Gå til innhold

Froskefamilien venter på enda en minifrosk!

lille_frosk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ååh, jeg sitter på mobil og det ble bare tull med sitering! Men tusen takk for gjetting alle sammen! :nigo: @Puffin - Jeg hadde ul i dag! Og @Verdande Landsdelen kan absolutt anbefales for tiden! Når skal dere hit?

Oul var altså i dag, og vi hadde en fantastisk jordmor. Lille snusk lå på tvers og ganske langt nede, så det var ikke veldig lett å se ... Men det er en frisk og fin liten JENTE! Jeg ble bare SÅ glad! :strix: Utrolig stas.

Alt var ellers fint, bortsett fra at hun er for liten. Fader altså, men det kan se ut som vi får en gjentakelse av sistgang, bortsett fra at vekstavviket starter tidligere denne gangen. Skal på ny ul om to uker, så får vi se. Ble også flyttet en uke tilbake, men det er jo ikke en helt riktig termin - den ble satt ut fra målingene i dag. 

Uansett, jeg begynte jo selvfølgelig å gråte. Hadde så håpet at det skulle være udramatisk og gå litt på skinner denne gangen. Men vi blir passet godt på! Heldigvis! Og sånn ellers er hun jo helt perfekt, den lille jenta vår!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2018 den 9.44, Azumarill skrev:

:vinke: Nettopp flytta inn i nabolaget og tar meg en runde for å bli litt kjent med mine nye naboer :nigo:  Kan jo ikke komme tomhendt, så tok med meg en eske med IFA jeg :lur: 

IFA-Original-600x600.jpg.6d996a6cb69c49ab076bcf5a17c8f855.jpg

Ellers: Gratulerer med graviditeten og lykke til på ultralyd! :)

Hurraaaa!!! HEI!! :nigo: Supert å se deg! Og takk for IFAen :strix: Bedre blir det ikke! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for en liten jente :strix: 

Så godt at dere får oppfølging, det er gull verdt! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for jente :) det er nok stas for den kommende storesøstra!! Og godt dere blir fulgt opp, selvom jeg skjønner at du er litt bekymret for akkurat den biten! God klem til deg 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh gratulerer med en jente til :strix: Så herlig!! 

Skjønner at det var leit å høre at hun er litt liten. Men dersom du kun ble satt tilbake en uke med den nye størrelsen er vel ikke avviket så stort? Er det sånn at man fortsatt kan håpe at det er tilfeldig, og at det ikke nødvendigvis blir slik som sist? Jeg har ikke peiling jeg altså, men krysser alt jeg har for at du får en fin og ukomplisert graviditet! Uansett betryggende at du blir fulgt tett opp fremover :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, -Mala- skrev:

Hurra for en liten jente :strix: 

Så godt at dere får oppfølging, det er gull verdt! :hjerte:

Takk, enig!

48 minutter siden, blomst12 skrev:

Hurra for jente :) det er nok stas for den kommende storesøstra!! Og godt dere blir fulgt opp, selvom jeg skjønner at du er litt bekymret for akkurat den biten! God klem til deg 😍

Det tror jeg og blir veldig stas, i alle fall etter hvert. Jeg er jo veldig glad for å ha søstre selv! Og tusen takk! Det er mer at det er skikkelig kjipt enn at jeg er så bekymret, for det er evig forskjell på å ha et «normalt» svangerskap med en normalstor baby, både ift fødsel og babytid, enn å ha en baby som ikke vokser bra nok og er dysmatur/prematur. Det skulle jeg virkelig ønske jeg slapp!

4 minutter siden, kaffemor skrev:

Ååh gratulerer med en jente til :strix: Så herlig!! 

Skjønner at det var leit å høre at hun er litt liten. Men dersom du kun ble satt tilbake en uke med den nye størrelsen er vel ikke avviket så stort? Er det sånn at man fortsatt kan håpe at det er tilfeldig, og at det ikke nødvendigvis blir slik som sist? Jeg har ikke peiling jeg altså, men krysser alt jeg har for at du får en fin og ukomplisert graviditet! Uansett betryggende at du blir fulgt tett opp fremover :hjerte: 

Takk! En uke var den beste målingen, for å

si det sånn. Og på så unge fostre er det et litt for stort avvik, særlig fordi jeg både vet at jeg umulig kan ha blitt gravid senere enn jeg ble og fordi alle fostre liksom skal utvikle seg likt til omtrent uke 20. Jordmor tok det i alle fall veldig på alvor og sa at hun ikke likte dette spesielt godt. Men for all del, det kan jo selvfølgelig rette seg! Jeg håper det! Det trenger ikke bli som sist i det hele tatt, men det er uansett ikke noen god følelse akkurat nå. Det er også skummelt at et evt vekstavvik satt inn så mye tidligere enn sist denne gangen, og at hun var såpass bekymret at hun flyttet på andre pasienters timer for å skvise meg inn om to uker. Men samtidig er det jo godt å få ny time så fort! Det KAN jo bli mye bedre målinger allerede neste gang:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande
1 time siden, lille_frosk skrev:

Og @Verdande Landsdelen kan absolutt anbefales for tiden! Når skal dere hit? 

Så bra! Vi reiser nedover til uka og blir i tre-fire uker tenker jeg :jepp:

Jente! :strix:

Men åh :sukk: Håper ting har rettet seg opp til neste gang! :kose: Godt du tas på alvor og får oppfølging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke spesielt godt at vekstavviket starter tidligere denne gangen her, hvilken uke ble det oppdaget sist? Det er min store skrekk også, så kan levende forestille meg angsten din :kose: Men i alle fall tar de det alvorlig og jeg er veldig glad du skal tilbake om et par uker allerede. Ellers godt å høre at hun ellers var frisk og fin. I det flåsete hjørnet: De fineste presangene kommer i de små eskene :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, en liten jente da! 😄Veldig fint at de tar dette på alvor, og passer på dere to! :) Håper du vil få se en god vekst til den neste kontrollen! Stor klem! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Verdande skrev:

Så bra! Vi reiser nedover til uka og blir i tre-fire uker tenker jeg :jepp:

Jente! :strix:

Men åh :sukk: Håper ting har rettet seg opp til neste gang! :kose: Godt du tas på alvor og får oppfølging!

Åååh, så deilig! Håper været holder seg til dere kommer nedover! Og tusen takk :blomst:

5 timer siden, Azumarill skrev:

Jeg liker ikke spesielt godt at vekstavviket starter tidligere denne gangen her, hvilken uke ble det oppdaget sist? Det er min store skrekk også, så kan levende forestille meg angsten din :kose: Men i alle fall tar de det alvorlig og jeg er veldig glad du skal tilbake om et par uker allerede. Ellers godt å høre at hun ellers var frisk og fin. I det flåsete hjørnet: De fineste presangene kommer i de små eskene :hjerte: 

Ikke jeg heller, ikke i det hele tatt. Sist ble det oppdaget rundt uke 24 tror jeg. Alt var i orden på OUL da. 

Ellers er jeg fullstendig enig :hjerte: Min erfaring med de små og tidlige er at de er fantastiske små personligheter i alle fall!

Glemte å kommentere det hos deg, men jeg kjenner meg så igjen i de ambivalente følelsene rundt det å få en til altså. Nå fungerer jo ting så greit! Hvorfor skape (enda mer) kaos i tilværelsen egentlig?? 

4 timer siden, Puffin skrev:

Ååååå, en liten jente da! 😄Veldig fint at de tar dette på alvor, og passer på dere to! :) Håper du vil få se en god vekst til den neste kontrollen! Stor klem! 

Jaa, en jente! :strix:Tuusen takk for klem og god kommentar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, lille_frosk skrev:

Takk, enig!

Det tror jeg og blir veldig stas, i alle fall etter hvert. Jeg er jo veldig glad for å ha søstre selv! Og tusen takk! Det er mer at det er skikkelig kjipt enn at jeg er så bekymret, for det er evig forskjell på å ha et «normalt» svangerskap med en normalstor baby, både ift fødsel og babytid, enn å ha en baby som ikke vokser bra nok og er dysmatur/prematur. Det skulle jeg virkelig ønske jeg slapp!

Takk! En uke var den beste målingen, for å

si det sånn. Og på så unge fostre er det et litt for stort avvik, særlig fordi jeg både vet at jeg umulig kan ha blitt gravid senere enn jeg ble og fordi alle fostre liksom skal utvikle seg likt til omtrent uke 20. Jordmor tok det i alle fall veldig på alvor og sa at hun ikke likte dette spesielt godt. Men for all del, det kan jo selvfølgelig rette seg! Jeg håper det! Det trenger ikke bli som sist i det hele tatt, men det er uansett ikke noen god følelse akkurat nå. Det er også skummelt at et evt vekstavvik satt inn så mye tidligere enn sist denne gangen, og at hun var såpass bekymret at hun flyttet på andre pasienters timer for å skvise meg inn om to uker. Men samtidig er det jo godt å få ny time så fort! Det KAN jo bli mye bedre målinger allerede neste gang:) 

Ååå skjønner :sukk: Håper virkelig på bedre målinger neste gang :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få spørre om hvordan forrige svangerskap var med tanke på vekstavvik? 

Jeg hadde jo også det sist, og nå virker det som om det ligger an til det denne gangen og. 

Uff, ikke noe gøy. Skaper så mange ekstra bekymringer. Men gikk bra da. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.7.2018 den 18.56, Favole skrev:

:hjerte: Ei lillesøster, så herlig! 

Jaa! :hjerte:

På 6.7.2018 den 18.47, Marimba skrev:

Kan jeg få spørre om hvordan forrige svangerskap var med tanke på vekstavvik? 

Jeg hadde jo også det sist, og nå virker det som om det ligger an til det denne gangen og. 

Uff, ikke noe gøy. Skaper så mange ekstra bekymringer. Men gikk bra da. :hjerte:

Forrige gang ble det oppdaget rundt uke 23 tror jeg, ganske tilfeldig. Var inne for en sjekk på grunn av sterke kynnere, og da ble det oppdaget et lite vekstavvik - ca 7 %. Det er jo som sagt lite, men fordi hun ikke hadde noe avvik på oul et par uker tidligere ble det fulgt tett. I uke 29 ble jeg lagt inn på grunn av helt stans i vekst, fikk lungemodningssprøyter og beskjed om å forberede meg på fødsel, men så snudde det litt. I ukene fremover lå hun vel på et avvik mellom 18% og 29%, men ble ikke satt i gang før uke 36. Da hadde jeg høyt blodtrykk og hun tegn på sentralisering (at energien hovedsakelig konsentreres om hjerne og viktige indre organer fordi det ikke er nok til å «drive» hele kroppen). Hun var 2180 g og 45 cm da hun ble født, 22% vekstavvik. 

De fant aldri noen grunn, men regner jo med at det har noe med morkakesvikt å gjøre. Hvordan var det hos deg?

På 6.7.2018 den 18.00, kaffemor skrev:

Ååå skjønner :sukk: Håper virkelig på bedre målinger neste gang :hjerte: 

Takk fina :hjerte: Det var ikke meningen å sable ned alle forsøk på å være positiv i siste innlegget ditt! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lille_frosk skrev:

Jaa! :hjerte:

Forrige gang ble det oppdaget rundt uke 23 tror jeg, ganske tilfeldig. Var inne for en sjekk på grunn av sterke kynnere, og da ble det oppdaget et lite vekstavvik - ca 7 %. Det er jo som sagt lite, men fordi hun ikke hadde noe avvik på oul et par uker tidligere ble det fulgt tett. I uke 29 ble jeg lagt inn på grunn av helt stans i vekst, fikk lungemodningssprøyter og beskjed om å forberede meg på fødsel, men så snudde det litt. I ukene fremover lå hun vel på et avvik mellom 18% og 29%, men ble ikke satt i gang før uke 36. Da hadde jeg høyt blodtrykk og hun tegn på sentralisering (at energien hovedsakelig konsentreres om hjerne og viktige indre organer fordi det ikke er nok til å «drive» hele kroppen). Hun var 2180 g og 45 cm da hun ble født, 22% vekstavvik. 

De fant aldri noen grunn, men regner jo med at det har noe med morkakesvikt å gjøre. Hvordan var det hos deg?

Takk fina :hjerte: Det var ikke meningen å sable ned alle forsøk på å være positiv i siste innlegget ditt! :blomst:

Sånn ja. Hos meg ble det oppdaget pga lavt symfysemål i uke 29. Tror det var rundt 14% da. Jeg fikk også svangerskapshypertensjon, noe som antageligvis var grunnen. Men hun vokste jevnt og trutt hele tiden etter sin egen kurve, og trivdes i magen. Allikevel ble jeg satt i gang i uke 37 fordi blodtrykket gikk helt utpå viddene og ikke lot seg dempe med medisiner, så av hensyn til meg ble det fødsel. Da var det også et vekstavvik på 18% og hun veide 2,5 kg og var 51 cm lang når hun kom. 

Nå blir der veldig spennende å se hvordan det blir denne gangen. Foreløpig er alt nemlig helt likt som forrige gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 8.7.2018 den 20.26, Marimba skrev:

Sånn ja. Hos meg ble det oppdaget pga lavt symfysemål i uke 29. Tror det var rundt 14% da. Jeg fikk også svangerskapshypertensjon, noe som antageligvis var grunnen. Men hun vokste jevnt og trutt hele tiden etter sin egen kurve, og trivdes i magen. Allikevel ble jeg satt i gang i uke 37 fordi blodtrykket gikk helt utpå viddene og ikke lot seg dempe med medisiner, så av hensyn til meg ble det fødsel. Da var det også et vekstavvik på 18% og hun veide 2,5 kg og var 51 cm lang når hun kom. 

Nå blir der veldig spennende å se hvordan det blir denne gangen. Foreløpig er alt nemlig helt likt som forrige gang. 

Uff, det er skummelt med blodtrykk på tur altså! Ikke noe å kimse med. Godt at hun trivdes i magen hele tiden, her var det jo mer at lille ikke hadde det bra mens jeg hadde det OK, men jeg håper virkelig det utvikler seg litt greiere for deg enn sist. Det krysser jeg fingrene for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt fiffig at vi er akkurat like langt på vei og at vi begge ble satt en uke tilbake vet OUL. Godt å høre at du også får en frisk og fin jentebaby ♡ gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, vi har så sykt bra ferie. At ikke alle med små barn velger å feriere sånn som oss er en gåte for meg :ler: Neida, jeg kan skjønne behovet for å utvide horisonten litt mer, eventuelt oppsøke bedre vær enn man har hjemme, men vi holder det enkelt enn så lenge i alle fall.

Vi pleier å ha en uke sammen hvert år på norgesferie, strengt tatt den eneste ferien vi har sammen, og i år har vi leid et hus gjennom Airbnb, rett ved en av jærens nydelige strender. Vi er for oss selv, med eget kjøkken, bad og flere soverom, og det er deilig når man reiser med små barn synes jeg! I dag har vi vært på oljemuseet - utrolig fint for både unger og voksne, og spist middag i Stavanger. Sleng på noen herlige turer på stranden, supre turist-i-byen-dager og bare masse familietid, og du får en suksessoppskrift!

Ja, og legg på en forlovelse og du skjønner at det blir skikkelig bra! :strix: Vi er ikke sånne superromantiske folk, og er ikke helt der at roseblader på gulvet eller ring i desserten hadde vært helt vår greie (jeg hadde sikkert dessuten spist den i så fall), så det var både gjennomsnakket og avtalt på forhånd. Vi plukket ut ringen sammen (L mente det var hennes, måtte slåss for den), og mannen satt den på i går kveld med alkoholfri sprudlevin og sjokolade lett tilgjengelig. Lykke :hjerte:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...