Gå til innhold

Hvordan sjekke opp foreldre i barnehagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å vise interesse for en singel far i barnehagen. Vi har begge barn der, men ikke i samme avdeling.

Før leverte/hentet vi til omtrent samme tid hver dag annenhver uke, men nå er det sjeldent vi møtes, mulig han har andre arbeidstider. Han er veldig hyggelig, men sjenert.

Felles foreldremøte er ikke en aktuell arena, da er begges ekspartnere også tilstede. Vurderte julekort på plassen til barnet, men redd for at mor henter den dagen, at det blir misforstått eller lignende. Barna er heller ikke venner, så unaturlig å invitere på playdate. 

Ideer? 

Anonymkode: cd108...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lyst til å vise interesse for en singel far i barnehagen. Vi har begge barn der, men ikke i samme avdeling.

Før leverte/hentet vi til omtrent samme tid hver dag annenhver uke, men nå er det sjeldent vi møtes, mulig han har andre arbeidstider. Han er veldig hyggelig, men sjenert.

Felles foreldremøte er ikke en aktuell arena, da er begges ekspartnere også tilstede. Vurderte julekort på plassen til barnet, men redd for at mor henter den dagen, at det blir misforstått eller lignende. Barna er heller ikke venner, så unaturlig å invitere på playdate. 

Ideer? 

Anonymkode: cd108...d4a

Da ville jeg la være. Aqward.. 

Anonymkode: ed3f9...8e5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lyst til å vise interesse for en singel far i barnehagen. Vi har begge barn der, men ikke i samme avdeling.

Før leverte/hentet vi til omtrent samme tid hver dag annenhver uke, men nå er det sjeldent vi møtes, mulig han har andre arbeidstider. Han er veldig hyggelig, men sjenert.

Felles foreldremøte er ikke en aktuell arena, da er begges ekspartnere også tilstede. Vurderte julekort på plassen til barnet, men redd for at mor henter den dagen, at det blir misforstått eller lignende. Barna er heller ikke venner, så unaturlig å invitere på playdate. 

Ideer? 

Anonymkode: cd108...d4a

Neste gang du ser han kan du feks si hei og at du ikke har sett han på en stund og forsøke å innlede en samtale. Se om det faller på steingrunn. Hvis ikke kan du jo fortsette å si hei og spørre hvordan det går når dere treffes. Lure på hvordan det går osv. Da vil du fort finne ut om dette er en tråd å nøste i.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Tøytigern skrev:

Neste gang du ser han kan du feks si hei og at du ikke har sett han på en stund og forsøke å innlede en samtale. Se om det faller på steingrunn. Hvis ikke kan du jo fortsette å si hei og spørre hvordan det går når dere treffes. Lure på hvordan det går osv. Da vil du fort finne ut om dette er en tråd å nøste i.

Vi har fortsatt en veldig hyggelig tone de gangene vi møtes. Han smiler stort og vi ler etc. Jeg vil egentlig bare få gitt han et signal om at jeg ville vært positiv om han tok kontakt....

Blir litt 2007 å poke han på facebook. 😄

Anonymkode: cd108...d4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har fortsatt en veldig hyggelig tone de gangene vi møtes. Han smiler stort og vi ler etc. Jeg vil egentlig bare få gitt han et signal om at jeg ville vært positiv om han tok kontakt....

Blir litt 2007 å poke han på facebook. 😄

Anonymkode: cd108...d4a

Du får nesten bare ta deg på tak og kontakte han på sosiale medier, Ts. Blir litt 1870 å vente på at mannen initierer. 

Anonymkode: 2e2be...485

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville gått bort til han neste gang jeg så han og snakket med han. Kort samtale, bryte isen. Julekort får deg til å virke som om du ikke har det kognitive på plass.

Anonymkode: af25a...6a1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må enten bare snakke med han og spørre om han kunne tenke seg å treffes eller bli kjent. Eller skrive til han på fb om du kan navnet hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har fortsatt en veldig hyggelig tone de gangene vi møtes. Han smiler stort og vi ler etc. Jeg vil egentlig bare få gitt han et signal om at jeg ville vært positiv om han tok kontakt....

Blir litt 2007 å poke han på facebook. 😄

Anonymkode: cd108...d4a

Å poke han på facebook er iallefall en grei måte å få han til å tenke at du er litt snål.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom tidligere en dag og ta meg deg ungen hans hjem. Bare si du fikk med deg ungen hans ved en glipp.

Han dukker mest sannsynlig opp hos deg for å hente babyen. Da kan du invitere han inn på kaffe, siden han allerede er der.

 

Anonymkode: 0a938...84f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom tidligere en dag og ta meg deg ungen hans hjem. Bare si du fikk med deg ungen hans ved en glipp.

Han dukker mest sannsynlig opp hos deg for å hente babyen. Da kan du invitere han inn på kaffe, siden han allerede er der.

 

Anonymkode: 0a938...84f

Nei. Åh nei. Da blir hun bare anmeldt for kidnapping. Seriøst. Ikke skriv slike råteite forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at han er singel? Selvom han og barnemor ikke henter samtidig, så kan det være de er sammen fordet. Og selvom han ikke er sammen med barnemor kan det være han har en annen kjæreste.
Det er rett og slett upassende, hvertfall det å legge julekort i hylla, herregud. Og hvis du ikke syns det passer seg å ta kontakt etter et foreldremøte fordi barnemoren også er der, så tyder det jo på at du vet du gjør noe galt?
Jeg syns du bare skal la dette ligge.

Anonymkode: fa18f...3de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du vet navnet så kan du prøve å få kontakt med han på sosiale media. Det er helt innafor. IKKE gjør noe framstøt i nærheten av ungene utenom normal hyggelig prat. Og det julekortet er ingen god ide nei.

Ellers kan du jo saumfare Tinder og andre datingapper/sider. Er han singel og har vært det en stund er det relativt stor sjanse for å finne han der.

Anonymkode: e53d9...7fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk endel single 50/50-foreldre i barnehage og skole som følger opp sine barn annenhver uke.

 

De får vel søke i Tinder.

Anonymkode: 9f0ee...c12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

IKKE under noen omstendighet legg julekort på barnets plass. 

Men jeg ser ikke helt problemet med å ta kontakt selv og være åpen om at du er litt småbetatt og gjerne inviterer på etellerannet om han skulle være singel og interessert. 

Dere leverer jo sjeldent samtidig, har ulik avdeling osv. 

Jeg hadde ikke synes den varianten med «jeg er positiv om du tar kontakt altså» er så veldig bra - hallo, om du er interessert - ta kontakt sjøl. Det blir litt å ta utgangspunkt i at han åpenbart er interessert.

Anonymkode: 94c54...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær ærlig! Det er ikke foreldre vant til. Si at du begynner å bli lei av hele denne "ha barn"-dritten. Spør hvordan han overlever. Det hadde funket på meg.

Anonymkode: 56a60...5f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...