Gå til innhold

Jeg vs kreft-og den skal jeg vinne over! (langt)

Gjest Fighteren

Anbefalte innlegg

Kjære Fighter. Jeg vet ikke om du er helt klar over det, men du har alt hjulpet mange bare gjennom denne dagboken.

Første gangen jeg leste det du hadde skrevet hadde min søster akkurat fått svar på en MR gjort av hode, og det viste seg at der var det "noe". Legene kunne ikke på det tidspunktet si noe sikkert om hva det var, men kreft ble nevnt som en mulighet. Deretter fulgte en periode med mye usikkerhet, venting og redsel for alle i familien. Min måte å håndtere slike ting på er å prøve å lage et system og en plan, og det jeg trengte mest av alt vare et håp om at selv om det skulle vise seg å være det verste, så kunne det fremdeles være en mulighet for at det ville ordne seg. Din historie ble mitt håp. Heldig vis ser det nå ut som om det ikke er kreft selv om hun skal utredes mer på nyåret, og skuldrene kan igjenn senke seg. Men i vente perioden, ble du og din historie noe jeg trakk frem for å berolig meg selv med de gangene frykten tok overhånd.

Så Takk og god jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fulgt med i denne tråden og må si at det var godt å se livstegn fra deg, Fighteren! At du hadde gode nyheter å dele med oss var enda bedre!

Jeg benytter sjansen til å ønske deg en fantastisk jul sammen med mann og barn og andre du bryr deg om, nyt dagene!

Julehilsen fra heksa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen jeg leste det du hadde skrevet hadde min søster akkurat fått svar på en MR gjort av hode, og det viste seg at der var det "noe". Legene kunne ikke på det tidspunktet si noe sikkert om hva det var, men kreft ble nevnt som en mulighet.

Kjære deg, forsøk å ta det med ro :klem:

Ja, jeg vet at det ikke er så enkelt...

Jeg har også "noe" i hodet (en svulst). Det er nå over 20 år siden den ble oppdaget. Rikshospitalet "følger med", jeg er inne til MR ca 2 ganger pr år.

Ser (foreløbig?) ut til at det går bra... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, forsøk å ta det med ro  :klem:

Ja, jeg vet at det ikke er så enkelt...

Jeg har også "noe" i hodet (en svulst). Det er nå over 20 år siden den ble oppdaget. Rikshospitalet "følger med", jeg er inne til MR ca 2 ganger pr år.

Ser (foreløbig?) ut til at det går bra... ;)

Takk :) Ja, forsøker virkelig å ta det med ro, men får umiddelbart ganske hetta. Godt å høre at det er andre der ute som det går veldig bra med, tillater meg selv å senke skuldrene litt etter litt. De sier de skal følge med på "tingen" hos henne også, så vi får håpe det fortsetter å være bare "noe" man kan leve helt fint med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt utrolig! Du som var så syk og nå er du symptomfri!? Dette gir håp til oss som kjenner noen som er alvorlig kreftsyk! Jeg er så inderlig glad på dine vegne!! Kos deg nå fremover, det har du fortjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

Vil bare få ønske deg et fantastisk godt liv fremover. Alle gode ønsker til deg og din familie. Tusen takk for at du delte dette med oss!! Kommer aldri til å glemme deg og det du har opplevd.

Hvis du lager deg en ny dagbok, legg linken ut her sånn at jeg finner den. Vil gjerne følge deg videre.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare få ønske deg et fantastisk godt liv fremover. Alle gode ønsker til deg og din familie. Tusen takk for at du delte dette med oss!! Kommer aldri til å glemme deg og det du har opplevd.

Hvis du lager deg en ny dagbok, legg linken ut her sånn at jeg finner den. Vil gjerne følge deg videre.

:klem:

Hun har startet dagbok. Se under generell dagbok F-J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Er det noen som vet hvor det har blitt av Line? Hun har ikke skrevet i dagboken på snart 2 mnd.

Line - håper alt er bra med deg og dine!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...

Mulig jeg ikke har fulgt godt nok med og beklager at jeg tar opp en tråd som begynner å bli gammel men noen som vet hvor det ble av Line/Fighteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Hunndyr_*

Er det noen som vet hvordan det går med Line nå? Har fulgt med i denne tråden over lang tid... Ser også at den positive dagboken ikke er skrevet i på over et år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_tuppen_*
Er det noen som vet hvordan det går med Line nå? Har fulgt med i denne tråden over lang tid... Ser også at den positive dagboken ikke er skrevet i på over et år...

Tenker det samme.

oen somforresten vet hva slags behandling hun tok i utlandet?

Kjener en som er i samme siituasjon somhunvar i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tenker det samme.

oen somforresten vet hva slags behandling hun tok i utlandet?

Kjener en som er i samme siituasjon somhunvar i....

Her er en link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Alexandra_*

Heisann! :) Er god venninde med Line/fighteren, og det er ingen fare; hun er like sterk som sist gang dere "hørte" fra henne, til tross for en del "senplager". En super venninde som jeg beundrer mer enn jeg kan sette ord på. Det er riktig at hun startet en dagbok her, men hun gikk kraftig ned i kjelleren kort tid etter symptomfri-meldingen, og fikk angstanfall for å få "det" igjen,slet med skyldfølelse for at hun fikk eve, mens andre ikke klarte den kampen osv... hun kom seg etterhvert opp igjen fra kjelleren og har etter det tidvis fått senplager i mer fysisk form. Hun er knallsterk og en morsom,reflektert,dyp og sindig person med et uvanlig klart syn på livet - og hun nyter hvert minutt av det. Når vi var på tur til Bergen i høst, fant hun til og med sjarm i fiskelukten på Torget - og den dagen var den spesielt sterk; mildt sagt!!! ;) Jeg har sagt til henne at det er mange som etterlyser henne her inne, og hun har forklart meg at hun rett og slett ikke klarer å lese om seg selv og hva hun skrev i den tunge tiden - hun er ikke klar for det, rett og slett. Hun printet ut alt ved et tilfelle, og låste det ned i en skuff for å ta det opp å lese igjennom når hun er klar for det. Skuffen er fremdeles låst..... Vi er mange som er glade i henne, og som en god venninde av henne, er det veldig koselig å se at hun også har mange "ansiktsløse" venner som tenker på henne. Sannsynligheten for at sykdommen vil komme tilbake en gang er veldig tilstede - det er beskjeden. Om det er om 10 uker,måneder eller år, er ikke så viktig for henne; hun skal nyte hvert sekund - det er fokuset. Line ,mannen og barna er en unik samling mennesker som har en utrolig kjærlighet som er så inkluderende og varm at jeg er veldig takknemlig for at jeg får være en som får oppleve dem. Jeg taler ikke for henne, men vet at hun nok vil stikke innom her når "tiden er inne" - når hun gjør det, er det er godt tegn på fremgang og at hun har lagt ting bak seg på ordentlig. I mellomtiden, bare koser vi oss!! :)

Hilsen

Alexandra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra og høre at alt er bra med henne. Skjønner henne godt at det blir vanskelig og lese alt det hun har skrevet her inne om hun ikke har det 100% bra.

Får håpe hun greier seg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...