kineknute Skrevet 22. januar 2018 #41 Skrevet 22. januar 2018 1 minutt siden, Lilleprinsesse skrev: Du kan ikke sitte her og skrive at du har prøvd alt når du verken har tatt røndken, ultralyd osv. Dersom katten har vondt og utagerer på disse måtene - er det det første man gjør. Man venter ikke og ser an. Det dummeste du gir dyr er bløtfor og hvertfall fra wiskas. Bløtfor blir som junkfood for oss mennesker. Mye salt og lite kjøtt. Dette hadde du også fått med om du satt deg litt inn i katteverden. Du har kanskje hvert på helsesjekk av katten din, men det hjelper ikke om den er alvorlig syk. Jeg betalte 800 kr for EN blodprøve av katten min, og 500 kr for mange andre blodprøver også. Det var kun den ene blodprøven som ga svar på om katten min var alvorlig syk eller ikke, også. Hun tok også Røndken, hadde de ikke tatt dette hadde de ikke oppdaget astmaen hennes. Så ja, jeg syns du er uansvarlig. Man må vite at katter kan bli en stor utgift. Men du lar den for pokker meg ikke lide. Man sjekker den grundig. Vel, jeg har fulgt veterinærenes råd. De mente jeg skulle prøve miljøtiltak før jeg tok flere tester. Og det er snakk om en halv pose bløtfór på lørdager. Kom ikke og tro at jeg er dum. I tillegg så ønsker jeg å understreke at jeg er fullt klar over at en katt kan være en stor utgift, og hadde jeg ikke hatt råd - så hadde jeg ikke tatt til meg en katt heller. Nå sier jeg meg ferdig med dine råd, forslag og nedverdigende utsagn. Jeg tviler ikke på at du er kattemenneske med masse kunnskaper, men måten du skriver til meg på? Som om jeg ikke vet noen verdens ting om katter? Spar meg. Takk for gode råd, men nå får du ikke mer svar fra meg. 10
kineknute Skrevet 22. januar 2018 #42 Skrevet 22. januar 2018 4 minutter siden, Lilleprinsesse skrev: Kaller du det hersketeknikk, fordi jeg mener at man er uansvarlig hvis man ikke sjekker dyret godt nok? Det kom frem tilslutt at katten verken hadde tatt røndken eller flere blodprøver, noe som er en helt normal utredning for en katt. Så jeg skriver ikke masse fordi jeg bare kjeder meg. Du må se det litt mellom linjene også. Har ikke katten min tatt «flere blodprøver»? Flott at du vet hva slags undersøkelser jeg har gjort av katten. Har ikke katten vært på røntgen? Flott at du vet hva slags undersøkelser jeg har gjort av katten. For å sitere meg selv: «dog uten MR, CT og ultralyd». 5
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 22. januar 2018 #43 Skrevet 22. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå er du nødt til å slutte å henvende deg til folk som om du er den eneste her slm gjør ting riktig og alle andre feil, ser du ikke at du sitter i en "god dag mann! Økseslaft" situasjon her? Ts HAR vært og fått katten undersøkt, MEN dyrlegene anbefalte MILJØTRENING først, ikke sant? Bare så du vet det, steålene fra en MR maskin tilsvarer det samme som 1000 rønkenbilder, det vet jeg, for det har min lege fortalt meg. Så jeg synes ts sin dyrlege er ganske ansvarsfull som heller venter litt, men det er vel ikke du enig i, for du hører bare på din dyrlege, hva? Anonymkode: b18a2...5c4 Det er vel ganske opplysende her om at TS ikke tar ansvar for katten sin. Hvis du har problemer med at jeg svarer her, får du slutte selv. Jeg sitter ikke og leser om en katt som nok har det ganske vondt uten å gi mine tips. Hvor mange katter har egentlig du hatt, som uttaler deg så fryktelig mye her? Hehe. Ja, det har vel din lege fortalt deg. Men du visste kanskje at katter ikke går til leger. De går til veterinær eller dyre sykehus. Når veterinæren ikke gjør jobben sin som TS sin veterinær ikke gjør, så må man få komme med sine egne erfaringer. Det er helt uansvarlig fra en veterinær og prøve MILJØRENING først, for å se an. Dersom svarer ligger i en blodprøve.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #44 Skrevet 22. januar 2018 Akkurat nå, Lilleprinsesse skrev: Det er vel ganske opplysende her om at TS ikke tar ansvar for katten sin. Hvis du har problemer med at jeg svarer her, får du slutte selv. Jeg sitter ikke og leser om en katt som nok har det ganske vondt uten å gi mine tips. Hvor mange katter har egentlig du hatt, som uttaler deg så fryktelig mye her? Hehe. Ja, det har vel din lege fortalt deg. Men du visste kanskje at katter ikke går til leger. De går til veterinær eller dyre sykehus. Når veterinæren ikke gjør jobben sin som TS sin veterinær ikke gjør, så må man få komme med sine egne erfaringer. Det er helt uansvarlig fra en veterinær og prøve MILJØRENING først, for å se an. Dersom svarer ligger i en blodprøve. Hahahah du må jo bare kødde... ts tar ikke ansvar for katten sin, og hvor mange katter har jeg hatt, liksom? Hvor gammel er du, 18-19 kanskje? Du skriver som du har vett til, og bare så du vet det, du gir ikke tips, du beskylder folk for å ikke ta ansvar for sine dyr, og det uten at du gadd å lese tråden en gang. Hahahah nei katter går ikke til leger, men tror du det er andre stråler i de mr maskinene og røndken maskinene på dyrehospital? Omg, NEI, det er helt likt, wow! Utrolig men sant! Du går til og med så langt som å påstå at dyrlegen til ts ikke gjør jobben sin, oi steike meg du, men du, du har bedre peil, jaujau.... ta å voks opp litt du nå, og skjønn at livet ikke er sort hvitt. Anonymkode: b18a2...5c4 8
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 22. januar 2018 #45 Skrevet 22. januar 2018 4 minutter siden, kineknute skrev: Har ikke katten min tatt «flere blodprøver»? Flott at du vet hva slags undersøkelser jeg har gjort av katten. Har ikke katten vært på røntgen? Flott at du vet hva slags undersøkelser jeg har gjort av katten. For å sitere meg selv: «dog uten MR, CT og ultralyd». Det er flere av blodprøvene som veterinærer sjeldent opplyser om og som du dessverre må betale sorta av. En kan også ta en dypere Røndken og ultralyd som også er mye dyrere enn de vanlige, hvor man ser mer av resultatene. Og ja, de tviler jeg på at du faktisk har tatt. Noe som er en selvfølge å ta for oss dyre mennesker.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #46 Skrevet 22. januar 2018 1 minutt siden, Lilleprinsesse skrev: Det er flere av blodprøvene som veterinærer sjeldent opplyser om og som du dessverre må betale sorta av. En kan også ta en dypere Røndken og ultralyd som også er mye dyrere enn de vanlige, hvor man ser mer av resultatene. Og ja, de tviler jeg på at du faktisk har tatt. Noe som er en selvfølge å ta for oss dyre mennesker. Altså, du blir bare eklere og mer usaklig hver gang du poster noe her inne, skjerp deg... crazy cat lady, faen meg deg det jo. Anonymkode: b18a2...5c4 5
kineknute Skrevet 22. januar 2018 #47 Skrevet 22. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Altså, du blir bare eklere og mer usaklig hver gang du poster noe her inne, skjerp deg... crazy cat lady, faen meg deg det jo. Anonymkode: b18a2...5c4 Som jeg skulle sagt det selv. Wow.. 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #48 Skrevet 22. januar 2018 2 minutter siden, kineknute skrev: Som jeg skulle sagt det selv. Wow.. Het går det pokker meg unna i natten 😂 Anonymkode: b18a2...5c4
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 22. januar 2018 #49 Skrevet 22. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, du blir bare eklere og mer usaklig hver gang du poster noe her inne, skjerp deg... crazy cat lady, faen meg deg det jo. Anonymkode: b18a2...5c4 Ekkel og usaklig fordi? Fordi jeg opplyser TS om medisinske undersøkelser til sin katt. «crazy cat lady, faen meg deg jo» - Fordi jeg elsker kattene mine og gir de et godt liv? Når man skaffer seg katter så bør man kanskje være litt «Crazy cat lady». Er vel en grunn til at man skaffer seg dyr?🧐
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #50 Skrevet 22. januar 2018 Akkurat nå, Lilleprinsesse skrev: Ekkel og usaklig fordi? Fordi jeg opplyser TS om medisinske undersøkelser til sin katt. «crazy cat lady, faen meg deg jo» - Fordi jeg elsker kattene mine og gir de et godt liv? Når man skaffer seg katter så bør man kanskje være litt «Crazy cat lady». Er vel en grunn til at man skaffer seg dyr?🧐 Nei, du tror kanskje du opplyser, men du kaller både henne og meg for uansvarlige og beskylder oss for ikke å være glad i dyrene vi har fordi vi ikke gjør heeeelt nøyaktig det du og dine dyrleger ville gjort. Det er hverken å gi råd, eller ønske å hjelpe, for deg er det my way or the highway, og det er jævlig lite interessant å diskutere med noen som mener de har svaret på alt og alle andre er idioter. Anonymkode: b18a2...5c4 8
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 22. januar 2018 #51 Skrevet 22. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, du tror kanskje du opplyser, men du kaller både henne og meg for uansvarlige og beskylder oss for ikke å være glad i dyrene vi har fordi vi ikke gjør heeeelt nøyaktig det du og dine dyrleger ville gjort. Det er hverken å gi råd, eller ønske å hjelpe, for deg er det my way or the highway, og det er jævlig lite interessant å diskutere med noen som mener de har svaret på alt og alle andre er idioter. Anonymkode: b18a2...5c4 Når dere begge to svarer meg, som om jeg er en idiot fordi jeg vil mine dyr det beste og kommer med tips, men blir møtt av «les alle kommentarene. Katten har tatt MR osv», men jeg likevel prøver å opplyse om at det finnes flere typer MR, Røndken, blodprøver og ja. Men likevel får tilbake «LESER DU IKKE HVA JEG SKRIVER? katten har tatt det» - Da skjønner jeg at nei, for det visste du egentlig ikke. Når du/dere svarer meg slik, å forstår jeg med en gang at det er mye dere ikke vet. Siden dere svarer slik.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #52 Skrevet 22. januar 2018 51 minutter siden, kineknute said: Unnskyld, men også dette ville du hatt mye svar på hvis du leste de andre innleggene. Katten har hatt helsjekk hos veterinær. Dog uten MR, CT og ultralyd, for veterinæren mente at det ikke var nødvendig - og at miljøtiltak skulle prøves først. Har forsøkt Feliway - som ikke hadde noen effekt. Har forsøkt å bytte fór, men han liker Royal Canin sitt maine coon fór best. I tillegg får han Wiskas bløtfór. Og jeg synes jo også det er merkelig, for ellers hadde jeg ikke søkt råd her. Hvis for har noen som helst effekt på oppførsel, så er de fortypene det verste du kan gi. Royal Canin eksprimenterer med diverse proteinkilder i foret sitt, som fjær...? Les om det her: https://kimrio.blog/?s=royal+canin Wiskas er også ekstremt dårlig fòr, du får det verste på matbutikken. Prøv Orijen, det har ordentlige ingredienser. Og se Pet Fooled om du vil vite mere om katte- og hundemat-industrien. Altså, jeg vet ikke om mat kan ha noe å si, men om det har det, så er det kanskje verdt det å prøve det beste fòret og se. Selv råforer jeg kattene mine. Anonymkode: 57518...3a7 1
kineknute Skrevet 22. januar 2018 #53 Skrevet 22. januar 2018 4 minutter siden, Lilleprinsesse skrev: Når dere begge to svarer meg, som om jeg er en idiot fordi jeg vil mine dyr det beste og kommer med tips, men blir møtt av «les alle kommentarene. Katten har tatt MR osv», men jeg likevel prøver å opplyse om at det finnes flere typer MR, Røndken, blodprøver og ja. Men likevel får tilbake «LESER DU IKKE HVA JEG SKRIVER? katten har tatt det» - Da skjønner jeg at nei, for det visste du egentlig ikke. Når du/dere svarer meg slik, å forstår jeg med en gang at det er mye dere ikke vet. Siden dere svarer slik. Kjære vene, vær så snill - slutt nå. Hadde du lest alle innleggene - så hadde det spart deg for mye tid. Du ville ha fått masse informasjon. Men isteden så trekker du konklusjoner ut i fra løse lufta om hva slags katteeier jeg er. Du er utrolig nedlatende i måten du skriver på, og Gud forby at noen er uenig med deg - for du har rett i alt. I tillegg er du utrolig usaklig. Skal du være spydig så hold deg i det minste til fakta i saken. Og jeg er overhodet ikke interessert i å utdype denne saken noe mer ovenfor noen som er så nedlatende, spydig og bedreviter. Du har kommet med dine råd - supert! Jeg er takknemlig for det. Men stopp der; du har fått frem dine poenger nå. Jeg laget ikke denne tråden for at du skulle få hakke ned på alle som er uenige med deg, eller sier deg i mot. Jeg laget denne tråden for å få råd. Og det har du gitt meg. Så nå kan du finne en annen tråd å gi råd i. 8
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #54 Skrevet 22. januar 2018 Akkurat nå, Lilleprinsesse skrev: Så brems deg selv ned. Er ikke jeg som kaller deg «crazy cat lady». Det forklarer mer en nok for meg. Du må forstå at andre er glade i dyr, selv om kanskje ikke du er det. Nei, lenge før jeg kalte deg noe som helst oppførte du deg som om både jeg og ts driter i dyrene våre, og du kjørte på.med det ene og det andre, så til slutt tar en igjen, hvis skoen passer osv... og der kom du med enda en hersketeknikk, la meg si det sånn til deg, og dette burde du ta til deg. Du er totalt blottet for selvinnsikt og diskusjonsteknikken din er egentlig å holde monolog, og du tåler absolutt ikke å høre at folk gjør ting annerledes eller tenker annerledes enn deg. Hvis du ikke slutter med dette her så vil du aldri bli tatt alvorlig vet du. Anonymkode: b18a2...5c4 6
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 22. januar 2018 #55 Skrevet 22. januar 2018 1 minutt siden, kineknute skrev: Kjære vene, vær så snill - slutt nå. Hadde du lest alle innleggene - så hadde det spart deg for mye tid. Du ville ha fått masse informasjon. Men isteden så trekker du konklusjoner ut i fra løse lufta om hva slags katteeier jeg er. Du er utrolig nedlatende i måten du skriver på, og Gud forby at noen er uenig med deg - for du har rett i alt. I tillegg er du utrolig usaklig. Skal du være spydig så hold deg i det minste til fakta i saken. Og jeg er overhodet ikke interessert i å utdype denne saken noe mer ovenfor noen som er så nedlatende, spydig og bedreviter. Du har kommet med dine råd - supert! Jeg er takknemlig for det. Men stopp der; du har fått frem dine poenger nå. Jeg laget ikke denne tråden for at du skulle få hakke ned på alle som er uenige med deg, eller sier deg i mot. Jeg laget denne tråden for å få råd. Og det har du gitt meg. Så nå kan du finne en annen tråd å gi råd i. Syns du skrev at du ikke skulle svare meg lenger? Jaha
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 22. januar 2018 #56 Skrevet 22. januar 2018 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, lenge før jeg kalte deg noe som helst oppførte du deg som om både jeg og ts driter i dyrene våre, og du kjørte på.med det ene og det andre, så til slutt tar en igjen, hvis skoen passer osv... og der kom du med enda en hersketeknikk, la meg si det sånn til deg, og dette burde du ta til deg. Du er totalt blottet for selvinnsikt og diskusjonsteknikken din er egentlig å holde monolog, og du tåler absolutt ikke å høre at folk gjør ting annerledes eller tenker annerledes enn deg. Hvis du ikke slutter med dette her så vil du aldri bli tatt alvorlig vet du. Anonymkode: b18a2...5c4 Skal du snart legge deg eller? Blir så trøtt av å lese det du skriver «crazy cat lady» - jeg vil helst ikke vite om du har katt isåfall var kommentaren veldig følelsesløs. Endret 22. januar 2018 av Lilleprinsesse
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #57 Skrevet 22. januar 2018 1 minutt siden, Lilleprinsesse skrev: Syns du skrev at du ikke skulle svare meg lenger? Jaha Av alt ts skrev, så er det hva du velger å henge deg opp i? Begynn å ta til deg hva folk sier til deg her, du må jekke deg ned noen hakk og lære deg at det finnes mer enn bare en måte å gjøre ting på. Anonymkode: b18a2...5c4 7
kineknute Skrevet 22. januar 2018 #58 Skrevet 22. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis for har noen som helst effekt på oppførsel, så er de fortypene det verste du kan gi. Royal Canin eksprimenterer med diverse proteinkilder i foret sitt, som fjær...? Les om det her: https://kimrio.blog/?s=royal+canin Wiskas er også ekstremt dårlig fòr, du får det verste på matbutikken. Prøv Orijen, det har ordentlige ingredienser. Og se Pet Fooled om du vil vite mere om katte- og hundemat-industrien. Altså, jeg vet ikke om mat kan ha noe å si, men om det har det, så er det kanskje verdt det å prøve det beste fòret og se. Selv råforer jeg kattene mine. Anonymkode: 57518...3a7 Hei, takk for svar! Jeg har hørt noen har nevnt noe om Royal Canin, men aldri noe sånt. Det er en maine coon oppretter, samt to forskjellige veterinærer på to forskjellige veterinærkontor som har anbefalt dette fóret. Men selvfølgelig er jeg åpen for å prøve andre typer også. Ønsker igjen å understreke at det er snakk om en halv pose bløtmat fra Wiskas på lørdager. Har forsøkt å råfóre (Vom og hundemat), men det vil han ikke være med på.
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 22. januar 2018 #59 Skrevet 22. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av alt ts skrev, så er det hva du velger å henge deg opp i? Begynn å ta til deg hva folk sier til deg her, du må jekke deg ned noen hakk og lære deg at det finnes mer enn bare en måte å gjøre ting på. Anonymkode: b18a2...5c4 Jeg henger meg ikke opp i bagateller.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #60 Skrevet 22. januar 2018 Akkurat nå, Lilleprinsesse skrev: Jeg henger meg ikke opp i bagateller. Ehm... var akkurat det du gjorde, i stede for å svare på alt ts sa, valgte du å ta noe ut av sammenheng og bruke det for å slippe å ta til deg noe. Anonymkode: b18a2...5c4 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå