lilleprinsesse skrev: Jeg tar til meg veldig mye, for å lære mer. Men når noen kaller meg «crazy cat lady» i en tråd som omhandler en katt, så er det noe som skurrer. Det forklarer mer en nok for meg. Tro meg, det forklarer ikke nok, men det er det mange innlegg her som gjør, men som du har ignorert. Anonymkode: b18a2...5c4 3
Gjest Terence Skrevet 22. januar 2018 #67 Skrevet 22. januar 2018 Katten er så klart sint på deg og verden fordi du har kastrert ham. Du må aldri kastrere en hannkatt. Da blir de enten hyperaggressive, eller så gir de opp og blir TV-slaver. Men hunkatter kan du sterilisere, det er ikke så nøye.
kineknute Skrevet 22. januar 2018 #68 Skrevet 22. januar 2018 Akkurat nå, Terence skrev: Katten er så klart sint på deg og verden fordi du har kastrert ham. Du må aldri kastrere en hannkatt. Da blir de enten hyperaggressive, eller så gir de opp og blir TV-slaver. Men hunkatter kan du sterilisere, det er ikke så nøye. Til mitt forsvar var katten likedan før den ble kastrert! Men det kunne gitt litt mening det der; alle de andre kastrerte hannkattene jeg kjenner til er TV-slaver! 4
Lauv Skrevet 22. januar 2018 #69 Skrevet 22. januar 2018 6 minutter siden, Lilleprinsesse skrev: Jeg skriver røndken om det er riktig eller ei bryr meg ikke så mye. Du skjønner hva jeg mener uansett. Men en lege og en veterinær er to veldig forskjellige yrker 3 minutter siden, Lilleprinsesse skrev: Jeg tar til meg veldig mye, for å lære mer. Men når noen kaller meg «crazy cat lady» i en tråd som omhandler en katt, så er det noe som skurrer. Det forklarer mer en nok for meg. Dette blir bare bedre og bedre. 7
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #70 Skrevet 22. januar 2018 Her er kanskje noe du kan prøve, denne teknikken virker på både stress, frykt og aggressjon. (Dette er ikke tamme løver, det er løver som har blitt reddet fra sirkus og lignende som har hatt dårlige opplevelser med mennesker.) Anonymkode: 57518...3a7
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #71 Skrevet 22. januar 2018 @Lilleprinsesse hør her damen, du sitter på mye kunnskap, det skal du ha, og du har et brennende hjerte for dyr, noe som et veldig fint. Du trenger bare å gå inn i diskusjoner med et mer åpent syn på motdebattantene dine, og hva du kan lære av andre. Skjønner du? Folk kan lære av deg og lære deg, men det er ikke så kjekt når du hardbarka påstår at din metode er den eneste metoden, da får folk deg i vranga. Så bare lytt, eller les, og svar deretter. Ok? Så går dette her bra det. Anonymkode: b18a2...5c4 4
kineknute Skrevet 22. januar 2018 #72 Skrevet 22. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er kanskje noe du kan prøve, denne teknikken virker på både stress, frykt og aggressjon. (Dette er ikke tamme løver, det er løver som har blitt reddet fra sirkus og lignende som har hatt dårlige opplevelser med mennesker.) Anonymkode: 57518...3a7 Altså.. Personen bare sitter der? Vel, det er dette jeg gjør 50% av gangene han uoppfordret angriper meg
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #73 Skrevet 22. januar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har en to års gammel kastrert hannkatt som angriper alt, både stort og smått, to bein eller fire bein. Klorer og biter både store og små, også andre dyr. Eier ikke respekt for noe som helst, og jeg går snart på veggen på grunn av den katten. Han er min lille hjertestein, muligens noe bortskjemt også. Fikk ham når han var tretten uker, og har hele tiden satt grenser for katten, noe han overhodet ikke bryr seg om. Armene mine er fulle av klor og bitt. Fått klager fra naboer om at katten min angriper deres dyr; både katter og hunder som går løst. Når jeg får besøk av barn lar jeg katten hilse på, men når halen blir dobbelt så tykk og katten skyter rygg så stenger jeg ham inne på katterommet, ettersom han tidligere har angrepet de barna det gjelder. Katten har masse leker, leker både på egenhånd og med meg. Hvis jeg slutter å leke så angriper ham. Hvis jeg snakker til katten når han klorer på møbler så angriper ham. Det eneste som virker er å distrahere katten med godbiter. Men når jeg slutter å gi godbiter, så angriper han da også.. og det er ikke forsiktig biting i pekefingeren; han angriper virkelig. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre lenger, og håper sårt at dere har noen tips.. Anonymkode: 7d7fb...b56 Noen i familien min hadde også problemer med katten. Katten var ekstremt opptatt av å få oppmerksomhet og skulle ha kos og bli lekt med. Når han ikke fikk dette gikk han til flere stygge angrep. Kona i huset ble blant annet klort og bitt stygt i ansiktet og hodet en gang. Da hadde de hatt gradvis forverring i ca. en måneds tid. Dyrlegen fant heller ikke noe galt med katten. De tror katten kan ha opplevd noe traumatisk når han har vært ute. De turte ikke å beholde katten lenger og valgte å avlive katten. Sorgen er fortsatt stor etter det tapet. Før han ble slik var han en kjærlig og snill katt. Anonymkode: 11251...827
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #74 Skrevet 22. januar 2018 8 minutter siden, kineknute said: Altså.. Personen bare sitter der? Vel, det er dette jeg gjør 50% av gangene han uoppfordret angriper meg Nei han gjør ikke det, det er en metode som du kan lære på nettsiden deres. Anonymkode: 57518...3a7
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #75 Skrevet 22. januar 2018 https://shareably.net/cinnamon-cat-gets-new-life/?utm_source=thl&utm_medium=facebook&utm_campaign=cats Anonymkode: 1c7fc...10d
Tvist Skrevet 22. januar 2018 #76 Skrevet 22. januar 2018 5 timer siden, Terence skrev: Katten er så klart sint på deg og verden fordi du har kastrert ham. Du må aldri kastrere en hannkatt. Da blir de enten hyperaggressive, eller så gir de opp og blir TV-slaver. Men hunkatter kan du sterilisere, det er ikke så nøye. Regner med at du tuller, eller bare snakker ut fra egne erfaringer... for du vet vel at alle som har noe med katter å gjøre anbefaler at man kastrerer katter - begge kjønn. Spesielt om den er aggressiv. 1
Safiye Skrevet 22. januar 2018 #77 Skrevet 22. januar 2018 Tråden er ryddet for personangrep. - Safiye, mod
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #78 Skrevet 22. januar 2018 8 timer siden, Lilleprinsesse skrev: Du kan ikke sitte her og skrive at du har prøvd alt når du verken har tatt røndken, ultralyd osv. Dersom katten har vondt og utagerer på disse måtene - er det det første man gjør. Man venter ikke og ser an. Det dummeste du gir dyr er bløtfor og hvertfall fra wiskas. Bløtfor blir som junkfood for oss mennesker. Mye salt og lite kjøtt. Dette hadde du også fått med om du satt deg litt inn i katteverden. Du har kanskje hvert på helsesjekk av katten din, men det hjelper ikke om den er alvorlig syk. Jeg betalte 800 kr for EN blodprøve av katten min, og 500 kr for mange andre blodprøver også. Det var kun den ene blodprøven som ga svar på om katten min var alvorlig syk eller ikke, også. Hun tok også Røndken, hadde de ikke tatt dette hadde de ikke oppdaget astmaen hennes. Så ja, jeg syns du er uansvarlig. Man må vite at katter kan bli en stor utgift. Men du lar den for pokker meg ikke lide. Man sjekker den grundig. Bløtfòr eller våtfòr er et mye sunnere alternativ for katter enn tørrfòr. Våtfòr av GOD kvalitet. Bozita, Carny, Mjau og Applaws for å nevne noen. Dette er i ferd med å bli "common knowledge." Du bør lese deg opp før du uttaler deg så bastant. https://www.petmd.com/cat/nutrition/evr_ct_feeding_your_cat Anonymkode: 2ab56...fde 2
Tabris Skrevet 22. januar 2018 #79 Skrevet 22. januar 2018 Du kan ta en titt på www.nafs.no og se om det er en atferdsterapeut som behandler katt i nærheten av der du bor. 2
kineknute Skrevet 22. januar 2018 #80 Skrevet 22. januar 2018 1 minutt siden, Tabris skrev: Du kan ta en titt på www.nafs.no og se om det er en atferdsterapeut som behandler katt i nærheten av der du bor. Takk for forslag. Dessverre så er den nærmeste over to timer unna. Sånn er det å bo til skogs.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå