Gå til innhold

Froskefamilien venter på enda en minifrosk!


lille_frosk

Anbefalte innlegg

Æsj for en ekkel opplevelse. Bra det endte godt! :sjokkert: Og sååå gøøøy med navneliste. Vi syns jentenavn er mye enklere enn guttenavn, så eneste ulempen med at vi får gutt er nettopp dette navnet.. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, Leviora skrev:

Wææh, for en fæl opplevelse! Venninna mi opplevde det samme på ferie for noen uker siden, på en lekeplass i sentrum. Ungen forsvant rundt hjørnet på lekestativet, og da moren fulgte etter bare sekunder senere var ungen borte i folkemylderet. Kan ikke se for meg panikken som slår inn! 😭 De fant henne øverst i trappen på kjøpesenteret noen hundre meter unna - ungen er ikke to år en gang 😳 Det kan skje så fort!!

Ellers høres det ut som en fantastisk ferie! Og L er jo bare utrolig herlig som snakker til lillesøster 😍 Spennende med navn, jeg har en haug med jentenavn jeg er litt trist for at jeg ikke har fått brukt :fnise: Å finne navn til gutt var kjempevanskelig!

Ja, forferdelig opplevelse! Det gikk så fort også, akkurat som hos venninnen din. Det er vel nesten umulig å ikke måtte gjennomleve (overleve) en sånn opplevelse eller tre, i alle fall så lenge man har en noenlunde nysgjerrig og foretaksom unge, men jeg håper det blir lenge til neste gang. Guttenavn er mye vanskeligere enn jentenavn synes jeg, men nå som vi VET det er jente kommer jeg jo på en haug flotte guttenavn typisk nok! :ler:

21 timer siden, bondekone skrev:

hei! Vil følge med her☺  så ekkel opplevelde! Men så nydelig å høre om hvordan storesøster gleder seg💗 

Hei, så koselig! Velkommen skal du være. Er du gravid eller har barn selv? :)

9 timer siden, Favole skrev:

Uff, for en ekkel opplevelse. Hadde fått panikk selv, det hadde vi vel alle. Det er skremmende lite som skal til :(  Godt at det gikk bra til slutt!

Veldig stas med en engasjert storesøster da :rodmer: Og så gøy å kikke gjennom klær, lage navneliste... Blir nesten litt misunnelig :fnise:

Panikk er ordet :haar: Veeldig koselig å gjøre alle de småtingene der, det er jo nok til å få hvem som helst babysyk. Men å ikke sove på to år derimot ... Eller å kaste opp i fire måneder ... Eller renselse ... Hjelper det på misunnelsen? :hoho:

55 minutter siden, Azumarill skrev:

:haar: Grusomt! Kan levende forestille meg skrekken. Utrolig hvor raske de små kan være når de egentlig ikke burde (og hvor vanvittig treige de er når man skal noe :dry:). Godt det gikk fint.

Har du vært på flere ultralyder siden sist, eller er det det du skal på om 2 uker?

Helt grusomt! Og ja, helt enig. Jeg har gått i fellen og sagt "vi må skynde oss, vi har dårlig tid" til toåringen her, og herlighet. Det er altså ingenting jeg kan si eller gjøre som garanterer for mer snegletempo enn de ordene der! Jeg har vært på to ultralyder på sykehuset nå i juli, den siste viste fin vekst siden sist, men fremdeles samme termin - som da er en ukes tid senere enn den skulle vært basert på størrelse. Hvis den kronglete setningen gir mening. Hun er fremdeles like mye for liten i forhold til menstermin og eggløsning, men har heldigvis vokst bra mellom kontrollene! 

Man slutter jo ikke å bekymre seg likevel. Nå synes jeg magen nesten har blitt mindre enn før, den har i alle fall ikke blitt større. Jeg vet jo godt at det sannsynligvis handler om at hun har endret liggestilling i magen, jeg er jo bare i uke 23 et sted! Men det skal bli godt med ny kontroll om to uker igjen. Helst ville jeg hatt ukentlig UL kjenner jeg!

29 minutter siden, plastfolien skrev:

Æsj for en ekkel opplevelse. Bra det endte godt! :sjokkert: Og sååå gøøøy med navneliste. Vi syns jentenavn er mye enklere enn guttenavn, så eneste ulempen med at vi får gutt er nettopp dette navnet.. :hoho:

Enig, jentenavn er mye enklere!! Her kunne jeg bestemt navn i går jeg, det er mannen som er treig! Han har ingen forslag selv, så jeg venter liksom bare på at han skal finne ut at et av mine navn er bra nok :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ekkelt med jenta deres men så bra det ordna seg greit! Det gjør jo ofte det,men panikken som slår deg i det sekundet du faktisk ikke finner henne må være grusom. 

Navn ja! Vi aner ikke hva vi skal kalle siste jenta når. Vi har liksom 2 fra før og så skal vi bli enige om enda et! Det er bare å slenge ut masse forslag 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver på første barn nå, prøvd i 9 mnd nå, så krysser fingrene for positiv test snart☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at veksten er fin mellom målingene og at "hun følger sin egen kurve" (jeg hater det utrykket :dry:) selv om hun fremdeles er for lita. Da er det ikke avtagende vekst i alle fall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, blomst12 skrev:

Så ekkelt med jenta deres men så bra det ordna seg greit! Det gjør jo ofte det,men panikken som slår deg i det sekundet du faktisk ikke finner henne må være grusom. 

Navn ja! Vi aner ikke hva vi skal kalle siste jenta når. Vi har liksom 2 fra før og så skal vi bli enige om enda et! Det er bare å slenge ut masse forslag 😁

Helt grusom ja!

Navn ... Det er jo gøy også med navn, men jeg synes det er så vanskelig å komme med forslag når jeg ikke vet stilen på søsken sine navn - hva dere liker liksom? Jeg tror kanskje jeg har litt "bred" smak i navn, og mine favoritter akkurat nå er Kaisa, Kaia, Lotta og Wilma. Men også Ellinor, Ellisiv, Sunniva, Synne, Ellen, Signe, Annika/Anniken, Liv, Maiken, Mari, Helene, Nora, Ellie, Elsie, Sigrid, Runa og Silje er fine navn synes jeg.   

22 timer siden, bondekone skrev:

Vi prøver på første barn nå, prøvd i 9 mnd nå, så krysser fingrene for positiv test snart☺

Åååh, jeg skal krysse alt jeg har! Det må være tungt å prøve så lenge. Klarer du å holde motet oppe? Har du dagbok?

6 minutter siden, Azumarill skrev:

Bra at veksten er fin mellom målingene og at "hun følger sin egen kurve" (jeg hater det utrykket :dry:) selv om hun fremdeles er for lita. Da er det ikke avtagende vekst i alle fall :) 

Ja, enig og ENIG! Herregud, egen kurve. Blærg. Jeg må forresten fortelle at L fikk velge mellom masse forskjellige kosedyr da vi vant på tivoli her om dagen (vant og vant, betal 30 kroner, trekk i en tråd, premie til alle) - og hun valgte en frosk. Jeg var SÅ STOLT!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lagde dagbok denne PP ☺ (bondekona ønsker flere til gards) 

Har gått overaskende greit til nå egentlig, men nå begynner bekynringene og utålmodigheten å ta overhånd🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig å lese om forlovelse! Gratulerer så mye :) Vi giftet oss på tinghuset sammen med våre tre beste venner og junior, et helt perfekt bryllup for oss. Billig var det og ;) Er ikke bryllupet som avgjør ekteskapet i alle fall, for forrige gang hadde jeg mye større bryllup og det gikk ganske fort i dass 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎01‎.‎08‎.‎2018 den 9.04, bondekone skrev:

Lagde dagbok denne PP ☺ (bondekona ønsker flere til gards) 

Har gått overaskende greit til nå egentlig, men nå begynner bekynringene og utålmodigheten å ta overhånd🙄

Da skal jeg komme meg inn og følge med på deres reise videre!

På ‎01‎.‎08‎.‎2018 den 15.45, Puffin skrev:

Veldig koselig å lese om forlovelse! Gratulerer så mye :) Vi giftet oss på tinghuset sammen med våre tre beste venner og junior, et helt perfekt bryllup for oss. Billig var det og ;) Er ikke bryllupet som avgjør ekteskapet i alle fall, for forrige gang hadde jeg mye større bryllup og det gikk ganske fort i dass 😛 


Tusen takk! Det hørtes ut som et supert bryllup! Her hadde jeg også "drømmebryllup" sett utenifra første gang, og det var så langt fra drømmeforhold/ekteskap at det ikke kunne sammenlignes en gang. Denne gangen er det heller omvendt :)

 

--

Jeg er oppe sååå mange ganger hver natt for å tisse at jeg holder på å bli gæren. I tillegg har jeg vondt i bekkenet, og det trøbler til sovingen, jeg har mye verk og vonde kynnere og baby er superaktiv på natten. Pluss at jeg våkner av hver minste lyd fra L. Til sammen blir det litt stusselig med søvn, kan man si! Det virker alltid så bortkastet å sove så dårlig FØR man føder, for vi vet jo alle hvordan ting blir etterpå (gjesp) - man burde jo egentlig virkelig få sove godt og sove ut i graviditeten. 

 

Jeg merker forresten også at jeg er mer stresset over vekt og kropp denne gangen enn sist. Sist var jeg litt sånn "endelig kan jeg spise hva jeg vil", og jeg la heller ikke på meg mye - rundt 7 kg tror jeg, totalt. Nå hadde jeg et litt tyngre utgangspunkt, fremdeles innenfor normalvektig BMI, men ikke langt unna overvektig. Det kom faktisk som et sjokk på meg, for jeg har liksom aldri tenkt på meg selv som nært overvektig - men BMI-reglene er jo ganske strenge. Etter å ha fått den beskjeden har jeg kjent litt på at jeg ikke har så lyst til å legge på meg masse, og jeg er generelt mer redd for svangerskapsdiabetes eller lignende enn jeg tror jeg har grunn til. Samtidig er det en veldig vanskelig "frykt" å kombinere med det umettelige behovet jeg har for snop og sjokolade! :ler: Og stort sett vinner sistnevnte godt over frykten. :ler: Nå har jeg vært superflink og gått mye tur i det siste, noe som er veldig vondt i bekkenet, men som også er bra for bekkenet tror jeg. Merker at jeg ikke blir fullt så stiv i alle fall. I dag skal jeg derfor kooooose meg med FREDAGSGODTERI :nigo: Og en film! Mannen skal på festival i helgen, men jeg har fått besøk av lillesøster, så det er helt nydelig. Hjelp, avlasting og godt selskap i ett!

 

Forresten, vanligvis drømmer jeg ofte om at mannen har funnet seg en annen og valgt meg vekk. Jeg har en tendens til å drømme det oftere som gravid, sikkert fordi jeg underbevisst blir mye mer redd for å bli forlatt da. Men i natt drømte jeg en ordentlig forbudt drøm om en kompis av mannen! :rodme: Våknet og var helt forvirret, og føler meg nesten litt avstandsforelsket! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lo jeg høyt av drømmen din :hoho: Du er ikke alene med å ha slike drømmer, og jeg har ikke graviditet å skylde på heller :plystre: Jeg får heller skylde på at jeg leser Fifty Shades på senga :fnise: 

Det er vanskelig å finne en sunn balanse mellom å bli sykelig opptatt av vekt og overspising under svangerskap. Synes jeg, i alle fall :sjenert: Gull verd at du klarer å trene - kos deg med fredagsgodteriet og søsterbesøk! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2018 den 13.43, Leviora skrev:

Nå lo jeg høyt av drømmen din :hoho: Du er ikke alene med å ha slike drømmer, og jeg har ikke graviditet å skylde på heller :plystre: Jeg får heller skylde på at jeg leser Fifty Shades på senga :fnise: 

Det er vanskelig å finne en sunn balanse mellom å bli sykelig opptatt av vekt og overspising under svangerskap. Synes jeg, i alle fall :sjenert: Gull verd at du klarer å trene - kos deg med fredagsgodteriet og søsterbesøk! :jepp: 

:ler: Godt å høre! Fifty shades på sengen er vel en god oppskrift på drømmer litt utenom det vanlige kanskje? :hoho:Jeg er helt, helt enig i at det er kjempevanskelig å finne en god balanse. Egentlig vil jeg helst spise godteri og usunne ting HELE tiden, og samtidig vil jeg ikke røre det i det hele tatt. Sjokolade på den ene skulderen og gulrot på den andre!

På 10.8.2018 den 12.02, Puffin skrev:

Hvordan går det? :)

Takk for at du spør! Det går ganske så bra. Sommerferien er over, og full jobb kombinert med toåring, mye jobb på mannen og gradvis dårligere form har rett og slett tatt litt på. Men jeg er her!

 

24+1

Jeg har fått skikkelig mage, og i den er det livlig! Lillesøster er en ordentlig liten turner, og det er utrolig koselig å kjenne så mye liv. I alle fall enn så lenge, mens hun fremdeles har relativt god boltreplass der inne. :ler2: Jeg var hos jordmor i går, og alt var fint der - selv om det for meg ikke betyr så veldig mye. Sist jeg var gravid var symfysemålet helt normalt nesten frem til termin, til tross for et etterhvert ganske stort vekstavvik hos lille. Men det er selvsagt veldig godt at blodtrykk og annet er i orden!

Jeg har det veldig bra for tiden, og koser meg med å være gravid, selv om jeg begynner å kjenne at det er tungt. Jeg har fått bekkenløsning, heldigvis ikke i veldig stor grad enda, og prøver å være flink til å rusle turer. Det blir verre om jeg sitter stille hele dagen, selv om det også er pyton vondt å gå - men altså bedre i det lange løp tror jeg.  

 


Psykisk har jeg det også veldig bra egentlig. Føler meg mye mer trygg og glad denne gangen, selv om jeg har et litt avventende forhold til hvordan selve graviditeten utvikler seg. Jeg skal på ultralyd i morgen, og hvis alt er bra da, er egentlig planen at jeg ikke skal ha flere kontroller på sykehuset før uke 32. Det synes jeg er veldig vanskelig å håndtere egentlig! Med L var det i løpet av disse ukene det «eksploderte» - fra et minimalt vekstavvik på -7% i uke 25, til innleggelse og lungemodningssprøyter i uke 29. Jeg sa til jordmor at jeg synes det er nesten like vanskelig å få høre at alt er fint på undersøkelser, som at det ikke er det – selv om det høres helt sprøtt ut. Jeg bare klarer ikke helt å tro på at det vil fortsette å være fint, og er redd for å bli fulgt opp mindre tett om alt viser seg å være helt topp i morgen. Selv om jeg jo både tror og håper det! Det er bare at erfaringen min sier at ting kan snu veldig veldig raskt, og det er skremmende. Heldigvis er jordmor super og forståelsesfull, og ba meg si fra om dette på sykehuset. Hun syntes ikke jeg skulle gå så lenge mellom kontroller, uansett hvordan ting ser ut i morgen. 

Det blir i alle fall spennende! Jeg gleder meg STORT til å hilse på lillesøster igjen! :nigo:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt går/gikk bra i dag! ❤️

Viktig at du kan føle deg trygg og får hyppige nok kontroller, det forstår de nok på sykehuset også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow,uke 24 alt!!:) så bra at du føler deg bra tross litt potensielle usikkerheter fremover nå! Lykke til idag!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Aryamili skrev:

Håper alt går/gikk bra i dag! ❤️

Viktig at du kan føle deg trygg og får hyppige nok kontroller, det forstår de nok på sykehuset også :)

:blomst:

19 timer siden, blomst12 skrev:

Wow,uke 24 alt!!:) så bra at du føler deg bra tross litt potensielle usikkerheter fremover nå! Lykke til idag!!:)

:blomst:

 

Tusen takk jenter! Det gikk veldig bra. Alt var fint, ingenting å sette fingeren på - annet enn en kommende mor som brøt sammen i total snufsegråt. :rolleyes: Legen som hadde timen var samme lege som fulgte meg opp sist, og hun var bare så veldig søt - veldig opptatt av å spørre om forrige fødsel og tiden etterpå, og om jeg var blitt traumatisert av fødselen og så videre. Altså, når folk ser på deg med vennlig øyne og spør sånn alvorlig "og hvordan føler du deg egentlig i forhold til dette?", da spiller det ingen rolle om jeg egentlig har et veldig avslappet og avklart forhold til fødselen, og at jeg har det veldig bra for tiden. Det betyr niks og nada at jeg faktisk er veldig glad og trygg og ikke går og kjenner på angsten nå. Neida. Det er uansett som å skru på en bryter. :grine: :fnise: Jeg tror ikke jeg HELT klarte å overbevise henne om at jeg faktisk har det fint i dag, merkelig nok. 

I alle fall. Lillesøster har det fint, jeg har ny UL om seks uker, og en dobbelttime hos jordmor som var med på fødselen for å snakke om den og planlegge neste. Etter timen på sykehuset var jeg innom jordmor i kommunen, som ønsker å søke om svangerskapspenger for meg. Planen nå er å jobbe 60% fremover, og ha graderte svangerskapspenger i 40%. Jeg er ikke helt overbevist om at søknaden kommer til å gå gjennom, jeg vet NAV har strammet inn på håndhevingen av svangerskapspenger også, men det får vi ta når vi kommer så langt. Uansett kjenner jeg at det skal bli godt å roe litt ned, og det er deilig for den flinke piken i meg at det er jordmor som har tatt avgjørelsen og ikke jeg. :ler: Jeg fikk kranglet meg ned fra 50% til 40% da, det er jo noe!

Sånn ellers er denne lillesøsteren vår en utrolig aktiv og responsiv (er det et ord?) baby. Hun sparker heftig og begeistret ca døgnet rundt, og lar det sjelden gå lang tid uten at hun gir lyd fra seg. Hvis jeg klemmer på magen får jeg nesten alltid et spark i retur, og hun er aldri interessert i å vise seg frem under ultralydundersøkelser. Jeg føler hun har personlighet allerede! Nå begynner jeg å bli utålmodig for å finne navn til henne, synd jeg ikke kan bestemme meg helt alene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så fint å høre at alt er vel med dere. :hjerte: Forstår godt den der følelsen av at det nesten er like ille å få gode nyheter, fordi du da plutselig blir redd for å bli fulgt for lite opp. Nå hadde jeg ingenting like alvorlig som deg altså, men jeg er sjeleglad for at jeg hadde en lege som tok meg på alvor da jeg var gravid med M, og sendte meg på flere kontroller ift svangerskapsforgiftning enn hun kunne ha gjort - siden alt egentlig var fint. Det skal så lite til å betrygge et gravid hjerte. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2018 den 8.40, Azumarill skrev:

Så godt å høre at alt var fint med lillesøster :hjerte:

Ja :nigo:

På 22.8.2018 den 12.29, ^^Belle^^ skrev:

Så fint å høre at alt er vel med dere. :hjerte: Forstår godt den der følelsen av at det nesten er like ille å få gode nyheter, fordi du da plutselig blir redd for å bli fulgt for lite opp. Nå hadde jeg ingenting like alvorlig som deg altså, men jeg er sjeleglad for at jeg hadde en lege som tok meg på alvor da jeg var gravid med M, og sendte meg på flere kontroller ift svangerskapsforgiftning enn hun kunne ha gjort - siden alt egentlig var fint. Det skal så lite til å betrygge et gravid hjerte. :) 

Ja, ikke sant? Det er rart med det, men man må ikke få sjansen til å sitte så lenge alene om gangen og gruble tror jeg. Det er så deilig å kunne legge akkurat de bekymringene i noen andre sine hender!

 

--

26+1 - 100 dager til termin!

... Ikke at jeg teller. For det første er jeg jo ikke enig i terminen min, og føler jo at jeg er litt lengre på vei enn dette. Samtidig er jeg ikke spesielt utålmodig denne gangen (heller). Selv om det er tungt og slitsomt å være gravid, er det veldig koselig og! Særlig det at dette, etter all sannsynlighet, blir det siste barnet mitt, gjør at jeg virkelig prøver å nyte graviditeten. Det er både rart og litt trist at jeg aldri skal få oppleve spark og mage som vokser igjen. Og det å kaste opp kontinuerlig i fem måneder, vagge rundt med bekkenløsning, ikke få sove på grunn av murring og smerter - you name it :ler: I tillegg er det jo utrolig slitsomt med nyfødt, selv om det også har sin sjarm, og jeg klarer ikke være skikkelig utålmodig for å komme dit heller. Selv om jeg gleder meg og - mye mer enn sist!

Nå jobber jeg 60%, med 40% svangerskapspenger, og jeg kjenner at det var helt nødvendig nå. Godt at det er andre som setter ned foten om jeg synes det er vanskelig selv. Det er så utrolig deilig å få sove, hvile, være alene hjemme, bake, rydde og ordne (redebyggingen har slått inn så til de grader!), to hele dager i uken bare for meg selv. Jeg er jo aldri alene hjemme ellers, har ikke vært det på 2,5 år, så det er helt nydelig! Eneste ulempen er at jeg har en sånn jobb som ingen gjør for meg, det er ingen avlasting å få, så når jeg er på jobb to dager mindre betyr ikke det noe annet enn at jeg har to dager mindre å gjøre 100% jobb på. Litt stress akkurat det, med andre ord. 

Noen andre som føler at august har vart i en hel evighet forresten? Jeg synes vanligvis at tiden flyr, men ikke denne måneden. Uten at jeg skjønner helt hvorfor. Men hvorfor blir det aldri september? Jeg føler august har hatt 167 dager, MINST! I alle fall, nå er det jo faktisk snart september. I løpet av den måneden har jeg tre svangerskapsrelaterte dater - en med kommunejordmor, en med jordmor på sykehuset for å gå gjennom fødselen sist, og en med lege for ny vekstestimering. Ellers har jeg planer om å lage opp endel mat som kan fryses, for eksempel bolognese/kjøttsaus (utrolig ekkelt ord for noe som er så godt!). Jeg tenker at det kan være deilig å ha ferdige middagsporsjoner fryst ned, så det bare er å koke litt pasta til for travle dager. Fra før har jeg laget pizzasnurrer og boller (det var denne redebyggingen ...). Hvis dere har gode forslag til andre matretter det kan være greit å fryse ned - bring it on! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 uker! Her går det unna:) 

Så bra du tar hensyn til kroppen og har litt mindre jobb! Det er en fulltidsjobb å bære frem et barn, og man vil jo gjerne prioritere den i de få mnd av livet :)

Og ja,august,den har jo vært såå lang! Helt utrolig. Haha gøy at du påpekte det for har tenkt det samme i det siste. Kan jo og ha noe med at jeg har termin på siste dag denne mnd og da, hvem vet :)

Ha en fin dag!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

August har vært en syyyykt treg måned, helt enig!

Jeg jobber fremdeles 100 %, men har en jobb der jeg styrer mye selv. Kjenner likevel at noen uker går kun til jobb, og når jeg kommer hjem orker jeg knapt noen ting. Det er veldig kjedelig 😕 Er så lett for å bare bli liggende på sofaen evt. sovne, og jeg kjenner i hvert fall på at jeg burde beveget meg mer! Sliter littegrann med bekken og, men ikke nok til at jeg føler det er grunn for å få gradert sykemelding.

Koselig å lese at det er flere som planlegger å lage klart middager :) Jeg kommer til å lage lasagne, noen gryteretter, pizzasnurrer, rundstykker, boller, supper.. Mye god mat som kan fryses, men merker det er vanskelig å komme på hva man skal lage 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...