Gå til innhold

Baksnakking


Gjest TomKrus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Folk som baksnakker - enten det er kvinner eller menn - har ett stort behov for oppmerksomhet rundt egen person, og er for veike til å si de samme tingene face to face til den det gjelder. PATETISK :roll: sier nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Selvfølgelig tør ikke de som baksnsakker å stå fram her. Hvem argumenterer med at baksnakking er kult, liksom? Og ja, baksnakking skyldes nok usikkerhet. Eller splitt og hersk, en ganske effektiv greie også, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje kvinner hvisker mer, men jeg har også inntrykk av at menn slarver ganske mye, de bare sier det høyt i tillegg (generalisering).

Jeg har ganske mange guttevenner, og må si det er interessant å se hvor mye disse faktisk også slarver. Vel så mye som mine kvinnelige venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske mange guttevenner' date=' og må si det er interessant å se hvor mye disse faktisk også slarver. Vel så mye som mine kvinnelige venner.[/quote']

Ja, det er det jeg også har observert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Det er gøy og diskutere Tom, men må du kverulere hele tiden, det gjør at jeg melder meg ut av diskusjonene du starter

Er det ikke meningen at du som kvinne skal si slikt til en venninne i stedet? :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror de fleste baksnakker, jeg. Enten det dreier seg om en venn, kollega, en studiekollega som uthever seg i mengden, jenter som tror de er sååå deilige, han som alltid drikker seg sååå full eller svigermor.

Og jeg gjør det selv. Er ikke nødvendigvis for å føle meg bedre, mer fordi en person irriterer meg, forundrer meg el.

Men jeg gjør det aldri med folk på jobben eller de som ikke er mine nære venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Er forøvrig det å sladre om noen det samme som å baksnakke?

Tja, det avhenger vel av hva du sladrer om, og om du kunne vært kvinne nok til å si det samme til personen det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det avhenger vel av hva du sladrer om, og om du kunne vært kvinne nok til å si det samme til personen det gjelder.

Men er det slik at man liksom MÅ konfronere andre med det man ikke liker ved dem?

Hender jo at ting går litt opp og ned.

Jeg kan sikkert være skikkelig irriterende selv, men mine venner kan godt få lov til å slarve om dette, fremfor å støtt og stadig fortelle meg det direkte. For jeg vet jo at de liker meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Har noen baksnakka deg' date= Tom? :trøste: :tunge1:

Det takler jeg fint :) Men det er fascierende hvor langt på viddene slike historier kan gå, hvis man ikke er ute og dementerer det hele på et tidlig tidspunkt.

Det har kanskje noe med at ryktene er litt mer fargerike, og er med på å bekrefte forutinntatte holdninger, så hvorfor tro på sannheten? Den kan jo være kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rimfrost

Jeg baksnakker mye. Av samme grunn som Melk. Jeg irriterer meg over noe med den personen, men tør ikke å ta det opp med vedkommende. Derfor tømmer jeg det ut til noen andre .

Men så tenker jeg at "faen, neste gang sitter sikkert DE og baksnakker MEG" og angrer meg :tunge1:

Lurer på hvorfor det er så gøy å sladre/baksnakke... :roll: Vi mennesker er noen usle vesen.

Og de guttene jeg har kjent har ikke vært et gram bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er forøvrig det å sladre om noen det samme som å baksnakke?

Godt spørsmål.

Det bryr meg ikke så mye om totalt ukjente folk mener noe om meg, og snakker om det, tror jeg.

Derfor synes jeg ikke det gjør så mye, og jeg snakker om folk som har utmerket seg på et eller annet vis (i mine øyne), til folk jeg kjenner.

Her er det vel også en forskjell på hvordan man snakker. Synes jeg.

Jeg prøver å unngå å snakke nedsettende om folk, selv om jeg kommenterer noe ved dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor det er så gøy å sladre/baksnakke... :roll: Vi mennesker er noen usle vesen.

Jeg synes det blir litt dumt å skylde på "oss mennesker".

Det er jo et valg man tar - enten blir man med på sladderen, eller så gjør man det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Men er det slik at man liksom MÅ konfronere andre med det man ikke liker ved dem?

Man må ikke konfrontere den andre, men det er fortsatt feigt å bruke andre ord om denne personen bak dens rygg, enn til personen direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man må ikke konfrontere den andre, men det er fortsatt feigt å bruke andre ord om denne personen bak dens rygg, enn til personen direkte.

Velvel, for min del er det "helt ok" hvis andre snakker om at jeg ler så stygt eller har kjempestore pupper eller har lagt på meg. Har ikke noe behov for at de forteller det direkte til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt. Jeg har funnet ut at jeg lettere godtar baksnakking fra folk som liker meg og er mine venner, enn eks folk på jobben.

Men uansett ønsker jeg ikke at de må fortelle meg alt av negative ting de skulle komme til å si. Er det mye egativt de sier ønsker jeg haller at de rett og slett markerer litt avstand slik at jeg forstår at de ikke liker meg. Falske folk er noe dritt.

Men nå synes jeg generelt det ikke har noe på jobben å gjøre, derfor gjør jeg det ikke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melk: synes du det er helt greit at folk snakker om hvordan du ser ut o.l. bak ryggen din, altså? Jeg synes de kan holde kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke konfrontere den andre, men det er fortsatt feigt å bruke andre ord om denne personen bak dens rygg, enn til personen direkte.

:enig_animasjon: Nettopp, det man misliker eller ser seg uneig i må da virkelig ikke UT til andre, bak ryggen på den det gjelder?! Og at det blir så voldsom "belastning" å tie tviler jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...