Gå til innhold

Broen

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Browncoat skrev:

Men Henrik har allerede sagt at de to hjemløse IKKE er det.

Ja, nettopp, men da vi først traff dem var det ganske tydelig at de ville at vi skulle tro det var dem. Det er fremdeles to episoder igjen så jeg tenker at mye kan skje fremdeles.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beskrivelsene for de to siste episodene nedenfor - spoilervarsel!

Spoiler

Det virker som om noen i politiet lekker informasjon, og Lillian, som har sine mistanker, får en ubehagelig overraskelse. Saga er i kontakt med en ung mann som vil tilstå et mord, og ser at historien kan ha forbindelser til Henriks fortid.

- Er overraskelsen hvem som lekker informasjonen, eller er det noen hun bryr seg om, som blir drept? Hun mistenker allerede Jonas, derfor tenker jeg det ikke er han. Men hvem andre? IT-dama eller psykologen?

- Den unge mannen er vel Christoffer.

De hjemløse jentene forstår hvem morderen er. De forsøker desperat å få tak i Henrik mens de flykter for livet. Saga er også på sporet, men når saken virker løst, dukker det opp en liten detalj som forandrer alt.

- De hjemløse jentene har kontakt med politipsykologen. Kan det være han? Han har tilgang på mye informasjon og vet hvem som sviktet Tommy, drepte kanskje kona fordi han er forelska i hun assistenten. Men hva er motivet for de andre mordene? Også en brutal måte å drepe sin egen kone på, det virker usannsynlig. Han har også hatt noen mistenkelige telefonsamtaler, har han ikke det? Eller husker jeg feil?

- Hvem andre har jentene hatt kontakt med?

- Er psykologen til Saga, også psykologen til Brian? Tenkte på den kommentaren at ikke alle pasienter kunne komme til henne, men det var kanskje bare for å lede Saga til Frank?

Anonymkode: 9eebf...5b2

Skrevet

Nei, nei...spoiler vil eg ikke ha! Skal være litt spenning!😀😀

• Liker 3
Skrevet
30 minutter siden, Moongirl skrev:

Nei, nei...spoiler vil eg ikke ha! Skal være litt spenning!😀😀

Enig, er aktiv i denne tråden for å se hva andre tenker, ikke for å få vite hva som skjer...

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, fitnessjenta skrev:

Enig, er aktiv i denne tråden for å se hva andre tenker, ikke for å få vite hva som skjer...

Det er forresten ikke store spoilere - bare den lille setningen fra NRK nett-TV som gir en teaser for hovedtrekkene i episoden. Jeg skrev kanskje litt utydelig - det er ikke et sammendrag av hele episoden som avslører hva som skjer :)

Eksempel fra forrige episode: "Henrik mener at han har funnet sammenhengen mellom alle ofrene, og oppdager at en velkjent, men helt uventet person kan være involvert. Forholdet mellom Saga og Henrik slår sprekker, og Saga innser at hun må ta grep hvis hun skal beholde ham i livet sitt."

Anonymkode: 9eebf...5b2

• Liker 3
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Jeg har bare sett den Fransk\Britiske versjonen. Synes den var ganske bra.

Kanskje jeg burde se den originale også-

Skrevet

Jeg har nettopp sett igjennom de andre sesongene og kom på en ting. I sesong to så får vi aldri vite hvem som jobber sammen med Gjertrud, for han dreper henne på slutten, men han synes ikke - kun prater. Eller har jeg klart å misse noe? 

Anonymkode: de510...336

Skrevet

Jeg elsker Saga.

Anonymkode: 43e41...e7e

• Liker 3
Skrevet (endret)

Muligens nevnt, men hun unge som bor på den gården i dette rare samfunnet er nok den ene, gjenlevende, datteren til Henrik.

Dette med at to med blå øyne ikke kan få barn med brune øyne, blir brukt som en uomtvistelig sannhet i serien, det irriterer meg grenseløst. Det er jo ikke nødvendigvis sant. Utrolig teit.

Endret av Sobril
Skrevet
1 minutt siden, thejohan said:

Sett dagens episode noen?

Jepp! Spennende! Fikk rett på ganske så mye jeg hadde gjetta på i løpet av sesongen, og gleder meg til avslutningen neste uke!

• Liker 5
Skrevet

HJELP så spennende det er!!!! 😱 

Ok, hvorfor i alle dager skal Niels Thormod sin assistent hevne Tommys død? 🤔

Og hva er greia med han i rullestolen? Kan han være morderen? Og hvorfor kom han på døra til Henrik? Nå vet han at datteren er tilbake, og da tror jeg morderen går etter Astrid, og ikke etter Saga. Håper VIRKELIG ikke Astrid blir drept, nå som han endelig har fått henne tilbake.

Anonymkode: 47492...8b9

• Liker 7
Gjest Annypanny
Skrevet

Kan det være at sekretæren til Thormod egentlig er Stephanie? 🤔

Skrevet

Omg, øyeblikket Henrik og Astrid møtte hverandre! Tårene spruta 😭

• Liker 3
Skrevet
29 minutter siden, Marion1985 skrev:

Et eller annet er det jo med henne.

Vet ikke helt betydningen av at hun ble robbet av de 2 jentene - og i det hele tatt hvilken rolle de spiller.

• Liker 3
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HJELP så spennende det er!!!! 😱 

Ok, hvorfor i alle dager skal Niels Thormod sin assistent hevne Tommys død? 🤔

Og hva er greia med han i rullestolen? Kan han være morderen? Og hvorfor kom han på døra til Henrik? Nå vet han at datteren er tilbake, og da tror jeg morderen går etter Astrid, og ikke etter Saga. Håper VIRKELIG ikke Astrid blir drept, nå som han endelig har fått henne tilbake.

Anonymkode: 47492...8b9

Føler på meg at han er morderen ja, og at han egentlig kan gå! Huff så spennende, men vil ikke at serien skal slutte😭

• Liker 3
Skrevet

Jeg lurer på om morderen kan være han som var på date med Lillian. Det siste vi ser av ham når de er ferdig med daten er at han går forbi en blomsterbutikk. :sjokkert:  Og så ville det jo være passelig creepy at hun ikke vil treffe ham før de har funnet morderen fordi hun er redd for at han skal bli drept, men så er det faktisk han selv som er morderen.

• Liker 4
Skrevet

Det må da være noe med han i rullestolen. Han er ellers uten mening, men han kan jo være plassert der for å fylle ut. Å forvirre oss. Egentlig er han den han sier at han er? :klo:  Det er så forvirrende. Måtte serien fortsette i ti år til. Minst. 

• Liker 4
Skrevet
45 minutter siden, Marion1985 skrev:

Jeg tenkte også på det - men de ligner overhode ikke. Stephanie skal være etnisk dansk slik jeg har forstått det, eller i hvert fall halvt med tanke på at vi har sett hennes mor. 

Hvis ikke, så forstår jeg ikke helt hvilken tilknytning hun skal ha til personene som får sine drept. 

Skrevet
Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev:

Det må da være noe med han i rullestolen. Han er ellers uten mening, men han kan jo være plassert der for å fylle ut. Å forvirre oss. Egentlig er han den han sier at han er? :klo:  Det er så forvirrende. Måtte serien fortsette i ti år til. Minst. 

Det skumle nå er jo at Henrik sa til han i rullestol at hans datter er tilbake..... Hvis ikke alle drapene er begått enda (jeg mente det bare var igjen halshugging og hengning), så er hun i potensiell fare i hvert fall for det er jo det kjæreste Henrik har. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...