Gå til innhold

Broen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal de klare å gi oss alle svarene på den ene episoden som er igjen? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:grine:     *bedrive litt førgråtetokter og øve meg til neste ukes avslutning* 

Skrevet
14 minutter siden, The Kitten skrev:

Hvordan skal de klare å gi oss alle svarene på den ene episoden som er igjen? 

Det går så fint så. Jeg venter bare på hvor de to søstrene på rømmen, hører hjemme, egentlig. 

Anonymkode: 99d5a...205

Skrevet

I et intervju med skaperne av Broen ble det sagt at vi etter den siste episoden vil forstå hvorfor Saga ikke kommer tilbake og dette er siste sesongen, så jeg tror hun dør. Kanskje det er hun som blir halshugget og ikke datteren til Henrik?

Gjest Annypanny
Skrevet

Det er skyting som er igjen tror jeg. Huff, håper virkelig ikke Saga eller Astrid dør. Det hadde vært fryktelig trist :( 

Kanskje de legger opp til at morderen går etter Astrid, men Saga kaster seg foran henne i siste liten. Astrid overlever, Saga dør. Terorier teorier 😁

Gjest Husmusa70
Skrevet
5 hours ago, punkyB said:

Et eller annet er det jo med henne.

Vet ikke helt betydningen av at hun ble robbet av de 2 jentene - og i det hele tatt hvilken rolle de spiller.

De to jentene stjal jo en mobil fra noen som kan være morderen...

Gjest Husmusa70
Skrevet
6 hours ago, Marion1985 said:

Kan det være at sekretæren til Thormod egentlig er Stephanie? 🤔

Hvem er Stephanie?

Skrevet
1 time siden, Husmusa70 skrev:

De to jentene stjal jo en mobil fra noen som kan være morderen...

Ja det stemmer , men de kjente jo også igjen vesken til hun sekretæren - hvorfor lage et poeng av det ?

• Liker 1
Gjest Annypanny
Skrevet
2 timer siden, Husmusa70 skrev:

Hvem er Stephanie?

Stephanie er navnet på elskerinnen til Tommy, som de ikke har greid å finne enda. Hun har jo også motiv for hevndrapene.

59 minutter siden, punkyB skrev:

Ja det stemmer , men de kjente jo også igjen vesken til hun sekretæren - hvorfor lage et poeng av det ?

Jentene fikk vel beskjed med Henrik om at de måtte prøve å huske hvem de stjal mobilen av, fordi den personen mest sannsynlig er morderen (siden den mobilen sporet Margrethe Thormods telefon). Så kjente jentene plutselig igjen sjelettet som hang på sekken, og innså da at sekretæren mest sannsynlig er morderen som Henrik leter etter.

Herlighet så spennende det er! Såååå synd at det bare en 1 episode igjen!

Skrevet
7 timer siden, hind skrev:

I et intervju med skaperne av Broen ble det sagt at vi etter den siste episoden vil forstå hvorfor Saga ikke kommer tilbake og dette er siste sesongen, så jeg tror hun dør. Kanskje det er hun som blir halshugget og ikke datteren til Henrik?

Neeeei! :sur: 

• Liker 2
Skrevet

Det går rett og slett ikke an! :raven: Vi legger inn en massiv protest og forventer å bli lyttet til!

Skrevet

Nå var det vel Hans som ble halshugget, så den muligheten er borte. Og så vidt jeg husker er det arkebusering som står igjen, altså skyting. Jeg savner forøvrig løsning på det mennesket vi ikke fikk se på slutten av sesong 2. 

Var det tilfeldig at daten til Lillian gi forbi en blomsterbutikk? Og hvor er faren til Tommy?

• Liker 2
Skrevet

Syntes sesongen er spennende, men personlig så syntes jeg det mellom-menneskelige er mer spennende enn selve krimsaken. 

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, Fantastica skrev:

Var det tilfeldig at daten til Lillian gi forbi en blomsterbutikk? 

Det tenkte jeg óg.

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, hotellpute09 skrev:

Syntes sesongen er spennende, men personlig så syntes jeg det mellom-menneskelige er mer spennende enn selve krimsaken. 

Det er kjennetegnet på god krim i mine øyne. At historien er bra selv om mordet/forbrytelsen blir fjernet.

• Liker 3
Skrevet

Men fikk vi noen gang bevis på at det var den Stephanie(datteren som hadde vært på reise i 3 måneder uten å fortelle moren at hun kom hjem) som var elskerinnen til Tommy? Var ikke det bare spekulasjoner fordi hun tilfeldigvis hadde samme navn?

Jeg tror Susanne(assistenten) var elskerinnen til Tommy. Hun byttet navn og ble assistenten til han psykologen for å få vite mer om hvem som sviktet Tommy og begynte å planlegge hevnen. 

Halshuggingen var jo Hans, så det er kun skyting som gjenstår. Blir spennende å se om Astrid eller Saga blir skutt. Eventuelt at det tar en helt annen vending vi ikke klarer å forutse.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror at Saga kommer til å ofre seg for å redde Astrid. Hun har jo begynt å skjønne at det går an å handle på følelser og ikke bare på fornuft. Hun tok fra ham ett barn, og ofrer seg for å redde det eneste han har igjen.

• Liker 5
Skrevet
5 timer siden, Marion1985 skrev:

Stephanie er navnet på elskerinnen til Tommy, som de ikke har greid å finne enda. Hun har jo også motiv for hevndrapene.

Jentene fikk vel beskjed med Henrik om at de måtte prøve å huske hvem de stjal mobilen av, fordi den personen mest sannsynlig er morderen (siden den mobilen sporet Margrethe Thormods telefon). Så kjente jentene plutselig igjen sjelettet som hang på sekken, og innså da at sekretæren mest sannsynlig er morderen som Henrik leter etter.

Herlighet så spennende det er! Såååå synd at det bare en 1 episode igjen!

Susanne (assistenten) sporet mobilen til Margrethe, men hun er kanskje likevel ikke "masterminden" bak alle mordene, det er ikke sikkert at hun drepte Margrethe engang, kanskje hun bare ville hjelpe morderen med å få kona ut av veien for å få tak i mannen. For eksempel. Eller at hun sporet henne av en annen grunn.

Ellers vet også psykologen til Saga at datteren til Henrik er tilbake (kanskje hun er Stephanie), selv om jeg fortsatt holder en knapp på at rullestolmannen står bak mordene, siden han har vært helt ekstremt opptatt av Henrik tidligere. Men han må  jo ha flere medsammensvorne. Og det er vel ikke sikkert at "Steph" er Stephanie heller, det kan være en mann. At det var en elskerinne var vel bare spekulering fra politiets side?

Og så irriterer det meg veldig at ingen i serien forstår at Astrid nå de facto er morderens neste offer.

• Liker 2
Skrevet
16 hours ago, Arkana said:

Jeg lurer på om morderen kan være han som var på date med Lillian. Det siste vi ser av ham når de er ferdig med daten er at han går forbi en blomsterbutikk. :sjokkert:  Og så ville det jo være passelig creepy at hun ikke vil treffe ham før de har funnet morderen fordi hun er redd for at han skal bli drept, men så er det faktisk han selv som er morderen.

OG, er ikke han også innenfor politiet eller noe? Var de ikke kollegaer på en måte? Kanskje han kjente Tommy godt som tyster og han hatet kollegaene som ikke gjorde jobben sin godt nok (syntes han). Kan han være faren til Tommy?

Er Tommy og han som er faren til den lille gutten de eneste sønnene til Solveig? For hvis hun ikke vil si noe og beskytter noen, tenker jeg at hun beskytter et av barna sine. Evt da barnebarnet Brian.

So many questions, so little time. Jeg gleder meg til neste uke!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...