Gå til innhold

Brukt babyutstyr på finn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har sett på Stokke og bugaboo Buffalo. Det er lite å spare på å kjøpe brukt...

 

ts

Anonymkode: c874d...fb9

Ah jeg ser mer etter flerbarnsvogner og stokke er overpriset i mine øyne

Har nieser som har de vognene og er ikke imponert når jeg skal trille de. Men det er vel smak og behag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det blir jo til at jeg gjør det jeg også, og aldri i verden om så mange bytter ut og selger vognen sin etter så kort tid. Lyver så de tror det selv...

 

ts

Anonymkode: c874d...fb9

Det er ikke nødvendigvis at de lyver. Jeg kjøpte en ny duovogn og brukte liggedel 4-5 mnd. Etter det gikk vi over til en trillevogn da barnet kunne sitte i den og den tok mindre plass i biten, praktisk på turer/shopping osv. Så jeg brukte liggedel i 5 mnd og sportsdel ble ubrukt. Har en gammel vogn som blir barnehagevogn.

Kommer an på når på året barnet er født osv. Så det er helt mulig å få en ganske ny brukt vogn. problemet er at den uansett er brukt og så er avslaget ca. 10% av prisen. Kjøpte man på tilbud, så får man vogna gratis eller går i pluss ;)

Jeg mener alt brukt må selges til under 50% av kjøpesummen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Har sett på Stokke og bugaboo Buffalo. Det er lite å spare på å kjøpe brukt...

ts

Anonymkode: c874d...fb9

du ser på de mest populære vogner, dessverre. Og dyreste. Tenker, de annonser du ser som ligger på finn - er de som er overpriset, og ingen kjøper. De som priser lavere blir solgt umiddelbart. Har du prøvd å sette på automatisk søk?

 

men aller helst ville jeg faktisk anbefalt deg å se etter en annen vogn. altså, disse er gode vogner, men man trenger faktisk ikke den dyreste vognen, og man trenger ikke å betale så mye. Man klarer seg fint med langt billigere vogn, og med små barn, du finner nok andre ting å bruke penger på.

jeg kjøpte en brukt vogn til nr1 for 1000kr. Jeg kjøpte brukt "sove - i barnehage"-vogn til nr 1 for 300 kr, fordi vi fikk nr2, og nr2 overtok vogna til nr1. Etterhvert så jeg behov for søskenvogn, og den kjøpte jeg også brukt for 1000 kr på finn. Også kjøpte vi en reisetrille ny, 1,5 tusen ca. Den er sånn type som legges sammen ganske liten (men ikke Babyzen-liten) og da sliper man Prampack. 
Altså, jeg har nå 4 vogner og brukte fortsatt langt under 10 000.. Jeg kan uansett ikke se at jeg skulle klare meg med bare en Bugaboo Buffalo eller Stokke Trails - du vet, den drømmen førstegangs foreldre har, "en vogn for hele perioden". Og det er først og fremst fordi nr2 dukket opp fortere enn vi trodde på forhånd, men uansett, sovevogn for bhg må man ha, reisetrille vil man gjerne ha fordi både Buffalo og Trails tar mye plass i bagasjen.

Anonymkode: 5da65...e8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2018 den 9.26, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker litt sånn at mange selgere er direkte sleipe og slike forsøker jeg å styre jeg unna. 

Jeg solgte en svært lite brukt Easygrow Saga pose til 1200 og noen dager etterpå så hadde kjøperen den for salg til 1800 og med den historien om at de hadde kjøpt den i begynnelsen av 2017 og at den var lite brukt.

Anonymkode: 4ddb5...3a1

Skal ikke dette rapporteres?? Det blir svindel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har sett på Stokke og bugaboo Buffalo. Det er lite å spare på å kjøpe brukt...

 

ts

Anonymkode: c874d...fb9

Men dette er jo akkurat de som aldri kommer på salg i butikkene, så da prøver folk seg. 

Anonymkode: 5c5fc...4dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dette er jo akkurat de som aldri kommer på salg i butikkene, så da prøver folk seg. 

Anonymkode: 5c5fc...4dd

Neida, de selges for halv pris på Finn, men de forsvinner fort. Da jeg la ut min stokkevogn, ble jeg kontaktet etter 15min. 

De hentet den etter to timer. De som er igjen på Finn, er overpriset etter min mening. 

Anonymkode: a8747...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte britax smile på babyshop for 3300 kr. Søkte på finn.no et par dager tidligere, og der lå de til både 4 og 5 tusen kr. Mange vogner får man kjøpt billigere nye på tilbud om man bare følger litt med. Stokke og bugaboo er aldri på salg da, og selges jo nesten til nypris på finn... 

Anonymkode: 348cc...f2d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har en Bugaboo cameleon utstillingsmodell på den lokale barnas hus nå satt ned til 6000 fra 11 000 eller hvor mye de enn koster ny. Så skjønner ikke hvor dårlige folk er å lete etter tilbud.

Syns forøvrig det er galskap å bruke over 10 000 på vogn, finnes mange bedre vogner til 4000 ny.

Anonymkode: 20f68...02c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde egentlig tenkt å kjøpe vogn brukt, men oppdaget at det var svært lite å spare på dette🙈 Gjorde nesten en avtale med en dame om å kjøpe hennes Bugaboo Buffalo fra 2016 for 9000. Oppdaget plutselig at vi fikk ny på nett for 9500. Da fikk vi i tillegg med en ergobaby 360 bæresele med på kjøpet😊

Har dog kjøpt veldig mye annet babyutstyr brukt på Finn som vi har spart masse penger på😊 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

du ser på de mest populære vogner, dessverre. Og dyreste. Tenker, de annonser du ser som ligger på finn - er de som er overpriset, og ingen kjøper. De som priser lavere blir solgt umiddelbart. Har du prøvd å sette på automatisk søk?

 

men aller helst ville jeg faktisk anbefalt deg å se etter en annen vogn. altså, disse er gode vogner, men man trenger faktisk ikke den dyreste vognen, og man trenger ikke å betale så mye. Man klarer seg fint med langt billigere vogn, og med små barn, du finner nok andre ting å bruke penger på.

jeg kjøpte en brukt vogn til nr1 for 1000kr. Jeg kjøpte brukt "sove - i barnehage"-vogn til nr 1 for 300 kr, fordi vi fikk nr2, og nr2 overtok vogna til nr1. Etterhvert så jeg behov for søskenvogn, og den kjøpte jeg også brukt for 1000 kr på finn. Også kjøpte vi en reisetrille ny, 1,5 tusen ca. Den er sånn type som legges sammen ganske liten (men ikke Babyzen-liten) og da sliper man Prampack. 
Altså, jeg har nå 4 vogner og brukte fortsatt langt under 10 000.. Jeg kan uansett ikke se at jeg skulle klare meg med bare en Bugaboo Buffalo eller Stokke Trails - du vet, den drømmen førstegangs foreldre har, "en vogn for hele perioden". Og det er først og fremst fordi nr2 dukket opp fortere enn vi trodde på forhånd, men uansett, sovevogn for bhg må man ha, reisetrille vil man gjerne ha fordi både Buffalo og Trails tar mye plass i bagasjen.

Anonymkode: 5da65...e8d

Folk kjøper disse overprisede vognene i bøtter og spann, det er det som er så rart. Annonsene på bugaboo Buffalo og Stokke forsvinner raskt, tror de får solgt de til disse prisene også...

jeg har slått det fra meg. Vi kjøper heller ny med garantien inntakt..

 

ts

Anonymkode: c874d...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Wilma89 skrev:

Vi hadde egentlig tenkt å kjøpe vogn brukt, men oppdaget at det var svært lite å spare på dette🙈 Gjorde nesten en avtale med en dame om å kjøpe hennes Bugaboo Buffalo fra 2016 for 9000. Oppdaget plutselig at vi fikk ny på nett for 9500. Da fikk vi i tillegg med en ergobaby 360 bæresele med på kjøpet😊

Har dog kjøpt veldig mye annet babyutstyr brukt på Finn som vi har spart masse penger på😊 

Akkurat dette er min erfaring! 

 

Ts

Anonymkode: c874d...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte selv en voksi-pose på finn. 1000 kr og de gadd ikke vaske den engang... full av gulp og kvister... var mannen min som hentet den, ellers hadde jeg sagt ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp som du skriver, at disse vognene selges fort selv om de ligger ute "overpriset" som du kaller det. Alle vil vel ha mest mulig for vognen når de selger den? Og noen av dem selges sikkert med en del utstyr som kommer i tillegg til nyprisen og da vil kanskje 8-9000 være 50%.. 

Nå skal visstnok etter hvert Buffalo gå av markedet og erstattes med en annen vogn, så da blir den vel enda dyrere brukt for de som ønsker den. 

Anonymkode: e4e6d...50e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 hours ago, AnonymBruker said:

De har en Bugaboo cameleon utstillingsmodell på den lokale barnas hus nå satt ned til 6000 fra 11 000 eller hvor mye de enn koster ny. Så skjønner ikke hvor dårlige folk er å lete etter tilbud.

Syns forøvrig det er galskap å bruke over 10 000 på vogn, finnes mange bedre vogner til 4000 ny.

Anonymkode: 20f68...02c

Hvilke bedre vogner koster 4000 ny? 

Å finne en utstillingsmodell på tilbud er ikke vanlig og ikke noe de fleste kan regne med selv om de følger med. På de 6 mnd vi så på vogn var det aldri en eneste utstillingsmodell på salg i de fire butikkene her i nærheten. Du kan jo ikke bruke ditt ene anekdotiske bevis som argument for at det er så enkelt for alle. :P

Bugaboo og Stokke er sykt overpriset på bruktmarkedet ja, men det er vel fordi folk er villige til å betale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde et scoop med barnevogn fra Stokke på Finn.no. Kjøpte brukt understell til 1300 som trenger reparasjoner for 700kr, og så kjøper vi ubrukt bag for rett over 2000kr. Vi ville ikke bruke sportsdelen, så da føltes det veeeldig unødvendig å kjøpe ny, og hadde vel egentlig ikke lyst på brukt bag (vi er førstegangsforeldre og sikker unødvendig fine på det :fnise:). 

Må sies at selger ikke sa noe som helst om at understellet var defekt, så det ble 700kr dyrere enn planlagt, men fortsatt MYE billigere enn en helt my vogn, og egentlig billigere enn de fleste brukte, komplette som lå på Finn.no og. Må sies at en del som selger Stokke-vogner brukt ikke har skrupler, er jo sprøyt å kun redusere prisen fra 15000 til 12000 kr, men når noen kjøper til den prisen så er det jo mulig. 

Ellers har vi ikke handlet mye fra Finn foreløpig, men brukt januarsalget til kjøp av bl.a. seng, og mye klær får vi låne brukt fra familie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ting for over 10.000 kr som vi ikke har kvittering på, men det er ting vi har planer om å beholde til det bryter sammen eller uansett ikke er verd å spare på kvittering på. Som eksempler sykler, vaskemaskin, tørketrommel. På de fleste tingene er kvitteringen registrert på nettsiden til butikken, men uansett er den ikke SÅ viktig. Men når det gjelder ting som skal brukes i 6-12 måneder, til den prisen, er det klart at man beholder kvitteringen.

Anonymkode: 29c66...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Sisti skrev:

Hvilke bedre vogner koster 4000 ny? 

Å finne en utstillingsmodell på tilbud er ikke vanlig og ikke noe de fleste kan regne med selv om de følger med. På de 6 mnd vi så på vogn var det aldri en eneste utstillingsmodell på salg i de fire butikkene her i nærheten. Du kan jo ikke bruke ditt ene anekdotiske bevis som argument for at det er så enkelt for alle. :P

Bugaboo og Stokke er sykt overpriset på bruktmarkedet ja, men det er vel fordi folk er villige til å betale. 

Vell jeg har ikke denne erfaringen.

Du får f.eks mountain buggy urban jungle med bag som er bedre vogn å trille i det norske klimaet for 4000 ny med bag på salg, både på barnas hus og eks vognverden. Eller easywalker (husker ikke modell), eller bumbleride indie.

Her vi bor er det to butikker som selger vogner og begg har utstillingmodeller mellom 30-50 prosent hver august og januar. 

Sist vi hadde barn kjøpte vi Brio happy for 3500 med bag på utstilling og vi var forsåvidt fornøyd med vogna.

Jeg så nettopp også Stokke trailz med bag og litt ekstrautstyr for 4000 i en lokal kjøp og salg gruppe. Så lurt å lage søk på finn og Facebook hvis man er ute etter en spesiell modell. 

Anonymkode: 20f68...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker said:

Vell jeg har ikke denne erfaringen.

Du får f.eks mountain buggy urban jungle med bag som er bedre vogn å trille i det norske klimaet for 4000 ny med bag på salg, både på barnas hus og eks vognverden. Eller easywalker (husker ikke modell), eller bumbleride indie.

Her vi bor er det to butikker som selger vogner og begg har utstillingmodeller mellom 30-50 prosent hver august og januar. 

Sist vi hadde barn kjøpte vi Brio happy for 3500 med bag på utstilling og vi var forsåvidt fornøyd med vogna.

Jeg så nettopp også Stokke trailz med bag og litt ekstrautstyr for 4000 i en lokal kjøp og salg gruppe. Så lurt å lage søk på finn og Facebook hvis man er ute etter en spesiell modell. 

Anonymkode: 20f68...02c

Problemet er at du uttaler deg generelt om egne preferanser. Ingen av vognene du nevner anser jeg som gode - jeg vil ha vendbar sportsdel. Brio eksisterer ikke lenger en gang. Så da er det rart å kalle det galskap å ha andre preferanser enn deg. 

Man kan være heldig på bruktmarkedet ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sisti skrev:

Problemet er at du uttaler deg generelt om egne preferanser. Ingen av vognene du nevner anser jeg som gode - jeg vil ha vendbar sportsdel. Brio eksisterer ikke lenger en gang. Så da er det rart å kalle det galskap å ha andre preferanser enn deg. 

Man kan være heldig på bruktmarkedet ja. 

Britax kjøpte opp Brio så du får ca samme vogn som Brio hadde tidligere.

Og jeg mener fremdeles det finnes vogner som man kan kjøpe på salg eller utstillingsmodeller man kan kjøpe på nett og butikk til 4000 ny som er like gode som Stokke og Bugaboo. Det er dyre vogner der man betaler mye for merket.

Anonymkode: 20f68...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken stokke eller bugaboo hadde jeg brukt penger på. Har en bugaboo i spania, elendig vogn i mine øyne. Men jeg liker gode, stabile vogner med 4 faste hjul. Mone favoritter er emmaljunga mondial med classic chrome understell og simo duo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...