Gå til innhold

Beccy - Livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

- Tiden går ikke, den blir bare borte. Det var nettopp fredag og nå er det helg igjen. 

- To uker i ny jobb er overstått og jeg trives. 

- Bølla blir tryggere og tryggere i barnehagen. Sovner greit og sover to timer! Hun gråter når de andre foreldrene kommer innom for å levere eller hente da så fremmede mennesker er fortsatt ikke kult, men det går seg vel til med tiden det også.

- Trollet har fått en så livlig fantasi at vi ikke vet hva vi skal tro på å ikke. Når vi spør hva han har gjort i barnehagen så kommer den ene røverhistorien etter den andre og her hjemme løper han rundt og er enten en løve, et troll eller en apekatt mesteparten av tiden. 

- Jeg var kjempeflink i to (en) uke og holdt meg unna alt av søplemat også sprakk jeg. Denne uka har jeg spist sjokolade hver eneste dag. Og ikke sånn en-knekk-mørk-kokesjokolade-spising, men en-halv-stor-plate-med-jappmelkesjokolade-spising. Jeg blir gal av meg selv. Har virkelig null viljestyrke på kvelden og angrer som en hund hver morgen. 

- Jeg begynner å bli forkjøla igjen og tenker at det skal jeg feire med et glass vin før jeg går å legger meg. Fikk melding av mannen om at han skulle ''ta en øl'' etter jobb så han er nok ikke med på å stå opp sammen når barna våkner kl. 05.00 i morgen tidlig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter også vanvittig med å være flink på kostholdet for tiden. Føler at vekta bare har stagnert samme f hva jeg gjør..  Kjenner meg så igjen i den sjokoladeavhengigheten. "Når jeg har vært så dum å tatt en bit kan jeg like gjerne spise resten av platen, går jo ikke ned i vekt uansett så" :rolleyes: Angrer like mye hver gang, sier til meg selv: Husk hvor dritt det føles å være overmett å kvalm. Glemmer følelsen etter 20 minutter :P Sånn går dagene da..

Supert at du trives i ny jobb, og at det går bedre med Bølla i bhg :laugh:

Den tiden trollet er inn virker veldig morsom :fnise: Men kan vel bli slitsomt også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det snødd ENDA MER her og egentlig burde jeg vel hive hele familien i vinterdresser og hoppe utfor døra for å lage både snømenn og leke med akebrett. Men vi er litt sånn halvpjuske alle mann, med snørr og hosting og det hele så jeg tror vi satser på en real innedag isteden. Det kommer vel snø en annen gang også. :vetikke:

Ellers prøver jeg å ikke klikke på mobilen min, den eeeeeer så treig og batteriet er så dårlig at jeg nesten bare må le av tanken. Jeg lader den fullt opp før jeg går å legger meg OG pakker den inn i en lue (!) så den ikke skal fryse (ja, har iPhone så det er jo et problem) og allikevel så er det max 20% batteri igjen når jeg våkner. Den greier da altså å bruke 80% batteri bare på å ligge stille uten at den gjør noen ting som helst i 6-7 timer. Erre muuulig!? Og ja, jeg lukker alle apper osv før jeg legger den fra meg så den ligger ikke der og jobber med en hel masse styr i det skjulte. 
Så da blir det vel til at jeg må kjøpe ny da... Men det er jo svin dyrt, spesielt nå som det er regningsmåned delux her i tillegg til at jeg må til frisøren og hive en hel masse penger ned sluket der neste helg, Bøllas fest OG at jeg skal på tur til syden i starten av mars som jeg burde begynt å spare til. 
Vant 30kr på joker i går da.. Alle monner drar... og dette var sikkert kjempe interessant å lese! Poenget er vel; er det noen som har tips om god ny mobil jeg kan kjøpe? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onecall har rentefri delbetaling. Et alternativ hvis du synes delbetaling er greit, da :) Batteriene er mye bedre på de nyere iphone-modellene etter min erfaring. Min (iphone 7) har ikke slått seg av når jeg går ut av huset i minusgrader ;) 

Kjipt med sykdom! Håper dere blir fort friske og at festen til Bølla blir bra :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt grusom til å kommentere i andres dagbøker for tiden, og jeg har tenkt LENGE at jeg må gratulere Bølla med året! Nå skal jeg endelig gjøre det. Gratulerer med overstått! :strix: Hun er så fin og flink, og herregud! Snakker og går og sover i barnehagen. 

Og du som trives i ny jobb, og hele pakka. Alt er jo bare velstand. Bortsett fra telefonen da :klo: Jeg har dessverre ingen tips. Holdt på å dævve av min gamle iPhone, og selv om jeg sa at jeg ikke skulle falle for noen Black Friday-tilbud så ble det plutselig en iPhone 8 :plystre: Angrer ikke, men iPhone er jo rævva dyrt og det finnes tusen bra Android-telefoner som er mye rimeligere. Dessverre kan jeg ingenting om sånt :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du trives i ny jobb! Hvordan føler du hverdagen med å jobbe 8-16 er? 

Grattis til Bølla som allerede er et år! Tiden flyr altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.1.2018 den 17.25, Leviora skrev:

Onecall har rentefri delbetaling. Et alternativ hvis du synes delbetaling er greit, da :) Batteriene er mye bedre på de nyere iphone-modellene etter min erfaring. Min (iphone 7) har ikke slått seg av når jeg går ut av huset i minusgrader ;) 

Kjipt med sykdom! Håper dere blir fort friske og at festen til Bølla blir bra :jepp: 

Delbetaling hadde kanskje ikke vært så dumt.. Takk for tips! :jepp:

45 minutter siden, Weebs skrev:

Jeg er helt grusom til å kommentere i andres dagbøker for tiden, og jeg har tenkt LENGE at jeg må gratulere Bølla med året! Nå skal jeg endelig gjøre det. Gratulerer med overstått! :strix: Hun er så fin og flink, og herregud! Snakker og går og sover i barnehagen. 

Og du som trives i ny jobb, og hele pakka. Alt er jo bare velstand. Bortsett fra telefonen da :klo: Jeg har dessverre ingen tips. Holdt på å dævve av min gamle iPhone, og selv om jeg sa at jeg ikke skulle falle for noen Black Friday-tilbud så ble det plutselig en iPhone 8 :plystre: Angrer ikke, men iPhone er jo rævva dyrt og det finnes tusen bra Android-telefoner som er mye rimeligere. Dessverre kan jeg ingenting om sånt :tongue:

Takk for det! Bare velstand her vettu, rene instagramkontoen! :ler:

Jeg er jo et voldsomt vanedyr så å kjøpe noe annet enn iPhone er egentlig helt uaktuelt, selv om det er fryktelig mye penger å spare på det så takler jeg bare ikke tanken på å venne meg til noe nytt. Det klikker helt for meg hver gang de kommer med nye oppdateringer! :fnise: Men jeg heller mest mot 7 nå da, kanskje dumt å ikke kjøpe 8 når jeg først er i gang, men det er liksom ingen som kan forteller meg hvorfor 8 er best så da er jeg veldig usikker på om den er verdt de ekstra lappene.. :vetikke:

30 minutter siden, Chandra skrev:

Så bra at du trives i ny jobb! Hvordan føler du hverdagen med å jobbe 8-16 er? 

Grattis til Bølla som allerede er et år! Tiden flyr altså! 

Takk! :yvonne:
Hverdagen med 8-16 fungerer veldig fint synes jeg. Dagene går overraskende fort, er veldig deilig å ha litt tid med ungene på morgenen og ikke måtte løpe ut døra før de våkner. Men samtidig synes jeg ettermiddagene og kveldene blir veldig korte og jeg savner å kunne bruke litt god tid på å hente i barnehagen. Nå er det jo bare om å gjøre å løpe inn og kaste med seg barna ut så de som jobber der får stengt for dagen. Det er jo pluss og minus med alt men jeg tror absolutt dette er en hverdag jeg kan gro fast i og trives med. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bølla har begynt å synge litt. I dag har hun brukt store deler av kvelden til å traske rundt på stua og kjøkkenet med en bøtte i hånden mens hun plukker ting inn og ut av den og nynner for seg selv. Lille søte! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Beccy87 skrev:

Bølla har begynt å synge litt. I dag har hun brukt store deler av kvelden til å traske rundt på stua og kjøkkenet med en bøtte i hånden mens hun plukker ting inn og ut av den og nynner for seg selv. Lille søte! :rodmer:

Åååh 😍 

 

Når det gjelder iPhone har jeg ingen tips annet enn at jeg er fornøyd med min SE. Liker størrelsen på den. Liten og nett. Men det er jo veldig smak og behag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Beccy87 skrev:

Bølla har begynt å synge litt. I dag har hun brukt store deler av kvelden til å traske rundt på stua og kjøkkenet med en bøtte i hånden mens hun plukker ting inn og ut av den og nynner for seg selv. Lille søte! :rodmer:

Ååh, så koselig!

Jeg liker også A4-livet med 8-16 jobb. Enig med deg i at ettermiddag og kveld går altfor fort, men det er deilig å ha så faste rutiner på jobb og fri synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite morro i natt med et Troll som først hadde to heftige bleier for så å kaste opp ut over hele stuegulvet rett etter at vi hadde stått opp. Stakkars lille pjusken min! :grine:
Så da ble det sololøp i barnehagen for Bølla i dag og mannen fikk æren av å ta nok en sykt-barn-dag denne måneden. 
Trollet kastet bare opp en gang til og det var rett etter at vi hadde gått til barnehage og jobb, og formen hans steg betraktelig utover dagen. Han var i fin form når vi la ham i kveld med unntak av liten matlyst. 
Blir spennende å se om Bølla (eller jeg og mannen for den del) blir dårlige i løpet av natten nå da og hvor mange av oss som kommer oss ut av huset i morgen. Trollet må jo uansett bli hjemme i morgen også og selv om det kan være koselig å være sammen så håper jeg at jeg slipper det i morgen. :sjenert:

Fordi jeg synes så synd på meg selv så sitter jeg å stapper kroppen full av sjokolade og chips, greit å fylle på nå i fall jeg blir å kaste opp i natt ikke sant? :jepp:

Ja også måtte jeg ha enda en trøstepremie så da handlet jeg meg ny mobil og venter en iPhone 7 i posten rett over helgen! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuugh, omgangssyke er virkelig den store skrekken. Jeg håper dere andre slipper unna! Og hurra for ny mobil! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj omgangssyken er så dritt :sjokkbla: Håper dere andre slipper unna og at Trollet er i bedre form. Stappe inn potetgull og sjokolade hørtes digg ut:danse: Jeg sliter mest med å holde meg unna på formiddagene når jeg går hjemme alene, da er det såå lett å smugspise en 200 grams plate sjokolade :wow: Nå har jeg ingenting i hus da, abstinenser på høyt nivå her.

Grattis med ny telefon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, lille_frosk skrev:

Uuuugh, omgangssyke er virkelig den store skrekken. Jeg håper dere andre slipper unna! Og hurra for ny mobil! :nigo:

Ikke hatt noen flere runder med oppkast noen av oss enda *bank i bordet!* 

7 timer siden, Mumsy skrev:

Æsj omgangssyken er så dritt :sjokkbla: Håper dere andre slipper unna og at Trollet er i bedre form. Stappe inn potetgull og sjokolade hørtes digg ut:danse: Jeg sliter mest med å holde meg unna på formiddagene når jeg går hjemme alene, da er det såå lett å smugspise en 200 grams plate sjokolade :wow: Nå har jeg ingenting i hus da, abstinenser på høyt nivå her.

Grattis med ny telefon :)

Jeg sliter mest på kvelden etter at ungene har lagt seg, da er det ikke så mye annet å gjøre (enn å rydde eller legge seg) så da blir jeg fort sittende på sofaen og bare stappe i meg. Nå er det heldigvis tomt her også så da sitter jeg og surer meg med abstinenser isteden! :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdags kveld og ingen av oss har blitt dårlige enda. Jeg sier enda for jeg tørr ikke puste lettet ut heeelt enda.. Mye kan skje i natt også, Bølla som vanligvis er et matvrak ville ikke ha kvelds og det må jo bety at ikke alt er som det skal. :vetikke:

Håper i alle fall at vi alle er i topp form i morgen også, Trollet kan i alle fall dra i barnehagen igjen og det gleder han seg veldig til. Selv om det er koselig å sitte inne og se på film og spise pepperkaker så er det faktisk grenser for hvor lenge Trollet gidder å gjøre det også før han får nok. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt han er bra igjen. Får håpe dere andre slipper unna. Omgangssyke er bare noe dritt.

Gratulerer med ny telefon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

To barn i barnehagen i dag. 
I morgen skal jeg endelig til frisøren igjen for å ta etterveksten og på Søndag skal jeg ingenting annet enn å slappe av med mann og barn. 
Riktig god helg er det man kaller det! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterveksten min er borte og den nye telefonen min kom i posten i dag!
Nå sitter jeg og venter på at den skal laste inn alt mulig rart så jeg kan begynne å bruke den. Klarte selvfølgelig å lime på den beskyttelses filmen feil, så det ble bobler av luft under og den sitter ikke ordentlig på nederst. Hele meg klikker egentlig for sånne ting men jeg prøver maks å beherske meg og tenke at jeg får bare vente til mandag og stikke innom en telefonbutikk da og insistere på at et annet menneske ordner det for meg. Jeg er tydeligvis ikke kapabel til å greie sånne ting selv. :bond:

Ellers kan jeg informere om at Bølla kastet opp i kveld, med denne hastigheten blir det vel min tur på Tirsdag. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bølla kastet opp to ganger i dag også. 
Stakkars lille gull. :( 
Hun har feber og masse snørr også. 
I morgen er det planleggingsdag i barnehagen så da har vi planlagt allerede at mannen skal være hjemme, men om hun så skulle finne på å være frisk igjen i morgen så må hun være hjemme på Tirsdag også pga. 48timers regelen. 
Og siden mannen var hjemme flere dager i forrige uke med Trollet så MÅ han på jobb og jeg må være hun teite nye på jobben som tar syktbarndag etter tre uker. :( 
Har vel ikke krav på lønn heller etter bare så kort tid heller men har jo ikke noe valg akkurat. Får bare krysse fingrene for at hun blir bedre og kan gå i barnehagen igjen på onsdag... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...