Gå til innhold

Baksnakking

Gjest TomKrus

Anbefalte innlegg

Gjest TomKrus

Hva er det med folk og baksnakking?

Usikre på seg selv? (må få bekreftelse på at andre er på deres side?)

Usikre på seg selv? (må få bekreftelse på at andre også ubegrunnet ikke liker en annen, som mest sannsynlig får dem til å føle seg underlegne?)

Usikre på seg selv? (må trykke andre ned for å selv kunne leve på illusjonen at de er høyt oppe?)

Og er kvinner/jenter flinkere til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Hva er det med folk og baksnakking?

Usikre på seg selv? (må få bekreftelse på at andre er på deres side?)

Usikre på seg selv? (må få bekreftelse på at andre også ubegrunnet ikke liker en annen, som mest sannsynlig får dem til å føle seg underlegne?)

Usikre på seg selv? (må trykke andre ned for å selv kunne leve på illusjonen at de er høyt oppe?)

Og er kvinner/jenter flinkere til dette?

Tror faktisk det er en kobinasjon av alle tre.

og ja jenter/kvinner er desidert verst!!!

men hva er egentlig definisjonen på baksnakking?

Er det nok og snakke om andre, eller er det hemmligheter man forteller videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Er det en grunn til at denne ligger på skråblikk' date=' eller skal jeg svare seriøst på den?[/quote']

???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du utdype hva du mener med baksnakking?

Det er temmelig forskjellig hvor grensen går for forskjellige mennesker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Kan du utdype hva du mener med baksnakking?

Det er temmelig forskjellig hvor grensen går for forskjellige mennesker...

"Åhh, herregud, hørte dere det teite x sa i lunchen i dag, eller? "

" Åhh, gid, jahh, så innmari teit av henne, altså. Hun må jo bare være sååå låkkå, altså" *smask smask*

For eksempel.

Typisk snakk som starter rykter, usanne gjerne, og får fjæra til å bli til flere høns.

Og ja, grensene er sikkert forskjellige, men blir litt dumt hvis debatten bare skal baseres på mine grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

???

Jeg ser på tråder som ligger under Skråblikk som litt useriøse. Bare lurte på om det var ment som en halvtullete tråd eller ei (ville trodd den lå på Generell Debatt ellers). Men OK.

Til saken:

Jeg tror folk med stort behov for baksnakking lider av en av to ting (eventuelt begge):

1. Usikre på seg selv

2. Har ingenting annet å snakke om

Ellers tror jeg sikkert det kan være elementer av alle punktene du nevner, varierer vel fra person til person det også - hvilke motiver man har.

Jeg har ihvertfall lagt godt merke til at folk som stadig snakker om andre, faktisk veldig ofte ikke har noe å snakke om lenger, når man nekter å bli med på "skravlingen".

En gang jeg konfronterte en person om baksnakking, forklarte hun det med at "hun hadde behov for å snakke om det med noen". Bare bullshit, så klart.

Jeg tror kanskje kvinner hvisker mer, men jeg har også inntrykk av at menn slarver ganske mye, de bare sier det høyt i tillegg (generalisering).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tror kanskje kvinner hvisker mer, men jeg har også inntrykk av at menn slarver ganske mye, de bare sier det høyt i tillegg (generalisering).

Godt poeng :Nikke:

Tom - hører ikke mange kvinner som snakker sånn, og iverfall ikke gid a meg :roll:

Jeg er enig med deg i at kvinner baksnakker, men måten du fremstiller kvinner på virker det som om vi er en gjeng med burhøns

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg i at kvinner baksnakker' date=' men måten du fremstiller kvinner på virker det som om vi er en gjeng med burhøns[/quote']

Ja, men de er jo ofte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Jeg ser på tråder som ligger under Skråblikk som litt useriøse. Bare lurte på om det var ment som en halvtullete tråd eller ei (ville trodd den lå på Generell Debatt ellers). Men OK.

En slik tråd ville nok endt opp her til slutt uansett, så jeg gjorde bare jobben enklere for moderatorene.

Tråder her bør ikke være useriøse, men de kan kanskje behandles litt lettere. Det kjekke er jo at du selv kan velge å se på debatten som tullete eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje kvinner hvisker mer' date=' men jeg har også inntrykk av at menn slarver ganske mye, de bare sier det høyt i tillegg (generalisering).[/quote']

Dette synes jeg er et godt poeng. Ja vi kvinner baksnakker og ja jeg har nok baksnakket selv også, men jeg synes faktisk at mannfolk ofte er like ille. De forklær det bare som "mannfolkprat" men det går ut på det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Dette synes jeg er et godt poeng. Ja vi kvinner baksnakker og ja jeg har nok baksnakket selv også, men jeg synes faktisk at mannfolk ofte er like ille. De forklær det bare som "mannfolkprat" men det går ut på det samme.

Hvem som gjør hva, er kanskje ikke det viktigste. Det viktigste er gjerne de falske sannhetene som har en tendens til oppstå på grunn av slik baksnakking, siden den baksnakkede ikke får sagt sitt før det er for seint. Vi har vel alle erfart rykter, og kanskje hvor riv ruskende gale de kan være til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror kanskje kvinner hvisker mer' date=' men jeg har også inntrykk av at menn slarver ganske mye, de bare sier det høyt i tillegg (generalisering).[/quote']

Jepp. Menn baktaler også, men i kortere former (ikke så utdypende). Men de påpeker også overfor andre dersom de misliker noen. Jeg synes det skal være lov å mislike noen og det skal være lov å fortelle om det. Noe annet er at man bør være hensynsfull nok til å fortelle det en tredjeperson som ikke blir påvirket av din mening om den du misliker, typisk fordi de ikke er nødt til å omgås dette mennesket.

Eeeh... Var det litt rotete formulert, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ironisk.

Det jeg sier betyr over hodet ikke at alle kvinner er slik, men de kvinnene som er mest aktive i baksnakking og slarv, høres svært ofte ut som en usensurert hønsegård.

Akkurat som at de mennene som driver med slarv ofte høres ut som en gjeng testosteron-hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det viktigste er gjerne de falske sannhetene som har en tendens til oppstå på grunn av slik baksnakking' date=' siden den baksnakkede ikke får sagt sitt før det er for seint. Vi har vel alle erfart rykter, og kanskje hvor riv ruskende gale de kan være til tider.[/quote']

Det er veldig viktig å være klar over hvordan dette foregår, derfor:

believe half of what you see and none of what you hear.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Jeg er enig med deg i at kvinner baksnakker, men måten du fremstiller kvinner på virker det som om vi er en gjeng med burhøns

Måten du velger å se at jeg fremstiller dem, mener du vel?

Jeg kom bare med et karikert eksempel (som også viser hvor tåplig jeg mener slik baksnakking er).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Måten du velger å se at jeg fremstiller dem, mener du vel?

Det er gøy og diskutere Tom, men må du kverulere hele tiden, det gjør at jeg melder meg ut av diskusjonene du starter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...