Gå til innhold

3 mnd inn i forholdet - positiv test


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 25.1.2018 den 12.20, AnonymBruker skrev:

Fra TS. 

VI BEHOLDER BARNET!! 

Etter samtalen han hadde med foreldra sine så kjente han at han har villet beholde det hele tiden men har vært litt skummelt å si uten å ha luftet det selv for foreldra hans.

 

moren hans reagerte med å hoppe opp, skrike og gråte av glede 🙈

 

jeg er så glad akkurat nå!! Herregud er helt uvirkelig - men jeg tenkte at jeg skulle oppdatere her med det!! 

 

Takk for alle (hyggelige) svar 😊

Anonymkode: aa30b...914

Gratulere så mye 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beholde det.. er noe kvalmt med folk som kaller ungen sin for "det". Det er ikke en ting, det er en baby 

Anonymkode: bbb1a...e67

Eventuelt kan det være et foster, et embryo, et befruktet egg, et barn, et liv, alt etter hvor nøye man er på terminologi.

Gratulerer til TS 😊

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beholde det.. er noe kvalmt med folk som kaller ungen sin for "det". Det er ikke en ting, det er en baby 

Anonymkode: bbb1a...e67

Et barn - barnet. Hvilken artikkel har barn? Det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beholde det.. er noe kvalmt med folk som kaller ungen sin for "det". Det er ikke en ting, det er en baby 

Anonymkode: bbb1a...e67

Vell så tidlig så er det ikke en baby - og heller ikke et kjønn man kan gå etter - så da blir det DET.

Hva som er kvalmt med det kan jeg virkelig ikke forstå. Hvorfor ikke bare kalle det for fjerten - er det bedre? :P 

Anonymkode: aa30b...914

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2018 den 0.29, AnonymBruker skrev:

Så spennende!! Husk folsyre, tran og sunn mat ;) når er termin? Du bør melde deg inn i terminklubben som du er i. Gøy å prate med andre som er ca like langt :D

Anonymkode: fae41...12a

termin ca i slutten av september :)

Anonymkode: aa30b...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glemt ved eggløsning? Når man går på p-piller har man ikke syklus, altså ikke eggløsning (og heller ikke nødvendig med menstruasjon pga dette) så å glemme p-piller kan naturlig nok føre til eggløsning. 

Kan ikke skylde på hektisk hverdag. Jeg tar p-piller og glemmer aldri. Har også en medisinpåminner sånn at jeg er helt sikker på at den aldri er glemt. Greier man ikke ta ansvar og huske pillene så må man bruke annen prevensjon

Anonymkode: a9eaf...716

Vell - alle er forskjellige. Så hvis jeg glemmer, så glemmer jeg. Bare fordi DU ikke gjør det, så betyr det ikke at alle andre heller ikke glemmer. ;)
Rart med det der at vi er forskjellige og noen kanskje glemmer litt oftere enn andre, som mange andre ting. 

Anonymkode: aa30b...914

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vell - alle er forskjellige. Så hvis jeg glemmer, så glemmer jeg. Bare fordi DU ikke gjør det, så betyr det ikke at alle andre heller ikke glemmer. ;)
Rart med det der at vi er forskjellige og noen kanskje glemmer litt oftere enn andre, som mange andre ting. 

Anonymkode: aa30b...914

Det er menneskelig og helt normalt og ikke være helt perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære deg! 

Nå skal jeg komme med noe som mange vil se ned på og tenke at jeg er helt gal. Jeg jobber med disse problemene til daglig, og kan derav også utdype slike situasjoner en del.

Det viser seg veldig ofte at par som fikk barn sammen kort tid etter at de gikk inn i et forhold, forblir sammen. Hvorfor? Fordi disse parene blir «kjent» med hverandre under andre omstendigheter. De blir kjent når kvinnen kanskje er på sitt værste, eller når de har en tøff småbarnsperiode. Når et par blir «vandt» fil denne situasjonen, og kjent under disse omstendigheter, og fortsatt velger å være sammen, skal det mye mer til for at de går fra hverandre. 

Par som derimot er sammen i 10 år før de fikk barn, vil i flere tilfeller tenke som så at «forholdet var mye bedre før» eller «vi har det helt jævlig nå». Hvorfor? Fordi de ikke er vandt til å være i en slik situasjon sammen, og det da rett og slett blir vanskeligere å komme seg gjennom. De vil sikte til at de ikke kjenner partneren sin lenger og at de har «vokst fra hverandre». Andre vil tenke at det å få barn var det værste de har gjort med forholdet etter så mange år, for plutselig oppstår det «et problem» som blir for vanskelig.

Til syvende og sist må jeg bare si at de parene som får barn tidlig og begge er innstilt på at det skal gå bra, er de lykkeligste parene jeg har sett av de som har stiftet familie sammen.

Anonymkode: 44a22...c3e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, wintergirl skrev:

Det er menneskelig og helt normalt og ikke være helt perfekt :)

Forskjell på å glemme å gre håret og å sette et nytt liv til verden.

Dersom abort virkelig er det verste man har vært igjennom og man makter å bli uplanlagt gravid IGJEN, så er det noe virkelig galt.

Jeg gremmes over mitt eget kjønn når jeg leser ting som dette. Menn som behandler kvinner som uansvarlige småjenter får jo helt rett.

Anonymkode: a7e17...e79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskjell på å glemme å gre håret og å sette et nytt liv til verden.

Dersom abort virkelig er det verste man har vært igjennom og man makter å bli uplanlagt gravid IGJEN, så er det noe virkelig galt.

Jeg gremmes over mitt eget kjønn når jeg leser ting som dette. Menn som behandler kvinner som uansvarlige småjenter får jo helt rett.

Anonymkode: a7e17...e79

Det er helt sikkert noen mennesker som er uansvarlige og derfor endre med flere aborter, men jeg tror ikke det gjelder majoriteten. Prevensjon svikter og enda mer: menn overlater som regel all prevensjon til kvinner alene.

Anonymkode: b6f9f...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskjell på å glemme å gre håret og å sette et nytt liv til verden.

Dersom abort virkelig er det verste man har vært igjennom og man makter å bli uplanlagt gravid IGJEN, så er det noe virkelig galt.

Jeg gremmes over mitt eget kjønn når jeg leser ting som dette. Menn som behandler kvinner som uansvarlige småjenter får jo helt rett.

Anonymkode: a7e17...e79

Men det går bra med ts og hennes kjæreste. Plager det deg?

Man kan glemme pilla også.  Det er mange som er mer distré enn deg f.eks. ikke alle kan være like perfekt og ordentlig som deg.

Jeg ser forresten ikke for å lure menn selv, men uhell kan skje. Hvis en mann ikke vil ha barn så får han ta ansvar selv og bruke gummi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Å bable om hva hun burde har gjort er er unødvendig da gjort er gjort.

Det er umulig å forutsi hva som skjer om dere får et barn sammen. Dere har kjent hverandre i 5 år, men dere har ikke vært kjærester før. Grunnen til at man bør vente er jo nettopp for å bli kjent med partenern og se om en kan godta den personen med alle feil, mangler og mørke hemmeligheter. Ikke minst må en vite at en har like verdier, moraler og syn på oppdragelse. 

Å få barn er tøft for partnere som har vært sammen i årevis og som ikke nødvendigvis har hatt noen problemer i løpet av forholdet. Barseltiden kan være steintøff med unge som krever oppmerksomhet døgnet rundt, baby kan få kolikk, det blir lite søvn og om en fullammer så må en regne med at man sitter bom fast med ungen hengende på puppen konstant. De første årene kan det også bli tøft å få inn romantikk og sex. 

De som har vært igjennom noen uværsdager og kjenner hverandre godt kan klare å takle det. Perioder uten sex og gjensidig forståelse for at partner kan bli sur og grinete. Men for et fersk forhold der en kke har sett hverandres verste sider så kan det bli utfordrende når en drukner oppi barnegråt, lite søvn og bæsjebleier.

Om dere begge er innstil på å få dette barnet så er det utrolig viktig at dere prater mye om forventningene dere har til hverandre når barnet blir født. Og ikke minst snakke seriøst om verdier, moraler og oppdragelse og hvordan dere skal fordele oppgaver. At det å være i permisjon ikke er ferie. At han må overta når du trenger å hvile og at helgene vil bli forbehold hjemme med familien der du kan hvile ut mellom slagene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forskjell på å glemme å gre håret og å sette et nytt liv til verden.

Dersom abort virkelig er det verste man har vært igjennom og man makter å bli uplanlagt gravid IGJEN, så er det noe virkelig galt.

Jeg gremmes over mitt eget kjønn når jeg leser ting som dette. Menn som behandler kvinner som uansvarlige småjenter får jo helt rett.

Anonymkode: a7e17...e79

Må si at det er JEG som virkelig blir skuffet over mitt eget kjønn med mennesker som deg. Helt ærlig. 

 

Fordi en person har glemt en pille her og en pille der, så betyr det ikke at planen var å sette et nytt liv til verden. Tror du leser innlegget helt feil du. 

 

Å bare det at du legger vekt på abort IGJEN - altså herregud. Nå veit du vell ikke historien til denne jenta og HVORFOR hun måtte ta abort første gangen? Så jeg foreslår at du rett og slett klapper igjen munnen hvis du ikke skal ha noe mer FORNUFTIG å skrive! 

Anonymkode: aa30b...914

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...