Gå til innhold

3 mnd inn i forholdet - positiv test


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner du er redd for forholdet med barn så tidlig. Men du har tatt abort, hvorfor vurderer du å la det ødelegge deg en gang til?

Ellers har jeg selv vært ufrivillig barnløs i mange år og ville beholdt alle jeg hadde kunnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ignorer spydige svar. Det går an for oss andre å reflektere over situasjonen din uten å være spydig. 

Ellers tenker jeg at det er et potensielt problem hvis man ikkje kjenner barnefaren særlig godt, men det gjør du jo. Så at forholdet er nytt burde ikke være et stort problem, med mindre du ser noen røde flagg. Så jeg tror dette er noe du (og dere to) finner utav helt selv, og at det ikke finnes noe godt eller dårlig svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er TS her.

i det siste har det kommet mange fine og positive kommentarer. Det varmer. 

For å komme med en liten oppdatering så har vi ikke bestemt oss ennå - vi begge er veldig nervøse for at det fortsatt er veldig tidlig. 

Jeg har allerede snakket med moren min om ble overraskende nok glad for nyheten. 🙈

kjæresten min ønsker også å snakke med sine foreldre for å få litt perspektiv på ting og kanskje litt hjelp på vei til en beslutning jeg ønsker å ta veldig snart. 

Over de siste dagene så har det synket mer inn - og jeg ønsker å beholde det. Men jeg ønsker ikke å gjøre det aleine, så er mye som skjer. Men får håpe det kommer til en beslutning snart så jeg (forhåpentligvis) kan begynne å nyte graviditeten. 😊

Anonymkode: aa30b...914

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.01.2018 den 20.50, AnonymBruker skrev:

Hei.

forholdet til meg og typen min er relativt nytt. Vi har holdt på siden i sommer (juni-juli) men ble ikke sammen før i oktober - men vi har kjent hverandre i 5 år.

Vi er veldig glade i hverandre og er sammen 24/7 - og dette er mannen jeg kan tenke meg å leve livet mitt med.

Jeg har i alle år (siden ejg var 14) gått på p pilla. for noen år siden så sluttet jeg, begynte og sluttet. de siste årene har jeg gått på de, men har som mange andre en tendens til å glemme den. Å dette har selvfølgelig skjedd de siste mnd at jeg har glemt en her og der. Vi har sex, men han bruker aldri å komme i meg (mindre søl :P)

Men da for 2 uker siden ca så skjedde dette, at han kom i meg.

Jeg tenkte ikke noe mer over det og fortsatte dagene mine. Tirsdag 16.01 skulle jeg ha hatt mens - siden jeg går på p pilla (sånn ca iallfall :P) så pleier jeg å få den på dagen. Når onsdagen kom å fortsatt ikke mens så begynte jeg å lure, men når torsdagen kom (i dag) så ble jeg nervøs. Jeg kjøpte en pakke med strips tester og testa med en gang jeg kom hjem. Jeg hadde da allerede vært 3 ganger på do denne dagen og klokka var ca 14.00. ikke mer enn 30 sek inn etter å ha dyppet den i urin så skreik det 2 TYDELIGE streker. jeg tenkte at dette kanskje kunne være en feil så venta i 2 timer til og tok en ny test, denne var like sterk.

 

Jeg sitter nå litt i det føler jeg. Vi veit jo ikke 100% sikkert ennå (skal bestille time hos gyn) men jeg selv tror at dette er ganske sikkert.

 

Der jeg sitter nå er ganske så skremmende og trist. Jeg er sammen med verdens beste og bare 3 mnd inn i forholdet så er jeg gravid. Jeg har snakket med han om dette og han ble tatt på senga og er veldig usikker hva han selv føler, men sier at vi er sammen om det uansett hva.

Er det noen andre som har opplevd det samme og som kanskje kan fortelle litt hvordan det gikk med dere? Hvilke valg tok du/dere og hvordan gikk det?

Jeg personlig heller for å beholde det. Jeg tok en abort for 5 år siden og det er noe av det verste jeg har gjort i hele mitt liv og lovet meg selv å¨aldre gjøre det igjen.

Jeg er 26 (snart 27) og han er 29 år.

Anonymkode: aa30b...914

Behold. Jeg tok og en abort og det var noe av det verste jeg hadde opplevd... aldri igjen. Jeg er gravid igjen og overlykkelig. Det blir tøft , men verdt det.

Anonymkode: 73e77...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2018 den 22.12, AnonymBruker skrev:

Så koselig :) Blir så glad når jeg hører slikt ;* Hvordan håndterte dere situasjonen?

Anonymkode: aa30b...914

Vi fikk sjokk. Og når det hadde lagt seg så fant vi begge ut at vi ville ha barn og ble enige om å satse. Angrer ikke ett sekund!

Anonymkode: 72363...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi fikk sjokk. Og når det hadde lagt seg så fant vi begge ut at vi ville ha barn og ble enige om å satse. Angrer ikke ett sekund!

Anonymkode: 72363...faa

Er i ganske sjokk ennå begge to. Men jeg tror hele «problemet» ligger at det er tidlig. Han har sagt (tidligere også) at det er meg han vil ha barn med - men tror vi rett og slett trenger å snakke med mennesker på hver vår kant for å forstå at det er virkelig:)

Anonymkode: aa30b...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig lurt å ta kontakt med amathea og eventuelt nevne for begge sine foreldre.

Han min nevnte ingenting til sine før etter aborten (men eg fortellte jo det til hans foreldre for de hadde mistanke) og utfallet hadde kanskje vert annerledes om han sa noe til foreldrene sine fra starten av. Han sa også det var meg han ville ha barn med, men var ikke klar for å bli far.

Håper dere bestemmer dere fort, å ikke går 3mnd sånn eg gjorde. Håper selfølgelig også att dere beholder 😊 Forhold kan ryke uansett om det er ett barn i bilde eller ikke.

Anonymkode: c3fa7...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2018 den 3.43, AnonymBruker skrev:

Uansvarlig, når dere vet konsekvensene. Finnes også p-plaster, pessar og spiral blant annet. 

Anonymkode: 97b8b...ef6

Hva er vitsen med å skrive dette nå? Har du aldri gjort noe du skulle gjort annerledes i ettertid?

Anonymkode: fae41...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra TS. 

VI BEHOLDER BARNET!! 

Etter samtalen han hadde med foreldra sine så kjente han at han har villet beholde det hele tiden men har vært litt skummelt å si uten å ha luftet det selv for foreldra hans.

 

moren hans reagerte med å hoppe opp, skrike og gråte av glede 🙈

 

jeg er så glad akkurat nå!! Herregud er helt uvirkelig - men jeg tenkte at jeg skulle oppdatere her med det!! 

 

Takk for alle (hyggelige) svar 😊

Anonymkode: aa30b...914

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du bare føle på selv TS. Jeg tror du har lyst til å beholde og da gjør du det. Det går sikkert bra. 

Jeg personlig hadde tatt abort i din situasjon. Jeg har en datter på 3.5 mnd, jeg og min mann var sammen 7 år før vi begynte å prøve på henne. Det var først da jeg følte meg helt klar.  Jeg hadde aldri følt meg klar for barn etter 3 mnd..

Men som sagt, folk er forskjellige.  Gjør det du føler er riktig for deg og kjæresten. Med forbehold om at du har jobb og stabil økonomi!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fra TS. 

VI BEHOLDER BARNET!! 

Etter samtalen han hadde med foreldra sine så kjente han at han har villet beholde det hele tiden men har vært litt skummelt å si uten å ha luftet det selv for foreldra hans.

 

moren hans reagerte med å hoppe opp, skrike og gråte av glede 🙈

 

jeg er så glad akkurat nå!! Herregud er helt uvirkelig - men jeg tenkte at jeg skulle oppdatere her med det!! 

 

Takk for alle (hyggelige) svar 😊

Anonymkode: aa30b...914

Så bra! Lykke til med svangerskapet og etter hvert småbarnslivet :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
På 18.1.2018 den 20.50, AnonymBruker skrev:

Hei.

forholdet til meg og typen min er relativt nytt. Vi har holdt på siden i sommer (juni-juli) men ble ikke sammen før i oktober - men vi har kjent hverandre i 5 år.

Vi er veldig glade i hverandre og er sammen 24/7 - og dette er mannen jeg kan tenke meg å leve livet mitt med.

Jeg har i alle år (siden ejg var 14) gått på p pilla. for noen år siden så sluttet jeg, begynte og sluttet. de siste årene har jeg gått på de, men har som mange andre en tendens til å glemme den. Å dette har selvfølgelig skjedd de siste mnd at jeg har glemt en her og der. Vi har sex, men han bruker aldri å komme i meg (mindre søl :P)

Men da for 2 uker siden ca så skjedde dette, at han kom i meg.

Jeg tenkte ikke noe mer over det og fortsatte dagene mine. Tirsdag 16.01 skulle jeg ha hatt mens - siden jeg går på p pilla (sånn ca iallfall :P) så pleier jeg å få den på dagen. Når onsdagen kom å fortsatt ikke mens så begynte jeg å lure, men når torsdagen kom (i dag) så ble jeg nervøs. Jeg kjøpte en pakke med strips tester og testa med en gang jeg kom hjem. Jeg hadde da allerede vært 3 ganger på do denne dagen og klokka var ca 14.00. ikke mer enn 30 sek inn etter å ha dyppet den i urin så skreik det 2 TYDELIGE streker. jeg tenkte at dette kanskje kunne være en feil så venta i 2 timer til og tok en ny test, denne var like sterk.

 

Jeg sitter nå litt i det føler jeg. Vi veit jo ikke 100% sikkert ennå (skal bestille time hos gyn) men jeg selv tror at dette er ganske sikkert.

 

Der jeg sitter nå er ganske så skremmende og trist. Jeg er sammen med verdens beste og bare 3 mnd inn i forholdet så er jeg gravid. Jeg har snakket med han om dette og han ble tatt på senga og er veldig usikker hva han selv føler, men sier at vi er sammen om det uansett hva.

Er det noen andre som har opplevd det samme og som kanskje kan fortelle litt hvordan det gikk med dere? Hvilke valg tok du/dere og hvordan gikk det?

Jeg personlig heller for å beholde det. Jeg tok en abort for 5 år siden og det er noe av det verste jeg har gjort i hele mitt liv og lovet meg selv å¨aldre gjøre det igjen.

Jeg er 26 (snart 27) og han er 29 år.

Anonymkode: aa30b...914

Syntes jo det er dumt å ha sex uten annen prevansjon når du VET at du glemmer noen piller..  det er å være uansvarlig tenker nå jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!! Husk folsyre, tran og sunn mat ;) når er termin? Du bør melde deg inn i terminklubben som du er i. Gøy å prate med andre som er ca like langt :D

Anonymkode: fae41...12a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.1.2018 den 12.20, AnonymBruker skrev:

Fra TS. 

VI BEHOLDER BARNET!! 

Etter samtalen han hadde med foreldra sine så kjente han at han har villet beholde det hele tiden men har vært litt skummelt å si uten å ha luftet det selv for foreldra hans.

 

moren hans reagerte med å hoppe opp, skrike og gråte av glede 🙈

 

jeg er så glad akkurat nå!! Herregud er helt uvirkelig - men jeg tenkte at jeg skulle oppdatere her med det!! 

 

Takk for alle (hyggelige) svar 😊

Anonymkode: aa30b...914

Gratulerer, så hyggelig! Kjempeflott at dere får støtte fra begge foreldresidene, det hjelper mye!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2018 den 21.44, AnonymBruker skrev:

som jeg skriver så går jeg også på p pillene men i en travel hverdag så har den blitt glemt noen ganger - og da ble den desverre glemt ved EL. Vil ikke kalle det uansvarlig da jeg skriver det i innlegget - men nå er ikke dette kjernen heller :)

Anonymkode: aa30b...914

Glemt ved eggløsning? Når man går på p-piller har man ikke syklus, altså ikke eggløsning (og heller ikke nødvendig med menstruasjon pga dette) så å glemme p-piller kan naturlig nok føre til eggløsning. 

Kan ikke skylde på hektisk hverdag. Jeg tar p-piller og glemmer aldri. Har også en medisinpåminner sånn at jeg er helt sikker på at den aldri er glemt. Greier man ikke ta ansvar og huske pillene så må man bruke annen prevensjon

Anonymkode: a9eaf...716

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.1.2018 den 20.50, AnonymBruker skrev:

Hei.

forholdet til meg og typen min er relativt nytt. Vi har holdt på siden i sommer (juni-juli) men ble ikke sammen før i oktober - men vi har kjent hverandre i 5 år.

Vi er veldig glade i hverandre og er sammen 24/7 - og dette er mannen jeg kan tenke meg å leve livet mitt med.

Jeg har i alle år (siden ejg var 14) gått på p pilla. for noen år siden så sluttet jeg, begynte og sluttet. de siste årene har jeg gått på de, men har som mange andre en tendens til å glemme den. Å dette har selvfølgelig skjedd de siste mnd at jeg har glemt en her og der. Vi har sex, men han bruker aldri å komme i meg (mindre søl :P)

Men da for 2 uker siden ca så skjedde dette, at han kom i meg.

Jeg tenkte ikke noe mer over det og fortsatte dagene mine. Tirsdag 16.01 skulle jeg ha hatt mens - siden jeg går på p pilla (sånn ca iallfall :P) så pleier jeg å få den på dagen. Når onsdagen kom å fortsatt ikke mens så begynte jeg å lure, men når torsdagen kom (i dag) så ble jeg nervøs. Jeg kjøpte en pakke med strips tester og testa med en gang jeg kom hjem. Jeg hadde da allerede vært 3 ganger på do denne dagen og klokka var ca 14.00. ikke mer enn 30 sek inn etter å ha dyppet den i urin så skreik det 2 TYDELIGE streker. jeg tenkte at dette kanskje kunne være en feil så venta i 2 timer til og tok en ny test, denne var like sterk.

 

Jeg sitter nå litt i det føler jeg. Vi veit jo ikke 100% sikkert ennå (skal bestille time hos gyn) men jeg selv tror at dette er ganske sikkert.

 

Der jeg sitter nå er ganske så skremmende og trist. Jeg er sammen med verdens beste og bare 3 mnd inn i forholdet så er jeg gravid. Jeg har snakket med han om dette og han ble tatt på senga og er veldig usikker hva han selv føler, men sier at vi er sammen om det uansett hva.

Er det noen andre som har opplevd det samme og som kanskje kan fortelle litt hvordan det gikk med dere? Hvilke valg tok du/dere og hvordan gikk det?

Jeg personlig heller for å beholde det. Jeg tok en abort for 5 år siden og det er noe av det verste jeg har gjort i hele mitt liv og lovet meg selv å¨aldre gjøre det igjen.

Jeg er 26 (snart 27) og han er 29 år.

Anonymkode: aa30b...914

Beholde det.. er noe kvalmt med folk som kaller ungen sin for "det". Det er ikke en ting, det er en baby 

Anonymkode: bbb1a...e67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2018 den 20.50, AnonymBruker skrev:

Hei.

forholdet til meg og typen min er relativt nytt. Vi har holdt på siden i sommer (juni-juli) men ble ikke sammen før i oktober - men vi har kjent hverandre i 5 år.

Vi er veldig glade i hverandre og er sammen 24/7 - og dette er mannen jeg kan tenke meg å leve livet mitt med.

Jeg har i alle år (siden ejg var 14) gått på p pilla. for noen år siden så sluttet jeg, begynte og sluttet. de siste årene har jeg gått på de, men har som mange andre en tendens til å glemme den. Å dette har selvfølgelig skjedd de siste mnd at jeg har glemt en her og der. Vi har sex, men han bruker aldri å komme i meg (mindre søl :P)

Men da for 2 uker siden ca så skjedde dette, at han kom i meg.

Jeg tenkte ikke noe mer over det og fortsatte dagene mine. Tirsdag 16.01 skulle jeg ha hatt mens - siden jeg går på p pilla (sånn ca iallfall :P) så pleier jeg å få den på dagen. Når onsdagen kom å fortsatt ikke mens så begynte jeg å lure, men når torsdagen kom (i dag) så ble jeg nervøs. Jeg kjøpte en pakke med strips tester og testa med en gang jeg kom hjem. Jeg hadde da allerede vært 3 ganger på do denne dagen og klokka var ca 14.00. ikke mer enn 30 sek inn etter å ha dyppet den i urin så skreik det 2 TYDELIGE streker. jeg tenkte at dette kanskje kunne være en feil så venta i 2 timer til og tok en ny test, denne var like sterk.

 

Jeg sitter nå litt i det føler jeg. Vi veit jo ikke 100% sikkert ennå (skal bestille time hos gyn) men jeg selv tror at dette er ganske sikkert.

 

Der jeg sitter nå er ganske så skremmende og trist. Jeg er sammen med verdens beste og bare 3 mnd inn i forholdet så er jeg gravid. Jeg har snakket med han om dette og han ble tatt på senga og er veldig usikker hva han selv føler, men sier at vi er sammen om det uansett hva.

Er det noen andre som har opplevd det samme og som kanskje kan fortelle litt hvordan det gikk med dere? Hvilke valg tok du/dere og hvordan gikk det?

Jeg personlig heller for å beholde det. Jeg tok en abort for 5 år siden og det er noe av det verste jeg har gjort i hele mitt liv og lovet meg selv å¨aldre gjøre det igjen.

Jeg er 26 (snart 27) og han er 29 år.

Anonymkode: aa30b...914

Beholde det.. er noe kvalmt med folk som kaller ungen sin for "det". Det er ikke en ting, det er en baby 

Anonymkode: bbb1a...e67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beholde det.. er noe kvalmt med folk som kaller ungen sin for "det". Det er ikke en ting, det er en baby 

Anonymkode: bbb1a...e67

Så tidlig er det et foster og ikke en baby.

Anonymkode: a8fdd...677

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er par som har vært sammen i noen år og som blir slutt når de får barn. Aldri garanti uansett. Har dere det bra i sammen så går dette bra ts :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...