Gå til innhold

Babydrømmen - vi venter på nr to!


Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

3 timer siden, bondekone skrev:

Så kjedelig med kvalme nå da! Får håpe den er kortvarig 😀

Ja, ganske trasig 😂 krysser fingrene! Har det ganske fint ellers, så får tåle det 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14+0

2. trimester, tjohei! Tenk at lille knøttet er 8 cm! Synes det er helt sykt...

Til helgen skal vi fortelle om graviditeten til et søskenbarn, og helgen etter skal resten av begge sine familier få vite det 😍Det blir stas. Merkelig å tenke på at vi er 15+4/15+5 når familiene våre får vite det, men vi tenker begge at det er like greit. Spesielt svigermor har i andre sammenhenger gitt uttrykk for at hun synes at alt fremdeles er veldig utrygt når man "kun" er 12 uker... de har kun ett barnebarn, og når de fikk vite om det var ikke det mye feiring, etter det jeg har fått vite - heller at de var konstant bekymret og ikke viste glede på de gravide sine vegne. Synes det er ufattelig trist... 

For noen uker siden kom vi inn på at mormoren min har litt merkelige reaksjoner til tider, og da fikk jeg sneket inn at hun ikke viste noe glede når hun ble fortalt at hun skulle få sitt første oldebarn. Så sier svigermor at det er fordi man er bekymret, man vet aldri osv... så forklarte jeg at broren min og dama ble kjempeskuffet, fordi de hadde gledet seg så utrolig mye til å kunne fortelle om at de skulle få sitt første oldebarn, og at jeg mente at da må man kunne putte på et smil og gi de litt glede, i det minste. Det virket det som hun forsåvidt var enig i... Så vi får se da 😂Jeg håper virkelig for mannen min sin del at de klarer å vise litt glede og engasjement... fingers crossed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 2.trimester😃👏

Blir spennende å se til helgen da,krysser for glede og hurrarop😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dette med oldeforeldre tror jeg kanskje ikke er så uvanlig. Vi opplevde i hvert fall en ganske laber respons, hadde forventet tårer og gledeshyl, men fikk mer sånn "Åja... Ja, sånn er jo livet da!". Tror (uten at dette gjelder alle, langt i fra) at det er en så naturlig del av livet for de, de har fått barn og barnebarn, at det nesten er forventet, på en måte. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. vi var skuffet over reaksjonen, men så fikk vi vite at de hadde reagert på samme måte da de fikk vite at de skulle få barnebarn. Så noen er bare sånn 😅 Kanskje man uttrykker glede litt forskjellig, om det er en generasjonsgreie eller ikke er jo vanskelig å si 😊

Uansett hyggelig at dere skal dele den store nyheten etter hvert ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TeamWP skrev:

Hurra for 2.trimester😃👏

Blir spennende å se til helgen da,krysser for glede og hurrarop😍

Ja, det blir gøy :strix:

 

38 minutter siden, Aryamili skrev:

Hehe, dette med oldeforeldre tror jeg kanskje ikke er så uvanlig. Vi opplevde i hvert fall en ganske laber respons, hadde forventet tårer og gledeshyl, men fikk mer sånn "Åja... Ja, sånn er jo livet da!". Tror (uten at dette gjelder alle, langt i fra) at det er en så naturlig del av livet for de, de har fått barn og barnebarn, at det nesten er forventet, på en måte. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. vi var skuffet over reaksjonen, men så fikk vi vite at de hadde reagert på samme måte da de fikk vite at de skulle få barnebarn. Så noen er bare sånn 😅 Kanskje man uttrykker glede litt forskjellig, om det er en generasjonsgreie eller ikke er jo vanskelig å si 😊

Uansett hyggelig at dere skal dele den store nyheten etter hvert ❤️

Ja, skjønner hva du mener :)  Var bare så trist for de med responsen, fordi farmoren vår (som det også var første oldebarnet til) ble fra seg av glede, gråt, og jublet over at hun var første i venninnegjengen som fikk oldebarn 😂Så der er nok noe i det du sier, og selvsagt noe i at man uttrykker glede ulikt :) Bare så trist når dette er den største nyheten i de gravide sitt liv, jeg føler at da kan man, om nødvendig, fake det bittelitt 😂

Ja, det blir veldig koselig ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Ja, det blir gøy :strix:

 

Ja, skjønner hva du mener :)  Var bare så trist for de med responsen, fordi farmoren vår (som det også var første oldebarnet til) ble fra seg av glede, gråt, og jublet over at hun var første i venninnegjengen som fikk oldebarn 😂Så der er nok noe i det du sier, og selvsagt noe i at man uttrykker glede ulikt :) Bare så trist når dette er den største nyheten i de gravide sitt liv, jeg føler at da kan man, om nødvendig, fake det bittelitt 😂

Ja, det blir veldig koselig ❤️

Er helt enig, man KAN da prøve å vise glede! :) Det er jo tross alt VELDIG stort for den som skal dele at man skal bli foreldre. Om ikke initiell reaksjon er all verden, kan man da vise noe entusiasme og smile og stille litt spørsmål og sånn.

Endret av Aryamili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Aryamili skrev:

Er helt enig, man KAN da prøve å vise glede! :) Det er jo tross alt VELDIG stort for den som skal dele at man skal bli foreldre. Om ikke initiell reaksjon er all verden, kan man da vise noe entusiasme og smile og stille litt spørsmål og sånn.

Nettopp 😄 Huff, nei... så vi kommer nok til å utsette å fortelle det til mormoren min en stund til. I hvert fall til vi er ferdige med å fortelle det til resten, slik at vi er boostet opp med mange positive tilbakemeldinger. Tenker det blir lettere å akseptere hennes reaksjon da 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+1

... og morgenkvalmen har slått inn for fullt. Fy søren så jævlig :( Hater å kaste opp, det er så forferdelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Kaiaermeg said:

14+1

 ... og morgenkvalmen har slått inn for fullt. Fy søren så jævlig :( Hater å kaste opp, det er så forferdelig...

Så kjedelig. 2 trimester er ikke noe bedre, men du kommer deg igjennom den oppoverbakken. :)  Av og til er det bedre aa kaste opp, selv om jeg vet hvor forferdelig det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Gakkepus skrev:

Så kjedelig. 2 trimester er ikke noe bedre, men du kommer deg igjennom den oppoverbakken. :)  Av og til er det bedre aa kaste opp, selv om jeg vet hvor forferdelig det er. 

Ja, jeg må neste bare komme meg gjennom det :) Utfordringen er at jeg ikke har konsentrasjon på jobb siden jeg enten brekker meg eller løper på do for å kaste opp. Får vurdere hjemmekontor eller noen sykedager om det ikke er bedre i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15+0

Tiden flyr! Merkelig, for i dag var det "bare 4 uker til OUL", men i forrige uke var det "5 laange uker, det er sååå lenge til" 😂

Vi var på besøk med søskenbarnet mitt i helgen for å fortelle de nyheten. Det var kjempekoselig! Så da er vi i gang med å spre ordet... Hittil er det jobben min, søskenbarnet mitt, mannen hennes, og ei venninne som vet om det. Veldig rart at begge sine familier får vite det til helgen 😄 

Håper bare på positive reaksjoner fra alle i familiene ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere har begynt å spre nyheten! Krysser fingrene for kun positiv respons til helga!

Ja, enig i at uker virkelig er snart, mens 5 føles lenger :ler: 4 uker er mindre enn 1 måned! Så gøy at det nærmer seg. 

Håper at kvalmen har gitt seg, eller i det minste er håndterbar, og gir seg snart!

Endret av sullå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sullå skrev:

Så koselig at dere har begynt å spre nyheten! Krysser fingrene for kun positiv respons til helga!

Ja, enig i at uker virkelig er snart, mens 5 føles lenger :ler: 4 uker er mindre enn 1 måned! Så gøy at det nærmer seg. 

Håper at kvalmen har gitt seg, eller i det minste er håndterbar, og gir seg snart!

Ja, det er veldig trivelig ❤️ føles plutselig veldig ekte! 

Gleder meg veldig til å vite kjønnet. Føler at det er lettere å begynne å bli kjent med mini når vi har litt knagger 😁 

Den er noenlunde håndterbar så lenge jeg spiser små og hyppige måltid, men kjenner meg uggen daglig - vanskelig å vite akkurat hva kroppen trenger 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.9.2018 den 14.13, Gakkepus skrev:

Hurra for uke 15! 😄 Tiden flyr i godt lag! 

Ja, det gjør den virkelig 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15+4

20180907_110016.thumb.jpg.39ab058a69f877e40db224e4bba74b1d.jpg

 

Selv om magen er superliten og de rundt meg mener at man ikke ser det, er jeg kjempestolt av lille bumpen min ❤️Jeg er jo helt flat til vanlig, så føler meg allerede gigantisk 😂Dette kan bli spennende! Har gått opp ca. 1 kg hittil, men vekten går litt opp og ned. Ellers sliter jeg litt med kvalme enda, men klarer stort sett å komme meg gjennom det. Humøret derimot... stakkars mann 😂Er så sliten etter arbeidsdagen, både av kunder og av å være trøtt, kvalm, sulten, så jeg tåler 0 bullshit etter jobb 😂

Og trøtt, ja? Haha. I går skulle jeg kjøre mannen hjem fra jobb, før jeg skulle kjøre tilbake til jobben min for å være med på lønningspils. Ble så sykt trøtt på veien tilbake, at jeg tenkte at det var lurt å prøve å sove litt i bilen i garasje på jobb, før jeg gikk for å være med de andre. De planlagte 15 minutta ble til 45 min gitt 😂😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 Det kommer seg, gitt! 😁 

For å være ærlig, så burde det være 0 bullshit hele svangerskapet 😂. Jeg er veldig hårsår og jeg tåler så lite for øyeblikket. Syns selvsagt synd på mannen min, men syns enda mer synd på meg selv, da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gakkepus skrev:

 Det kommer seg, gitt! 😁 

For å være ærlig, så burde det være 0 bullshit hele svangerskapet 😂. Jeg er veldig hårsår og jeg tåler så lite for øyeblikket. Syns selvsagt synd på mannen min, men syns enda mer synd på meg selv, da.. :)

Det gjør det 😍Gleder meg sinnsykt til å kjenne bevegelse... og ikke minst til i kveld og søndag ettermiddag, når vi skal fortelle det til begge sin familie! Makan, det blir godt å bli ferdig med. Heldigvis er det mannen som skal få ta seg av avsløringen begge gangene, jeg liker ikke så godt all oppmerksomheten som medfølger 😂

Enig! 😂Samtidig prøver jeg å være rasjonell. Heldigvis snakker vi oss gjennom de tingene han sliter med å skjønne, sånne små irritasjoner i hverdagen, og da ordner alt seg :)  Men herlighet så det rusker i hodet å være gravid... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Kaiaermeg said:

Det gjør det 😍Gleder meg sinnsykt til å kjenne bevegelse... og ikke minst til i kveld og søndag ettermiddag, når vi skal fortelle det til begge sin familie! Makan, det blir godt å bli ferdig med. Heldigvis er det mannen som skal få ta seg av avsløringen begge gangene, jeg liker ikke så godt all oppmerksomheten som medfølger 😂

Enig! 😂Samtidig prøver jeg å være rasjonell. Heldigvis snakker vi oss gjennom de tingene han sliter med å skjønne, sånne små irritasjoner i hverdagen, og da ordner alt seg :)  Men herlighet så det rusker i hodet å være gravid... 

Nå er du så nærme uke 17 at alt er mulig. 😊 

Det er flott! Jeg er heller ikke så glad i oppmerksomhet. Husker ikke helt hvordan vi fortalte det, men jeg tror mannen min tok seg av den oppgaven. 

Det rusker veldig, og mer blir det. Jeg føler meg gal til tider.  Irrasjonell er jeg og! Jeg har kommet til et punkt hvor jeg lover meg selv å aldri bli gravid igjen. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Gakkepus skrev:

Nå er du så nærme uke 17 at alt er mulig. 😊 

Det er flott! Jeg er heller ikke så glad i oppmerksomhet. Husker ikke helt hvordan vi fortalte det, men jeg tror mannen min tok seg av den oppgaven. 

Det rusker veldig, og mer blir det. Jeg føler meg gal til tider.  Irrasjonell er jeg og! Jeg har kommet til et punkt hvor jeg lover meg selv å aldri bli gravid igjen. ☺

Woho 😄 

Haha, det blir såpass, ja? 😂Da har mannen mye gøy i vente! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...