Gå til innhold

Jeg vs kreft-og den skal jeg vinne over! (langt)

Gjest Fighteren

Anbefalte innlegg

Så fint å høre at alt (etter forholdene) står bra til :):klem:

(og takk til deg Alexandra som oppdaterte oss :klem: )

Endret av 7v8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt å høre at det står såpass bra til. Jeg har tenkt mye på deg! Ønsker deg lykke til videre, og håper at framgangen fortsetter og at du nyter livet med familie og gode venner.

Tusen takk for oppdatering Alexandra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
  • 6 måneder senere...

for en utrolig sterk historie.. jeg har ikke grått så mye på lenge! det får deg virkelig til å tenke over livet og hva du egentlig har.

Det var godt å få lese dine tanker og opplevelser rundt situasjonen din. Gir liksom en bedre forståelse for hva det å være syk egentlig innebærer! Kjenner at angsten for å måtte gå gjennom det samme som deg sniker seg innpå meg..

Jeg tar av meg hatten for deg Line. Å være så sterk som du har vært gjenom en slik prosess kan ikke være lett. Du har rørt så mange sjeler med historien din.

Du er utrolig heldig som har hatt en så sterk mann ved din side.

Hvordan går det med deg nå?

Ønsker deg absolutt alt godt her i livet.. :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Wow, så sterkt å lese.. Takk for at du delte din historie Fighteren. Det var godt å lese en historie som gikk bra! Godt du har fått mer ut av livet enn det så ut som en stund. Glad du har så mange gode mennesker rundt deg. Håper du har gode dager nå, og at kreften holder seg på laaang avstand så du slipper mer av dette her.

Takk igjen, for at du delte. Jeg har mistet flere, så det gjorde godt å lese din historie!! Godt å lese om kjærligheten dere imellom.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Hei, Line!

Ville bare si at jeg tenker på deg og din sykdom stadig vekk.

Har fulgt deg siden du startet her inne....håper alt er vel med deg og dine. :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

hei.

har lest hele tråden din, og jeg ble så utrolig glad når jeg leste at du hadde blitt symtomfri! guri for en lettelse!!

min far har kreft med spredning til skjelettet. han går med store uutolheldige smerter i kroppen hver dag. han er syltynn og går på krykker når han er oppe å går. men det er minimalt. det er helt forferdelig å se på.. pappan min.. :((

det går kun en vei :( og han har blitt ekstremt dårlig på kort tid.

så du hadde gode resultater fra denne behandlingen i nederland.

jeg lurer på hvordan man finner denne behandlingen i nederland?

hvem kontaker jeg, og hvordan går jeg frem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Takknemlig

For en utrolig sterk jente du er Line. For en god person, og et godt forbilde du er!

Mannen din, barna dine og dine andre nære er utrolig heldig som har en så fantastisk person som deg i livet sitt!

Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg har hulket og grått når jeg har lest igjennom denne tråden. Og gjør det forsovet enda. Innimellom tårene har også latteren funnet frem, når du har hatt gode perioder, og når du skrev om gode nyheter.

Jeg har lest "Idas dagbok", en mors dagbok om datterens periode og kamp mot kreften, som desverre ikke endte godt. Jeg kjente igjen mange av disse følelsene jeg leste om der, her hos deg. Og hvordan noen fortjener en slik skjebne er ikke godt å svare på. Verden er urettferdig.

Jeg er så utrolig lykkelig og glad på dine, og dine kjæres vegne for at du har det bra! Det fortjener du virkelig, og "dårlig samvittighet" som vi fikk vite du hadde slitt litt med, skal du ikke tenke på?! Er det noen som fotjener å leve så er det du! Så mange tanker du har gitt dine kjære når du ikke hadde det bra. Du er en ordentlig god person.

Håper vi får høre hvordan det går med deg. Selv om vi er som noen nevnte "ansiktsløse venner" så bryr vi oss! Jeg bryr meg virkelig, og har veldig lyst til å vite hvordan det går. Men såklart, alt til sin tid.

Jeg kommer i hvert fall til å titte innom her med jevne mellomrom- ellers så ønsker jeg deg og dine et flott liv! Grip dagen og gjør akkurat det du har lyst til. Det fortjener du!

En god klem til deg Line. Takk for det du har delt med oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
Gjest Caroline W.K

En nær venn av familien har kreft i skjelettet og leveren. Vi vurderte først å dra til Kina med henne, på et senter for alternative kreftbehandlinger der borte, men nå vurderer vi heller å dra sammen med henne på Humlegården http://www.humlegaarden.com/ i Danmark. Har noen erfaringer derfra, eller hørt noe ang. det senteret? Setter stor pris på alle tilbakemeldinger, da hun er veldig syk. Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nær venn av familien har kreft i skjelettet og leveren. Vi vurderte først å dra til Kina med henne, på et senter for alternative kreftbehandlinger der borte, men nå vurderer vi heller å dra sammen med henne på Humlegården http://www.humlegaarden.com/ i Danmark. Har noen erfaringer derfra, eller hørt noe ang. det senteret? Setter stor pris på alle tilbakemeldinger, da hun er veldig syk. Tusen takk!

Vær så snill å sjekk ut de alternativene dere tenker på skikkelig.

Jeg vet ikke hvor i Kina dere hadde tenkt å dra, men vet om de som har reist dit for så å oppleve at behandlingen har vært så hard at de ikke klarte mer...klarte ikke belastningen med å reise hjem heller.

Humlegården har vel heller ikke særlig vellykket behandlingsstatistikk hvis jeg ikke husker helt feil.

Jeg har selv hatt kreft i nærmest familie, og vet hvor fortvilt man blir. Men tenk dere veldig nøye om før dere satser på noe alternativt...iallefall i utlandet.

Husk også at en alvorlig syk person ikke dekkes av reiseforsikringen sin, så hvis vedkommende blir enda sykere når dere er i utlandet...så kan det bli veldig kostbart å få vedkommende hjem igjen.

Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å søke informasjon hos kreftforeningen. www.kreftforeningen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hei Line! For ett menneske. Mistet nettopp min elskede av kreft,og kjenner igjen mye av dagene du beskriver. Vil også ære mannen din,da jeg kan sette meg inn i hans situasjon. Er svært vanskelig å være pårørende til noen man elsker så høyt. Hjelpesløshet er vel ett stikkord. Er på en måte god terapi for meg også,at andre har satt ord på mitt liv de siste årene,og at man ikke er alene om å ha det sånn. Bra kjempet Line :) Hils din mann og ha et fantastisk liv! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

Kjære line ønsker deg godbedring :klemmer:

Stå på og ikke gi opp du blir frisk igjen..InshAllah :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

ingenting gjør meg mer glad enn historier som denne, som viser at vi kommer lenger for hver dag som går i å utrydde denne dritten!

håper ting forsatt står etter forhodene bra til med deg. selv om du er frisk nå, er ikke dette noe som blir borte i tankene med det første, kanskje aldri.. det eneste man kan gjøre er å nyte nuet, og leve så godt man kan! tenk da, du lever! er det ikke bare helt fantastisk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Annonse

Er det noen som vet hvordan det går med Line? Har nettopp vært inne og lest tråden hennes, og den gjorde dypt inntrykk. Svogeren min er nettopp kommet tilbake fra USA der han har vært til behandling for spredning av føflekkreft, men det er visst ingenting å gjøre. Han har fått beskjed om at han har agressiv spredning, så nå vil han prøve ny behandling i Tyskland. Men han er svak og utmagret, så det kommer jo an på hvor mye han orker. Stakkars søster min, hun har det ikke greit. Og jeg som bor på en helt annen kant av landet. Håper inderlig det finnes noe som kan hjelpe. Kreft er en fryktelig sykdom som omtrent alle har et forhold til, enten det er i den nære familie / omgangskrets eller gjelder dem selv. Derfor hadde det vært veldig oppmuntrende å fått høre at det går greit med Line.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er i samme situasjon, og lurer på om du kunne ha sjekket for meg hvilken behandling han så på i tyskland? Jeg er fremdeles sprek, og kunne tenke meg og prøve noen utveier. Så om du kunne sendt meg ett navn på dette stedet hadde jeg vert veldig taknemmelig.

Endret av teigasine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er i samme situasjon, og lurer på om du kunne ha sjekket for meg hvilken behandling han så på i tyskland? Jeg er fremdeles sprek, og kunne tenke meg og prøve noen utveier. Så om du kunne sendt meg ett navn på dette stedet hadde jeg vert veldig taknemmelig.

Jeg vet dessverre ikke noe mer om dette. Svogeren min er for svak til å reise noen steder, så det blir nok ikke noen tur på han. Han er oppgitt av legene, så nå går søsteren min bare og venter. Det kan være over hvilken dag som helst - det er helt grusomt! Dersom jeg får vite noe senere skal jeg gi beskjed.

Ha det riktig bra, og håper det går godt med deg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...

Jeg har ikke vært inne på dette forumet før, men begynnte å lese litt av innleggene i helgen. Jeg ser at det er mange forskjellige historier her, og veldig mange berører kreft.

Jeg har selv kreft. Jeg har blitt operert og behandlet både for kreft i livmorhalsen og brystkreft med spredning. Den ønskede virkningen kom ikke, og vi bestemte oss for å reise utenlands for å prøve deres måte å behandle dette på- dette gjorde at vi var borte i ukesvis,meg og mannen min, på et fremmed sted med håp om at alt skulle løse seg "der og da". Det gjorde det selvfølgelig ikke, men en stund kunne det virke som om jeg var på en liten "bedring".

Klem

Line

Jeg ville bare si at jeg jeg støtter deg og kampen din mot kreften! Jeg mistet min mor da jeg var et halvanent og av kreft i livmorhalsen. Det er noe jeg aldri vil glemme, jeg er lei meg for at jeg ikke fikk tid med henne, ingen minner om henne. Hun var tross alt min mor. Pappa snakker ikke ofte om hun, kun tre ganger har han nevnt hun som jeg kan huske . Er ganske sur på han pga men vil heller ikke dra det opp i frykt på å åpne et sår som var i ferd med å lege. Nå er jeg 17 (snart 18) år, og er i full gang med utdanning osv. Jeg skulle så gjerne ønsket at hun kunne sett meg. Noe jeg savner, fra min mor er at hun kunne eventuelt spilt inn en film, der hun kun snakket om seg selv, hva hun likte, hva hun gjorde som ungdom, som jeg kunne sett når jeg ble litt eldre. Å ikke ha annet enn bilder på papir etter mamma, er utrolig... har ikke et godt nok ord for det. Jeg savner henne noe utrolig og kunne ønsket at hun kunne levd såpass at jeg i det minste hadde hatt et minne om hun.. Som alltid vil være med.

Lykke til i kampen din, du høres ut som en utrolig sterk kvinne - og ønsker deg og dine det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...