AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #21 Skrevet 22. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå og troll et annet sted. Anonymkode: b18a2...5c4 Det er ikke lov å kalle andre troll her inne. Du er rapportert. Anonymkode: 1c7fc...10d
kineknute Skrevet 22. januar 2018 #22 Skrevet 22. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Haha, blr bare litt sjokkert av det fu skrev. Har selv hatt katter hele livet og husker når de hadde slike perioder som du beskriver, hvor sykt vondt det gjorde. Kanskje hu eine oppi her er inne på noe, han er jo bare 2 år, kanskje dette roer aeg med alderen? Ellers får du bare ta på deg sånne ovnshansker og lekeslåss med ham til han blir så sliten at han bare sover Anonymkode: b18a2...5c4 Det er uuutrolig vondt når de får godt tak. Jeg jobber i helsevesenet, har aldri langarma overdel. Gjett om jeg får mye spørsmål.. blitt anklaget for litt av hvert, ja. Jeg håper jo at det roer seg med alderen. Men han har jo ikke roet seg LITT engang.. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #23 Skrevet 22. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke lov å kalle andre troll her inne. Du er rapportert. Anonymkode: 1c7fc...10d Kalte ikke deg/vedkommende troll. Jeg kalte kommentaren for trolling. Den passet ikke. Å si at katteeiere ikke tåler så mye i en situasjon spm denne er bare tull. Ts har åpenbart problemer hun vil ha svar på. Ikke hvordan hun er som katteeier. Anonymkode: b18a2...5c4 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #24 Skrevet 22. januar 2018 4 minutter siden, kineknute skrev: Det er uuutrolig vondt når de får godt tak. Jeg jobber i helsevesenet, har aldri langarma overdel. Gjett om jeg får mye spørsmål.. blitt anklaget for litt av hvert, ja. Jeg håper jo at det roer seg med alderen. Men han har jo ikke roet seg LITT engang.. Kan tenke meg hvordan du ser ut, du har også stivkrampevaksinen i orden, bare sånn i tilfelle? Anonymkode: b18a2...5c4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #25 Skrevet 22. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kalte ikke deg/vedkommende troll. Jeg kalte kommentaren for trolling. Den passet ikke. Å si at katteeiere ikke tåler så mye i en situasjon spm denne er bare tull. Ts har åpenbart problemer hun vil ha svar på. Ikke hvordan hun er som katteeier. Anonymkode: b18a2...5c4 Det går for det samme. Folk har forskjellige meninger og du har ingen rett til å diktere hva andre skal si og mene. Anonymkode: 1c7fc...10d
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 22. januar 2018 #26 Skrevet 22. januar 2018 12 minutter siden, kineknute skrev: Hadde satt pris på om du leste alt før du kommenterte, men takk for svar. Katten er to år gammel. Den biter og klorer meg til blods, og nei, jeg har ikke skjør hud at jeg blør av at den «napper» litt. Den BITER og KLORER. Det er IKKE lek fra katten sin side. Resten finner du svar på ved å lese resten av innleggene. Jeg leste litt raskt, beklager det. Jeg gidder heller ikke å lese igjennom alle kommentarene her for å sjekke hva du har svart de. Men du sier at katten er 2 år, da er den fortsatt et lite barn i oppførsel. Og greit, den biter og klorer. Prøv ut de tipsene jeg ga deg her. Katten biter og klorer ikke fordi den er slem og ond. Det er bare en kattunge og jo, den er leken. Du bør kjøpe deg noen kattebøker. Katter er rovdyr, de lever av å jakte. Katten trenger mer stimuli. Klipp katteklørne så slipper du og bli så kloret. Her må du bare gjøre tiltak. Kos og kjærlighet, gjerne prate med den også. Kattene mine får massasje ofte, jeg koser og stryker på de, nynner litt og forteller hvor høyt jeg elsker de. Tro det eller ei, men det hjelper. Katten må finne sin plass i ditt hjem, og det har nok ikke katten din gjort. Den prøver og fortelle deg noe som du ikke skjønner. Haha. Jeg høres sikkert gal ut, men alle mine katter har blitt kosete og snille på denne måten.
kineknute Skrevet 22. januar 2018 #27 Skrevet 22. januar 2018 1 minutt siden, Lilleprinsesse skrev: Jeg leste litt raskt, beklager det. Jeg gidder heller ikke å lese igjennom alle kommentarene her for å sjekke hva du har svart de. Men du sier at katten er 2 år, da er den fortsatt et lite barn i oppførsel. Og greit, den biter og klorer. Prøv ut de tipsene jeg ga deg her. Katten biter og klorer ikke fordi den er slem og ond. Det er bare en kattunge og jo, den er leken. Du bør kjøpe deg noen kattebøker. Katter er rovdyr, de lever av å jakte. Katten trenger mer stimuli. Klipp katteklørne så slipper du og bli så kloret. Her må du bare gjøre tiltak. Kos og kjærlighet, gjerne prate med den også. Kattene mine får massasje ofte, jeg koser og stryker på de, nynner litt og forteller hvor høyt jeg elsker de. Tro det eller ei, men det hjelper. Katten må finne sin plass i ditt hjem, og det har nok ikke katten din gjort. Den prøver og fortelle deg noe som du ikke skjønner. Haha. Jeg høres sikkert gal ut, men alle mine katter har blitt kosete og snille på denne måten. Og jeg gjentar; du burde lese de andre kommentarene. Da hadde du visst at jeg har forsøkt de tiltakene du anbefaler. Og tro meg når jeg sier at den ikke er leken. Jeg klarer å se forskjell på når katten min er aggressiv kontra leken. Dette hadde du også visst om du leste innleggene. I tillegg kan jeg også nevne at det er uaktuelt å klippe klørne til en utekatt, for min del. Den klarer å stelle sine egne klør ved hjelp av klorerbrett og naturen. Og du høres absolutt ikke gal ut, isåfall så er jeg like gal - ettersom det er sånn jeg behandler min katt. 5
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 22. januar 2018 #28 Skrevet 22. januar 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du i det hele tatt lest hva ts skriver? Katten banker både folk og dyr og angriper ta daglig. Og biter veldig hardt. Anonymkode: b18a2...5c4 Skjerp deg! Det finnes grenser for hva en katt klarer å gjøre. Her tror jeg at det overdrives. Katten har det nok ikke så greit og utagerer på andre måter. Jeg har hatt katter siden jeg var 3 år. Jeg er oppvokst med katter, de lå i barnesengen min og sov med meg hver natt. Katter kan bite jækla hardt selvom de leker, det er dyreplageri og ikke klippe klørne på katter, derfor klorer de også mye hvis klørne er lange. Har du noen gang prøvd og sette deg inn i et dyrs liv? Katter er veldig like oss mennesker når det gjelder følelser. Får de ikke riktig oppmerksomhet, så prøver de og få den på andre måter.
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 22. januar 2018 #29 Skrevet 22. januar 2018 1 minutt siden, kineknute skrev: Og jeg gjentar; du burde lese de andre kommentarene. Da hadde du visst at jeg har forsøkt de tiltakene du anbefaler. Og tro meg når jeg sier at den ikke er leken. Jeg klarer å se forskjell på når katten min er aggressiv kontra leken. Dette hadde du også visst om du leste innleggene. I tillegg kan jeg også nevne at det er uaktuelt å klippe klørne til en utekatt, for min del. Den klarer å stelle sine egne klør ved hjelp av klorerbrett og naturen. Og du høres absolutt ikke gal ut, isåfall så er jeg like gal - ettersom det er sånn jeg behandler min katt. Kan katten ha vondt? Har du prøvd kiropraktor for dyr før, tatt røndken? Beroligende spray? Ultralyd? Har du prøvd Og bytte mat? Jeg nekter å tro at du har prøvd så mye av de tipsene jeg ga deg. Katter utagerer på den vonde måten, om den ikke har det bra. Det er noe du må ha blingset på her. Jeg bare syns det er så merkelig om du virkelig har prøvd alt, men likevel så angriper den. Det er noe du bommer på.
kineknute Skrevet 22. januar 2018 #30 Skrevet 22. januar 2018 3 minutter siden, Lilleprinsesse skrev: Skjerp deg! Det finnes grenser for hva en katt klarer å gjøre. Her tror jeg at det overdrives. Katten har det nok ikke så greit og utagerer på andre måter. Jeg har hatt katter siden jeg var 3 år. Jeg er oppvokst med katter, de lå i barnesengen min og sov med meg hver natt. Katter kan bite jækla hardt selvom de leker, det er dyreplageri og ikke klippe klørne på katter, derfor klorer de også mye hvis klørne er lange. Har du noen gang prøvd og sette deg inn i et dyrs liv? Katter er veldig like oss mennesker når det gjelder følelser. Får de ikke riktig oppmerksomhet, så prøver de og få den på andre måter. «Katten har bruk for klørne sine til mange ting, blant annet til å klatre og forsvare seg. Lange klør sprekker, brekker og iser seg lettere opp, og kloskader kan være smertefullt. Ute- katter klarer vanligvis å kvesse og slite klørne sine på naturlig vis, men innekatter trenger egnede steder til å kvesse klørne på. Ofte er det nødvendig å klippe klørne på innekatter med jevne mellomrom, mens utekatter en sjelden gang kan trenge å trimme de ytterste spissene hvis klørne er lange.» https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/katt/veiledning_om_hold_av_katt.1446/binary/Veiledning om hold av katt Synes det er veldig rart at Mattilsynet skriver dette på sine nettsider, hvis det er dyreplageri å ikke klippe kattens klør. 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #31 Skrevet 22. januar 2018 6 minutter siden, Lilleprinsesse skrev: Skjerp deg! Det finnes grenser for hva en katt klarer å gjøre. Her tror jeg at det overdrives. Katten har det nok ikke så greit og utagerer på andre måter. Jeg har hatt katter siden jeg var 3 år. Jeg er oppvokst med katter, de lå i barnesengen min og sov med meg hver natt. Katter kan bite jækla hardt selvom de leker, det er dyreplageri og ikke klippe klørne på katter, derfor klorer de også mye hvis klørne er lange. Har du noen gang prøvd og sette deg inn i et dyrs liv? Katter er veldig like oss mennesker når det gjelder følelser. Får de ikke riktig oppmerksomhet, så prøver de og få den på andre måter. Eneste gangen jeg har klippet klør på katter, er når de har blitt gamle og dorske eller når de har vært syke og mye inne, ellers klarer de veldig fint å kvesse ned sine egne klør, men det visste du kanskje ikke? Du skriver og skriver, men hadde du lest hele tråden så hadde du spart deg mye tid. Anonymkode: b18a2...5c4 6
kineknute Skrevet 22. januar 2018 #32 Skrevet 22. januar 2018 1 minutt siden, Lilleprinsesse skrev: Kan katten ha vondt? Har du prøvd kiropraktor for dyr før, tatt røndken? Beroligende spray? Ultralyd? Har du prøvd Og bytte mat? Jeg nekter å tro at du har prøvd så mye av de tipsene jeg ga deg. Katter utagerer på den vonde måten, om den ikke har det bra. Det er noe du må ha blingset på her. Jeg bare syns det er så merkelig om du virkelig har prøvd alt, men likevel så angriper den. Det er noe du bommer på. Unnskyld, men også dette ville du hatt mye svar på hvis du leste de andre innleggene. Katten har hatt helsjekk hos veterinær. Dog uten MR, CT og ultralyd, for veterinæren mente at det ikke var nødvendig - og at miljøtiltak skulle prøves først. Har forsøkt Feliway - som ikke hadde noen effekt. Har forsøkt å bytte fór, men han liker Royal Canin sitt maine coon fór best. I tillegg får han Wiskas bløtfór. Og jeg synes jo også det er merkelig, for ellers hadde jeg ikke søkt råd her. 3
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 22. januar 2018 #33 Skrevet 22. januar 2018 1 minutt siden, kineknute skrev: «Katten har bruk for klørne sine til mange ting, blant annet til å klatre og forsvare seg. Lange klør sprekker, brekker og iser seg lettere opp, og kloskader kan være smertefullt. Ute- katter klarer vanligvis å kvesse og slite klørne sine på naturlig vis, men innekatter trenger egnede steder til å kvesse klørne på. Ofte er det nødvendig å klippe klørne på innekatter med jevne mellomrom, mens utekatter en sjelden gang kan trenge å trimme de ytterste spissene hvis klørne er lange.» https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/katt/veiledning_om_hold_av_katt.1446/binary/Veiledning om hold av katt Synes det er veldig rart at Mattilsynet skriver dette på sine nettsider, hvis det er dyreplageri å ikke klippe kattens klør. Ja, men det er bare en myte. Sier min dyrlege, og flere jeg har vært hos. Når man klipper klørne på katter, så tar du ikke hele kloa, men bare den bittelille ytterste biten for å runde av. Jeg vet at katter trenger klør også, men bare ikke den ytterste biten. Og jo, det er dyreplageri og aldri stelle klør på katten, selvom den er ute. Katteklør blir veldig lange og skarpe og de kan skrape opp seg selv når de klør. Hele poenget er vel at katten ikke skal klore deg til blods? Nettopp. Klipp klørne!
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 22. januar 2018 #34 Skrevet 22. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eneste gangen jeg har klippet klør på katter, er når de har blitt gamle og dorske eller når de har vært syke og mye inne, ellers klarer de veldig fint å kvesse ned sine egne klør, men det visste du kanskje ikke? Du skriver og skriver, men hadde du lest hele tråden så hadde du spart deg mye tid. Anonymkode: b18a2...5c4 Og det er deg. Jeg behandler hvertfall kattene mine godt. Jeg klipper de ikke selv, men hos veterinær. Og de syns jeg følger de opp så utrolig bra. Katteklør er noe alle burde bli flinkere til å stelle. Ser du ikke hva jeg skriker? Når katter kvesser klørne sine, blir det som å dra av en husflipp hos oss. De kvesser så lite, at man også bør klippe de klørne. jeg skriver og skriver fordi jeg har peiling på katter.
kineknute Skrevet 22. januar 2018 #35 Skrevet 22. januar 2018 1 minutt siden, Lilleprinsesse skrev: Ja, men det er bare en myte. Sier min dyrlege, og flere jeg har vært hos. Når man klipper klørne på katter, så tar du ikke hele kloa, men bare den bittelille ytterste biten for å runde av. Jeg vet at katter trenger klør også, men bare ikke den ytterste biten. Og jo, det er dyreplageri og aldri stelle klør på katten, selvom den er ute. Katteklør blir veldig lange og skarpe og de kan skrape opp seg selv når de klør. Hele poenget er vel at katten ikke skal klore deg til blods? Nettopp. Klipp klørne! Så flott at du vet bedre enn Mattilsynet som har ansvar når det kommer til dyreplageri da. Og unnskyld meg?! Hele poenget er vel faen ikke at katten ikke skal klore meg til blods?! Hverken jeg eller katten får det bedre om jeg klipper hans klør så han ikke kan klore meg til blods lenger. Katten vil fortsatt ha det på samme måte, vil fortsatt angripe meg, og jeg vil fortsatt være like bekymret for katten! 7
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #36 Skrevet 22. januar 2018 1 minutt siden, Lilleprinsesse skrev: Og det er deg. Jeg behandler hvertfall kattene mine godt. Jeg klipper de ikke selv, men hos veterinær. Og de syns jeg følger de opp så utrolig bra. Katteklør er noe alle burde bli flinkere til å stelle. Ser du ikke hva jeg skriker? Når katter kvesser klørne sine, blir det som å dra av en husflipp hos oss. De kvesser så lite, at man også bør klippe de klørne. jeg skriver og skriver fordi jeg har peiling på katter. Neeei, du skriver og skriver for å mase egentlig bare. Bare i innlegget ditt så bruker du hersketeknikker mot meg tre ganger, men du evner kanskje ikke å vinne en diskusjon med saklighet og kunnskap? Anonymkode: b18a2...5c4 6
kineknute Skrevet 22. januar 2018 #37 Skrevet 22. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Neeei, du skriver og skriver for å mase egentlig bare. Bare i innlegget ditt så bruker du hersketeknikker mot meg tre ganger, men du evner kanskje ikke å vinne en diskusjon med saklighet og kunnskap? Anonymkode: b18a2...5c4 AMEN! 4
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 22. januar 2018 #38 Skrevet 22. januar 2018 5 minutter siden, kineknute skrev: Unnskyld, men også dette ville du hatt mye svar på hvis du leste de andre innleggene. Katten har hatt helsjekk hos veterinær. Dog uten MR, CT og ultralyd, for veterinæren mente at det ikke var nødvendig - og at miljøtiltak skulle prøves først. Har forsøkt Feliway - som ikke hadde noen effekt. Har forsøkt å bytte fór, men han liker Royal Canin sitt maine coon fór best. I tillegg får han Wiskas bløtfór. Og jeg synes jo også det er merkelig, for ellers hadde jeg ikke søkt råd her. Du kan ikke sitte her og skrive at du har prøvd alt når du verken har tatt røndken, ultralyd osv. Dersom katten har vondt og utagerer på disse måtene - er det det første man gjør. Man venter ikke og ser an. Det dummeste du gir dyr er bløtfor og hvertfall fra wiskas. Bløtfor blir som junkfood for oss mennesker. Mye salt og lite kjøtt. Dette hadde du også fått med om du satt deg litt inn i katteverden. Du har kanskje hvert på helsesjekk av katten din, men det hjelper ikke om den er alvorlig syk. Jeg betalte 800 kr for EN blodprøve av katten min, og 500 kr for mange andre blodprøver også. Det var kun den ene blodprøven som ga svar på om katten min var alvorlig syk eller ikke, også. Hun tok også Røndken, hadde de ikke tatt dette hadde de ikke oppdaget astmaen hennes. Så ja, jeg syns du er uansvarlig. Man må vite at katter kan bli en stor utgift. Men du lar den for pokker meg ikke lide. Man sjekker den grundig.
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 22. januar 2018 #39 Skrevet 22. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neeei, du skriver og skriver for å mase egentlig bare. Bare i innlegget ditt så bruker du hersketeknikker mot meg tre ganger, men du evner kanskje ikke å vinne en diskusjon med saklighet og kunnskap? Anonymkode: b18a2...5c4 Kaller du det hersketeknikk, fordi jeg mener at man er uansvarlig hvis man ikke sjekker dyret godt nok? Det kom frem tilslutt at katten verken hadde tatt røndken eller flere blodprøver, noe som er en helt normal utredning for en katt. Så jeg skriver ikke masse fordi jeg bare kjeder meg. Du må se det litt mellom linjene også.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #40 Skrevet 22. januar 2018 1 minutt siden, Lilleprinsesse skrev: Du kan ikke sitte her og skrive at du har prøvd alt når du verken har tatt røndken, ultralyd osv. Dersom katten har vondt og utagerer på disse måtene - er det det første man gjør. Man venter ikke og ser an. Det dummeste du gir dyr er bløtfor og hvertfall fra wiskas. Bløtfor blir som junkfood for oss mennesker. Mye salt og lite kjøtt. Dette hadde du også fått med om du satt deg litt inn i katteverden. Du har kanskje hvert på helsesjekk av katten din, men det hjelper ikke om den er alvorlig syk. Jeg betalte 800 kr for EN blodprøve av katten min, og 500 kr for mange andre blodprøver også. Det var kun den ene blodprøven som ga svar på om katten min var alvorlig syk eller ikke, også. Hun tok også Røndken, hadde de ikke tatt dette hadde de ikke oppdaget astmaen hennes. Så ja, jeg syns du er uansvarlig. Man må vite at katter kan bli en stor utgift. Men du lar den for pokker meg ikke lide. Man sjekker den grundig. Nå er du nødt til å slutte å henvende deg til folk som om du er den eneste her slm gjør ting riktig og alle andre feil, ser du ikke at du sitter i en "god dag mann! Økseslaft" situasjon her? Ts HAR vært og fått katten undersøkt, MEN dyrlegene anbefalte MILJØTRENING først, ikke sant? Bare så du vet det, steålene fra en MR maskin tilsvarer det samme som 1000 rønkenbilder, det vet jeg, for det har min lege fortalt meg. Så jeg synes ts sin dyrlege er ganske ansvarsfull som heller venter litt, men det er vel ikke du enig i, for du hører bare på din dyrlege, hva? Anonymkode: b18a2...5c4 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå