Gå til innhold

Beccy - Livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Samsoving med sykt barn når du må ligge i crazy stillinger er grusomt. Men med en rolig unge er det fint :) 

Du må få sovet mer enn 2,5 time! Det er nesten null. Og null søvn i ny jobb er ikke bra :riste:

Og så lurer jeg på en ting. Jeg har jo et barn som egentlig ikke er glad i meg på natta. Kun i puppen. Hvordan får du Bølla til å sove igjen alle de gangene du må inn til henne? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samsoving er veldig koselig så lenge ungene ligger stille ja. Sånn derre wrestling-hopp-og-sprett-opplegg har jeg ikke mye til overs for, da bikker det kjapt over til "hvis du ikke roer deg nå så ryker du ut vinduet"-stemning :plystre: 

God bedring til Bøll! Håper natten blir god - og at mannen stepper up the game. Klart at den som skal på jobb bør få mest søvn! Og hurra for at den første (og den andre?) dagen gikk så bra! Trives du så langt? Jobber du med hyggelige folk? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for ei slitsom natt :( Håper mannen din skjønner at han må ta ansvaret neste gang. Satser på en bedre natt med mer søvn, og lykke til med ny dag på jobb!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine samsovingseskapader kan ikke kalles samsoving, det blir i alle fall null soving på meg! Jeg syntes det hørtes kjempekoselig og praktisk ut før dattera kom, men hun var ikke av den samsovende typen gitt. Wrestling høres kjent ut :fnise: Dattera beveger seg alltid i raskt tempo mot en eller annen kant så man er nødt til å passe på, samtidig som hun klarer å sparke meg i fjeset konstant hele natta. Tror bare hun sparker kontinuerlig mens hun sover, for det har alltid vært helt sykt urolig og (i mangel av noe bedre ord) voldelig å sove med henne helt fra hunn var null måneder gammel :vetikke: Mamma kakler manisk og mumler noe om karma når jeg sier det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsoving er til tider eneste mulighet for søvn her, men da legger stort sett en voksen seg i stua, sånn at man er en voksen og ett barn på en dobbeltseng. Den plassen trengs ... 

Hvordan gikk det på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Mumsy skrev:

Det hørtes innmari slitsomt ut, håper mannen kan ta henne i natt? Hvis det er på samme viset, du bør jo få sovet før du skal på jobb. Ekstra viktig nå som du er ny, da må du jo sikkert lære nye ting :PDet er vanskeligere på 2 timer søvn..

Jeg synes det kan være koselig å ligge sammen med Knerten når han ligger rolig, men når det er wrestling på gang - nei takk :fnise:

Ja han tok henne heldigvis i natt og hun var mye roligere også. 
Måtte inn en del fordi hun hostet så mye og våknet av det, men mye bedre natt i natt. 
Jeg er ikke den eneste småbarnsmoren på den nye jobben så jeg ble møtt med god forståelse og sympati. :P 

22 timer siden, Askmeagain89 skrev:

God bedring til Bølla :hjerte: Syke små er alltid veldig slitsomt og vondt. Håper du får sove mer i natt. 

Samsover og elsker det, men mine barn ligger veldig stille. Og hos oss er det enten det eller ingen søvn overhodet 

Takk for det! 
Natten var bedre. Og jeg kan tenke meg at det kan være veldig koselig hvis ungen ligger stille i midten, ellers; nei takk! :fnise:

22 timer siden, Weebs skrev:

Samsoving med sykt barn når du må ligge i crazy stillinger er grusomt. Men med en rolig unge er det fint :) 

Du må få sovet mer enn 2,5 time! Det er nesten null. Og null søvn i ny jobb er ikke bra :riste:

Og så lurer jeg på en ting. Jeg har jo et barn som egentlig ikke er glad i meg på natta. Kun i puppen. Hvordan får du Bølla til å sove igjen alle de gangene du må inn til henne? :klo:

Det var et veldig godt spørsmål du... 
Bølla har jo egentlig vært veldig grei med søvnen helt siden hun var ny. Ligge i senga på kvelden/natta = nå skal vi sove... :vetikke:
Ja, også har hun jo en sånn koseklut som hun må ligge å lukte/smatte på, og den fungerer vel kanskje på samme måte som puppen gjør i den forstand at den er forbundet med trygghet og får henne til å slappe av? 
Når hun våkner og skriker så er det enten fordi hun ikke finner kosen eller så vil hun opp, så da prøver vi først å legge henne ned et par ganger med kosen og 8 av 10 ganger så legger hun seg da til rette og sovner igjen etter et par minutter. De to andre gangene det ikke går må vi stå å bysse henne til hun slukner for så å legge henne ned med kosen og ninjae oss ut derifra. 
Trollet var jo ikke sånn, så han fikk vi sjelden til å sove med mindre vi bysset eller sjysset eller etterhvert når han ble så gammel at han forstod ''nå er det natta, du må legge deg og sove mer''.. Så nå når han våkner må vi stort sett bare inn og legge på han dyna og si ''nå er det natta'' eller synge en liten sang. ;) 

21 timer siden, Marimba skrev:

Samsoving er koselig! Når ungen er rolig ja... 

Ja det tror jeg godt det kan være om ungen er en sånn ''koseunge'' :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Beccy87 skrev:

Det var et veldig godt spørsmål du... 
Bølla har jo egentlig vært veldig grei med søvnen helt siden hun var ny. Ligge i senga på kvelden/natta = nå skal vi sove... :vetikke:
Ja, også har hun jo en sånn koseklut som hun må ligge å lukte/smatte på, og den fungerer vel kanskje på samme måte som puppen gjør i den forstand at den er forbundet med trygghet og får henne til å slappe av? 
Når hun våkner og skriker så er det enten fordi hun ikke finner kosen eller så vil hun opp, så da prøver vi først å legge henne ned et par ganger med kosen og 8 av 10 ganger så legger hun seg da til rette og sovner igjen etter et par minutter. De to andre gangene det ikke går må vi stå å bysse henne til hun slukner for så å legge henne ned med kosen og ninjae oss ut derifra. 
Trollet var jo ikke sånn, så han fikk vi sjelden til å sove med mindre vi bysset eller sjysset eller etterhvert når han ble så gammel at han forstod ''nå er det natta, du må legge deg og sove mer''.. Så nå når han våkner må vi stort sett bare inn og legge på han dyna og si ''nå er det natta'' eller synge en liten sang. ;) 

Siden jeg bare har opplevd M så høres det helt utrolig ut :tongue: Det er noe dritt at hun aldri knyttet seg til en kos eller smokk. Jeg som hadde kjøpt flere... En periode prøvde jeg å legge en koseklut mellom oss når jeg ammet, men den reiv hun bare vekk. 

Alle de andre i barnehagen har en kos eller smokk. Når hun ene er trøtt så gnir hun seg i ansiktet med kosen, så bare legger de henne i vogna. Så sovner hun :ohmy:

Galskap :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, sitronkake skrev:

Samsoving er veldig koselig så lenge ungene ligger stille ja. Sånn derre wrestling-hopp-og-sprett-opplegg har jeg ikke mye til overs for, da bikker det kjapt over til "hvis du ikke roer deg nå så ryker du ut vinduet"-stemning :plystre: 

God bedring til Bøll! Håper natten blir god - og at mannen stepper up the game. Klart at den som skal på jobb bør få mest søvn! Og hurra for at den første (og den andre?) dagen gikk så bra! Trives du så langt? Jobber du med hyggelige folk? :) 

Ja siden hun var syk så hadde jeg heldigvis vett til å synes synd på henne, men jeg hadde mest lyst til å kaste mannen ut av vindu! :plystre:
Natten var som sagt bedre og ja, jeg trives så langt godt i ny jobb. Virker som det er veldig fine folk der og det jeg skal gjøre virker også interessant. MYE nytt å sette seg inn men det virker som de har satt av god tid. :) 

19 timer siden, Leviora skrev:

Uff, for ei slitsom natt :( Håper mannen din skjønner at han må ta ansvaret neste gang. Satser på en bedre natt med mer søvn, og lykke til med ny dag på jobb!

Takk for det! Bedre natt, bedre stemning med mannen. ;) 

12 timer siden, miore skrev:

Mine samsovingseskapader kan ikke kalles samsoving, det blir i alle fall null soving på meg! Jeg syntes det hørtes kjempekoselig og praktisk ut før dattera kom, men hun var ikke av den samsovende typen gitt. Wrestling høres kjent ut :fnise: Dattera beveger seg alltid i raskt tempo mot en eller annen kant så man er nødt til å passe på, samtidig som hun klarer å sparke meg i fjeset konstant hele natta. Tror bare hun sparker kontinuerlig mens hun sover, for det har alltid vært helt sykt urolig og (i mangel av noe bedre ord) voldelig å sove med henne helt fra hunn var null måneder gammel :vetikke: Mamma kakler manisk og mumler noe om karma når jeg sier det :P 

Ja Bølla også er alle veier i alle senger hun sover i. Men hun har lært seg trikset med å klatre ned av sofa og seng så jeg trenger heldigvis ikke være så redd for at hun skal ramle på trynet ut derfra. Tror konklusjonen blir at samsoving i teori er kjempe koselig, i praksis - not so much! :P 

10 timer siden, lille_frosk skrev:

Samsoving er til tider eneste mulighet for søvn her, men da legger stort sett en voksen seg i stua, sånn at man er en voksen og ett barn på en dobbeltseng. Den plassen trengs ... 

Hvordan gikk det på jobb?

Ja de små menneskene tar jo overraskende stor plass i senga! Sover dere sammen ofte ennå? Eller er det bare ved sykdom osv? 
Deg gikk veldig fint på jobb, skriver mer om det under. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Weebs skrev:

Siden jeg bare har opplevd M så høres det helt utrolig ut :tongue: Det er noe dritt at hun aldri knyttet seg til en kos eller smokk. Jeg som hadde kjøpt flere... En periode prøvde jeg å legge en koseklut mellom oss når jeg ammet, men den reiv hun bare vekk. 

Alle de andre i barnehagen har en kos eller smokk. Når hun ene er trøtt så gnir hun seg i ansiktet med kosen, så bare legger de henne i vogna. Så sovner hun :ohmy:

Galskap :fnise:

Ja det er litt sånn Bølla kan være! :phaedra:
Det er helt ufattelig, Trollet var og er jo alt annet (han har ikke vist interesse for noen kos, smokk, tommel, kosedyr eller noen ting) så jeg er jo egentlig glad for at vi fikk dem i den rekkefølgen.
Det hadde jo vært eeeeeenda mer frustrerende å få en antisover ETTER et lite sovemenneske, for man blir jo litt bortskjemt! :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi nå ble det mange innlegg etter hverandre her! :P 

Tredje dag på jobb i dag og jeg liker det! . I dag fikk jeg til og med litt å gjøre og ikke bare følge med på hvordan ting skal gjøres! :jepp:
Det er veldig få folk som jobber der i forhold til det jeg er vant til, men de som er der virker veldig hyggelige og det virker som de har et godt forhold til hverandre og rett og slett et godt miljø. 
Jeg er jo den nyeste men det er to andre som ble ansatt i fjor, og nå gjennomgår de en hel masse oppgraderinger og pusser opp lokalene og det hele så jeg er ikke den eneste som går rundt og ikke vet alt heller, og det føles godt! :fnise:

Bølla våknet feberfri i dag morges men siden mannen hadde helgardert seg så ble han hjemme uansett så fikk hun en kort dag i barnehagen. Det hadde gått veldig fint bortsett fra at hun ikke hadde sovet noe særlig. 
Trollet hadde ikke sovet i det hele tatt. Vi har gått for ''han skal få bestemme selv''-metoden så han sover bare på dagtid når han selv vil for å fase ut dagluren etterhvert. Så da satt vi her meg to veldig grinete unger når klokka bikket 17.00. :bond:
Begge sover nå og det håper jeg det blir å gjøre hele natten igjennom *jinxjinx* :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Beccy87 skrev:

Ja de små menneskene tar jo overraskende stor plass i senga! Sover dere sammen ofte ennå? Eller er det bare ved sykdom osv? 
Deg gikk veldig fint på jobb, skriver mer om det under. :) 

Vi samsover ikke bevisst for å si det sånn. Men L våkner oftest på nettene, og da er hun helt håpløs å få til å sove igjen, med mindre hun får ligge inntil. For å prøve å sikre resten av familien bittelitt søvn har vi derfor bare pleid å ta henne med inn til oss, for vi orker bare ikke stå i timevis hver natt fordi hun på død og liv skal sove i egen seng. Når hun har gode perioder kan hun finne på å sove natten gjennom, så evnen er der!

 

Hurra for at du ikke føler deg totalt bortkommen på jobb selv om du er ny. It will pass!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nordvesta: I dag er Bølla 1 år! :nordvesta:

Det er helt ufattelig at det faktisk har gått et helt år siden vi var på Ullevål. 

Min lille Bøll, med sitt mørke hår og blåe øyner og metervis med øyevipper, akkurat som pappaen.
Som er så full av lyd!
Hun skrek i det sekundet de tok henne ut, på barsel måtte jeg tilkalle hjelp fordi jeg trodde det var noe galt med henne der hun lå og knirket som besatt. Hun har hylt høye skingrende hyl tusen ganger hver dag så lenge jeg kan huske (dere vet de grusomme hylene de setter i gang med når de begynner å teste stemmen), det skjærer i marg og ben og jeg håper hun kan gi seg snart. Samtidig så er jo akkurat de hylene en del av det som gjør Bøll til Bøll. :hjerte:

Hun prater ikke da, det er det visst ikke noe vits å kaste bort lyd på... Hun har sagt både mamma og pappa et par ganger men det gidder hun ikke lengre. :rolleyes:
Nå går det for det kun i '''hade'', ''oi'', 'der'', ''denne'' og ''nah'' (som tydeligvis betyr både ja og nei).
Men hun går, og nå går hun like mye som hun krabber. Og hun klapper, og vinker, kommer seg ned av sofa/seng uten å tryne (men ikke opp alene), danser og leker borte-tittei. 
Hun har så mye temperament og humøret er en konstant berg og dalbane.
Hun er det stikk motsatte av det broren var og er.
Der han var en tålmodig liten gladlaks som ikke ville sove så er hun en urokråke med alvorlige trekk og et sånt sovehjerte som man bare tror er en myte. :P 

Hun ler heldigvis mer nå enn tidligere da. Jeg var jo i det skjulte litt redd for at hun kanskje manglet glede eller noe sånt (ja jeg vet, kjempe teit), men det viser seg at hun kanskje bare er litt mer lik meg og pappaen enn det broren er. Ingen av oss er noen gladlakser heller så hvor Trollet har fått det fra det skjønner jeg faktisk ikke. :vetikke:

Jeg håper å bli litt bedre kjent med henne dette året, føler ikke jeg har rukket det til nå.
Jeg hadde en mye bedre fødsel, barsel og permisjonstid med henne enn med broren, men jeg føler det har vært så mye annet og tiden har gått så fort så jeg har nesten ikke fått det med meg ordentlig.
Jeg ser tilbake på bilder fra når hun var tre måneder gammel og husker det ikke.. :sjenert:

Men hun blir uansett bare mer og mer for hver dag som går, og jeg håper å en dag bli like glad i henne som jeg er i Trollet. Det kommer nok, det er mer følelser der nå enn for noen måneder siden så jeg er ikke bekymret. Bare litt utålmodig. :P 
Hun fortjener all kjærlighet i hele verden for hun er virkelig en herlig liten frøken. 
Min fine lille Bøll! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagen! :nordvesta: Bølla høres ut som ei skikkelig kul jente! Jeg kjenner meg veldig igjen i det å vente på at de følelsene skal komme, men her er det motsatt. Hadde fødselsdepresjon med storesøster og da ble alt stengt av et helt år omtrent. Så du er i alle fall ikke alene med å føle det sånn :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, har det gått et år allerede :ninuskapus:

 

Gratulerer med dagen til nydelige, fine Bølla! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for Bølla! :nordvesta: 

Herregud, 1 år!! Det har gått så fort! Og det betyr at det bare er 3 uker før J har sin første bursdag også :hakeslepp: Synes Bøll er flink til å prate jeg, J sier jo stort sett bare "bæ" og "dæ" :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I natt altså! :dany:
I etterpåklokskapens navn så ser jeg at det kanskje ikke var verdens beste ide å la begge ungene spise ubegrensede mengder gele og nonstopp kl 17.30 i går kveld selv om det var bursdag. 
Det var nemlig ikke mange minutter av gangen vi fikk sove i natt! 
Fra klokka 01.30 så startet både Bølla og Trollet tidenes rabalder om hverandre. Jeg brukte en hel time på å prøve å ninjae meg ut av Bøllas rom men hver eneste gang jeg kom inn igjen i egen seng så klikka hun og skrek og skrek og skrek. 
Når klokka blikka 03.00 ga jeg opp/tok jeg til fornuften og ga henne en paracett og en hel masse vann og da sovnet hun endelig etter en hel masse roping og kaving. 
Så sov jeg vel en halvtimes tid før Trollet mente vi var ''ferdig å sove'' og klikka når han ikke fikk stå opp. 
Husker ikke hvor lang tid jeg brukte inne hos han men det var nok til at jeg ble veldig kald og sur i alle fall. 
Rett etter 05.00 så våknet Bølla igjen og innstisterte med hele seg på at vi skulle stå opp så da orket jeg ikke kjempe mer og tok henne med meg på badet. Tross alt bare 3 kvarter til alarmen min skulle gå...
Der fikk hun tidenes raserianfall når jeg prøvde å skifte på henne (en veldig dårlig vane hun har lagt seg til i det siste, bleieskift er tortur!) og da ble jeg så lei at jeg marsjerte inn og nesten kastet henne i trynet på mannen før jeg stormet tilbake til badet, låste døren og ble der inne helt alene i en hel halvtime før jeg gadd å gå ut igjen. 
Jeg håper i natt blir bedre, jeg er så trøtt og tror jeg blir nødt til å fikse det selv.

(Ok den siste setningen der gir ingen mening og jeg kan ikke huske å ha skrevet den. Må ha skjedd i søvne! Tar det som et spark i ryggen og legger meg også nå! ) 

 

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en HERLIG beskrivelse av lille Bøll. Det virker så magisk å ha to så forskjellige barn, så moro å kunne sammenligne og se etter likheter og ulikheter. Håper nettene etter har blitt mye bedre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...