Gå til innhold

Hvordan kan jeg treffe kvinner når jeg jobber hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Minesveiper skrev:

Jeg leste undersøkelser fra nettdating og speedating som viste at utseende på mannen var viktigst, personligheten var nr 2, og inntekt kom på en tredje plass når det kom til hva som hadde størst påvirkning når det gjaldt mannens attraktivitet. Jeg mener at I Norge er høyere utdanning mer et symbol på at du til en viss grad tilhører den intellektuelle siden mer enn den praktiske. Jeg gjorde noen søk på et par fagutdannelser og de tjener ca like mye som diverse jobber en må ha høyere utdanning for å få. Dette er et av hovedelementene i min argumentasjon, for i Usa for eksempel får du ikke bare en symbolsk fordel, men den høyere utdanningen gir utslag i bedre levevilkår fordi lønningene er bedre sånn generelt for de som har høyere utdanning. I det sosialdemokratiske samfunnet er lønnsforskjellene mindre og derfor gir det ikke samme utslag å ha høyere utdanning i disse samfunnene når det kommer til hvor attraktiv en mann er.

Det jeg føler du sier er at like barn leker best, og det er jeg til en viss grad enig i, men saken er at majoriteten av befolkningen i Norge har ikke høyere utdanning. Utseende og personlighet kommer i første rekke, og dersom en som mann har mangler i disse kategoriene vil han slite uansett om man har høyere utdanning eller ikke. 

Det er sant, men da får man heller ikke jobben som gir super høy sosial status som kvinner i Norge er så "opptatt" av (bare tull i mine øyne). Det eneste jeg er enig i har stor betydning er kjendisstatus. Grunnen til at svært mange mannlige akademikere sliter når det kommer til damer er fordi de ikke er utadvente, og særlig sosiale. Fordi initiativbyrden generelt ligger hos mannen favoriseres menn som er utadvente og frempå. Det at en mann er utadvent og frempå er langt viktigere for hans suksess enn om han har høyere utdanning eller ikke, gitt at han er oppegående og har sosiale antenner ellers. Denne tråden er et godt eksempel på det hvor ts virker å være en seriøs fyr som trener og jobber mye. Det hjelper ikke han at han har livet sitt på stell når han ikke er sosial og møter kvinner noen steder. Kvinner kommer ikke til å oppsøke han i det daglige, det er han som må oppsøke dem. 

Naturlig nok vil man finne at utseende er viktigst på nettdating/speeddating. Dette er datingformer som anses som ganske overfladiske i det store og hele, og det er også veldig mange yngre mennesker som bruker disse tjenestene. På noen datingplattformer er det en majoritet av yngre personer, og det er da ikke så overraskende at mange av disse fokuserer mer på de ytra faktorene, enn de som er eldre. Slik har det på mange måter alltid vært, selv om det kanskje blir mer synlig enn før, når utbredelsen av datingapper har blitt så stor. Når man blir eldre, endrer også fokuset seg noe, slik at det å ha "ting på stell" typisk blir viktigere for kvinner, og da er høyere utdanning en viktigere faktor. 

Ofte dreier det seg også om hvordan spørsmålene er stilt. Når man først har en spørreundersøkelse der man blir bedt om å rangere disse tingene, så må man jo nødvendigvis svare på dette og sette opp en prioritert rekkefølge, men det betyr ikke at utdanning/karriere ikke er viktig i det hele tatt. Alt annet lik, er det på generelt grunnlag gjerne bedre å ha høyere utdanning enn å ikke ha det. 

En håndverker karriere vs. en "intellektuell" karriere handler videre ikke bare om lønnsvilkår. Har på ingen måte noe mot de praktiske fagene, men det er jo ofte yrker med en god del fysisk slit, lange dager, og for mange - stor konkurranse fra lavkostland, som presser vilkårene i negativ retning. Selv om håndverksyrker i Norge er langt bedre lønnet enn i de fleste andre land, så er det likevel mange kvinner som foretrekker menn som ikke er håndverkere siden man ikke bare ser etter en mann som tjener ok/bra, men også en partner som kan dele den samme livsstilen og livsvilkårene. Om damen f.eks. jobber som siviløkonom og reiser verden rundt i selskapet hun jobber, ønsker hun kanskje å dele noe av dette med en fremtidig mann. Det blir vanskelig hvis han jobber lange dager som håndverker på faste steder i landet, og da ikke har den samme reisefriheten i jobben. 

Man trenger ikke nødvendigvis toppkarakterer og en topp CV med verv, frivillig arbeid og internships for å bygge en ålreit karriere. Det er selvfølgelig et pluss, men noe av fordelen med en akademisk karriere er at det - selv om det kan være vanskeligere å komme i gang - ofte er enklere å klatrer i gradene når man først får foten innenfor. Som nyutdanndet akademiker begynner man kanskje i kvinners øyne lavere på rangstigen enn en godt betalt håndverker, men man har til gjengjeld et større karrieremessig potensial dersom man er dyktig. 

At man ikke får snøret i bånn dersom man aldri er sosial og ikke møter noen er jeg jo for så vidt enig i, men jeg ser ikke helt relevansen her, for det er jo noe som gjelder alle grupper menn, uavhengig av sosiosøkokonomisk bakgrunn; en håndverker drar jo heller ikke damer dersom han sitter inne og ikke sosialiserer. Jeg ser heller ikke hvorfor du mener at dette er noe som er mer gjeldende for akademikere enn håndverkere. Spør du meg er det snarere motsatt, siden studietiden innen akademiske fag er relativt lang, og muliggjør utstrakt sosialisering med det motsatte kjønn. Det er da også veldig mange som finner hverandre under studiene, og som fortsetter å være sammen i voksen alder. Tallene viser oss jo faktisk at det er litt flere kvinner som tar høyere utdanning på generelt grunnlag, så dette er jo faktisk en ypperlig anledning for menn til å lete etter partner bare man er noenlunde sosial. Du finner ikke mange kvinner på de typiske, klassiske yrkesutdanningene. 

Anonymkode: 0e3c4...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minesveiper
5 hours ago, AnonymBruker said:

En håndverker karriere vs. en "intellektuell" karriere handler videre ikke bare om lønnsvilkår. Har på ingen måte noe mot de praktiske fagene, men det er jo ofte yrker med en god del fysisk slit, lange dager, og for mange - stor konkurranse fra lavkostland, som presser vilkårene i negativ retning. Selv om håndverksyrker i Norge er langt bedre lønnet enn i de fleste andre land, så er det likevel mange kvinner som foretrekker menn som ikke er håndverkere siden man ikke bare ser etter en mann som tjener ok/bra, men også en partner som kan dele den samme livsstilen og livsvilkårene. Om damen f.eks. jobber som siviløkonom og reiser verden rundt i selskapet hun jobber, ønsker hun kanskje å dele noe av dette med en fremtidig mann. Det blir vanskelig hvis han jobber lange dager som håndverker på faste steder i landet, og da ikke har den samme reisefriheten i jobben. 

Anonymkode: 0e3c4...8e2

Det er greit, men igjen handler dette om at like barn leker best, og majoriteten av befolkningen har ikke høyere utdanning. Dvs de uten utdanning leker kanskje best med de som ikke har utdanning, og de er i flertall.

5 hours ago, AnonymBruker said:

At man ikke får snøret i bånn dersom man aldri er sosial og ikke møter noen er jeg jo for så vidt enig i, men jeg ser ikke helt relevansen her, for det er jo noe som gjelder alle grupper menn, uavhengig av sosiosøkokonomisk bakgrunn; en håndverker drar jo heller ikke damer dersom han sitter inne og ikke sosialiserer.

Anonymkode: 0e3c4...8e2

Poenget er at når det blir snakket om menn, og hvor attraktiv en mann er kommer høyere utdanning opp som en faktor som utgjør en betydelig forskjell. Det er langt i fra slik at kvinner løper etter en bare fordi man har høyere utdanning. Som jeg sier, og statistikken sier er utseende og personligheten viktigere. Så er det en gang slik at kvinnene på nettdating og datingapper bare finner 20% av mennene over gjennomsnittlige attraktive noe som skaper et enda større press når det kommer til at menn må være utadvente og sosiale. Du har helt riktig i at en håndverker som ikke sosialiserer seg ikke drar damer, og slik er det også for en mann med høyere utdanning. Ergo det er ikke utdanningen deres som er det avgjørende her, det er heller en feilslått strategi i en kjønnsdynamikk hvor mannen generelt sitter med initiativbyrden. Vi som menn har ikke i like stor grad råd til å være passive, og det er det som burde kommuniseres til menn. Istedenfor å rette fokus mot utdanning vs fagarbeidere eller menn uten utdanning burde det vært rettet fokus mot hva som kreves av sosiale ferdigheter når det kommer til å være populær hos damer. Så kan man heller si: "Noen damer har et sterkt ønske om at mannen har høyere utdanning".

5 hours ago, AnonymBruker said:

Spør du meg er det snarere motsatt, siden studietiden innen akademiske fag er relativt lang, og muliggjør utstrakt sosialisering med det motsatte kjønn. Det er da også veldig mange som finner hverandre under studiene, og som fortsetter å være sammen i voksen alder. Tallene viser oss jo faktisk at det er litt flere kvinner som tar høyere utdanning på generelt grunnlag, så dette er jo faktisk en ypperlig anledning for menn til å lete etter partner bare man er noenlunde sosial. Du finner ikke mange kvinner på de typiske, klassiske yrkesutdanningene. 

Anonymkode: 0e3c4...8e2

 Det er et godt poeng, men igjen så må man være av den sosiale typen for å kunne dra nytte av denne fordelen. Så er det heller ikke slik at bare fordi man er sosial så vil man møte en kvinne man liker. De fleste menn som er sosiale vil oppleve at noen kvinner blir forelsket i en uten at man har gjort noen fremstøt, men det er ikke det som er normalen. Normalen er at de fleste kvinner forholder seg nøytrale til deg, og gjennom å gjøre et godt inntrykk, og å skape noen gnister kan man få muligheten til å bli bedre kjent. For å gjøre inntrykk på damen må man ta kontakt med henne, og for å skape det gode inntrykket og gnisten som trengs trenger man gode sosiale ferdigheter. Menn har generelt større press på seg når det kommer til å utvikle sosiale ferdigheter spesielt innen sjekking, noe som er grunnen til at kvinner aldri snakker om dette. 

Når du sier at det er flere kvinner som tar høyere utdanning burde du også ha i bakhode hvordan kjønnsfordelingen ser ut på de ulike fakultetene. For eksempel vil du finne et ganske stort flertall av kvinner på sykepleierstudiene, og sikkert psykologi og muligens sosiologi fakultet også. Disse treffer nok ikke realfagstudentene på med mindre de gjør en felles aktivitet med dem. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Minesveiper skrev:

Det er greit, men igjen handler dette om at like barn leker best, og majoriteten av befolkningen har ikke høyere utdanning. Dvs de uten utdanning leker kanskje best med de som ikke har utdanning, og de er i flertall.

Poenget er at når det blir snakket om menn, og hvor attraktiv en mann er kommer høyere utdanning opp som en faktor som utgjør en betydelig forskjell. Det er langt i fra slik at kvinner løper etter en bare fordi man har høyere utdanning. Som jeg sier, og statistikken sier er utseende og personligheten viktigere. Så er det en gang slik at kvinnene på nettdating og datingapper bare finner 20% av mennene over gjennomsnittlige attraktive noe som skaper et enda større press når det kommer til at menn må være utadvente og sosiale. Du har helt riktig i at en håndverker som ikke sosialiserer seg ikke drar damer, og slik er det også for en mann med høyere utdanning. Ergo det er ikke utdanningen deres som er det avgjørende her, det er heller en feilslått strategi i en kjønnsdynamikk hvor mannen generelt sitter med initiativbyrden. Vi som menn har ikke i like stor grad råd til å være passive, og det er det som burde kommuniseres til menn. Istedenfor å rette fokus mot utdanning vs fagarbeidere eller menn uten utdanning burde det vært rettet fokus mot hva som kreves av sosiale ferdigheter når det kommer til å være populær hos damer. Så kan man heller si: "Noen damer har et sterkt ønske om at mannen har høyere utdanning".

 Det er et godt poeng, men igjen så må man være av den sosiale typen for å kunne dra nytte av denne fordelen. Så er det heller ikke slik at bare fordi man er sosial så vil man møte en kvinne man liker. De fleste menn som er sosiale vil oppleve at noen kvinner blir forelsket i en uten at man har gjort noen fremstøt, men det er ikke det som er normalen. Normalen er at de fleste kvinner forholder seg nøytrale til deg, og gjennom å gjøre et godt inntrykk, og å skape noen gnister kan man få muligheten til å bli bedre kjent. For å gjøre inntrykk på damen må man ta kontakt med henne, og for å skape det gode inntrykket og gnisten som trengs trenger man gode sosiale ferdigheter. Menn har generelt større press på seg når det kommer til  å utvikle sosiale ferdigheter spesielt innen sjekking, noe som er grunnen til at kvinner aldri snakker om dette. 

Når du sier at det er flere kvinner som tar høyere utdanning burde du også ha i bakhode hvordan kjønnsfordelingen ser ut på de ulike fakultetene. For eksempel vil du finne et ganske stort flertall av kvinner på sykepleierstudiene, og sikkert psykologi og muligens sosiologi fakultet også. Disse treffer nok ikke realfagstudentene på med mindre de gjør en felles aktivitet med dem. 

Ja, det handler i noen grad om at "like barn leker best", men også livsvilkår. En håndverker i et tungt yrke kan videre f. eks. ikke stå i yrket til pensjonsalder. Det kan de i "intellektuelle" yrker, altså de jobbene som ikke er veldig fysiske. Jo eldre man blir, jo viktigere er dette. Videre er det stadig flere kvinner vs. menn som tar høyere utdanning, og det betyr i praksis at stadig flere kvinner vil se etter disse tingene. Selv om majoriteten av befolkningen ikke har høyere utdanning, så har dette steget kraftig de siste tiårene, og jeg tror den utviklingen bare vil fortsette. Med tiden vil det altså bli viktigere å ha høyere utdanning for menn. 

For så vidt enig i feilslått kjønnsdynamikk og at det ikke er slik at kvinner løper etter menn bare fordi han har høyere utdanning, men om du setter to ellers ganske like menn opp mot hverandre, der den ene har høy utdanning og den andre ikke har det, vil kvinner i overraskende mange tilfeller velge han med høy utdanning og ok/god karriere, gitt at begge mennene er omtrent like sosiale og har omtrent likt dametekke. For øvrig fester jeg ikke helt lik til den statistikken nettdatingselskapene presenterer. Som skrevet i forrige innlegg, veldig mange av deltakerne på slike plattformer er unge, noe som i seg selv skaper tendens for å  være opptatt av utseende. Eller sagt med andre ord; yngre mennesker velger tradisjonelt mer overfladisk enten de ser etter partnere på nettdatingplattformer eller ikke. Men dette har en tendens til å snurre mer rundt at han har "alt på stell" jo eldre man blir. Videre har du en annen gruppe på disse plattformene som logisk sett vil skape statistisk støy; de som ikke er veldig seriøse og egentlig ikke leter veldig hardt etter en partner. For løsere typer tilknytning er det et velkjent fenomen at utseende er ekstra viktig. 

Ellers enig i dette med hvordan man skaper tiltrektning og gnister, men dette er jo noe som i bunn og grunn er ganske likt for alle menn. Det er bare det at min erfaring blant "min gjeng" tilsier at man kommer lengre med høyere utdanning en uten ( i tillegg til sosiale egenskaper). 

Jada, jeg er klar over kjønnsfordelingen ved de ulike fakultetene, og man har typisk flere kvinner på "mykere" fag enn på de renere realfaglige retnignene. Likevel er det noen likheter mellom ulike studier. Den akademiske metoden, måten å tenke på og ressonere seg frem til svar ligger til grunn i all utdanning. Dermed kan man relativt lett merke hvilken falig bakgrunn en mann eller kvinne har i datingsammenheng. 

Anonymkode: 0e3c4...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2018 den 11.38, AnonymBruker skrev:

Jeg hører konstant her på KG om kvinner som hater så sykt at menn skal "prøve å sjekke dem opp" på treningssenter (dvs prate med dem) så det tror jeg ikke er så lurt

Det er nå det med å sjekke dem opp og sjekke dem opp også da. Det er forskjell på å smile og si hei og det å invadere rommet hennes ut av ingen ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2018 den 19.25, AnonymBruker skrev:

"Kvinner møter man overalt"

Jeg jobber hver dag som alle andre, og forstår ikke hvordan jeg kan treffe kvinner. Der er ingen på jobben. Når jeg kommer hjem fra jobb så drar jeg på trening og etter det så er det kveld, og så legger man seg. 

Forstå meg rett, jeg er singel og ønsker å bli kjent med kvinner. Tinder er ikke så aktuelt. 

Jeg er noen og tjue år, mann :) 

Anonymkode: a6ccc...b5b

På ferier. I helgene. På fester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, det handler i noen grad om at "like barn leker best", men også livsvilkår. En håndverker i et tungt yrke kan videre f. eks. ikke stå i yrket til pensjonsalder. Det kan de i "intellektuelle" yrker, altså de jobbene som ikke er veldig fysiske. Jo eldre man blir, jo viktigere er dette. Videre er det stadig flere kvinner vs. menn som tar høyere utdanning, og det betyr i praksis at stadig flere kvinner vil se etter disse tingene. Selv om majoriteten av befolkningen ikke har høyere utdanning, så har dette steget kraftig de siste tiårene, og jeg tror den utviklingen bare vil fortsette. Med tiden vil det altså bli viktigere å ha høyere utdanning for menn. 

Anonymkode: 0e3c4...8e2

Jeg forstår logikken, og det du skriver gir mening. Det kan godt hende du får riktig her når den tid kommer, men jeg mener at useende er viktigere av flere grunner, og jeg kommer til å holde på den meningen både pga av det statistikken viser, og pga det jeg selv har observert. 

1 hour ago, AnonymBruker said:

For så vidt enig i feilslått kjønnsdynamikk og at det ikke er slik at kvinner løper etter menn bare fordi han har høyere utdanning, men om du setter to ellers ganske like menn opp mot hverandre, der den ene har høy utdanning og den andre ikke har det, vil kvinner i overraskende mange tilfeller velge han med høy utdanning og ok/god karriere, gitt at begge mennene er omtrent like sosiale og har omtrent likt dametekke. For øvrig fester jeg ikke helt lik til den statistikken nettdatingselskapene presenterer. Som skrevet i forrige innlegg, veldig mange av deltakerne på slike plattformer er unge, noe som i seg selv skaper tendens for å  være opptatt av utseende. Eller sagt med andre ord; yngre mennesker velger tradisjonelt mer overfladisk enten de ser etter partnere på nettdatingplattformer eller ikke. Men dette har en tendens til å snurre mer rundt at han har "alt på stell" jo eldre man blir. Videre har du en annen gruppe på disse plattformene som logisk sett vil skape statistisk støy; de som ikke er veldig seriøse og egentlig ikke leter veldig hardt etter en partner. For løsere typer tilknytning er det et velkjent fenomen at utseende er ekstra viktig. 

Anonymkode: 0e3c4...8e2

Det er meget mulig at det stemmer gitt rammeverket du har skissert, men jeg mener da altså at hvis en bruker samme rammeverk, med endrer det slik at mannen uten høyere utdanning er kjekkere, så vil han generelt vinne konkurransen. Det er da gitt at han er oppegående sånn ellers. 

Ellers er jeg enig i at utdanning blir viktigere for kvinner jo eldre de blir, men jeg fester da større lit til den statistikken enn det du gjør. Selv om nettdating tegner et noe dystert bilde for menn, så mener jeg at ting er mye bedre utenfor nettdating, altså på sosiale arenaer. Man kommer langt med sjarm og gode sosiale ferdigheter, og dette er grunnen til at ting ikke er heltsvart for menn. Når det kommer til utseende, så er det slik at et bra utseende vil øke sjansene for suksess per initiativ betraktelig, og pga dette er utseende en indirekte katalysator for selvtillit. Så mens en populær kjekk gutt går inn i tyveårene med relativt god selvtillit, går den normale gutten inn i tyveårene med betydeligere dårlige selvtillit generelt, og det i kjønnsdynamikk hvor han må ta initiativ. Så normale og "stygge" menn, som da utgjør 80% av mennene hvis statistikken fra nettdating og tinder er representativ, har ikke helt de beste forutsetningene for å bli attraktive, og dette preger hele voksenlivet deres. Den største utfordringen er å ha sterk nok psyke til å ikke bli nedbrutt av avvisningene som kommer når man har initiativbyrden. Det er fullt mulig å bli populær hos damene selv om man er helt normal utseendemessig, men veien er mye tyngre.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ellers enig i dette med hvordan man skaper tiltrektning og gnister, men dette er jo noe som i bunn og grunn er ganske likt for alle menn. Det er bare det at min erfaring blant "min gjeng" tilsier at man kommer lengre med høyere utdanning en uten ( i tillegg til sosiale egenskaper). 

Anonymkode: 0e3c4...8e2

  Artig, min erfaring fra min gjeng, er at man kommer lengre med utseende. De fleste av oss har høyere utdanning.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jada, jeg er klar over kjønnsfordelingen ved de ulike fakultetene, og man har typisk flere kvinner på "mykere" fag enn på de renere realfaglige retnignene. Likevel er det noen likheter mellom ulike studier. Den akademiske metoden, måten å tenke på og ressonere seg frem til svar ligger til grunn i all utdanning. Dermed kan man relativt lett merke hvilken falig bakgrunn en mann eller kvinne har i datingsammenheng. 

Anonymkode: 0e3c4...8e2

Fair enough. Jeg mener jo at denne evnen til å reflektere, resonnere osv er den "symbolske" merkelappen man får ved å ta høyere utdanning i det sosialdemokratiske samfunn. Som du skriver er du og flere damer opptatt av at mannen tilhører samme symbolunivers. Det er viktig at han kan holde følge intellektuelt sett, og også det du skriver om livsvilkår. Utdanningen til mannen er det sosiale signalet på at han tilhører samme gruppe som deg. Jeg mener jo da at høyere utdanning i samfunn hvor det er betydelige lønnsforskjeller mellom de som har høyere utdanning, og de som ikke har det, er en mye viktigere faktor når det kommer til mannens attraktivitet. I de samfunnene er ikke den høyere utdanningen bare et signal på at mannen er mer "intellektuell", men utdanningen hans gir tilgang på bedre levevilkår. Nå har plutselig damene i nedre middelklasse incentiver til å "gifte seg oppover" fordi da trenger ikke de å måtte jobbe 2-3 jobber samtidig lengre og stresse seg ihjel. Norske damer har ikke de samme incentivene til å finne menn med høyere utdanning fordi lønnsforskjellene er betraktelig mindre. Dette er hovedargumentasjonen min om hvorfor høyere utdanning ikke er like viktig i Norge. Det er bare "intellektuelle" damer som er opptatt av at mannen må være "intellektuell", og som jeg har sagt mange ganger har ikke majoriteten av befolkningen høyere utdanning. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS,
Du kan trøste deg med at kvinnene du skal finne din blant, også er på jobb. Det betyr av i arbeidstida så finner du ikke noen likevel.

Alt dette ballet med status, inntjening, ambisjoner, bakgrunn, karakterer osv., det kan du glemme i første omgang. Du kan anta at hun bruker tre sekunder på å finne ut om hun i det hele tatt vil snakke med deg, og etter 6 minutter forlengst har gjort et slags forprosjekt på deg om du er interessant for videre vurdering eller ikke. Med mindre du innleder med å si "hei jeg heter [navn], hadde [karakter] i snitt og tjener [brutto årslønn med alle tillegg]" så har er du godt i gang med å få lagt grunnlaget for første date eller så har hun avskrevet deg lenge før hun vet om du er ufør, millionær eller tyv.

Jeg tror ikke problemet ditt er jobben, at du er på trening eller hvor mye du tjener. Snarere mistenker jeg at det at du gjør noe blir oppfattet positivt. Det står noe om beskjeden og innadvent - og det er noe som faktisk står i vegen for deg. Slike ting kan gjøres noe med. Du må faktisk ut av komfortsonen noen turer. Og du må posisjonere deg for å treffe kvinner (annet enn å gå hjemme om dagene - der har vi forresten forstått at det ikke finnes noen kvinner) - da spørs det litt hvor hen du bor og oppholder deg, og det spørs også hvordan du forvalter interessene dine. Hvis de ikke er på jobb eller på trening, så er de helt sikkert og holder på med noe annet du kanskje kunne tenke deg å prøve.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Minesveiper skrev:

Jeg forstår logikken, og det du skriver gir mening. Det kan godt hende du får riktig her når den tid kommer, men jeg mener at useende er viktigere av flere grunner, og jeg kommer til å holde på den meningen både pga av det statistikken viser, og pga det jeg selv har observert. 

Det er meget mulig at det stemmer gitt rammeverket du har skissert, men jeg mener da altså at hvis en bruker samme rammeverk, med endrer det slik at mannen uten høyere utdanning er kjekkere, så vil han generelt vinne konkurransen. Det er da gitt at han er oppegående sånn ellers. 

Ellers er jeg enig i at utdanning blir viktigere for kvinner jo eldre de blir, men jeg fester da større lit til den statistikken enn det du gjør. Selv om nettdating tegner et noe dystert bilde for menn, så mener jeg at ting er mye bedre utenfor nettdating, altså på sosiale arenaer. Man kommer langt med sjarm og gode sosiale ferdigheter, og dette er grunnen til at ting ikke er heltsvart for menn. Når det kommer til utseende, så er det slik at et bra utseende vil øke sjansene for suksess per initiativ betraktelig, og pga dette er utseende en indirekte katalysator for selvtillit. Så mens en populær kjekk gutt går inn i tyveårene med relativt god selvtillit, går den normale gutten inn i tyveårene med betydeligere dårlige selvtillit generelt, og det i kjønnsdynamikk hvor han må ta initiativ. Så normale og "stygge" menn, som da utgjør 80% av mennene hvis statistikken fra nettdating og tinder er representativ, har ikke helt de beste forutsetningene for å bli attraktive, og dette preger hele voksenlivet deres. Den største utfordringen er å ha sterk nok psyke til å ikke bli nedbrutt av avvisningene som kommer når man har initiativbyrden. Det er fullt mulig å bli populær hos damene selv om man er helt normal utseendemessig, men veien er mye tyngre.

  Artig, min erfaring fra min gjeng, er at man kommer lengre med utseende. De fleste av oss har høyere utdanning.

Fair enough. Jeg mener jo at denne evnen til å reflektere, resonnere osv er den "symbolske" merkelappen man får ved å ta høyere utdanning i det sosialdemokratiske samfunn. Som du skriver er du og flere damer opptatt av at mannen tilhører samme symbolunivers. Det er viktig at han kan holde følge intellektuelt sett, og også det du skriver om livsvilkår. Utdanningen til mannen er det sosiale signalet på at han tilhører samme gruppe som deg. Jeg mener jo da at høyere utdanning i samfunn hvor det er betydelige lønnsforskjeller mellom de som har høyere utdanning, og de som ikke har det, er en mye viktigere faktor når det kommer til mannens attraktivitet. I de samfunnene er ikke den høyere utdanningen bare et signal på at mannen er mer "intellektuell", men utdanningen hans gir tilgang på bedre levevilkår. Nå har plutselig damene i nedre middelklasse incentiver til å "gifte seg oppover" fordi da trenger ikke de å måtte jobbe 2-3 jobber samtidig lengre og stresse seg ihjel. Norske damer har ikke de samme incentivene til å finne menn med høyere utdanning fordi lønnsforskjellene er betraktelig mindre. Dette er hovedargumentasjonen min om hvorfor høyere utdanning ikke er like viktig i Norge. Det er bare "intellektuelle" damer som er opptatt av at mannen må være "intellektuell", og som jeg har sagt mange ganger har ikke majoriteten av befolkningen høyere utdanning. 

Men det blir altså unaturlig å sammenligne en mindre pen mann med høyere utdannelse og en penere mann med fagutdannelse. For å finne ut av hvorvidt høyere utdannelse er viktig eller ikke, må man nødvendigvis justere en faktor av gangen, hvis ikke får man ikke nok grunnlag til å konkludere med at utseende var viktigst. Det er med andre ord selve premisset for debatten jeg er uenig i, og rent anedotisk kan jeg jo legge til at pene menn med fagutdannelse er sjeldnere enn menn med høyere utdannelse, i min erfaring er det faktisk motsatt. Kjenner også langt flere håndverkere som - bortsett fra at de er noenlunde fysiske på jobb - ikke spiser spesielt sunt eller lever sunt ellers. Det taler mot et bra utseende jo eldre man blir. 

Mitt grunnlag for å påstå at statistikken til nettdatingsidene ikke er spesielt relevant i lengden handler om det jeg skrev om aldersgruppe og seriøsitet; det er gjerne mange unge personer på nettdating, og mange av dem er ikke nødvendigvis spesielt seriøse heller. Terskelen er veldig lav for å registrere seg på et nettdatingsted, og når terskelen er lav er det ganske mange som ikke legger så mye i det heller. Man tar det gjerne for å "se hva som skjer" og håper i beste fall på en fling eller ONS. Og når man kanskje ikke har det mest langsiktige perspektivet så teller utseende gjerne mer, noe du i stor grad selv underbygger med påstanden om at 80% av mennene på nettdating blir ansett som uattraktive. 

Jeg er ikke overrasket over at man kommer lengre med bra utseende i "din" gjeng, de fleste av dere - ifølge deg - har jo høyere utdannelse, og får derfor ikke erfart hva resultatet av samme utseende men mindre utdanning hadde blitt. Det er jo nettopp derfor det er viktig å justere en faktor av gangen. 

Ser poenget ditt vedrørende det faktum at ikke majoriteten av befolkningen ikke har høyere utdannelse. Men dette er egnetlig ikke så relevant. Kvinner ønsker ikke å date majoriteten eller gjennomsnittet, men søker seg gjerne oppover

Anonymkode: 0e3c4...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjeder du ikke vettet av drg, ts? Da jeg var ung og singel i slutten av tjueåra - ja, da var jeg i full jobb, trente tre ganger i uka, var gjerne ute på lang skogstur e.l. en dag i helga med en venninne, men hadde da mye tid til overs. Ung og energisk :)

Jeg var ute på byen for å danse, ute og tok noen øl med kolleger/venner. Gikk på kino, teater, konserter. Turer rundt i byen, ut for å bade, kaféer, muséer. Gikk språkkurs, besøkte venner her jeg bor eller andre steder, var på fest. Reiste på ferie utenlands hver sommer, besøkte foreldrene mine, traff slektninger. Leste masse bøker, hørte veldig mye på musikk. Var mye på farten! Var ikke noe mål å gå hjem fra jobben på ettermiddagen og lage middag, liksom...

Jeg hadde ikke tv, da, og det var før internett, så jeg slapp de "falske vennene" det er.

Synes du burde fokusere på å få deg et givende og interessant liv, ikke en kjæreste! 

Anonymkode: 0d1aa...31f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men kjeder du ikke vettet av drg, ts? Da jeg var ung og singel i slutten av tjueåra - ja, da var jeg i full jobb, trente tre ganger i uka, var gjerne ute på lang skogstur e.l. en dag i helga med en venninne, men hadde da mye tid til overs. Ung og energisk :)

Jeg var ute på byen for å danse, ute og tok noen øl med kolleger/venner. Gikk på kino, teater, konserter. Turer rundt i byen, ut for å bade, kaféer, muséer. Gikk språkkurs, besøkte venner her jeg bor eller andre steder, var på fest. Reiste på ferie utenlands hver sommer, besøkte foreldrene mine, traff slektninger. Leste masse bøker, hørte veldig mye på musikk. Var mye på farten! Var ikke noe mål å gå hjem fra jobben på ettermiddagen og lage middag, liksom...

Jeg hadde ikke tv, da, og det var før internett, så jeg slapp de "falske vennene" det er.

Synes du burde fokusere på å få deg et givende og interessant liv, ikke en kjæreste! 

Anonymkode: 0d1aa...31f

God lesing! Ja du har rett :) jeg jobber med det, det til tross for at jeg sjelden kjeder meg også

Anonymkode: a6ccc...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme. Hverdagen går til jobb og trening, og jeg søker nye impulser, men syns det er vanskelig å løsrive meg fra rutinene! Kan jeg spørre hvor du bor, TS? Hvis du ikke vil si akkurat, så omtrent i hvilket område/del av landet?:)

Anonymkode: fd501...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sliter med det samme. Hverdagen går til jobb og trening, og jeg søker nye impulser, men syns det er vanskelig å løsrive meg fra rutinene! Kan jeg spørre hvor du bor, TS? Hvis du ikke vil si akkurat, så omtrent i hvilket område/del av landet?:)

Anonymkode: fd501...0ff

M&R. Duda? :) 

Anonymkode: a6ccc...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men kjeder du ikke vettet av drg, ts? Da jeg var ung og singel i slutten av tjueåra - ja, da var jeg i full jobb, trente tre ganger i uka, var gjerne ute på lang skogstur e.l. en dag i helga med en venninne, men hadde da mye tid til overs. Ung og energisk :)

Jeg var ute på byen for å danse, ute og tok noen øl med kolleger/venner. Gikk på kino, teater, konserter. Turer rundt i byen, ut for å bade, kaféer, muséer. Gikk språkkurs, besøkte venner her jeg bor eller andre steder, var på fest. Reiste på ferie utenlands hver sommer, besøkte foreldrene mine, traff slektninger. Leste masse bøker, hørte veldig mye på musikk. Var mye på farten! Var ikke noe mål å gå hjem fra jobben på ettermiddagen og lage middag, liksom...

Jeg hadde ikke tv, da, og det var før internett, så jeg slapp de "falske vennene" det er.

Synes du burde fokusere på å få deg et givende og interessant liv, ikke en kjæreste! 

Anonymkode: 0d1aa...31f

Forskjell på tiden før internett og nå. Langt hardere i arbeidslivet i dag, mange har ikke lenger tid til det du beskriver, dessverre. 

Anonymkode: 0e3c4...8e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sette av tid. Sånn er det. Sånn blir det når du får kjæreste og, da må du sette av tid til henne eller så skal jeg love deg at hun finner en annen. 

Samboer min jobbet 100% når jeg møtte han, men det stoppet ikke han i å være hos meg til langt på natt hver eneste dag. Jeg jobbet 50% og gikk nettstudier. Har vært sammen i 6 år nå.

Anonymkode: ef328...b00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

M&R. Duda? :) 

Anonymkode: a6ccc...b5b

Østlandet :)

Anonymkode: fd501...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minesveiper
On 1/25/2018 at 7:46 PM, AnonymBruker said:

Men det blir altså unaturlig å sammenligne en mindre pen mann med høyere utdannelse og en penere mann med fagutdannelse. For å finne ut av hvorvidt høyere utdannelse er viktig eller ikke, må man nødvendigvis justere en faktor av gangen, hvis ikke får man ikke nok grunnlag til å konkludere med at utseende var viktigst. Det er med andre ord selve premisset for debatten jeg er uenig i, og rent anedotisk kan jeg jo legge til at pene menn med fagutdannelse er sjeldnere enn menn med høyere utdannelse, i min erfaring er det faktisk motsatt. Kjenner også langt flere håndverkere som - bortsett fra at de er noenlunde fysiske på jobb - ikke spiser spesielt sunt eller lever sunt ellers. Det taler mot et bra utseende jo eldre man blir. 

Anonymkode: 0e3c4...8e2

Det er jeg ikke enig i. Hvis menn med bra utseende oftere blir valgt fremfor menn med høyere utdanning, og som ikke har utseende med seg så er det en klar trend der. Jeg vet ikke om det er slik som du sier at det er flere pene menn med høyere utdanning enn pene menn som har fagbrev, selv om logikken din gir mening. Det er helt umulig å si, må nesten se statistikk på det, og det tviler jeg på eksisterer.

On 1/25/2018 at 7:46 PM, AnonymBruker said:

Mitt grunnlag for å påstå at statistikken til nettdatingsidene ikke er spesielt relevant i lengden handler om det jeg skrev om aldersgruppe og seriøsitet; det er gjerne mange unge personer på nettdating, og mange av dem er ikke nødvendigvis spesielt seriøse heller. Terskelen er veldig lav for å registrere seg på et nettdatingsted, og når terskelen er lav er det ganske mange som ikke legger så mye i det heller. Man tar det gjerne for å "se hva som skjer" og håper i beste fall på en fling eller ONS. Og når man kanskje ikke har det mest langsiktige perspektivet så teller utseende gjerne mer, noe du i stor grad selv underbygger med påstanden om at 80% av mennene på nettdating blir ansett som uattraktive. 

Anonymkode: 0e3c4...8e2

Om statistikken er relevant for attraktiviteten i lengden kan godt diskuteres, men det blir uansett et klart skille mellom to grupper menn. Man har de som kan bruke nettdating og få noe ut av det, og de som ikke kan det. Siste nevnte må ut på sosiale arenaer og får derfor et større press på seg når det kommer til å være utadvent og frempå. Jeg mener at mange av de i 80% gruppen er attraktive i virkeligheten gjerne pga av sjarm og gode sosiale ferdigheter.

Jeg kjøper argumentasjonen din om at det er noe støy i statistikken, men fremdeles artig at man ser de samme tendensene på flere plattformer. 

On 1/25/2018 at 7:46 PM, AnonymBruker said:

Jeg er ikke overrasket over at man kommer lengre med bra utseende i "din" gjeng, de fleste av dere - ifølge deg - har jo høyere utdannelse, og får derfor ikke erfart hva resultatet av samme utseende men mindre utdanning hadde blitt. Det er jo nettopp derfor det er viktig å justere en faktor av gangen. 

Anonymkode: 0e3c4...8e2

Jeg er ikke enig med deg i dette, for det du sier er gitt alt annet like så vil høyere utdanning vippe kvinnen i en aller annen retning. I virkeligheten er ikke folk helt like både når det gjelder personlighet og utseende. Da må man se på hvilken faktor som har størst forklaringskraft når det kommer til hvor attraktiv en person er, og som jeg har sagt kommer utseende og personlighet foran inntekt.  

On 1/25/2018 at 7:46 PM, AnonymBruker said:

Ser poenget ditt vedrørende det faktum at ikke majoriteten av befolkningen ikke har høyere utdannelse. Men dette er egnetlig ikke så relevant. Kvinner ønsker ikke å date majoriteten eller gjennomsnittet, men søker seg gjerne oppover

Anonymkode: 0e3c4...8e2

Det er relevant fordi argumentasjonen din for at du og andre kvinner vil ha menn med høyere utdanning er mer eller mindre "like barn leker best", og flertallet av kvinner har ikke høyere utdanning (Slik var det i alle fall sist jeg sjekket, men det begynner å bli lenge siden). Ergo så søker ikke flertallet av kinner en mann med høyere utdanning fordi de er ikke "intellektuelle" selv, og trenger derfor ikke en "intellektuell" mann.

Jeg er enig i at kvinner søker oppover, men det kan like så godt handle om utseende som status. Et bra utseende gir også høyere status, ref halo effekten. Så er det slik som jeg sier at i Norge blir høyere utdanning mer en symbolsk greie som signaliserer at du tilhører en bestemt gruppe. Grunnen til at jeg sier at utdanning mer eller mindre bare har en signal effekt generelt er fordi man har lave inntektsforskjeller I Norge. Hvis vi hadde snakket om Usa hadde jeg vært enig med deg fordi da gir jobbene som krever høyere utdanning en god del høyere inntekt sammenlignet med fagarbeideres inntekt, og de som har høyere utdanning får dermed høyere status både gjennom det høyere utdanning signaliserer om ens intellekt, og gjennom bedre livskvalitet som følge av inntektsforskjellene. 

Jeg er enig med sosiologene som sier at i samfunn hvor kvinner ikke trenger å være sammen med menn av økonomiske grunner har de en større tendens til å velge menn av erotiske grunner, altså et bra utseende som signaliserer god fruktbarhet. Jeg er absolutt med på at kvinner som har vokst opp i et miljø hvor alle tar høyere utdanning ønsker menn på samme nivå, men de er ikke i flertall siden flertallet av kvinner ikke har høyere utdanning, og er derfor ikke basis gruppen når man snakker generelt om kvinner i populasjonen. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Knirke skrev:

Hvorfor sier du at du jobber hver dag, når du har fri i helgene? 

Kverulant?

ts-

Anonymkode: a6ccc...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Kverulant?

ts-

Anonymkode: a6ccc...b5b

Jeg synes bare det var en merkelig ting å si. Jeg har selv jobbet hver dag siden November, men jeg anser ikke det som relevant for om jeg treffer kjæresteemner eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...