Gå til innhold

Beccy - Livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Jeg har helt ramlet ut at KG verdenen jeg! :bond:

Siden sist har jeg vært på alenetur til Syden med jobben og det var SÅ deilig! Jeg hadde egentlig håpet at jeg skulle savne barna, og da spesielt Bølla, men det gjorde jeg ikke. Nesten ikke i det hele tatt, og det var litt greit det også. Å slippe å bli spist opp av savn og lengsel altså. En helt helg med bare meg selv i tankene var max deilig. Lurer på å gjøre det til en årlig tradisjon. :P 

Bølla har vært på forsinket ettårskontroll og det viser seg at hun er 74cm og 10kg blank! Ikke verst! Hun sier fortsatt nesten ingen ord men løper og klatrer rundt som en annen liten apekatt. Stort sett blid som en sol og viser seg å være litt av en ramp. Fått beskjed av barnehagen at hun har fått en vane for å stikke av. Lært seg å åpne døra inn til de andre avdelingene, snur seg tilbake, ler rått før hun løper i fullt firsprang til friheten. :fnise:
I går sloss barna om hvem som skulle stå på stolen på stua, selvfølgelig rett etter at jeg sa at det ikke var lov. :rolleyes:

Jeg har begynt å trene igjen. Fullført første uken av 12 ukers programmet mitt og kjenner at det er veldig godt å være i gang igjen. Har jo fortsatt 5-7kg igjen som jeg ønsker å bli kvitt for å kunne passe inn i de gamle klærne mine som ligger å støver ned i skapet. Og selv om jeg kanskje ikke greier å få ordentlig flat mage igjen pga snittene så har jeg i alle fall et håp om å minimere det henget/pølsa/hakket som er der nå om jeg blir kvitt litt fett. Må bare greie å kutte ned på sjokoladen også da. Det er jo tilnærmet umulig! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alenetur til Syden! :sjokkert: Det høres virkelig helt fantastisk ut! Trenger dere noen flere nyansatte på den jobben din, eller? ;) Tenker det er helt greit å ikke kaste bort helga på å savne ungene sine jeg altså. :jepp: 

Her skal det også kuttes ned på sjokolade. Og her er det også helt umulig... Tror jeg må bytte det ut med kokain hvis det skal gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg unner deg den sydenturen! Det må ha vært fantastisk! Det er lov å ikke kjenne savn, altså. Vi blir slitne og lei, og ei helg alene med kun seg selv å tenke på er absolutt noe en kan unne seg :) 

Bølla virker som ei artig tulle :ler: Ser for meg det lure gliset når hun står der i døra og stikker :hoho: 

Sjokolade er livet, så å kutte ut den er uaktuelt. Så flott at du er i gang med trening! Godt for både kropp og sinn :jepp: Hva slags program er det du har startet på? Jeg var godt i gang med trening før nyttår, men så stoppet alt opp og nå kjenner jeg det skal mye til for at jeg skal få nok motivasjon til å komme i gang igjen. Jeg trener hjemme med enkle styrkeøvelser og et program tar bare en halvtime, men akkurat nå føles det ekstremt bortkastet å bruke dyrebar egentid på trening :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ha vært så deilig å ha litt alenetid! Egentlig burde alle småbarnsmødre fått det på resept :P. Tror man har veldig veldig godt av det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, juliane skrev:

Alenetur til Syden! :sjokkert: Det høres virkelig helt fantastisk ut! Trenger dere noen flere nyansatte på den jobben din, eller? ;) Tenker det er helt greit å ikke kaste bort helga på å savne ungene sine jeg altså. :jepp: 

Her skal det også kuttes ned på sjokolade. Og her er det også helt umulig... Tror jeg må bytte det ut med kokain hvis det skal gå. 

Ja noen foreslo å spise mer frukt men der er jo IKKE det samme! :grine:

22 timer siden, Leviora skrev:

Gjett om jeg unner deg den sydenturen! Det må ha vært fantastisk! Det er lov å ikke kjenne savn, altså. Vi blir slitne og lei, og ei helg alene med kun seg selv å tenke på er absolutt noe en kan unne seg :) 

Bølla virker som ei artig tulle :ler: Ser for meg det lure gliset når hun står der i døra og stikker :hoho: 

Sjokolade er livet, så å kutte ut den er uaktuelt. Så flott at du er i gang med trening! Godt for både kropp og sinn :jepp: Hva slags program er det du har startet på? Jeg var godt i gang med trening før nyttår, men så stoppet alt opp og nå kjenner jeg det skal mye til for at jeg skal få nok motivasjon til å komme i gang igjen. Jeg trener hjemme med enkle styrkeøvelser og et program tar bare en halvtime, men akkurat nå føles det ekstremt bortkastet å bruke dyrebar egentid på trening :rolleyes: 

Jeg trener ett av programmene til Kayla Itsines, det som heter BBG, prøv å google det eller søk det opp på insta. Har trent det et par ganger tidligere. I korte trekk er det sirkeltrening man kan gjøre hjemme, på 30 minutter med høy intensitet, 3 ganger i uka + løping (hvis man gidder, det gjør ikke jeg enda) i 12 uker. Det er det eneste programmet jeg greier å gjennomføre. Jeg vet det gir resultater, det blir ikke kjedelig, tar bare en halvtime og fordi jeg kan trene i stua så tar det faktisk bare en halvtime også, ikke +++ pga reisetid til treningssenter osv. ;) 

6 timer siden, Marimba skrev:

Det må ha vært så deilig å ha litt alenetid! Egentlig burde alle småbarnsmødre fått det på resept :P. Tror man har veldig veldig godt av det! 

Absolutt! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har godt anlegg for skjegg og har en tendens til å spare det opp akkurat lenge nok til at jeg maser veldig mye om at han må barbere seg før han gidder.
Så til slutt blir det veldig fyldig og han ser sånn ca sånn ut: 

Spoiler

Bilderesultat for kort helskjegg

Skjegget hans ser i alle fall sånn ut. (utrolig random av meg å legge ved bilde av mann med skjegg, men plutselig hadde jeg sitti og googlet i fem minutter for å prøve å finne et bilde som kunne forklare uten at jeg måtte legge ut bilde av mannen og da føltes det bare veldig feil å ikke bruke bildet også).

UANSETT, poenget var at i dag fikk han det endelig for seg at han skulle barbere seg igjen og når han kom ut av badet så kjente ikke Bølla ham igjen! Hun ble kjempe sjenert og ville bare sitte på fanget mitt og nesten ikke en gang se på ham. Var så sært! Andre som har erfaringer med sånt? Håper det går over til i morgen! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Beccy87 skrev:

Mannen min har godt anlegg for skjegg og har en tendens til å spare det opp akkurat lenge nok til at jeg maser veldig mye om at han må barbere seg før han gidder.
Så til slutt blir det veldig fyldig og han ser sånn ca sånn ut: 

  Vis skjult innhold

Bilderesultat for kort helskjegg

Skjegget hans ser i alle fall sånn ut. (utrolig random av meg å legge ved bilde av mann med skjegg, men plutselig hadde jeg sitti og googlet i fem minutter for å prøve å finne et bilde som kunne forklare uten at jeg måtte legge ut bilde av mannen og da føltes det bare veldig feil å ikke bruke bildet også).

UANSETT, poenget var at i dag fikk han det endelig for seg at han skulle barbere seg igjen og når han kom ut av badet så kjente ikke Bølla ham igjen! Hun ble kjempe sjenert og ville bare sitte på fanget mitt og nesten ikke en gang se på ham. Var så sært! Andre som har erfaringer med sånt? Håper det går over til i morgen! :fnise:

Haha! Jeg har hørt om det samme, men da var det hårklipp. Niesa mi kjente plutselig ikke igjen pappan sin, men neste dag var det greit igjen. Jeg var litt spent her i helga, da samboer endelig fant fram klippemaskinen og tok fatt på kråkereiret (han er seriøst så kjekk med helt kort hår, og ser så utrolig slaskete ut når han ikke har klipt det på en stund). Men minien her hadde ikke noe problem med å kjenne han igjen :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjegget var jo fint jo, jeg foreslår kun stussing fra nå av for å unngå forvirra barn :opplyser: (muuuuulig jeg har en greie for skjegg, som påvirker rådene her... :sjenert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Marimba skrev:

Haha! Jeg har hørt om det samme, men da var det hårklipp. Niesa mi kjente plutselig ikke igjen pappan sin, men neste dag var det greit igjen. Jeg var litt spent her i helga, da samboer endelig fant fram klippemaskinen og tok fatt på kråkereiret (han er seriøst så kjekk med helt kort hår, og ser så utrolig slaskete ut når han ikke har klipt det på en stund). Men minien her hadde ikke noe problem med å kjenne han igjen :ler: 

Ja Bølla godtok ham igjen i dag tidlig som om ingenting hadde skjedd.  Det er rart at hår skal ha så mye å si! :P 

12 timer siden, _marielle_ skrev:

Det skjegget var jo fint jo, jeg foreslår kun stussing fra nå av for å unngå forvirra barn :opplyser: (muuuuulig jeg har en greie for skjegg, som påvirker rådene her... :sjenert:)

Ja jeg har ikke noe i mot skjegg jeg altså, men når det blir mer hår enn munn da sier jeg stopp. Hvis det gir mening? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod på badet her om dagen da jeg hørte et smell fra kjøkkenet og Bøllas velkjente kommentar «dattenne» (=datt den ned?). 

Og ja, det gjorde den. Jeg løper inn på kjøkkenet og finner Bølla sammen med laptoppen min på flisegulvet. 

Det var den laptoppen foråsirresånn! 

Takk for d Bøll! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ja... hva skal man si.. jeg synes kg på mobil er såpass slitsomt at etter at Laptoppen min ble utsatt for Bøllas massakre så har jeg bare droppa hele greia. :vetikke:

Men nå sitter jeg hos frisøren og har litt (mye) dødtid og jeg har tenkt ca tusen ganger at jeg skulle oppdatere her inne så da er det vel på sinn plass nå. Tar meg selv i å savne flere av dere (selv om jeg har en del på snap) og lure på hvordan det går, så får ta meg en leserunde også etterpå. Savne kg mennesker faktisk! Det hadde jeg ikke trodd om meg selv for et par år siden! :skratte:

 

Barna mine er blitt store siden sist da. 

Bølla snakker litt og løper mest. Sier ord som mamma, pappa, sitte, der, nei, banan. Langt unna der jeg mener å huske at Trollet var på samme alder men samtidig er hun betydelig bedre motorisk. Løper og klatrer og styrer på. Spiser så og si feilfritt med skje på egenhånd, tegner og leker med duplo. Liten rampejente er hun blitt. Roper vi på henne og sier «kom her» så kan du banne på at hun kniser og løper alt hun makter i motsatt retning. Å plukke småstein og kle av og på seg selv er det hun liker å bruke mest tid på. :rodmer:

Trollet fortsetter å trasse og teste grenser, samtidig som han bare er verdens fineste gutt. Klikker i fire vinkler for noe så banalt som at han får fem druer og ikke fire for så å uttrykke følelsene sine høyt og tydelig hver gang. «Maaaammaaaa jeg er leeeeiii meeeeg, jeg gjååååååter!!» «ja lillevenn, jeg ser det..» Veldig flink med ord og følelser!  Vi nådde ny milepel også, i går faktisk, da klikket han og insisterte på å få bruke truse. Jeg hadde heldigvis handlet inn noen allerede fordi vi hadde en plan om å starte bleieavvenning til sommeren, så da ble d truse i går gitt. Tisset litt i 5 stykker i løpet av dagen før vi ble enige om å ta på bleie igjen på kvelden. Men kjempe gøy at han vil prøve og han ville ha truse igjen i dag tidlig så da ble det det. 

Sliter litt med å komme seg på do FØR han har begynt å tisse, og jeg mistenker at han synes det er så stas med alle de nye trusene at han tenker det bare er gøy når han tisser i og må bytte... Spennende å se hvor det bærer videre, om noen har tips å komme med så del gjerne! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig hyggelig å høre fra deg! Enig i at mobilKG er dritt! 

De høres så fine ut de barna dine altså, ordentlige sjarmtroll begge to både her og på snap! Så må jeg le litt av han som kanskje tisser på gjørs for å bytte mest mulig truse. :skratte: vi er ikke helt der enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Nå har jeg fått meg ny laptopp og jeg lurer på om jeg kanskje skal begynne å skrive litt her inne igjen. :sjenert:

Det er jo en veldig fint å ha senere da. Siden jeg har skrevet her inne i denne dagboka og den gamle helt siden Trollet var et par måneder gammel så har jeg jo kjempe mange minner og små historier fra hans første år. Ville vært fint å hatt det samme med Bølla. 

Får sette meg ned og skrive et lite ''siden sist -innlegg'' i morgen eller noe. :Nikke:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...