Gå til innhold

Beccy - Livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det løste seg med jobb og sånt. 
Mannen var hjemme og alt var bra, to barn i barnehagen på Onsdag også bæhm, hang jeg over vasken og kastet opp på onsdagskvelden. :( 
Så da ble det sykedager på meg med ny jobb allikevel da, men for egen del. 
Føler meg litt kvalm og sliten og brakk meg et par ganger i dag tidlig men ellers er jeg bedre. Regner med 48timers regel er en god ide på jobb også så blir nok hjemme i morgen også uavhengig av formens bedring. 
Bonusen er jo om jeg er fin i formen så kan jeg faktisk få vasket og ryddet ordentlig her hjemme. Hjelpes meg så vanskelig det er å holde orden på alt med alle barna og sykdom her! 
Føler det flyter over av hybelkaniner, leker, bøker, klesvask og halvtygde rosiner! Har lyst til å spraye hele huset med klorin! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg mye bedre i dag og har fått gjort en hel masse her hjemme. 
Kunne vel egentlig klart å gått på jobb men spørs om kollegaene mine ville satt pris på omgangssykesmitte sånn på tampen av arbeidsuka så føler det rettferdiggjør at jeg var hjemme i dag også. :Nikke:
Så nå lukter det rent her av absolutt alt bortsett fra meg. 

Da jeg var ung, dum og barnløs så brukte jeg flere dager i uka i solarium og var relativt solbrun året rundt. Nå har jeg verken tid, penger eller et solarium innen rekkevidde så jeg er nesten helt gjennomsiktig med unntak av midtsommers, da jeg kan skryte av et par fregner på nesen og noe vi med litt fantasi kan kalle gyllengul hud.. :skya:
Jeg savner å være brun, man føler seg så fresh og frisk og derfor gravde jeg langt inni baderomsskapet mitt og fant en sånn fuktighetskrem med selvbruning i og tenkte at det var en god ide å smøre meg inn med. 
Selvfølgelig var det ikke det, det er jo en grunn til at den står innerst i skapet. :murvegg:
Nå sitter jeg her og lukter som en svett nattklubb og vurderer om jeg rekker/gidder dusje en gang til før jeg henter barna i barnehagen. Flaks for meg at mannen også er syk og potte tett og derfor ikke kommer til å merke om det lukter innestengt tbanevogn eller furunål her når han kommer hjem! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden sist her nå! :blomst:
Dagene går så fort og vi har hatt alt for mye å gjøre på kveldstid. 
Feiret Bøllas 1 års dag på Lørdag så nå kan vi endelig puste litt igjen. 

Vi har gjort det samme med begge barna, droppet både dåp og navnefest og heller feiret den første bursdagen ekstra stort. 
Så vi sendte ut innbydelser rett før jul til alle besteforeldre, tanter, onkler og oldemødre. Vi har ikke så stor familie så vi endte med rett over 20 inviterte. 
17 stykker svarte at de ville komme så vi gjorde det samme som med Trollet og leide lokale for å få mulighet til litt ekstra plass og pynt. 
Så ble det januar og vi fikk beskjed om at to stykker ikke gadd å komme allikevel. Jah, det var faktisk beskjeden vi fikk.:dry: De gadd ikke komme ''bare for et selskap som skal vare 4 timer''... De har noen timer reisevei, men det hadde vi jo tatt høyde for når vi inviterte, slik at folk kunne planlegge, i tillegg til at vi faktisk ikke bor innerst i en øde fjord så det er en haug av andre ting å bruke tiden på dersom man velger å komme for en helgetur. UANSETT synes jeg rett og slett de kunne dratt en hvit løgn der og sagt det ikke passet. Veldig sårende og provoserende når de sier de ikke gidder. Kjenner oss veldig lite verdsatt.. :icon_frown:

Så da var vi nede i 15 stykker.... 
Begynte planlegge maten og kjøper inn pynt osv. 
Festen var altså på Lørdag og den den siste uken har vi brukt på å lage mat og ta i mot avbestillinger om hverandre. 
Fra Torsdagen til Lørdagen var det 4 stykker til som avlyste av diverse årsaker så da ble vi faktisk bare 11 stykker inkl. meg selv og barna.. Kunne jo hatt det hjemme da! :raven:

Også er det gaver da.... Ja, det er kjempe fint at vi kan ønske oss noe hun faktisk trenger og at vi ikke bare får blondekjoler i lyserosa og leker som spiller høy og irriterende musikk, men evner ikke folk å planlegge litt eller?! Jeg har ikke tall på hvor mange meldinger jeg har fått den siste uka med spørsmål om hva hun ønsker seg og om det er greit at de bare vippser over penger så kan jeg ''finne noe fint''.. Altså! Jeg er sikkert dust når jeg sier det men jeg vil at de skal bruke litt tid og tanke på å finne en gave selv jeg, en som betyr litt og som ikke bare er penger eller noe de har rasket med seg fra Nille på vei til bussen.. :vetikke:

Også er det kapittelet med familie og alle de egenskapene de har som gjør at jeg setter utrolig stor pris på at vi ikke sees så ofte.
De er de som ikke går overens med hverandre og derfor lager sur stemning hele dagen.
De som bruker en hver anledning til å enten si noe negativt, eller ikke si noe i det hele tatt.
Hun som syntes det var en god ide å gi Trollet en trepakk med kinderegg for så å insistere på at han spiste alle sammen på en gang isteden for mat og dessert..
Hun som tvang Trollet opp i et hjørne fordi ''jeg må jo få klem når det er så lenge siden jeg har sett deg''. Nei vet du hva! Det må du f**n ikke få, jeg blir så sint når folk ikke respekterer andres kropp og personlige space at det klikker for meg. 
Et menneske spurte om hun kunne få en klem av Trollet når de skulle gå, han sier nei, og da presterer hun å si at dersom hun ikke får klem så får han ikke noen pakker neste gang hun komme på besøk. Du ser at hele gutten blir fortvilet og går med på å klemme og jeg angrer som en hund på at jeg ikke sa noe. Ble bare så utrolig satt ut! Snakket med mannen om det på kvelden og vi er begge enige om at hun skal få høre det om hun setter i gang med noe sånt igjen. Jeg skjønner jo at de vil og blir ivrige når vi sees så sjelden men tenker at da kan de vel ta litt initiativ til å sees oftere selv da.. :jolie:

I tillegg så er Bølla super intens for tiden og skal bare vært hos meg. Så da fikk jeg ikke tid til å prate med noen egentlig. Fikk så vidt spist litt mat selv innimellom mating, rydding, dekking og gave opppakking, alt med en halvfornøyd Bøll på armen. Ikke fikk vi tatt et eneste bilde heller.. Kanskje like greit så slipper vi å huske det om et par år... :dry:

Åh så mye syting det ble her nå! 
Sorry ass, medalje til deg som orka å lese, det var i alle fall godt for meg å få tømt litt!
Neste gang vi skal arrangere noe sånt blir når Trollet skal konfirmeres, når jeg ser på mengden mat og kaker vi har igjen så føles det som om vi har rester som vil vare helt til da! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, dauer av den slekta :daane: Har omtrent 64 ulike ting å kommentere, men det blir for mye :P Synes dere er gode som orker å samle den freaky gjengen selv om de gang på gang oppfører seg helt på jordet! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en familie. De det hadde jeg gladelig utsatt å møte til det var nødvendig. Helt enig med deg med både gaver og intimsoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred, for en familie. Som de andre sier, det er så mye å kommentere på at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne en gang. Gir det et forsøk likevel. For det første, skjønner ikke folk at det betyr MASSE for oss som foreldre at de bruker bittelitt tid og omtanke på å vise at barnet og anledningen er viktig? Særlig når ikke det er navnefest/dåp, og at det er samme opplegg som med nummer en - det må jo gå an å prioritere dette bedre - både på deltakelsesfronten og gavefronten? Jeg blir så oppgitt, og skjønner godt at du blir skuffet. 

 

For det andre er jeg helt enig med deg ang. intimsoner. Det er helt uforståelig for meg at folk tvinger til seg klemmer og kos, attpåtil med trusler om å ikke gi gave??? Seriøst? Jeg blir helt matt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også helt målløs av å lese alt du skrev! Fy flate folk er bare helt stein noen ganger. Intimsoner bør selvsagt respekteres! Dessverre virker det som det er mange som henger igjen i gamledager der.. Vi kommer nok til å få noen familiemedlemmer å irettesette etterhvert vi også. Det at de ikke legger noe som helst arbeid eller omtanke i å ta turen, eller planlegge gaver er sykt dårlig. Kjenner jeg blir lei meg på deres vegne. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: 

Folk ass! 

 

Men altså ettårsdag? :klo: jeg trodde da avstanden mellom bølla og AM var mye større (nå skal det være sagt at jeg nesten var sikker på at det var sånn 2-3 år mellom dem eller noe, for bølla var jo så stor når AM ble født ) ( forsåvidt det samme med M-ene til @Weebs og @A4-livet også). Men nå er jo snart AM et år også.... Sjokkerende :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føyer meg inn i rekka av måpende lesere 😂 Jeeezez, for en gjeng du er putta i familie/slekt med 🙈 Gang på gang... Lov meg at vi slipper å lese om at du går all in for den gjengen en gang til før Trollet sin konfirmasjon 😤  Bruk tid og penger på folk som setter pris på det i stedet altså! Kos deg med kakerester 😎

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så sliten og sur nå at jeg egentlig burde holde meg unna å skrive her. 
Barna mine er så slitsomme begge to. 
Bølla er i max ''bare mamma er bra nok så jeg skal sitte oppå henne hele dagen''-modus og Trollet trasser på 90% av alt vi skal igjennom i løpet av en dag. 
Jeg er trøtt, mannen er trøtt og på toppen av det hele har jeg hatt mensen så dette har ikke akkurat vært en lystig helg. :dry:

Neste helg skal jeg på tur med jobben og jeg føler meg veldig delt. Jeg gleder meg til turen også har jeg dårlig samvittighet fordi jeg blir borte fra fredag til tirsdag og fordi jeg faktisk gleder meg til å slippe å være sammen med barna et par dager. 

Innerst inne håper jeg at jeg skal kjenne at jeg savner dem. Spesielt håper jeg at jeg savner Bølla. For akkurat nå føler jeg veldig lite annet enn at hun er slitsom med små glimt av kjempesjarm. :(  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Åh, føler med deg. Hjelper det at vi har det litt sånn om dagen vi og? Storebror tror jeg peaker på trass og selektiv hørsel og bølle-oppførsel om dagen, og J har vært en sutrepels den siste uka (mulig det er en tann eller noe som er grunnen). I dag har både jeg og mannen vært trøtte og sure og småkranglet om alt, mens barna har vært maks irriterende hele dagen. 

Og hallo, drit i å ha dårlig samvittighet for alenehelg a! Hvor mange sånne helger har du hatt de siste tre årene? Jeg er helt alene hjemme til helgen siden mannen tar med seg gutta til svigers, og jeg gleder meg noe helt vilt! :jepp: Fredag kan ikke komme fort nok liksom.

Og jeg er ærlig talt litt lei av J om dagen jeg også (kan ha noe med at jeg nå har bikket ett år i permisjon), men jeg tenker at det ikke er så unormalt jeg. Selv om jeg er glad i de små bøllefrøene så ER det ganske slitsomt å være "på" sånn ca 24/7 hele uka. Måneden. Året. Vi hadde barnefri fra fredag til lørdag nå og det var helt fantastisk! Da lørdagen kom kjente jeg at jeg skulle ønske at de skulle sove over til søndag liksom. Så enten er jeg en dårlig mamma, eller så er det ganske så normalt og ikke noe å ha dårlig samvittighet for. Jeg stemmer for det siste :fnise: Jeg synes du skal glede deg til helgen med god samvittighet :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker den bunn ærlige dagboka di! Det er så befriende å lese og kjenne seg igjen i både oppturene og nedturene med mammalivet! Du er rå! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, sitronkake skrev:

:klemmer: Åh, føler med deg. Hjelper det at vi har det litt sånn om dagen vi og? Storebror tror jeg peaker på trass og selektiv hørsel og bølle-oppførsel om dagen, og J har vært en sutrepels den siste uka (mulig det er en tann eller noe som er grunnen). I dag har både jeg og mannen vært trøtte og sure og småkranglet om alt, mens barna har vært maks irriterende hele dagen. 

Og hallo, drit i å ha dårlig samvittighet for alenehelg a! Hvor mange sånne helger har du hatt de siste tre årene? Jeg er helt alene hjemme til helgen siden mannen tar med seg gutta til svigers, og jeg gleder meg noe helt vilt! :jepp: Fredag kan ikke komme fort nok liksom.

Og jeg er ærlig talt litt lei av J om dagen jeg også (kan ha noe med at jeg nå har bikket ett år i permisjon), men jeg tenker at det ikke er så unormalt jeg. Selv om jeg er glad i de små bøllefrøene så ER det ganske slitsomt å være "på" sånn ca 24/7 hele uka. Måneden. Året. Vi hadde barnefri fra fredag til lørdag nå og det var helt fantastisk! Da lørdagen kom kjente jeg at jeg skulle ønske at de skulle sove over til søndag liksom. Så enten er jeg en dårlig mamma, eller så er det ganske så normalt og ikke noe å ha dårlig samvittighet for. Jeg stemmer for det siste :fnise: Jeg synes du skal glede deg til helgen med god samvittighet :nigo: 

 

22 timer siden, Marimba skrev:

Jeg elsker den bunn ærlige dagboka di! Det er så befriende å lese og kjenne seg igjen i både oppturene og nedturene med mammalivet! Du er rå! :) 

Tusen takk for fine ord og støtte fra dere begge to. Det hjelper! :jepp:

I dag måtte jeg hente Bølla tidlig i barnehagen fordi hun hadde fått feber. Dermed utgår ettårsvaksinen vi hadde planlagt å få i morgen. Jeg har styrt mye for å få timene til å passe så det er jo bare ekstra typisk at det ikke går allikevel. :roll:

Også kranglet jeg med mannen om en bokhylle. Eller, rettere sagt plasseringen av bøker i en bokhylle. Jeg forstår ikke hvorfor jeg gidder en gang, men det var altså nok til å gjøre meg dritforbanna i dag. Jeg trenger at denne uka går fort, kanskje jeg egentlig har litt godt av å savne mannen litt også... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt lov å ikke elske å være mamma hvert sekund av tiden. For herlighet så slitsomt det kan være! Jeg håper du får en fin tur i helgen. Det er lurt å komme seg vekk innimellom :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg! Å være mamma er ikke rosenrødt hele tiden. Noen ganger er det bare ork og mas, og da er det godt å komme seg ut og være litt alene. Kos deg masse! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenehelg! :hjerte: Herregud så deilig det høres ut! For mine barn er nemlig også slitsomme mesteparten av tiden... Hadde drept for en helg alene! (Men bør vel vente til jeg er ferdig med ammingen og til T har begynt å godta noen andre enn meg. :sjenert: )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...